/spanien/barcelona/forum/12279.aspx/spanien/barcelona/forum/12279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 21:14
För den som har tråkigt så kolla Sevilla-Villarreal. :)

Sevilla leder just nu.

Och där gjorde Sevilla 2-0.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-24 21:13
Skulle bli mycket förvånad om Keite lirar som vänsterback mot Madrid på onsdag. Maliern tackade ju nej till att spela på den positionen inför Championsfinalen 2009 då Pep frågade Keite ifall han kunde tänka sig spela där, vilket ledde till att Sylvinho fick chansen istället. Jag tror och hoppas att Puyi hinner tillbaks i tid, alternativt att Maxwells rehab de närmaste dagarna går bra. En sak är dock säkert, el Jefecito behövs i mitten bredvid Piqué.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 21:11
s.eto

Såhär hoppas jag Pep ställer upp mot Madrid:

----------Valdes-----------
-Puyol-Pique-Mascherno-
---------Busquets----------
Alves--Xavi-Iniesta-Pedro
--------------Messi----------
---------Villa-----------------

Detta är en riktigt stark elva som gör att man vågar hoppas på Wembley. Men om Puyol inte kan spela, då vettefan alltså. Då ser det oerhört tungt ut..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-24 21:08
Keita?

Vågar man kolla El Clasico på onsdag då?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 21:05
s.eto -

Det är ett jätte bekymmer hur vi ställer med i backlinjen.
Båda Milito och Maxwell verkar vara borta efter sista matchen.
Adriano och Abidal sen tidigare.
Och Puyi tränar, men med ett eget program.

Det kan sluta så att båda Masken och Busqi reagerar backar och Keita startar mellan Iniesa och Xavi.

Synd att Pep inte matchade Fontas bättre, men men.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-24 21:01
s.eto

Mascherano spelade VB i slutet av matchen igår så det lutar nog att han spelar där på onsdag.
Mascheranos brytningsäkerhet lär behövas mot Cristianos dribblingsförsök.
Barcelona Visca_Barca
2011-04-24 20:59
Hey grabbar

något nytt om vår Kapten ? missar han onsdags matchen mot fegisarna eller ?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 20:56
Blaugrana91 -

Jag drog bara två gamla rykten om honom från real o inter som ett exempel.
Det finns säkert många klubbar som kan tänka sig att värva honom.

Ingen vet vilket projekt Moratti planerar till sommaren. Han kommer inte sitta med händerna i kors och låta Milan regera i Italien. Han är ambitiös och rik. Han kan säkert locka till sig Cesc med ett fint erbjudande och löften, om Barca ligger lågt.
s.eto
2011-04-24 20:51
Såg på sport.es precis att Maxwell antagligen är skadad vilket det också såg ut som i slutet på matchen. Vem ska då spela VB ? Blir det Puyol tro? i den här uppställningen

Valdes
Alves Pique Mascherano Puyol
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Eller vad tror ni?
2011-04-24 20:49
Visst, Messi har pangat in 50 baljor men som Barcadinho säger, jag ser Messi som lagets framtida playmaker.

Villa, Messi, Pedro, Xavi, Cesc, Iniesta, Rossi - mamma mia! :)
Sa inte Rosell att vi hade 50 milj att värva för? Det är ju nästan möjligt att värva både Cesc & Rossi då? eller nja..

Fast vi behöver en back också ; )
2011-04-24 20:43
Barcadinho/

Om någon annan klubb värvar honom så är det bara bra, slipper man den här uttjatade såpan. Dessutom ska Barça inte vara den parten som göra sig besväret i den här frågan. Om Cesc vill komma får han ta första steget, hans "tålamod" är det minsta av mina bekymmer.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 20:37
Barcadinho.

Fabregas vill ju absolut inte gå till Real och varför skulle han vilja gå till ett lag som Inter som trots allt är mycket sämre än Arsenal.
Nej om han lämnar Arsenal kommer han hit, det vet alla.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 20:30
el Flaco -

Frågan är om Fab o Arsenal väntar tålmodigt på att Barca ska visa intresse. Båda Real o Inter har visat intresse för honom tidigare. Dessa två klubbar med flera kommer helt säkert bjuda på ett pris, om tillfället att värva honom dyker upp.
Ibi på hal is!
2011-04-24 20:29
Barcadinho

Nästan som en liten Iniesta typ fast då skulle jag vilja se honom mer offensiv.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 20:25
Det finns två andra alternativ till Fabregas.

- Vissa tror att vi har Thiago på uppgång som kommer ta en stabil plats på mittfältet och därför Fab inte behövs i laget.

- Det andra alternativet tycker jag är tom bättre. Jag undrar bara om ledningen tänker så här. Köp Rossi (eller en annan teknisk och etablerad anfallare) och flytta Messi till mittfältet permanent. Jag ser Messi som lagets framtida playmaker.
Barcelona Sano97
2011-04-24 20:24
Kung valdes är asså hoppas på såna räddningar i el clasico.
2011-04-24 20:15
Det jag kan störa mig på är att Xavi hela tiden lovordar Cesc gång på gång. Vicekaptenen borde istället fokusera sig på att hylla Thiago & Co, ynglingar från canteran som har valt att stanna kvar och kämpa för att slå igenom för A-laget och tackat nej till stora summor från utlandet. La Masia upplever just nu en guldålder som sällan skådats. Det vore närmast idiotiskt att inte ta vara på talangerna och ge de en chans innan man öppnar plånboken och förvärrar den ekonomiska situationen ännu mer.

Rosell har ju sagt att prislappen på Cesc kommer sjunka för varje år som går och man kontraktslängden närmar sig sitt slut. Vore i såna fall mycket klokare att köpa honom då, förutsatt att vi behöver honom naturligtvis. Just nu har vi full täckning med XavIniesta och en Thaigo på uppgång.
Ibi på hal is!
2011-04-24 20:14
Rekommenderas starkt!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-24 20:07
Victor Valdes gjorde sitt 400:e framträdande för FCB igår mot Osasuna.

Det som sades under en intervju med Barca TV hittar ni i länktips.

"We are a team with players who are winners and we want to repeat the triumphs with Barça. So, we just have to keep going, and go all out against Real Madrid".
2011-04-24 20:06
250 miljoner för Cesc, MAX!

Allt över det, nej tack.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-04-24 20:01
Skulle bara villa inflika kort om Peps eventuella klubbyte.
Blir det så att han lämnar efter nästa säsong, tror jag knappas att han kommer vara villig att kasta sig in i ett helt nytt projekt utomlands efter alla hektiska år i Barça.
Lämnar han så vill han väl vila upp sig ett tag, såsom t.ex Rijkaard gjorde och även Mourinho när denne lämnade sitt kära Chelsea.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 20:01
Jag minns att vi bjöd 300 till de förra sommaren för Fabregas, men de tackade NEJ direkt! Nu är frågan är om vi ska bjuda samma summa igen?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-24 19:55
Iniesta Lujan

Det bästa hade varit att anställa Stoichkov som andra assisterande och låta honom ta hand om alla presskonferenser. Bra avlastning till Pep. Jounalisterna hade älskat det ;)
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-24 19:55
Vad har Pep och Luis Enrique med saken att göra? Precis som el Flaco är inne på så vore det inte särskiljt smart att ge €40+M för en bänkspelare. 

Och bara för att spelarna vill ha Cesc, måste vi hålla med? Med den logiken så ska vi ju heller inte få säga emot Pep, i sånna fall börja gilla Keite. :P
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 19:52
För mig kvittar det att Fabregas lämnade klubben en gång i tiden. Det skulle inte påverka mig negativt till att man köper tillbaka honom. OM HAN VERKLIGEN BEHÖVS - och det är jag betydligt mer tveksam över.

Som el Flaco säger, Cesc känns lite som en lyxvärvning i dagsläget. Och jag tycker verkligen inte klubben har råd med sådant under kommande Silly Season... Det finns lagdelar som faktiskt behöver förstärkas. Så strunta i Cesc och köp in en försvarare och anfallare av hög klass istället. Skulle man i framtiden ha behov av Cesc, så fine, köp honom. Men i sommar hoppas jag man spenderar pengarna förståndigt. Då kan vi få en ruggig trupp tills nästa säsong.
2011-04-24 19:51
En sak som jag har märkt de senaste hemmamatcherna är att spelarna som inte är uttagna sitter på VIP-läktaren bland alla andra direktörerna. Rosell hade ju infört när han blev vald att inga spelare skulle få sitta där uppe, utan istället befinna sig på första läktarraden precis bakom avbytarbänken. Det samma skulle gälla för Manel Estiarte har jag för mig. Det såg man inte minst i Champions League matchen mot Arsenal när Puyol och Piqué skymde sikten för ungen som satt bakom de.

Nu verkar det som att Rosell har avvikit från sin ursprungliga policy. Kanske är det jag som förstrar upp det hela, men det ska bli intressant att se vilka fler förändringar Sandrusco gör i framtiden som går emot vad han har tidigare har utlovat eller sagt.
2011-04-24 19:50
Hetfield

Givetvis vill jag se Cesc i laget men inte för priserna det diskuterats om tidigare, dvs 400+ miljoner!

Aldrig.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 19:48
Visca Barca-Messi#10

Jag har ingen aning om vilken annan klubb Pep skulle vilja träna, men just nu är det Barca han tränar så tror knappast han går och tänker på massa andra klubbar.

Och Inter är en tråkig italiensk klubb, vars spelfilosofi skiljer sig totalt mot Peps, iof skulle han säkert kunna sätta sig egen prägel på laget, men nja har svårt att tro att han skulle vilja träna Inter som sagt.

Dessutom har jag för mig att Pep nyligen sa att om han någon gång skulle träna en klubb i Italien skulle det vara Bresica eftersom han spelat där.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-24 19:48
Det som är skönt med hela Cesc-affären är att vi nog kommer att värva honom för en rekordlåg summa. Får vi honom för låt oss säga: 25-30 miljoner euro. Vem kommer att klaga då?

Arsenal kan verkligen inte begära 50-60 miljoner euro i det här läget.
PedroRodriguez
2011-04-24 19:43
Iniesta Lujan

Fast det där säger väl egentligen ingenting om hans coachingkvalitéer, även ifall han är en brinnande culé. Hoppas att Pep håller på ett tag till.
Annons: