/spanien/barcelona/forum/1226.aspx/spanien/barcelona/forum/1226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavia
2016-02-21 22:23
@DM1982:

Haha, där ser man :p

Kollade på matchen först när det först närmade sig vid 90 minuter och det såg faktiskt ut som att han såg ut som Soldado, iallafall från avstånd.
Barcelona Nesto
2016-02-21 22:22
Såg nyss att Tello målat för Fiorentina i bortavinsten (2-3) mot Atalanta.
Visste inte ens att han lirade i Fiorentina, hur ser hans situation ut egentligen?
Utlånad?såld med buyback?
Barcelona Vampíro
2016-02-21 22:21
Hell no, tänker inte fira ett skit. Minns den hemska våren 2007 som om det vore igår, oj vad kaxig man var i skolan. Men sen kom det där jävla Capello-spöket och vände varenda match i slutminuterna medan Barça tappade poäng på löpande band. Marquitos, Rafael Sobis, Tamudo, det är namn som jagar mig än idag. Då fick man smaka på en rejäl portion "humble pie" när Reyes av alla människor avgjorde på Bermabeu. Har lärt mig min läxa och jag ska istället njuta av Barcelona säsongen ut. Det finns mer i livet än att skryta framför Madridfans, trust me. Vampíro out!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-02-21 22:20
@Flavia:

Det är en fd Atleticos spelare.
Barcelona DM1982
2016-02-21 22:19
[QUOTE=Flavia]Jävla idiot, han kunde ha passat Roberto Soldado... [/QUOTE] Soldado byttes ut för 30 minuter sedan....
Flavia
2016-02-21 22:19
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Atlético kryssade mot Villarreal, 0-0 blev slutresultatet.
Flavia
2016-02-21 22:18
Jävla idiot, han kunde ha passat sin medspelare...
Barcelona Andreas-
2016-02-21 22:17
Real har gett upp ligan o Atletico har Torres på topp när man behöver göra mål. Tappar vi detta ska alla spelare piskas å det grövsta.
Flavia
2016-02-21 22:17
Viktig brytning av Bailey på Vietto.
Barcelona ElRaval
2016-02-21 22:16
Bailly är en riktigt bra back
Flavia
2016-02-21 22:16
Bara 3 minuters förlängning mellan Atletico vs. Villarreal.

Ställningen är fortfarande 0-0
Barcelona DM1982
2016-02-21 22:14
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Rafael Sobis för Betis eller hur? :) [/QUOTE] Kan vara det, jag mår fortfarande illa bara jag tänker på det. Ligan var "säkrad" de skulle "bara" spela av sista matcherna men klantar till det. Säsongen efter var ännu större katastrof, el pasillo och 18 poäng efter Real. Det var det laget Pep fick ta över, ett så kallat dukat bord som alla experter kallar den upplagan av Barcelona.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:14
Grymt om Villarreal kan knipa en pinne i kväll, ser lovande ut. Fast nu jinxar jag väl det hela. :P
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:12
Andreas- Du får troligtvis rätt men själv väljer jag att ligga lågt. Den här klubben har en irriterande tendens att vara självdestruktiv och det brukar ofta ske när allt ser fantastiskt ut.
Barcelona enkos
2016-02-21 22:11
Fast vi har väl aldrig haft ett så bra lag som vi har nu och med så stor försprång finns inte med på kartan att vi tappar. MSN kommer aldrig tillåta att det händer.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:09
DM1982 Rafael Sobis för Betis eller hur? :)
Barcelona Himne del Barcelona
[QUOTE=Rambla~]Tror vi hade 9-10p försprång den säsongen, säsongen då Tamudo-jäveln kvitterade på Camp Nou. Har för mig det var i samma match Messi gjorde sitt berömda hands-mål. [/QUOTE] Ett trauma som jag har försökt förtränga sedan dess utan att lyckas. Så otäck känsla.
Barcelona Andreas-
Rambla~: Skillnaden mellan lagen var långt ifrån lika stor som nu. Detta kommer vi inte tappa. Ligan är klar.
Barcelona Andresito
2016-02-21 22:08
@Antintrogen:

El pasillo görs när ligan är helt vunnen. Det betyder att vi skulle behöva ha en 24 poängs-ledning till Real och en ännu större, eller lika stor ledning till resterande lag som exempelvis Atlético. Omöjligt med andra ord.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:07
Tror vi hade 9-10p försprång den säsongen, säsongen då Tamudo-jäveln kvitterade på Camp Nou. Har för mig det var i samma match Messi gjorde sitt berömda hands-mål.
Barcelona Antintrogen
2016-02-21 22:05
Jag tycker inte heller om det här med att redan fira ligan. Men måste ändå fråga, vad krävs nu av Real och oss för att dom ska tvingas göra "el pasillo"? Vore faktiskt ovärdeligt att se Ronaldo &Co. göra det....
Barcelona DM1982
2016-02-21 22:05
Minns när ligan var i Barças händer och de skulle vara spela av de sista matcherna. Näst sista matchen kryssar de mot bottenlaget Real Betis på hemmaplan, Real slår Mallis i sista matchen och vinner ligan. De hade gjort en remontada modell större har jag för mig. Sensmoral, jag låter min alkoholfria skumpa vara kvar i skåpet och lägger den på kylning när allt är klart.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-21 22:04
[QUOTE=enkos]Har det hänt tidigare i historien att vi tappat 9 poäng skillnad med 13 matcher kvar ? [/QUOTE] 2009 ledde Barcelona med 12 poäng. När Higuain nickade in 1-0 i El Clasico var det en poäng som skiljde. Att Barcelona därefter vände och vann med 6-2 är en av de mest imponerande prestationer jag någonsin sett ett fotbollslag göra. Kommer inte ihåg hur många omgångar det var kvar. Men poängen är att det kan vända snabbt även om det slutade bra den gången.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-02-21 22:02
Vad ledde vi med säsongen 06-07? Kommer ihåg att det i alla fall var en hel del poäng som Real tillslut hämtade upp för att sedan vinna ligan på inbördes. Rätt surt. Dock är vårt lag idag betydligt starkare och ska inte ha några problem att behålla en stor och trygg poängskillnad ner till rivalerna.
Barcelona enkos
2016-02-21 22:00
Har det hänt tidigare i historien att vi tappat 9 poäng skillnad med 13 matcher kvar ?
Barcelona Rambla~
2016-02-21 21:57
Andresito Det och CL i veckan?
Barcelona Rambla~
2016-02-21 21:56
Jag tänker då aldrig fira något guld nu. Barca har kastat bort stora ledningar förr och man är oftast sin egen största fiende. När allt är frid och fröjd, alla trivs och harmonin sprudlar behövs det så lite för att tända stubinen som får allt att implodera. Det har hänt förr och jag har sett det själv. Någon intern liten strid som blossar upp, Marca kör igång ännu en kampanj eller någon i juntan gör bort sig. Nej nej, jag sitter lugnt ner i båten och ser förhoppningsvis ännu en gång media i Madrid gå banans över RMs usla spel.
Barcelona Andresito
2016-02-21 21:50
Atlético jagar segermål och Simeone byter ut Griezmann. Sparar han möjligtvis på fransken för att denne sitter på 4 gula kort i ligan inför nästa helgs möte mot Real Madrid?
Barcelona Andresito
2016-02-21 21:48
@enkos:

Visst ser det väldigt ljust ut för Barcelona och det är väldigt osannolikt att man tappar ledningen man har. Men grejen med att fira ligasegrar är ju att det är skönare att göra det när det är helt klart, att fira med spelarna och laget.

Du har redan korkat upp champagnen och fått ditt glädjerus. Vad gör du när ligan är matematiskt vunnen och spelarna firar tillsammans med fansen? "Been there done that?"

Angående trippeln denna säsongen så är jag väldigt pessimistisk. Det känns som att det vilar en förbannelse över CL-vinnaren. Det märktes inte minst under Pep då vi snubblade på mållinjen mot både Inter och Chelsea. Det bortdömda målet mot Inter, Militos offsideposition samt Messis och Alexis ribbträffar mot Chelsea.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-02-21 21:47
[QUOTE=Flavia]Man får hålla tummarna att Villarreal vinner sin match mot Atlético, då hamnar dom endast 4 respektive 3 poäng bakom ATM och RM. Istället för att ge upp i kampen om ligatiteln och satsa på Champions League, kommer bägge klubbarna att tvingas matcha sina bästa spelare i ligan för att ej tappa direktplatserna till CL inför nästa säsong. Och då har inte jag ens nämnt att vi ligger 9 respektive 8 poäng före Atlético i dagsläget. [/QUOTE]skrev om det lite längre ner, vinner VR så hamnar väll atletico på lika många poäng som real?
Annons: