/spanien/barcelona/forum/12264.aspx/spanien/barcelona/forum/12264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-04-26 17:04
Messidinho_10

Nej, det kommer absolut inte bli bra med varken Keita eller Thaigo, Speciellt inte om man ska byta dom mot Pedro.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det spelar ingen roll om Masken e ovan för han har varit hur jävla bra som helst
Barcelona Blaugrana91
2011-04-26 17:02
Mrfaariis

Det är ju inte ens säkert att Iniesta kommer missa matchen, han var ju med i truppen. Jag tror Iniesta startar.
Barcelona Barca4eva
2011-04-26 16:59
Heywood Jablome - Xavi

Det räcker med att Real får en 1måls-ledning för att de kommer parkera spelarbussen. Så är det med Mourinho
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-26 16:58
Det är viktigt att komma till Camp Nou med ett bra resultat. Jag tycker om approachen i laget att vi ska gå framåt och försöka att göra mål.

Men vi ska komma ihåg att på Camp Nou kommer Real Madrid säkerligen att parkera det privata flygplanet. Ett bra resultat gör att de måste ta första steget, riskera lite. Madrid får inte komma till Camp Nou med en 2måls-ledning.
Barcelona Mrfaariis
2011-04-26 16:56
Ja men iniesta e skadad så keita kommer att få starta.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-26 16:55
B-Guden

Eller så petar man antingen Villa eller Pedro och starta med Thiago på mf..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-26 16:53
En backlinje med en ovan Mascherano och en halvskadad Puyol behöver nog mer backup än bara Busi. Det är en dubbelmöte och Keita är nyttig i sådana matcher. Han erbjuder kraft, huvudspel och mycket spring. Det är en nödvändigare kort än Pedro för just den här matchen.
Barcelona Android
2011-04-26 16:48
AndreD

Han blev även spärrad för någon vecka sedan när Bojan skadade sig och han började jiddra om hans skada.

Barcelona B-Guden
2011-04-26 16:47

Haha Keita istället för Pedro ? hahahaahah.
Nej ska vi ta oss förbi madrid köttmur behövs Pedro med sin snabbhet och Keita han kan bära vattenflaskorna, Gillar han inte mot störrelag men mot mindre har han gjort det bra.

Valdes
Alves Masken Pique Puyol
Xavi Busquet Iniesta
Messi villa Pedro.

Puyol gör det bättre på kanten en masken.
Messi har haft det tufft i mitten och Villa det på kanten. Pedro är högerfotad visst han är bra med båda men lite vassare med högern kan bli bra om han får komma in och skjuta därifrån.
var ju även därifrån han gjorde mål mot madrid.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-26 16:44

Nej det där är långt ifrån den bästa startelvan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-26 16:43
Blaugrana91
Jag håller med dig, det var samma sak med Puyol, då trodde vi att han ba skulle hoppa in , men istället startade han.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-26 16:40
Diar Iniesta Shekha

Iniesta var med i truppen som reste till Madrid, så han borde isåfall kunna spela.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-26 16:37
Startelvan är mycket osäker just nu. Men jag är övertygad om att den bästa startelvan ser ut såhär:

Valdes - Alves, Mascherano, Pique, Puyol - Busquets, Xavi, Keita, Iniesta - Villa, Messi.

Det är en stenhård backlinje och en bra balanserad mittfält. En mix av kreativitet och kraft helt enkelt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-26 16:35
Om Iniesta åker med till Madrid och är med i spelartruppen så lär han spela, annars är han nog inte med i truppen då.

Men är det någon som vet om truppen är ute?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-26 16:28
Android

Han blev spärrad igår har jag för mig...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-26 16:26
Jag tror att Iniesta spelar imorgon. Kan vara en taktik från Guardiola att få tidningarna att skriva om en "skada" som Iniesta drabbats av så att på så sätt försöka få Mourinho att kanske ändra i sin formation. Men jag tror inte det.

Hur som helst, jag tror att Don Andrés spelar imorgon.
Barcelona B-Guden
2011-04-26 16:16
vafan vad seg du som brukar lägga upp saker på youtube är

är det nån som huittat nån video på thaigo match på Osasuna ?
Barcelona Android
2011-04-26 16:14
Trollet hombre tillbaka? Blev inte han spärrad för ett tag sen?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-26 16:13
Hombre - Pipilazo

Sluta att skrämma oss så :(
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-26 16:06
Enligt barcastuff har "källor inom Barcelona" sagt att Iniesta kommer vara redo för spel. Inga källor dock.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-26 15:38
Hombre

Hur lyckas du komma tillbaka från alla spärrar?
PedroRodriguez
2011-04-26 15:28
Mer än ett oavgjort resultat är egentligen inte att kräva imorgon, med tanke på alla skador som vi drabbats av nu. Madrid på Bernabéu blir otroligt svårt.
-----------------------
Madrids potentiella mittbacks-lås ser dock inte heller starkt ut. Nu när Carvalho är avstängd så får väl varnade Ramos bilda lås med darriga Albiol. Ser inte så särskilt pålitligt ut där. Det skall utnyttjas imorgon.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-26 15:27
Fast fågeln utanför mitt fönster imorses sa att Barca skulle vinna, så jag vet inte?
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 15:26
Heywood Jablome - Xavi

Det fanns bara en bläckfisk som kunde tippa och det var Paul haaaa
Coach pep -
2011-04-26 15:25
Finns ingen anledning att kasta in handduken bara för att Iniesta blivit skadad. Vi får inte glömma att Real Madrid har sina avbräck med, och kommer tvingas starta med Albiol och Lass.

Det är svårt att säga vem som har bäst chans att nå finalen så jag säger 50-50. Ska man vara pessimist så går det inte bortse från att det givetvis kommer bli oerhört svårt att slå Mourinho i två utslagsmatcher. Det är svårare att vinna över Mourinho i en CL-semi än i en finalmatch om ni frågar mig. Det blir mer taktik och mindre risktagande i ett dubbelmöte. Mourinho får tid på sig att både fånga in sitt byte och i andra rundan äta upp det, så att säga. Guardiola är trots sina meriter en rookie i sådana här sammanhang och har till och med fått ringa upp kvalificerade bekanta om råd hur man bäst bör tillmötesgå Real Madrid så många gånger under så kort tidsintervall.

Men vi ska inte tappa glöden nu. Ett kryss på Bernabeu är ett gångbart och fullt uppnåeligt resultat för oss. Eftersom vi har en så pass tunn trupp där alla får känna sig delaktiga så behöver inte skador heller vara lika påtagligt för oss som för andra. Ersättarna kan gå in och göra ett bra jobb direkt. Man kan faktiskt se på det så, även om vi saknar bredden som Real har.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-26 15:22
Hombre. Nej... fan! Nu är det kört. En bläckfisk har uttalat sig.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-26 15:18
addeh

Det är parodi, inget annat. Det som dock är skönt är att Barca nu, för en gång skull, kan spela utan ett enormt favoritskap.
Fast, å andra sidan hade jag med glädje tagit på mig det igen om vi fick tillbaka Abidal, Iniesta, m.fl....

Känner att CL får bli vad det blir. Vinner vi det är det förjävla starkt gjort. Det som oroar mig mest är nästan att vi riskerar poängtapp i ligan nu i slutet då truppen vi har kvar kommer slitas oerhört hårt de kommande veckorna.
Hombre - Pipilazo
2011-04-26 15:18
För er som inte vet så har bläckfisken Iker tippat att Real Madrid ska gå vidare till finalen. Samma bläckfisk som tippade kryss i första mötet och Real Madrid seger i finalen.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 15:09
Lite bilder
Barcelona B-Guden
2011-04-26 15:08
Hallå vem fan bryr sig vad spoprt skriveerom att Iniesta ska börja på bänken dom har precis som oss ingen aning om hur pep kommer ställa upp, vi kan bara gissa.

Jag tror Iniesta startar
Annons: