/spanien/barcelona/forum/12268.aspx/spanien/barcelona/forum/12268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 11:34
Yaya24

Patetiskt...
Barcelona UT Clásico
2011-04-25 11:31
är det han so kommer att doma matchen i bernabou
om jag fattat rätt
Barcelona Yaya24
2011-04-25 11:21
skitkul
Lost Art Of Murder
2011-04-25 11:20
Yaya24

0/10
Barcelona Yaya24
2011-04-25 11:17
De fju bara ni katalankåta fans som tycker Busquets är bra. Mascherano och Toure är flera klasser bättre än honom.

Busquets gör misstag i nästan varje match, och ibland är misstagen så löjliga att man vill bara dra sig i håret.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-25 11:06
Figeta

Grejen är väl att Jeffren inte håller eftersom han skadar sig hela tiden och därför vill de flesta se att han byts ut mot en forwards av klass, för att spetsa truppen. På mittfältet vill nog de flesta att ingen lämnar inför nästa säsong och därför känns inte ett mittfältsköp lika nyttigt.
Personligen skulle jag tycka Pastore vore en klockrenvärvning, då han kan spela både i anfallet och på mitten. Då har vi tre spelare som med lätthet kan göra det i honom, Iniesta och Afellay. Även Messi.

elbraco

Av det jag har sett är Rossi lite mer av en Messityp, som kan dribbla sig fri och skapa chanser ur ingenting. Villa är ju mer en typisk striker som (när han är i form) är otroligt giftig när han får bollar serverade inne i boxen
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-25 11:04
Vad erbjuder Rossi som Villa inte redan har?
Real Madrid GS16TMF
2011-04-25 11:04
Hur tror ni att ni startar på onsdag? Mascherano på mittbacksplatsen verkar väl ganska klar. Men vad händer om Puyol kommer tillbaka i tid? Petas Busquets på mitten? Och i anfallet: får Pedro fortsatt förtroende?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-25 10:53
Varför värva Rossi för 300 eller någon annan anfallare när vi precis värvade Villa för 400? Ska vi värva någon anfallare ska det vara en äldre som inte har många år kvar i toppen och som kommer ha en "larsson" roll. Allt annat är onödigt då jag inte vill ge upp Bojan. Han gjorde det riktigt bra precis innan skadan och skulle han varit frisk skulle nog Villa petas under den långa sviten utan att göra mål.

Värvar vi däremot Cesc som vi ändå kommer göra om något år så kan man flytta upp Iniesta då och då och spela Cesc bredvid Xavi. Tyvärr Pep men då finns det ingen plats för Keita i detta lag.

Villa,Messi,Pedro,Bojan,Afellay
Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago
Mascherano,Busquets

Detta kallar jag verkligen en trupp med kvalité
Barcelona Myrran
2011-04-25 10:38
Man1

Intervju med EMD översatt till engelska
Barcelona Myrran
2011-04-25 10:37
Man1

Affelay med BarcaTV
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-25 10:37
Man1

Han filar nog fortfarande på sin spanska ;-).
Barcelona Man1
2011-04-25 10:35
Bara jag som tycker att Affelay inte varit med i nån intervju sen han kom till Barca? Man vet ju inte hur han är som person :P
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 04:39
Kan inte sova då jag har för mycket i tankarna nu, öppen för diskussioner.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-25 03:37
Måste stämma in i hyllningskören gällande Mascherano, killen har varit fantastisk! Han har verkligen imponerat!
Som flera andra nämnt var jag en aning skeptisk när jag fick höra att vi värvat honom, jag visste ju självklart att han var bra men den stora frågan var ju om han skulle passa in i Barcelona? Just det trodde jag inte, men som han har motbevisat mig. Helt klart sommarens bästa värvning!

Så jag hoppas verkligen Pep väljer att spela honom som vänsterback, även om nu Maxwell skulle hinna tillbaka till matchen så vill jag att Masken spelar där. Han känns betydligt mer säker i defensiven än Maxwell, dessutom är Mascherano galet snabb, han ni tänkt på det? :P Vilket är bra då Real med sin bottenlagstaktik kommer kontra då och då...

Alves-Pique-Puyol-Mascherano
Spelar vi med den backlinjen så skulle allafall jag känna mig otroligt trygg med försvaret. :)

Med det sagt önskar jag alla en god natt (Eller god morgon kanske man ska säga :P)
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 03:18
Yaya ville alltid kladda lite extra på bollen därför passade han inte in. De liksom inte hans uppgift, de är Xavi-Iniestas-Messis. Det var just pågrund av den anledningen som Busquets petade Yaya, då den först nämnda släpper alltid bollen på ett tillslag, medans den sista kladda för mycket.
Barcelona Gabriel
2011-04-25 03:17
Yaya har kvalitéer som gör honom unik som en fotbollsspelare. Han är för det första otroligt lång, och väldigt, väldigt stor och stark. Lägg där till att han, trots sin längd och fysik har en otroligt bra teknik och bollbehandling. En så stor mittfältare brukar oftast inte ha en så bra teknik eller bollbehandling. Han är allt som oftast överlägsen sin motståndare när det kommer till en mot en dueller, sällan någon som rubbar på honom, och han tar sig också väldigt enkelt förbi sin motståndare pga hans härliga driv. Han har också skottet.

Som jag sa, han har det mesta en riktigt bra fotbollsspelare behöver. Men, att spela som defensiv mittfältare i Barça kräver mer än så, hur sjukt det än må låta. Yaya är faktiskt, absolut inte, taktiskt begåvad och det är just det som Busquets slår ut han på. När vi pratar om Mascherano så har han inte direkt samma imponerande attribut som Yaya - men han kompletterar det med andra saker. Hans järnvilja kan i många fall likna Puyols. Mascherano har i mitt tycke gått från helt okej till strålande under säsongen, han har blivit ett otroligt bra köp för oss.

Han klagar aldrig, oavsett lite speltid eller mycket och att han ska lämna, som vissa tror, köper jag inte för fem öre då han visste om hur det skulle bli i Barça. Han har själv sagt att han inte gick hit för att peta Busquets, utan för att hjälpa laget. Mascherano känns just nu som en otrolig trygghet att ha i startelvan.

Måste erkänna att jag var otroligt skeptisk till köpet utav han, ansåg inte att han var värd pengarna och dessutom att han var fel spelartyp för den positionen. Men jag hade grovt fel, det står jag för.

Javier Mascherano, vilket köp!
Barcelona Pep.G
2011-04-25 02:25
Tycker folk överdriver ganska mycket om Yayas kvalitéer. Marcherano har visat sig vara ett bättre alternativ. Men det skiljer mycket i kvalitéer. Yaya är t.ex en bättre skytt, en mycket bättre bollbehandlare, ha har dessutom ett driv med bollen som inte många mittfältare kan skryta med. Däremot är Javier mycket bättre defensivt. I Liverpool var han dessutom enligt mitt tycke världens bästa DM tillsammans med Essien och han har inte blivit sämre i Barca.

Javier som vänsterback låter rätt härligt. Om Puyol dessutom är tillbaka kan jag med handen på hjärtat säga att vi har världens bästa backlinje. Vi borde egentligen kunna vinna mot Real Madrid nu på onsdag. Barca största motståndare är helt enkelt Barca.
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 02:17
Mascherano är någon helt annan nu och imponerar ordentligt på mig. Härligt faktiskt.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-25 01:51
asfaf

Sluta överdriva nu, Mascherano är en riktigt duktig fotbollspelare som lätt kan jämföras med Yaya. Mascherano är snabbare än toure och har mycket säkrare glidtacklingar. Det med att Yaya kan passa bättre är ju en självklarhet eftersom det har barca nötat in på honom. Mascherano är en skicklig passningspelare det har vi redan sett, och han kan bli ännu bättre.
Barcelona B-Guden
2011-04-25 01:34
Visca Barca-Messi#10

Hahah medgångsupporter ?

asfaf
2011-04-25 01:17
@1.70-ligan - Anims Abidal!

Att säga att Macherano är en bättre spelare än Toure är pinsamt, Toure är bättre på allt utan möjligtvis att spela fult och spela grisfotboll. Toure är bättre på att passa,bättre på att göra mål,bättre på att nicka,bättre på att löpa djupled båda är bra på att vinna boll men toure är en mycket bättre dotbollsspelare än Macherano.

Men vill man inte vara kvar är de bara att slja han och tillskillnad från många andra affärer senaste åren var Toure en vinst affär, kan inte finas någon klubb utan möjligtvis man city som gjort så mycket dåliga affärer som vi har, tur vi har våran stomme av egna produkter annars hade de inte blivit många titlar med dom värvningarna vi gjort senaste 2-3 åren
Atlético addeh
2011-04-25 01:14
1.70

"Jag trodde jag skulle sakna Yaya, men så blev inte fallet"

Co-signar det där. Mascherano inger lugn och behärskar spel på alla positioner han har blivit placerad på. Han har förbättrat sitt passningsspel och tar inga onödiga kort längre.

Måste säga att samtliga tre värvningar i somras har lyckats väldigt bra. Till en början pratades det mest om Villa som var riktigt lyckad, men nu under våren har både Mascherano och Adriano vuxit ut till viktiga kuggar.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-25 00:57
1.70-ligan - Anims Abidal!

Han må vara nöjd med Toures roll som backup till Sergio men förtjänar han inte bättre? Okej nu har vi många skador men menar att han enligt mitt tycke är bättre än vad Busquets och att han därför borde starta. Men vi alla vet att Pep älskar egna produkter lika mycket som en fet kille gillar kakor.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-25 00:50
Ser att det diskuteras värvningar, jag ser gärna att vi värvar följande spelare:

Botia
Taiwo
Rossi eller Neymar

Samtidigt som man då flyttar upp:
Fontas
Thiago

Hade blivit väldigt nöjd med dessa, just Taiwo är vänsterback och sitter på ett utgående kontrakt tror jag, vilket skulle göra att han skulle komma gratis. Dock har det ryktats att Milan är överens med honom redan...
2011-04-25 00:50
Den enda fördelen med Toure jämfört med Mascherano var längden. Det är vad jag tycker. Och med det sagt så ska ni veta att jag gillade Toure och ville ha honom kvar i somras. Det säger endel om hur nöjd jag är med Mascherano ;)

Toure är också en fantastisk spelare. Det skiljer inte särskilt mycket i kvalitét mellan dem båda, även om Masken enligt mig är snäppet vassare på det mesta. Den stora skillnaden är, som CuleAK var inne på, deras motivation och inställning. Vi blev av med en förvisso duktig, men missnöjd spelare som tillsammans med sin agent gnällde så fort han satt på bänken och fick en av världens absolut bästa DM som VILLE ha Toures roll i Barca. Det sägs t.o.m att han själv betalade de miljonerna som skiljde Barca och Liverpool ifrån varandra.

Jag trodde jag skulle sakna Yaya, men så blev inte fallet
Barcelona CuléAK
2011-04-25 00:42
Om Milto och Maxwell säljs nästa år så anser jag att två mittbackar behövs, Botia och Fontas. Detta skulle betyda att Abidal sällan agerar mittback och håller sig för kanten. När jag säger Fontas så vill jag inte ha en spelare som ständigt sitter på bänken utan en spelare som flyttar permanent upp till A-laget och verkligen ges chansen att konkurrera.

Dock måste vi köpa en till vänsterback om fallet skulle vara att Maxwell lämnar - i så fall har vi Abidal och Alves på bägge kanterna och Adriano som täcker upp bägge - därför behöver vi förmodligen en värdig vänsterback.

Rossi verkar intressant men om ryktena om priset stämmer så skrämmer det verkligen upp mig. Lyckas man få honom för cirka 20 milj Euro plus någon talang kanske så skulle jag inte tacka nej. En till anfallare skulle kanske också vara nyttig att ha om Jeffren lämnar dvs. Helst ingen ung utan mer en Kanoute-typ-alltså en erfaren anfallare.
Barcelona CuléAK
2011-04-25 00:35
Nu ska jag inte säga detta för att Toure har lämnat oss och att Macherano svettas för att de blåröda laget norr i Spanien ska vinna, men jag säger det ändå.

Jag hade valt Macherano. Rent skicklighetsmässigt är de nog väldigt jämlika, men skickligheten är inte det enda som spelar roll. Motivationen, där har du frågetecknet hos Toure. Är det värt att satsa på en spelare som i princip är allergisk mot bänken? Nej, låter inte så förnuftigt, eller hur?

Toure vill spela hela tiden likt Leo, kämpa, svettas för laget, och inte agera åskådare. Mascherano däremot har ständigt presterat, trots att han bänkats osv - så ger han verkligen järnet när han spelar, där min vän ser du en motiverad spelare. Såna spelare vill man ha, såna spelare presterar bäst.

(ps ''orkade'' ej lägga mig - trots allt röddag imorgon) :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-25 00:31
Är det någon som vet när Cescs kontrakt går ut?
2011-04-25 00:29
CuleAK

Håller med dig. Afellay kan också bli riktigt bra på sikt. Tror en försäsong med matcher utan press och mycket tid med laget i lugn och harmoni kommer göra susen för honom. Han har enligt mig allt som krävs för att lyckas här. Samma sak gäller för övrigt Villa. Han lär bli ännu bättre andra året, efter en försäsong med klubben.

Cesc känns som en lyxvärvning i sommar. Vi behöver köpa spelare, bra sådana dessutom - men inte Fabregas. Inget ont om honom, men är det någon position vi inte behöver mer aspiranter på så är det den Fabregas spelar på. Vi har massor av liknande spelartyper, både A-truppen och B-laget.. vad Barca behöver utifrån tills nästa säsong är en duktig försvarare, samt en forward som bryter mönstret. Antingen en stor och stark, eller en oberäknelig lirare som typ Neymar. Någon som har något speciellt att erbjuda när lagmaskineriet går i lås!
Köper vi dessa två spelare (vilka de nu blir) och flyttar upp Fontas/Thiago, samtidigt som Milito, Jeffren och ev Maxwell lämnar, ja då har vi en sjukt stark trupp tills nästa säsong :)
Annons: