/spanien/barcelona/forum/12274.aspx/spanien/barcelona/forum/12274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2011-04-24 12:30
Cristiano Ronaldo - el Ferrari

Ja, fixandet av straff räknas som assist men det tillhör fortfarande det totala antalet assister en spelare har gjort. Man kan inte först skriva den totala summan och lägga till de påhittade "straffassister" som ingår i den totala summan.

Det är ungefär som att skriva att Messi har gjort 50 mål i år och 4 straffmål. De fyra är inkluderade.
Real Madrid Cristiano Ronaldo - el Ferrari
2011-04-24 12:30
B-Guden

Om man hade straffat filmare så hade ni fått spela med reservlaget.
Barcelona B-Guden
2011-04-24 12:29
Qendil-Karim Benzema Show

Att du ens försöker försvara Di maria och ronaldo världens 2 bästa filmare, är sjukt.
Jag förstår inte varför man inte straffar spelare som filmar i efterhand.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 12:29
Benzema har varit bra sen februari och framåt, resten har rent ut sagt varit kasst. I höstas var det inte många i Puertan som ville ha kvar fransmannen tills nästa säsong. Förra säsongen ska vi ju inte snacka om, var tänkt som startsspelare men Higuaín tog den på direkten och sedan var Benzema urusel hela säsongen. Faktum är att han till och med var sämre än Zlatan, vilket är en bedrift i sig.

Återigen, de som säger att David Villa varit en floppvärvning kan inte mycket om fotboll. För det första ska han inte ens vara lagets största målskytt, på den platsen är han nummer två tillsamans med Pedro. Som vänsteranfallare är han grym i spelet, breddar bra, tar många djupledslöpningar, deltar i tiki-taka på ett bra sätt och arbetar hårt i försvaret. Att han dessutom gjort 18 ligamål gör att hans säsong inte kan ses som något annat än bra. Att han innan igår inte gjort mål på 11 matcher är dåligt och jag kan erkänna att inte har bästa formen just nu, men å andra sidan förklarar det bara hur bra han varit resten av säsongen. Han har haft en målsvacka i två månader och ligger ändå trea i skytteligan, starkt.
Barcelona Myrran
2011-04-24 12:28
Enligt den logiken är det även en assist om någon fixar en frispark och den går in...
Barcelona Messias_10!!
2011-04-24 12:27
Vilka spelar ligger på 1 gult i Real Madrid i Champions League?
Barcelona H.C Xavier
2011-04-24 12:27
Barca B - Real Betis
2011-04-24 12:25
Essienesque, med straff assist menar jag att han lyckats skapa 7 straffar helt på egenhand oavsett om ni tycker det är svandykning. Det är väl ingenting jämfört med hur lätt Alves & Co har för svandyk. Smutskasta inte Di Marias bedrift i antal poäng. Sedan att han är otrolig ojämn i en och samma match är en annan femma. Kan göra allt från geni-beslut till pojk-lags fasoner. Fortfarande är han väldigt oslipad. Argumentera istället vem bortsett från Messi gjort lika många poäng hos er. Svaret blir ingen.

Vi har C. Ronaldo, Karim Benzema och Di Maria där samtliga är bättre poängmässigt än era spelare (återigen bortsett från Messi).
2011-04-24 12:25
Where goals resulting from penalties are concerned, the player who is fouled in the area receives an assist point (unless, that is, the player who is fouled subsequently executes the penalty himself).

Fifa.com
Barcelona B-Guden
2011-04-24 12:23
Ni kan ta och tänka på att både Zlatan och Eto spela centralt medans villa spelat på kanten. Då är det bättre att jämföra villa med Henry eller nån annan kant spelare.
2011-04-24 12:21
Essienesque

Behöver du google för att kunna fotboll? Straffar räknas som assist lilla pojk.
Barcelona Essienesque
2011-04-24 12:20
Straffassister. Jag säger det en gång till, straffassister. En google sökning av ordet ger hela tre träffar, varav en är till denna sida. Straffassister.
2011-04-24 12:19
Barca4eva

Du kommer definitivt torka tårar när Di maria avgör med en assist till i CL.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-24 12:17
Testerna idag bekräftar att Maxwell har någon skada i ena ljumsken. Hans medverkan på onsdag beror på hur det utvecklar sig. Ganska uppenbart, men det är så Barça beskriver det.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 12:16
Barca4eva

Haha, höll på att få magkramp av "straffassister". Snacka om att maränger kan linda in det mest avskyvärda inom fotbollen och göra det till en konst.

Barcelona Barca4eva
2011-04-24 12:12
Straffassister hahah

-torkar tårar-
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 12:10
"Inte som er där ni mer eller mindre kunnat spela med samma elva vecka in och ut."

Ja, just det ja..
Barcelona Hetfield
2011-04-24 12:09
Qendil

Jag blev nyfiken på begreppet "straffassister". Syftar du på antalet gånger han har slängt sig innanför straffområdet?

If that's the case så ska du nog inte stoltsera med det.
2011-04-24 12:07
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9., Karim har totalt sätt gjort 22 mål och har bättre målstatistisk än samtliga i Barcelona bortsett från Messi.

27 startade matcher har Karim gjort 20 mål. Två har alltså kommit som inhoppare. Dessutom så har han mäktad ihop med 6 assist. Ser man till den tuffa höst-period han fick genomlida så är 22 mål enorm bedrift. Hade han inte blivit skadad i och med landskapen är jag helt övertygad att hans målproduktion skulle vara redan nu över 25. Han har gjort mer för Real Madrid den här säsongen än Villa & Co lyckats med ihop med. Det är bara Messi hos er som kan mäta sig med Karim i antal snittade mål per startad match. Så läs på är du snäll.

Di Maria är en av de i klubben som gjort högst poäng. 19 assister, 7 st straff-assister och dessutom gjort 9 mål. Vem hos er bortsett från Messi kan mäkta ihop med den statistiken? Återigen ingen. Läs på är du snäll.

Pedro Leon, är en otrolig duktig ytter som hamnat i felfas med Jose. Inget jag försvarar, men det är faktum. Canales är fortfarande en enorm talang och hans höst var i början väldigt bra. Han kom aldrig tillbaks efter en mindre skada. Flesta i Real truppen har varit skadad till och från. Inte som er där ni mer eller mindre kunnat spela med samma elva vecka in och ut.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 12:03
Figeta

Vad är det för grund och spelide? Arsenal är ju mer eller mindre "Barcelona light" fast utan titlarna.

Ja, jag hoppas att Wenger tar över Real Madrid.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-24 12:00
Jag tror Wenger skulle vara en bra tränare för Real, Okej han kanske inte kommer vinna lså mycket men dem kommer iallafall få en spelidé och en bra grund som dem kan ja kvar i klubben i flera år.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-24 11:54
www.svenskafans.com

Visst, Guardiola är en kass värvare, Rosell å andra sidan är det inte. (Nu var det Laporta som tog hit Villa men ändå). Titta bara på Adriano som har utvecklats till en duktig ytterback. Mascherano värvades hit och enligt mig är bättre här än han var i Liverpool.

Jag tycker också Ibra individuellt är bättre än Villa, men för ett lag som Barca och många andra är Villa bättre. Har man Ibra i sitt lag krävs det att man bygger laget runt honom som Inter gjorde, och det går inte att vinna CL med bara en viktig spelare, kolla bara på Milan.

Att säga att Villa, som gör ett grymt defensivt jobb samtidigt som han gjort 17-18 mål i ligan, är en floppvärvning är fan bara korkat. Det roliga är att det bara är maränger som kommer hit och påstår det. Antar att det är roligare att peka på andras värvningar istället för att titta på sina egna misslyckade miljarvärvningar.
Let me do the same:

Benzema, 35 m euro. 19 mål på 55 matcher (kollar statistik på wikipedia så räkna med något fel). knappast bra för en naturlig striker?
Canales, 5 m euro. Knappt fått spela.
Di Maria 25+11 m euro. 6 mål på 32 matcher. Ytter, precis som Villa.
Kaká 68.5 m euro. skadad + kass.
Pedro Leon, 10 m euro. Som en vaktmästare med jävligt bra lön.

Jämför det med Villa som kostade 40 m euro och som har gjort typ 18 mål på 31 matcher eller vad det är, på en ytterposition där han gör ett defensivt jobb dessutom.
Barcelona Myrran
2011-04-24 11:43
svenskafasn.com...

Nu va väl ändå frågan om vem som passa bäst för Barca mellan Zlatan och Villa. Och det är en icke-diskussion. Det är ett givet svar på den frågan. Givetvis är Villa.

Eto'o fick väl gå från Barca pga. sina uttalande som inte va helt politiskt korrekta. Inte va det så att han va för dålig för Barca. Sen spelade Eto'o centralt 98 % av tiden medans Villa får vara ute på en kant ursprungligen 85 % av anfallen. Om någon kommer ihåg hur Eto'o spelade när han blev utskickad på en kant i Barca och jämföra det med Villa i dagsläget så tycker jag faktiskt Villa gör sig bättre på kanten. Sen vem som är bäst mellan Eto'o och Villa i mitten är grymt svårt att säga då de kriga om skytteledning varje säsnong typ mot varandra...
2011-04-24 11:42
svenskafan.com

Vad snackar du om? Du tycker Etoo är överlägset bästa alternativet för Barca, samtidigt som du tycker det är givet att Ibrahimovic är bättre än Villa?

Om du frågar mig är Villa den som uträttat kanske mest i sina karriär av dessa tre herrar. Nåja, på klubblagsnivå är Etóo före, men fortfarande - David Villa levererar alltid, vart han än spelar. Så kommer han även göra i Barca. Jag håller med om att Etóo var fantastisk i Barca och ja, jag skulle vilja att man sket i Ibra och höll kvar honom.. MEN nu är det som det är och jag tror Villa är den som kan ge oss det vi saknat ända sedan Etóos dagar. Jag tror han kan bli minst lika bra i Barca med tiden. Och det menar jag.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 11:36
20 år senare i Real Madrid...

Wenger: No no, I just need 1 more year then we will win everything.
Real Madrid www.svenskafans.com
2011-04-24 11:36
Jag jämför inte Zlatan - som givetvis är en betydligt duktigare spelare än David Villa individuellt - med Villa, utan diskuterar Guardiola som värvnings-coach. Jag tycker att Guardiola saknar fingertoppskänsla i värvningssammanhang - allt annat är ignorant att påstå - och att Eto´o var, och kommer alltid att vara, det bästa alternativet för Barcelona.

Jämförelsen Zlatan Ibrahimovic vs David Villa är en icke-diskussion. Det är ett givet svar på den frågan. Givetvis är Ibrahimovic.
2011-04-24 11:31
Hahah, snälla låt detta rykte vara sant!
Barcelona Hetfield
2011-04-24 11:22
Det vissa ignoranta personer måste förstå är att vare sig David Villa gör mål eller inte så bidrar han med så mycket mer än vad Zlatan gjorde, det är alla journalister överens om.
Var han en bra värvning med tanke på priset och åldern? Nja. Jag tycker att 40 miljoner för en spelare som är på toppen är överpris, men vi behövde en kortsiktig spelare.

Villa är en lagspelare, han vet att hans del i laget är att vara just en DEL av laget, inte vara herren på täppan som Zlatan ville vara. Om Zlatan hade haft en bättre attityd och bättre psyke så hade han platsat i Barcelona, men tyvärr så var han en egoistisk douchebag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-24 11:20
Haha fan vad roligt av Marca att inte uppdatera skytteligan än bara för att Messi leder med ett mål.
2011-04-24 11:09
Med tanke på hur vår form ser ut och hur skadeläget är i truppen, måste vi nog göra vår livs match mot Madrid för att slå ut dem...vårt startelva är någorlunda stark på pappret (om än sliten). Det är bara vänsterbacksplatsen som är rejält försvagad. Om Puyol inte är redo har vi ännu större problem dock...

Men det västa är inte startelvan utan bänken. Efter alla skador som drabbat oss på sistone, vad har vi att sätta in? Inte mycket. Madrid kommer ha Higuain, Kaka, Adebayor m.fl. på bänken! Jag tror inte vi orkar stå emot den andravåg som kommer komma när Mou slänger in några av dessa spelare.
Champions League kunde inte komma mindre lägligt..
Annons: