/spanien/barcelona/forum/12266.aspx/spanien/barcelona/forum/12266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-25 15:09
Andreas

Titta vem som har skrivit artikeln.

Återigen, nonsens.

el Flaco

Hehe, jag vet inte om det är en vidare merit att vara med i Nuñez styrelse. :P
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-25 15:08
elbraco/

Läste också den intervjun med Piqué från el País. Lite roligt när han uttryckte sin önskan om att bli president för klubben någon dag, men just nu har jag svårt att se honom i den rollen. Kanske beror på att han är clownen inom omklädningsrummet och alltid håller på att skojar med de andra i laget. Annars kan han alltid fråga sin morfar om råd med tanke på att han satt i styrelsen under Núñez tid som president.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-25 15:07
Men snälla..

Jösses, vem skulle inte vilja ha Messis tröja? Fan, jag skulle vilja ha C.Ronaldos tröja och då ogillar jag Ronaldo skarpt.
Barcelona Myrran
2011-04-25 15:06
geegii

Valdes:
"We know what can happen against Real Madrid. We must take what comes, and it may depend a lot on the referee whether we can play our game or not. But we’re not obsessed about these things."

Har inga större problem med det citatet faktiskt, visst kommenterar han domaren och vilken nivå han låter spelet ligga på. Han fortsätter även senare med att Barca måste forstätta spela sitt spel och inte tänka på hur matchen går utan de måste passa och passa tills en målchans kommer. Sen tycker jag att Valdes bara påpekar det uppenbara som många redan vet om. Är det en snäll domare kan Real kötta mer och stoppa upp Barcas spel än med en lite hårdare domare.

Och med alla de kommentarer som kommit från Mourinho ("Vi får börja träna med 10 man nu" bl.a.) så är Valdes uttalande inte så farligt.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-25 15:05
geegiii/

Valdés uttalande är ett direkt resultat av det fula spelet som Madrid har visat upp mot oss i de senaste matcherna. Ser inte det som att han försöker påverka domaren, utan snarare att han är orolig över att domaren kommer tillåta att Madridspelarna sparkar ner Messi, Xavi, Iniesta och de andra utan att plocka fram korten.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-25 14:58
Myrran //

Valdes gick ut med något i stil som, "domarens insats kommer påverka vårat spel". Att en domares kompetens har en viktig roll i hur matchen kommer utspela sig är en självklarhet. Men ändå går han ut och säger det.

(As.com / Marca.com)

Jag sitter inte och dömer Valdes för det, då Mourinho som bekant är expert på liknande saker. Det enda jag undrar är hur man som culè, reagerar på ett sådant uttalande från en egen, då ni varit väldigt snabba på att döma Mourinho för sånt beteende. Visst, det sker absolut inte i samma utsträckning, inte ens i närheten, men jag hoppas ni förstår min poäng.

Barcelona Myrran
2011-04-25 14:50
geegii

Gav ett långt svar på din fråga, kallar det inte fusk det han gör. Tyvärr påverkar det folk även om det är så uppenbart vad han gör.

När gick Valdes ut och satte press på domarna? Om det va på plan så va fan, det va knappt inte en spelare som inte satte press på domarna på plan när Barca och Real möttes. Gick åt båda hållen det där. Sen att han springer ut till mittplan är lite dumt men men försvarar ni att Ramos "slår" till Puyol på plan efter han kapat Messi så grovt så spelar det ingen roll att Valdes tjatar lite på domaren.

Van The Man

Tror allt Pellegrini skulle fått ihop laget om han fått längre tid på sig och enligt mig skulle ni ha spelat en bättre fotboll än vad ni gör under Mourinho. Sen gör man alltid snedsteg. Barca åkte ut mot Getafe för inte så länge sen när man trodde man va så gott som klar efter första matchen. Barca förlora mot Herculés i början av säsongen också t.ex. har ändå gått bra efter det.
Real Madrid Van The Man™
2011-04-25 14:43
Myrann

Ja för jag vet ju hur mycket ni as G A R V A D E härinne när vi loosade mot Alcohol/Alcorcón sånt vill ni såklart ha mer utav och med en coach som Manuel då blir det oftast som så.
2011-04-25 14:43
Myrran //

Tack för upplysningen! Hade ingen aning om att Mourinho använde media till sin fördel och än mindre, jag hade ingen aning om att det var så uppenbart.

Skämt åsido. Det enda jag undrade var om ni tycker det var rätt eller fel av Valdes att gå ut och sätta press på domarna`? Är denna simpla fråga för mycket begärt ödmjuka culès? :)
Barcelona Myrran
2011-04-25 14:35
Mourinhos taktik i varje lag han har haft är att manipulera media att fokusera på honom och sina uttalande istället för att granska saker som händer i truppen eller hur spelet går för laget. Detta gör han genom att ge ut mängder med kontroversiella uttalande på presskonferanser, ofta klagomål på bla. planen, spelschemat, domaren, motståndarens taktik etc. Han har lyckas i England med det. Han har lyckats i Italien och har nu lyckats i Spanien.

Kontentan av detta är att efter nog tjat av Mourinho har han fått så mycket utrymme i media att domare känner pressen att om något går fel (åt Mourinhos håll) kommer Mourinho säga och det kommer uppmärksammas i media väldigt mycket. Lättare att låta bli att blåsa än blåsa frispark då.

Själv tycker jag Mourinho är en cynisk tränare samt en arrogant person och hans metoder är fruktansvärda i mina ögon. Hans sätt att spela fotboll är effektivt och han är bra att få laget att vara en enhet. Men hur han gör det tilltalar inte mig någonstans. Skulle hellre sett Pellergrini som tränare för Real, han hade något på gång och det va faktiskt ibland underhållande att kolla på Real.
2011-04-25 14:35
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. //

Jag ställde en simpel fråga?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-25 14:31
haha, alla dessa madridistas som måste komma in hit och försvara sitt lag.
måste vara jobbigt att fokusera mer på andras lag än sitt eget.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-25 14:24
Pique: "I can imagine Xavi, Iniesta, Busquets or Puyol as coach, but not myself. What I want is to be president of Barça one day." [el pais]

Pique: "My cousin Montserrat, who has the down syndrome, is a wonderful human being. They're just like us, only at a lower speed." [el pais]

Pique: "My mother always worried about me becoming a good person. And as you see, she's lucky: she has an extraordinary son (big laughs)."

Är Pique kung eller vad?
2011-04-25 14:15
Mourinho har fått utstå otroligt mycket skit här för hans sätt att pressa domarna, en del kallar det tom för fusk. Hur är ni ställda till att Valdes kör på samma strategi?
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 14:00
Hombre

Bojans bortdömda mål är helt felaktigt, samt mycket till. Och denlänken du skickade så har redan passningen slagits, vill du se riktiga offside mål får du gå tillbaka till 1998 cl final, pedrag mijatovic..
Barcelona VizzlA^^
2011-04-25 13:58
Hombre - Pipilazo

Hahahahahaha är du blind eller på den du länkar till så har passningen redan slagits och är en bra bit framför passarn. Synsam.se som sagt.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:58
Hetfield

Faktiskt sant, ber om ursäkt. Dock vill jag så gärna att Barca återtar sin tappade heder på CDR finalen, jag har så mycket ilska inom mig efter matchen.
Hombre - Pipilazo
2011-04-25 13:54
Bidrar inte med någonting. Hej då. /Red
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 13:50
Hombre, kolla länk.
Atlético addeh
2011-04-25 13:49
Trippeln

Försök diskutera något istället för att klaga på allt och alla. Bidra med någonting vettigt annars är det du som inte behöver återkomma.
Barcelona Hetfield
2011-04-25 13:46
Trippeln

Har du någon gång skrivit något konstruktivt i forumet? 99 % av det du skriver handlar om hat för Real Madrid.

Fokusera på ditt lag istället för att hata motståndaren.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:43
Barca4eva

Du behöver inte återkomma.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:43
Vi får hoppas att de det lag som spelar bäst,finast och vackrast vinner på onsdag och vi hoppas att domaren ger Ramos,Ronaldo,Di Maria och Albiol ett gult kort snabbt in i matchen för att förhindra att destruktiv fotboll får fortsätta!
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 13:41
Iniesta Lujan#8

"Alves reaktion efteråt säger de även en hel del"

Okej, that's it. Jag återkommer när det är seriösa diskussioner.
Hombre - Pipilazo
2011-04-25 13:41
H.Alavi - Magico!

Jag försvarar inte det Ramos gjorde mot Messi. Jag har till och med kritiserat honom hårt för hans hjärnsläpp. Men jag tror bara Ramos var frustrerad och sparkade ner Messi och jag tror aldrig att han hade för avsikt att få Messi skadad.

Trippeln

Pratar inte om filmningar generellt. Utan jag tyckte att det var en filmning utav Alves. En fullvuxen man ska inte falla av en sån liten kontakt.

Lujan

Kom igen hade Di Maria eller Ronaldo fått straff för det så hade du sagt att dem filmat. Vi vet alla hur du funkar Barcelonistas. Jag mår bra tack och lov för att se att det var en filmning utav Alves.
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 13:39
Hombre

"Alves filmade. Det var en sån minimal kontakt som inte ens skulle få en 2 åring att falla."

Mår du bra elr? hur fan kan du säga att Alves filmade, de fanns en kontakt och med den kraft som snejider kom med så är den solklar. ( Alves reaktion efteråt säger de även en hel del)

Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:36
halamadrid1902

Skiter i land, vill bara att de ska blåsa så fort kontakt sker. Då kan ni inte spela på samma vidriga sätt som ni brukar göra mot oss vilket resulterar i straffar, frisparkar och gula/röda kort till vår fördel...!
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:35
Hombre - Pipilazo

Snacka inte om filmningar när ni har världsmästare på den grenen i form av Christina, Maria, Marcelina... herregud
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-25 13:35
Trippeln

Jaha och? Tror du inte domare är professionella? Vilket land ska domarna komma ifrån så att du blir nöjd?

"patetiskt vad vissa tror på tidningarna.."

Så när det bara är Sport.es som skriver att Real Madrid har låtit bli att klippa gräset, så ska man tro på det?
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 13:34
Iniesta Lujan#8

Jag sade för guds skull inte att det INTE är straff,vilket jag ändå inte tror att det var, men att han blev brutalt nedsparkad är bara rena rama skitsnacket.
Annons: