/spanien/barcelona/forum/12271.aspx/spanien/barcelona/forum/12271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-04-22 16:39
LAM Nr 10

Jag har aldrig sagt att det inte är ett stort avbräck, jag håller med, Adriano har spelat fantastiskt på sistone. Men att "hellre" se Puyol borta än Adriano är helt obegripligt för min del då el capitá är och kommer nog alltid förbli oersättlig. Även om han inte varit lika bra nu som för några år sedan gör han medspelarna bättre bara med sin närvaro.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-22 16:28
addeh

Så som Adriano spelat den senaste tiden är det ett riktigt stort avbräck det med. Att vi kommer spela med Maxwell som dessutom också är väldigt skadebenägen i slutspurten av säsongen gör att jag nästan mår illa. Dock är det naturligtvis ett stort avbräck at ha kaptenen borta också, men man känner sig på något sätt lite mer förberedd för det och som "1.70-ligan" säger så har man bättre ersättare för honom då Masken i två matcher nu visat att han kan klara av mittbackspositionen, i El Clasico var han enligt mig en av våra bästa spelare på plan.
Atlético addeh
2011-04-22 16:25
Håller helt med. FC Barcelona Coca-Cola eller McDonald's Valencia CF är ju inget jag skulle föredra i alla fall...
Barcelona Barca4eva
2011-04-22 16:23
addeh

Ja du..att man byter namn på en arena är en grej men att byta namnet på klubben sådär är bara för mycket..de förlorar sin identitet känns det som.
Atlético addeh
2011-04-22 16:21
För övrigt lider jag med alla Getafe-supportrar. Om jag sätter mig in i situationen själv, i alla fall försöker, så skulle jag aldrig godta ett namnbyte på arenan exempelvis. Eller att lägga till 'Team Dubai' på loggan, eller i hela klubbnamnet. Nu har det gått för långt, alldeles för långt.

Jag mår illa.
Atlético addeh
2011-04-22 16:15
Hetfield

Som Abbe säger är USA-lägret inplanerat under försäsongen och kommer inte påverka spelarnas semester. Argentinarna & brassarna i laget kommer naturligtvis få lite mindre ledighet med tanke på Copa América, men att det skulle påverka spelarna negativt under den kommande säsongen tror jag inte.

1.70

Menar du att du hellre ser Puyol skadad än Adriano? Mascherano må ha gjort det bra, men seriously, Puyol är oersättlig på ett sätt som brassen aldrig kommer bli då han inte ens är ordinarie egentligen. Tycker du är lite orättvis mot vår kapten.
Barcelona Barca4eva
2011-04-22 16:07
1.70-ligan - Anims Abidal!

Istället för Rossi? Tror knappast att det ryktet ens är sant.
Barcelona FC-Barcelona
2011-04-22 15:56
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Vi kan nästan ute sluta Taiwo på grund av att Pep vill inte ha Afrikanska spelare som åker iväg vart 2andra år på mästerskap. Vilket han mycket väll tydligt sa det under sitt första år (rätta mig om jag har fel), men jag håller med dig annars ta in Taiwo
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-22 15:50
Det ryktas att Inter har kommit överrens med City om Tevez. Prislappen sägs ligga på 25milj euro. What?! Grattis Inter, om detta nu stämmer... om det inte stämmer tycker jag Barca bör försöka sig på honom istället för Rossi som kostar 30milj.

Vamos Blaugrana

Jag förstår. Nej, Puyol är givetvis oersättlig. Dock anser jag att Mascherano är den spelaren med näst bäst inställning i hela truppen
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-22 15:49
Hetfield

Absolut, men Copa America är en relativt liten med enbart 12 lag. Men visst, det sliter det med. Angående jipporesan till USA så ligger den inplanerad under försäsongen, så semestern påverkas inte. Och det har sett ut så de senaste åren nu och fungerat bra ändå, även om jag inte är något större fan av dessa resor.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-22 15:49
1.70-ligan - Anims Abidal! //
Även om mashe kan ersätta puyol spelmässigt i alla fall till en viss del, så går det mkt längre än så han är en trygghet i laget han är hjärtat du kan inte ersätta ett hjärta med en maskin om du förstår vad jag menar?

2011-04-22 15:46
Vamos Blaugrana

Puyol är oersättlig, men vi har åtminstone en bra ersättare till honom i Mascherano. Att Adriano missar 4 CL-semin ser jag nästan som ett värre avbräck eftersom Maxwell inte är en lika bra ersättare som Masken
Barcelona Hetfield
2011-04-22 15:45
Abbe.

Argentinarna och brassarna i laget ska spela Copa America, remember?
Glöm inte heller bort att vi ska resa till USA under sommaren och ha en massa jippomatcher där så att feta amerikanerna kan klappa som glada apor.

Yeah....
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-22 15:42
Fyfan vad tomt det kändes utan puyol i finalen, varje gång jag tänkte efter kändes det sä jävla tomt utan honom fyfan jag har aldrig saknat en spelare sens samuel eto'o och det är stort för min del. Han är skillnaden mellan vinst och förlust ska vi ta oss vidare mot real så måste han komma igång annars kommer det likt finalen kännas tomt
Carles Puyol saknar din afro!

Laget kändes vilset på ett konstigt sett det var ingen som manna (stavning) på som puyol gör det finns ingen som kan göra det med en sån passion som den mannen gör, real hade casillias vi hade ingen jag hoppas folk förstår vilket avbräck han var i finalen, han är inte vilken kapten som helst han är världens bästa
Barcelona ForcaBarca
2011-04-22 15:42
Hoppas på att Neymar väljer Barca. Så trött på att Villa inte bombar mål i Barca som han gjorde i Valencia och Spanien.
2011-04-22 15:41
"Nu har vi inte haft skador på de offensiva nyckelspelarna, men kommer det att hålla en till säsong med tufft matchande? Vi ska nog vara nöjda över att nyckelspelarna offensivt har klarat sig."

Jag tror absolut dem orkar. Semestern de kommer få den här sommaren är längre än på flera år då det varit EM, Confederations Cup och VM under de tidigare semestertiderna. Nu kommer det en lång och välbehövlig vila, inte minst för spanjorerna.
Barcelona ForcaBarca
2011-04-22 15:41
Hoppas på att Neymar väljer Barca. Så trött på att Villa inte bombar mål i Barca som han gjorde i Valencia och Spanien.
Barcelona Hetfield
2011-04-22 15:31
Vrid och vänd på det men vi behöver en crack i laget som kan göra skillnad när han spelar eller hoppar in. Nu vet jag att La Masia onanerare kommer att klaga, men det är som sagt inte fel att ta in utländska influenser.
Det är sant.

Real Madrid kunde slänga in Benzema, Adebayor, Higuain, Granero osv. och vi hade Keita (?!). Det är skillnad där. Tänk om vi hade haft en Pastore eller Cesc istället, det är spelare som kan göra en stor skillnad på egen hand.
Eller varför inte Neymar.

Pep visar varför han är "rookie" jämfört med t.ex: Ferguson, han har inte fingertoppskänslan när det gäller att forma en trupp eller att köpa nya spelare. När man ska slåss om 3 titlar så kan man INTE ha en sån tunn trupp, det går bara inte ihop. Det är naivt och korkat att tro att alla spelarna ska klara sig i en hel säsong.

Nu har vi inte haft skador på de offensiva nyckelspelarna, men kommer det att hålla en till säsong med tufft matchande? Vi ska nog vara nöjda över att nyckelspelarna offensivt har klarat sig.

Barcelona B-Guden
2011-04-22 15:26
Ni pratar om Rossi, kan nån posta en bra länk samlat med hans prestationer.
Hitta ingen bra sj
2011-04-22 15:21
Abbe

Du har en klar poäng där. Jag har också försvarat Peps val att arbeta med en tunn trupp tidigare. Men som du säger, han vågar inte utnyttja de unga tillräckligt mycket, så summan av kardemumman blir bara en tunn trupp. Så att säga... och det är kanske inte så konstigt att man inte slänger in Fontas eller JDS mot Real Madrid. Det är bara synd bara att han inte förstod det inför säsongen - att skador kan dyka upp på nyckelspelare när man som minst vill det.
Vi får hoppas att Pep lärde sig något av detta och går med på att bredda truppen litegrann tills nästa säsong. Det skadar varken harmonin i laget eller de unga spelarna med ytterligare någon klasspelare att slänga in. Tvärtom är det bra med lite konkurrens.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-22 15:21
Abbe

Co-sign. När man har en sådan tunn trupp måste man låta ungdomarna spela i de lite lättare matcherna vilket Pep inte gjort alltför ofta. Han har också sagt att anledningen till att vi har en tunn trupp är för att kunna ge talangerna chansen mycket vilket han som sagt inte gör. Dessutom bör han rotera mer enligt mig i ligamatcherna på CN. Vem vet, hade han vågat spelat med Fontás eller Maxwell oftare kanske Putol inte hade blivit skadad. Abidal är ju sjuk och Adriano har bara skadeproblem, så de kan man nog inte skylla rotering på.

Vet att jag tidigare skrivit att jag inte velat se något köp, nu åste jag medge att jag ändrat mig. Ett köp till backlinjen skulle sitta riktigt fint just nu antingen vänster eller mitt beroende på var man vill att Abi ska spela mest. Taiwo skulle väl varit bra att ha då han är gratis och snabb och stark. Han skulle då kunna rotera med Adriano som VB samtidigt som Abidal spelar mycket mitten. Köper man honom måste ju då Maxwell lämna då vi inte vill ha fyra VB i truppen. Fontás flyttas upp och Milito kan sticka så långt han bara når.

IN: Taiwo(eller annan VB), Fontás, Thiago
UT: Milito, Maxwell, Jeffren/Bojan
2011-04-22 14:51
Jag tycker det största problemet med den tunna truppen är att Pep inte litat på dem unga lika mycket som jag förväntade mig att han skulle göra. Han vill ha en tunn trupp, det kan jag köpa, men då måste han utnyttja det B-lag vi har och som han säger att han ska göra. En av anledningen till att han vill ha en så liten trupp som vi har idag är ju faktiskt att han litar på de yngre förmågorna.

Jag tycker han har utnyttjat dem alldeles för sällan, helt enkelt.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-22 14:42
Pep är ju riktigt envis..
2011-04-22 14:30
Men frågan är om Pep kommer ta lärdom av detta. Jag tror ärlig talat att han kommer fortsätta med en lika tunn trupp även nästa säsong... den dagen (om den dagen kommer) när Luis Enrique tar över A-laget kan vi kanske räkna med en lite bredare trupp. Han har på ett imponerande sätt roterat runt och fått hela Barca B att känna sig delaktiga. Samtidigt som resultatet har varit bra.

Vi får i alla fall hoppas att kvalitén höjs bland reserverna inför dem kommande säsongen och kanske, kanske, att Pep tillåter att truppen breddas med en spelare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-22 14:22
För bara ett par minuted sedan avslutades Pep Guardiolas presskonferens. Messis vara eller icke vara i morgondagens match dök upp och Guardiola sade att det beslutet tas imorgon och inte idag.

Han säger även att Puyol skulle ha fått speltid mot Real Madrid i onsdags men denne mådde inte bra inför matchstart och beslutet om att låta honom vila togs snabbt. Tråkigt för oss och Puyi.

"David Villa är ovärderlig för oss".

Hoppas att detta kickar igång Villa för vi behöver honom nu, mer än någonsin.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-22 14:19
Jag förstår inte folk som INTE kan klaga på tunna truppen, det är ju det som sänker oss. Kolla bara på trippelsäsongen, den enda ordentliga ersättaren vi inte hade då va till Alves resten av truppen hade vi dubbletter fan.

trippelsäsongen:
Målvakter: Valdes, Pinto
Ytterbackar: Alves, Sylvinho, Abidal, Caseres (när det behövdes)
Mittbackar: Puyol, Caseres, Milito, Pique, Marquez
DM: Busquets, Touré
CM: Xavi, Iniesta, Keita, Hleb, Gudjohnsen(för det mesta)
Anfallare: Henry, Etoo, Messi, Bojan, Pedro, Jeffren.

Jag vet inte om ni ser vad jag vill komma fram till men truppen i dagsläget är riktigt tunn och är det nåt man ska klaga på så är det den tunna truppen. Jag skäms fan över bänken Världens bästa lag har. Bojan, Affelay, Keita, Milito, Thiago, Pinto, Maxwell. Säg till mig nån med rutin i den bänken, nån som kan ändra matchbilder, jag vet att det har snackats om det flitigt under hela dagen men jag måste bara få ut det för vissa klagar på andra helt meningslösa saker.

Dom som ska säljas/lånas inför nästa säsong: Bojan lån, killen kommer ingen vart med så få speltid som han får.
Jeffren sälj, jag köper inte att han har potential osv, han är mer skadad än vad han är frisk.
Milito sälj, behöver jag ens påpeka hur värdelös den här "Puyol wannabe" är?
Maxwell sälj, bra och ha i truppen, men jag föredrar hellre en Adriano alla dar i veckan med sin blixt snabbhet och teknik som backup till Abidal.
Keita sälj, hur lojal den här spelaren än är så passar han inte in i dagens Barca även om han är Peps kelgris, att han är runt 30 gör inte saken bättre.

Köpas/flyttas upp nästa säsong: Fontas måste måste få sin speltid nästa säsong, du har ju förfan valt och plocka upp honom Pep.
Thiago, jag vill inte att han ska få allt för mkt press på sig om att han är nye Deco/Ron, han ska slussas in sakta men säkert. Vi såg ju vad som hände med Bojan.

Vänsterback: Coentrao skulle vara perfekt även om det blir 3 vänsterbackar då, han är ung och har all tid i världen plus att Abidal kommer flyttas mer och mer in i mitten.

Mittbackar: En räcker, med tanke på att Fontas har flyttats upp, jag skulle vilja se Thiago Silva, han är i sina bästa ålder för en mittback tycker jag 27? Skulle kosta mkt, men ack vad stabil den killen är.

Mittfält: Hur mkt vi än vrider och vänder på saken så känns Fabregas som den mest pålitliga kandidaten här. Han kan spelet, han har rutin, ledarskap har han gott om att han är katalan gör saken bättre. Han lär kosta mycket, men sorgligt nog så anser jag honom som enda ersättaren till Kung Xavi, Thiago är för ung för att axla Xavis roll, Thiago ska nog axla Iniestas roll en vacker dag.

Anfallet: Jag läser att folk är intresserade av Kanouté, nej nej. Rossi är namnet. Skulle vi ha Kanouté i laget vart är då konkurensen, med en Rossi i bänken så skulle han nog höja på både Villa och Pedro, för den killen kan peta dom. Sen om han accepterar bänken det är en helt annan femma å andra sidan så kan han visa för Pep att han inte är bänkmaterial.

Känns som om att jag har skrivit en bok nu. Jag lär inte skriva på ett bra tag nu.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-22 14:15
Hemskt.

Orkade inte leta upp annan länk så ni får nöja er med Sveriges bottenskrap.

Edit: Såg att det redan var postat, sorry.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-22 14:13
Anländer Fabregas så kommer Thiago med största sannolikhet att lämna Barcelona. Dessutom så vill jag personligen inte ha honom i klubben. Thiago är yngre och kan i längden bli en bättre spelare än vad Fabregas är. Lägg även till hans skadeproblem som dyker upp ofta, väldigt ofta.

Jag tror inte att spelare som Pastore passar in i Guardiolas Barcelona då Pastore aldrig kommer peta Pedro, Villa eller Messi. På mittfältet är det samma visa där med. Att bänka en spelare som kostar drygt 300-400 milj låter väl lite crazy då vi inte är något köpelag a la Real Madrid och Man City.
2011-04-22 14:09
Ibland saknar jag Messi i den rollen han hade 2008/2009

I alla fall känns det så just nu. Det är knappast värt att ha Villa helt ur form bara för att Messi blir snäppet bättre centralt. Jag tyckte han var helt fantastisk på kanten också!

Ang. Pastore så har hans samarbete med Messi varit briljant i landslaget på sistone. Så de skulle nog kunna spela tillsammans :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-22 14:02
1.70-ligan - Anims Abidal!

Pastore är Palermos guldklimp, och han har rollen snäppet bakom Palermos anfallare, där Messi opererar nu alltså.

Han skulle nog kosta runt 400 om inte mer.
Annons: