/spanien/barcelona/forum/12276.aspx/spanien/barcelona/forum/12276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-25 16:30
Wow vad man ogillar sillyseason! Önska man kunde hoppa över juni, juli och augusti! Det spekuleras hej vilt här inne! Vissa är köpkåta andra vill inte ha någon spelare alls. Här inne känns det som FM, och att folk tydligt tjaffsar över spelare som man inte ens har i truppen(!), dvs spelare man vill att styrelsen ska köpa. Det är ganska tragiskt haha.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-25 16:28
Cigge

Håller med dig, Sahin är en riktigt bra värvning från ser sida. Det är ingen breddspelare, som jag ser det kan han mycket väl snart bli given i startelvan. Och han kommer, till skillnad från många andra nyförvärv ni gjort på senare år, verkligen göra laget bättre och tillföra kvalitéer man tidigare inte hade.
Det finns några spelare där ute som jag aldrig hoppas ni kommer knyta till er och Sahin var en utav dem :P

Callejon och Altintop känns dock väldigt konstiga. Är ganska säker på att åtminstone Callejon kommer åka med som en delbetalning för en annan spelare som lär ansluta.
Cigge
2011-05-25 16:19
L.A.M Nr 10

Nuri Sahin, breddspelare? Nja, jag skulle kalla honom klasspelare och precis en sådan spelare vi behöver. Däremot hade det räckt med en av Altintop och Callejon.

Jag hoppas verkligen inte att Coentrao kommer. Finns ingen anledning till att värva en vänsterback av världsklass när vi redan har en som bara kommer bli bättre och bättre. Vi behöver dock en reserv till Marcelo och där passar Monreal in hur bra som helst.

Jag förstår på sätt och vis att man vill ha Agüero, då det är en fantastisk fotbollsspelare, men vi har redan två sylvassa anfallare i Higuain och Benzema. Därför väljer jag att avstå från den värvningen.

Skulle dock Agüero dyka upp hos oss tror jag att det finns risk för att Benzema ryker. Vi kan inte ha Benzema, Higuain och Agüero som ska slåss om en plats. Det finns en liten magkänsla som säger att Mourinho är sugen på att spela 4-3-3, som mot er, mer permanent. Då finns det kanske plats för alla tre i truppen, varav två startar, men var gör man av spelare som Özil, Kaka och Di Maria då?

Får jag bestämma hade jag låtit bli både Agüero och Coentrao. Satsat på den elva vi i stort sett ställt på benen under hela säsongen. Bortsett från att jag vill se Sahin i startelvan mot lag som backar hem.

Det bör tilläggas att Agüero är en av mina favoriter och en fantastiskt duktig spelare. Kanske den med störst potential av alla anfallare i Europa idag.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-25 16:14
cbvá

DU kan inte tänka så hallååå, hur ofta händer detta, mnää aldrig!!
Real Madrid cbvá
2011-05-25 16:13
Messidinho_10

I vilken värld kan Barca bli vinnare i den affären? Att köpa tillbaka en spelare för 500 milj som lämnade Barca för åtta år sedan helt gratis (bara det är en anledning till att inte köpa tillbaks honom) kan inte göra Barca till en vinnare i den affären. Hur man än vrider och vänder på det.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-25 16:02
DÄr har vi en spelare som är mycket mycket bättre och värderad mindre än vad Kun Aguero är. Jag hoppas Rosell fixar honom direkt nu!!
Barcelona Messidinho_10
2011-05-25 15:53
1.70 Ligan

Ja det står mellan oss och Arsenal då, vem som tjänar mest på det.
För Real kommer vara de största förlorarna, för vad jag vet så har Kun Aguero inte åstadkommit ett skit, för att han ska vara värd så mycket !!
2011-05-25 15:37
H.Alavi

Såg det innan idag. Blev riktigt glad när jag läste det där! Jag går bara på min "feeling" men något säger mig att Pastore kommer bli en braksuccé i Barca. Han känns klockren utifrån vad jag har sett. Har hela tiden hoppats på honom före både Cesc eller en anfallare som Sanchez.

Messidinho

Skulle vilja påstå att det beror på vilket pris Arsenal säljer Cesc för... säljer de honom för en betydligt större summa än man köper Benzema för tycker jag att dom tjänar mest på det.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-25 15:35
1.70 Ligan

Undra vilken klubb skulle tjäna på den där affären hehe?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 15:31
Man undrar ju om det finns någon madridista med högt IQ. De har köpt tre breddspelare redan och har en alldeles för stor trupp och de vill fortfarande ha Aguero, Coentrao med flera. Konstigt att vi är världens bästa lag även om vi har en trupp på 20 spelare. Real verkar tro att om man har två grymma spelare på varje position tar man hem alla titlar.

*Suckar*
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-25 15:31
Palermos president, Maurizio Zamparini, säger att han är 50% säker på att Pastore lämnar under sommaren. Han säger även att Barcelona ligger bäst till att värva argentinaren.

Han nämner också Messi som en nyckel i en eventuell övergång. Det sägs att Messi har bett Rosell/Guardiola att värva in Pastore.
2011-05-25 15:26
Efter alla skriverier känns helt plötsligt inte detta som ett helt omöjligt scenario:

Fabregas till Barcelona ----> Benzema till Arsenal ----> Kun till Real
Barcelona Messidinho_10
2011-05-25 15:18
Ställer mig upp och applåderar här på jobbet nu, för e helt fantastiskt bra gästkrönika!

Kan vara nog den bästa man har läst här på SF.

Cred till Marcus!!
Culé - Messi
2011-05-25 15:08
Off topic:
Nu har även tjeckiske backen, Tomas Ujfalusi, sagt i en intervju att Kun vill till Real Madrid.
Snart blir alltså, enligt vad jag antar, och spanska tidningar att Kun spelar för Real Madrid nästa säsong. Och då har Perez 6468(skämt) namn kvar i sin långa lista.

Visca!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 14:59
The Special Five

Ja kanske. Men orkar inte tjafsa om det då båda är onödiga och jag vill inte ha någon av debåda mittfältarna.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-25 14:58
... men nu sägs det att uppgifterna är falska och hemsidan nedan är kopierad. Bielsa är alltså inte klar för Real Sociedad.

Haha, vilken soppa!
The Special Five
2011-05-25 14:53
Nej men han hade förmodligen gjort ifall han varit skadefri och har gjort de tidigare säsonger, han är ett mycket bättre alternativ än Pastore
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-25 14:52
Hör och häpna, Bielsa till Real Sociedad!

Antar att Sevilla blev knäppta på nosen där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 14:51
The Special Five

Cesc har knappst varit dominerande i PL den här säsongen. Har mest varit skador, formdippar och läktaren som gällt för honom. Tycker knappst vi är beroende av någon av dem, vi måste räkna med att båda går för €40 miljoner och då känns båda ganska onödiga.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-25 14:47
Kul att el Loco Bielsa drar till Sevilla! :)

De lär få en ordentlig lyft.
The Special Five
2011-05-25 14:47
Pastore är en renodlad offensiv mittfältare som inte är kapabel till defensivt ansvar, dessutom har vi redan två spelartyper liknande honom i form av Iniesta och Thiago. Det vi däremot saknar är en spelartyp lik Xavi, även om Fabregas spelat högt upp i plan hos arsenal tror jag han bemästrar Xavis roll mycket bättre än vad Pastore hade gjort.

Så därför tar jag Fabregas före, dessutom är han ju en egen produkt och katalan. Pastore har varit ojämn i den urusla italienska ligan, Cesc har dominerat PL
Barcelona Myrran
2011-05-25 14:22
Sevilla blir troligen något att räkna med tills nästa säsong.

Official: Sevilla FC confirm they've signed Marcelo Bielsa as the team's new manager for the next season.

Twitter: laliga_news

Fast ja nu ändra dem sig och säger att det inte är officiellt men kanske inom några timmar... Grundkällan va: sfcpartidos.com
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 14:20
Krönikan är förvisso bra skriven men enligt mig är det lite konstiga idéer. Att köpa Cesc och Thiago Silva samma sommar är ju bara onödigt och slöseri med pengar, båda skulle kosta minst €35 miljoner. Sedan skulle ingen av dem gå in och direkt ta en startplats heller vilket gör det till ännu mer skumma värvningar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 14:18
Hetfield

Jag tror Pep föredrar mer av en målskytt som vänsterytter och därför valde man Villa. En ren ytter hade inte gjort ens hälften av målen Villa gjort.

Sen tycker jag folk är lite för värvningsberoende. Villa köptes i somras och har definitivt inte varit ett fiasko, det kan ingen påstå. Han gör ett bra jobb i defensiven, han tar många djupledslöpningar, han deltar stundtals i tiki-taka på ett bra sätt, han kommer till många lägen och gör en hel del mål, även om man skulle kunna förvänta sig lite mer.
Nästa säsong tror jag nog han kommer vara ännu bättre och förhoppningsvis göra fler mål, då det uppenbarligen är det enda folk kolla på när det gäller anfallare.
2011-05-25 14:10
Andreas V.V

Ser också Pastore före Cesc.

Tänk vilket mittfält vi har då (blir ju typ samma sak om Cesc skulle komma, men jag föredrar Pastore)

Alternativ nr 1:
Xavi - Iniesta
---Busi---

Alternativ 2:

Thiago - Pastore
--Mascherano-

.. och då har jag inte ens nämt Keita :P
Barcelona Hetfield
2011-05-25 14:09
Roligt att Vidic insinuerar att vi på något sätt är tjatiga eller att vi får fördelar när det är allmänt känt i PL att Man U får "Fergie time" och att Howard Webb onanerar till Man U loggan varje kväll.

Och där hamnade Vidic i min "douche" lista.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 14:07
Neeeej, f*ck off Rossi. Gå till Italien.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-25 14:05
Nej, hellre Pastore än Cesc..

Messi + Pastora, ah I just jizzed my pants yao.
The Special Five
2011-05-25 14:04
Hellre Fabregas än Pastore
2011-05-25 14:02
Hetfield

Vänta tills/om uttalandet blir verklighet så gör jag dig sällskap
Annons: