/spanien/barcelona/forum/12270.aspx/spanien/barcelona/forum/12270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Crazyano Ronaldo
2011-04-22 18:55
Cobain

Benzema 6 mål i CL, Villa 3.
Mesudine Zizil
2011-04-22 18:54
Cobain // Villa har spelat varje match nästan, du kan inte jämföra hans statistik med Benzemas.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-22 18:52
Hombre

Villa en alibispelare?

Please, han har fler dimensioner i sitt spel än de flesta Realspelare, oavsett om han gör mål eller inte.
Du förstår, det krävs lite mer att spela för Barca än att spela för Real.
Barcelona Cobain
2011-04-22 18:48
Orka att Realfans kommer hit och diskuterar Villas målproduktion när han gjort fler mål än Benzema i ligan och Cl totalt under sin FÖRSTA säsong för klubben!
Hombre - Hala A.F Di Maria y G.G Higuain
2011-04-22 18:45
Villas primära uppgift är att GÖRA MÅL och det har misslyckats med i större utsträckning. Ingen kommer att utvärdera honom för hur många bollar han vunnit tillbaka och hur många meter han har sprungit. Han kommer utvärderas efter antal mål han har gjort och hittills är han inte godkänd.

Om ni är nöjda med Villa som alibispelare så får ni stå för det. Men kritikerna lär kritisera honom väldigt hårt.

Villa inledde väldigt dåligt och ojämnt. Han hade sin bästa period från December till Februari för att fram till nu vara helt usel.

40 miljoner euro är återigen en sanslös hög summa.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-22 18:38
Sen så gynnar villas spel barca 150 gånger mer än zlatans
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-22 18:36
Hombre - Hala A.F Di Maria y G.G Higuain /Villa kom för en betydligt lägre summa dessutom så har han redan bevisat för de flesta hur bra han är.
Sen ska vi heller inte glömma att han ahr gjort mer mål än zlatan i ligan
Barcelona DM1982
2011-04-22 18:36
B-Guden

Ehh...va? Har du inte hört talas om att man kan inkludera spelare i ett köp? Jag tror att vi har en del spelare från Barca B som kan intressera Villarreal. Sedan vet jag inte vad pokemonkort är för något.
Real Madrid MadridistaN,
2011-04-22 18:34
Sjukt onödigt och tragiskt med sånt. Och det ni skrev om där Real supportern dödade Barca supportern.
Barcelona Sentuary
2011-04-22 18:32

Trots att Villa har sin måltorka just nu så löper han tio gånger mer än vad Zlatan gjorde. Han skapar iallafall ytor för sina medspelare vilket Zlatan absolut inte gjorde, han lunkade omkring på plan och såg nästan hela tiden ointresserad ut och därför tror jag att Villa inte får lika mycket kritik som honom, Villa kämpar för laget.
Barcelona Khazal
Hetfield

Han är riktigt duktig, men han känns som "ännu en sån till", ska man rota i Villarreal så hade jag hellre sett Nilmar komma. Fantastisk spelare.
Barcelona B-Guden

Skillnaden är att Villa spelar på kanten, Villa hjälper till i deffensiven.
Och han djupledslöpningar är världsklass. Zlatan däremot pressade ALDRIG, gick hemmåt, spred negativ energi när han eller laget gjorde nåt dåligt (ja han är sån spelare)
Det är inte Zlatans fel att han blev en flopp, Jag trodde inte mina ögon när Eto fick lämna för Zlatan, Zlatan är seg, ingen djupledlöpare ingen spelare att ha i Barca.
Kändes som han värvades pga sitt namn
Barcelona Blaugrana91

Och syftet med din kommentar var?
,Sami
Hetfield
Min magkänsla är att du hellre ser Cavani:)
2011-04-22 18:26
Tittade på Laul Talking nyss och då sa Niva att Zlatan gjorde fler mål än David Villa gjort nu i alla turneringar när Zlatan spelade i Barca. Men ändå får Villa ganska lite kritik och Zlatan fick en storma av kritik.

Zlatan kunde vara mållös 2-3 matcher och då var det krig i Spanien om hur usel han var. Villa har inte gjort ett ett mål på 11-12 matcher och det är ganska tyst om kritiken mot honom. Känns som Villa kommer undan för att han är spanjor och landslagets bästa målskytt genom tiderna.

Förbättrar inte Villa sig avsevärt till säsongens slut så lär han vara en större floppvärvning än Zlatan var, trots att svensken kostade mer. David Villa var ju ändå den "rätta" värvningen trots allt. 40 miljoner euro är inte att leka med, speciellt med tanke på vilka förväntningar man hade på honom.

Jag är ingen Zlatanis om ni tror det..
Barcelona Frodo
2011-04-22 18:26
Diar Iniesta Shekha

Inte för att jag förespråkar den ene över den andra men man måste ta hänsyn till lönekostnaderna. Tevez sitter på en lön över €10 miljoner medan Rossi troligtvis ligger på €2-3 miljoner.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-22 18:15
Om vi värvar Rossi för 300 miljoner kr så är det något fel på styrelsen. För det första så är han inte värd pengarna och för det andra så kan vi inte lägga en spelare på bänken som vi har betalat 300 milj för. Vi gjorde redan bort oss med Zlatan , det får räcka med det. Det sägs att Inter är överens med City om Tevez för cirka 250 milj och det är rimligt, men 300 milj för Rossi är överpris och han är absolut inte bättre än Tevez.
Barcelona VizzlA^^
2011-04-22 18:12
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jag förstår hur du menar, ersättarn är betydligt bättre i mittlåset men däremot tycker jag att Puyols avsaknad blir större än den skillnaden, alltså han är så pass mycket bättre än masken för att vara ett större avbräck än Adriano.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-22 18:00
addeh

"Menar du att du hellre ser Puyol skadad än Adriano?"

Jag anser att Puyol är viktigare för Barca än vad Adriano är. Dock så slätar Mascherano över saknaden av Puyol bättre än vad Maxwell för för Adriano för tillfället. Både masken och Adriano har varit i absolut toppform på sistone.

Å andra sidan tappar hela laget sin bäste pådrivare i Puyol, så jag vill inte säga att jag hellre ser han skadad än Adriano. Och jag vill absolut inte vara orättvis mot vår kapten. Älskar den mannen!
Barcelona Hetfield
2011-04-22 17:49
Är det bara jag som känner "meh" när det gäller en värvning av Rossi? Inget illa om killen, det är en fantastisk spelare men det är något som inte klickar med mig.

Kalla det för magkänsla.
Barcelona Mrfaariis
2011-04-22 17:46
Asså puyol ska spela nästa el clasico
Atlético addeh
2011-04-22 17:44
Hombre

Jag tror också att en investering i klubben kan göra gott, men man går långt över gränsen om man byter namn på klubben, logga & även arenan. Och naturligtvis har Getafe en historia, allt annat är bara struntprat. Man har inte 30 ligatitlar men man har mycket annat att vara stolta över.

B-Guden

Som jag sa, när Puyol befinner sig på planen höjer sig även de andra vilket är en egenskap som gör kaptenen väldigt unik. Mascherano är ganska lik Puyi i spelsättet, men karisman och ledaregenskaperna går aldrig ersättas. Maxwell har gjort det bra på vänsterkanten förr och jag tror han kommer göra det nu också.
Barcelona B-Guden
2011-04-22 17:42
DM1982

Det är inte bara byta spelare som pokemon kort
Barcelona DM1982
2011-04-22 17:39
After a meeting this week, Barcelona and representatives of Villarreal forward Giuseppe Rossi (24) have agreed to meet again in May. [tmw]

Rossi kommer närmare och närmare ser det ut som. Tror att han kan bli en mycket bra värvning, han passar in i Barcelonas spel och han kämpar alltid.

30 miljoner euro kanske är lite i överkant, det kan nog sänkas lite med en Barca B spelare eller två.
,Sami
2011-04-22 17:29
Någon som har läst det här? Helt SJUKT!
Barcelona Sano97
2011-04-22 17:26
Fan Puyol är värsta kungen asså ingen slår våran kung Paho,han är bästa mittbacken i världshistorien.
Barcelona B-Guden
2011-04-22 17:14
addeh

Säger så här, Masken är en bättre ersättare till Puyol än Maxwell till Adriano.
Hombre - Hala Raúl y Higuain
2011-04-22 16:54
addeh

Jag tror inte Getafe supportrarna bryr sig nämnvärt. Dem har ingen historia som dem kan tänka sig att bevara. Getafe är en relativt ung klubb som startades runt 70-80 talet som en supporter club till Real Madrid. Dem flesta av deras supportrar håller på stora Madrid i första hand.Getafe drar lika mycket publik till hemmamatcherna som ett allsvensklag gör. Jag tror nog dem välkommnar investerarna med öppna armar även om det sker tillföljd av ett namnbyte.

Detta kan vara det bästa som hänt Getafe. Getafe Team Dubai låter inte alls så illa. Kom ihåg att Redbull äger flera klubblag och dem kommer köpa upp ännu fler.
Atlético addeh
2011-04-22 16:39
LAM Nr 10

Jag har aldrig sagt att det inte är ett stort avbräck, jag håller med, Adriano har spelat fantastiskt på sistone. Men att "hellre" se Puyol borta än Adriano är helt obegripligt för min del då el capitá är och kommer nog alltid förbli oersättlig. Även om han inte varit lika bra nu som för några år sedan gör han medspelarna bättre bara med sin närvaro.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-22 16:28
addeh

Så som Adriano spelat den senaste tiden är det ett riktigt stort avbräck det med. Att vi kommer spela med Maxwell som dessutom också är väldigt skadebenägen i slutspurten av säsongen gör att jag nästan mår illa. Dock är det naturligtvis ett stort avbräck at ha kaptenen borta också, men man känner sig på något sätt lite mer förberedd för det och som "1.70-ligan" säger så har man bättre ersättare för honom då Masken i två matcher nu visat att han kan klara av mittbackspositionen, i El Clasico var han enligt mig en av våra bästa spelare på plan.
Annons: