/spanien/barcelona/forum/12265.aspx/spanien/barcelona/forum/12265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-25 13:34
Iniesta Lujan#8

Jag sade för guds skull inte att det INTE är straff,vilket jag ändå inte tror att det var, men att han blev brutalt nedsparkad är bara rena rama skitsnacket.
Barcelona Trippeln
Iniesta Lujan#8

Håller med dig, vissa är blinda om de inte kan se att det ska vara straff!
Hombre - Pipilazo
Trippeln

"Alves blev brutalt nedsparkad av Sneijder i straffområdet"

Du kan väl inte mena allvar?

Alves filmade. Det var en sån minimal kontakt som inte ens skulle få en 2 åring att falla.

Brutal? Tillåt mig asgarva.
Barcelona Trippeln
Hombre - Pipilazo

Falska påståenden speciellt det där om Alonso, patetiskt vad vissa tror på tidningarna..
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 13:32
Barca4eva

Solklar straff de där, www.synsam.se, beställ tid där.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:32
Barca4eva

Tyst med dig om du inte vet vad du snackar om för i helvetet!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-25 13:31
Det lutar åt en backlinje som innehåller Puyol till vänster (om han är tillgänglig), Pique och Maschi i mitten och Dani Alves till höger. Inte illa. Bästa Guardiola har till sitt förfogande för tillfället.

------

Hombre - Pipilazo

"Ingen Real Madrid spelare har för avsikt att bryta benet på en Barcelona spelare."

Så långt hann jag komma innan jag scrollade vidare. Det Sergio Ramos gjorde på Leo Messi är alltså fotboll för dig?
Barcelona Barca4eva
Trippeln

"när Alves blev brutalt nedsparkad av Sneijder i straffområdet"

Du måste skämta? Brutalt nedsparkad? Han blev KNAPPT nedsparkad.
Skaffa ett par glasögon.

Hur som helst har man hellre han, som är neutral, än vissa andra. Att han tillåter brutalt spel tror jag inte på. Att han däremot inte blåser när spelare som Cristiano y Busquets faller lätt är bara positivt.
Hombre - Pipilazo
Trippeln

Lugna ner dig människa. Ingen Real Madrid spelare har för avsikt att bryta benet på en Barcelona spelare. Bara för att era spelare inte behandlas som tama kattungar så betyder det inte att man ska skada dem.

Ramos är en tuff spelare som alltid spelar på gränsen oavsett vilka han möter, lika så Pepe som också han är lagom brutal.

Du pratar om behandlingen av gräsmatta. Är det inte tyiskt Barca att endast vattna EN planhalva inör matcher varje halvlek? Är det inte samma Barca som för 2 år sedan inför ett el classico vattnade den radie där Xabi Alonso brukar operera?

Sluta kasta sten i ett glashus!
Barcelona Culés
2011-04-25 13:30
Hejsan. Jag har precis varit nere i Barcelona och kollat på min andra match med Barca. Blev väldigt sugen på att skaffa medlemskap nu när jag kom hem. Är det någon som vet om det är möjligt även om man inte känner någon som är medlem? Finns det någon som skulle kunna tänka sig att låna ut sitt passnummer för att jag ska kunna skaffa medlemsskap? Tack på förhand.

Ang. veckans match tror jag det blir en stängd och ganska tråkig match, precis som dom två första har varit, tyvärr. Brukar ju inte vara så i el clasico. Däremot tror jag att Barca kommer vända Real upp och ner hemma på Camp Nou, på normalklippt och vattnat gräs. Visca Barca!
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:30
halamadrid1902

Vi klagar varför det ska vara en portugisisk domare när ni har 4-5 landsmän i ert lag...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-25 13:29
Alla domare är en bra domare förutom Mou kompis...
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-25 13:28
Trippeln

Okej då vet jag. Men det var ju inte samma portugisiska domare som det ryktades om. Så vad är problemet?
2011-04-25 13:28
Trippeln

Jag tror inte att Real Madrid kommer få spela lika brutalt som i finalen, vi snackar om CL och en Wolfgang Stark som är en rutinerad herre. Det handlar om vad som händer under matchen och hur brutalt det är, jag är övertygad om att han kommer göra ett bra jobb på onsdag.
Atlético addeh
2011-04-25 13:27
Skönt att det inte blev portugisen som dömer. Oavsett om han visat upp Mourinho på läktaren flera gånger hade det känts oerhört fel att låta honom hålla i pipan.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:26
H.Alavi - Magico!

Driver du med mig bror? Han är den sämsta dommare som vi kunde få, han tillåter brutalt spel på planen och kommer tillåta Madrid att spela lika äckligt som förut...
2011-04-25 13:26
Iniesta Lujan#8

Skojar? Om att Stark är en bra domare? Nej det gör jag inte. Vissa här inne har en tendens att dra snabba slutsatser när en domare gör misstag under en match, vi är alla människor fan. Han är en bra domare.

Sedan finns det domare som är usla och skulle göra ett bättre jobb som tuggummiskrapare.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-25 13:25
halamardid1902

Cut the f'ckin bullshit. Ditt lag spelade fult som f'n och borde fått minst 3 röda kort till och det vet du själv. "Smälla lite". Jovisst.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-25 13:24
JAAA WOLF WOLF
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:23
halamadrid1902

Nej förutom att den dommare som dömde semifinalen med Barca - Inter på San Siro hade en resturang med Mourinho förut och att han gav ett offside mål för Milito på 1-2 meter offside samtidigt som han nekade straff till oss när Alves blev brutalt nedsparkad av Sneijder i straffområdet... Nej utöver det har vi inget emot de....
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 13:22
Intressant de här!

Barcelona are an anomaly of football. Normally teams do not have 80% possession and when they do, it's normal that they will be receiving more fouls on them as other teams try to get the ball. It was cruijff's strategy about how the other team cannot score if you have the ball, nor do you have to commit fouls. If you look everything in an unbiased view, barcelona are as much wronged by the ref as any other teams. example arsenal 1st leg. Chelsea 1st leg(ballack red), Abidal red in 2nd leg. Etc.

Alavai

Du skojar?
Barcelona Barca4eva
halamadrid1902

Trololol?
Härligt med Wolfgang Stark! En strålande domare, nu hoppas jag att han har koll på Madrid-spelarna a la Arbeloa som medvetet försöker skada.

----

Leo Messi och David Villa. Målskyttar i helgen och hungriga för mer. Två änglar är pånyttfödda, vamos!
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:21
1.70-ligan - Anims Abidal!

Han är värre än alla jävla portugiser, han kommer låta Ramos bryta benet på Messi samtidigt som han kommer låta Ramos stå där och skratta åt Messi sen kanske han ger honom en tillsägelse...
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-25 13:20
Varför är ni så emot portugisiska domare? Vad har dem gjort er?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-25 13:19
BREAKING NEWS : UEFA appoint Wolfgang Stark as the referee for wednesday's match .

Ingen portugis alltså

Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-25 13:16
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Absolut, men faktum kvarstår - Pep kommer inte ge B-spelarna chansen i de tuffa matcherna nästa år. Inte ens Thiago fick ju chansen i år! Han anser inte dem vara redo Och vi kan mycket väl åka på lika många skador nästa år igen. Vågar man chansa ett år till?
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:13
DM1982

Han är väldigt snål med att dela ut kort, senast mot Chelsea på hemmaplan blev Henry blåst på en straff samtidigt som Lampard, Alex och Ballack skulle haft röda kort!

Alltså en dommare som kommer låta Madrids idiot spelare att gå ut på banan och sparka ner vår spelare sådär fult och inte få någon varning ...
Barcelona DM1982
2011-04-25 13:11
Hombre

Hoppas att han i alla fall ger kort för fult och brutalt spel för det är så ni har spelat mot oss. Tufft spel är helt ok, fult är inte det.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:11
halamadrid1902

Sluta snacka skit, jag som du och alla andra vet att skitigt spel, gräs lika långt som jag vette fan på Bernabeu och äckligt spel gynnar Real Madrid mest då ni inte har heder eller ballar att utmana Barca på regular basis!

''Det är El Clásico i en CL-semifinal. Det ska smälla lite. Det hör till.'' Vafan skärp dig för du vet att sånt spel gynnar er, varenda fucking gång Barca kommer till en farlig möjlighet då blir vår spelare nedsparkad, har du inte märkt det?

Annons: