/spanien/barcelona/forum/12259.aspx/spanien/barcelona/forum/12259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 18:51
Fabregas kommer hem!!
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:49
Bolton 2-1 Arsenal bye,bye PL
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-24 18:47
Ja, Arsenal förlorar. Fy fan vad skönt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-24 18:32
halaMadrid

Nej.

Motivation, ur olika perspektiv, är A och O för att kunna vinna,
Det spelar ingen roll hur bra du är på pappret om du inte har motivationen att t ex genomföra din spelidé eller taktik till 100% - särskilt mot ett motstånd som också är starkt.

Men du har säkert en annan teori, det brukar vara så här på SF.
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-24 18:23
Mojito - Culé (un estilo de vida)

"Motivation brukar slå klass"
Brukar det inte vara tvärtom?
2011-04-24 18:20
Quedil

Om du tror att jag tar ifrån er segern i cdr så tror du fel.
Motivation brukar slå klass.

Du påpekade från början att Real var fysiskt starkare än Barca, och jag svarade att vi tidigare har neutraliserat denna typ av spel mer rörlighet och kvickhet, vilket gått alldeles utmärkt de flesta gånger.

Bra att vi är överens om att ni är som Stoke i alla fall, det gläder mig.
Då var det väl inte en klumpig liknelse om jag nu hade rätt när det gällde fysiken? Så sluta lägga fleaktiga ord i min mun.

Vi är inte tvungna att spela längs marken, vi väljer att göra det eftersom det är vår spelidé och att just den taktiken gett oss stora framgångar.
Det är snarare andra lag som tvingats ändra och överge sitt spelsätt för att försöka komma undan ytterligare förnedringar.

Och det är helt okej, men tro inte att en Zlatan skulle göra någon skillnad eller att barca kommer spela långbollar i CL semifinalerna.
Som sagt, vår spelidé har skördat framgångar förr, även mot fysiskt motstånd, det handlar bara om att hitta kvickheten i fötterna - och då spelar det ingen roll vilken taktik Mou hittar på.

Och förresten, lägg ner sncket om Chelseamatchen, det passar inte en maräng att snacka om domartavlor.
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:18
Qendill

Vad vill du komma till, att vi inte kan spela mot fysiskt motstånd? Snälla ni vinner 1 match mot oss på ren tur, andra halvlek kunde vi gjort flera mål. Och mot Chelsea spelade vi med 10 man i 25 min men ändå klarade vi av att få kryss. Sen spelade ni över gränsen i finalen, arbeloa och pepe borde blivit utvisade..
Qendil-Karim Benzema Show
2011-04-24 18:11
Canaletes, mums säger jag till shakira. Pique är väldig lycklig grabb. :)

Vi syns om allt går väl nu till veckan.
2011-04-24 18:07
Mojito - Culé (un estilo de vida), Real vann mot Barcelona av den enkla anledning att vi spelade taktiskt bättre än er. Våra spelare spelade defensivt och kontrade. Ni kom igång i andra halvlek och det rejält. Främsta orsaken till det var att Messi i andra halvlek flyttade upp i positioner. Vi spelade fysiskt och var inte lika vackert skåda som ert. Däremot ställde våra spelare om från försvar till anfall betydligt bättre än era spelare. Era spelare passade som oftast väldigt mycket i sidled.

Ja, Real är fysiskt överlägsna era spelare och era spelare har ju tidigare haft problem med sådant motstånd. Chelsea, var det ju domartavla som gjorde att ni vann. Ni är tvungen spela längst marken för ni kan inte vinna i luftrummet. Real kan däremot variera sitt spel mer än er.

Våra spelare må ha fysik och längd som Stoke spelarna, men dem är världsklass spelare rakt av. Precis som er elva. Jag har aldrig någonsin kallat några av era spelare eller er klubb något fult i Puertan. Du får rikta din kritik mot de berörda. Däremot likställde jag ditt klumpiga liknelse som medveten provokation. Nåja livet är mer än en rund boll. Nu ska jag gå ut sparka på en. :)
Canaletes
2011-04-24 18:01
Snacka om att vara kär :P
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:00
Qendil

Nja de var den där portugisiska domarens fel, inte Ibras.
2011-04-24 17:57
Qeundil

Nu generaliserar du, jag var inte helt hysterisk över Zlatan i höstas.

Och ja, Real kan likställas med Stoke när det gäller det fysiska spelet, för man måste väl utnyttja sin längd genom att slå långa och höga bollar???
Det finns fler sätt att neutralisra fysiskt spel än att köpa in långa spelara bara av just den anledningen, eller hur?
I övrigt så är lagen däremot olika.

Och sen tror jag att ditt namn på Messi är rätt föekommande på Puertan, så varför kan du inte generalisera i det fallet också?
2011-04-24 17:49
Mojito - Culé (un estilo de vida), fågelskrämma? Ni var ju helt hysteriska när Zlatan var er främsta spelare under hösten. Nu när Peps och övriga i ledningen sagt sitt så är Zlatan en flopp. Lite ironisk.

Likställer du Real med Stoke? Är det inte väldigt magstarkt? Då är ju er Cdr förlust skandal. Ni har ju risk förlora mot Stoke även i CL. Kom inte med barnsliga namn. Ska jag då kalla Messi för hormon-sprutan tillika dvärg? Sådana sandlådes diskussioner får du föra med andra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 17:48
Villa har varit riktigt bra hela säsongen ända tills nu i mars när han fick sin måltorka medan Benzema varit bra sedan februari, resten har varit kasst.

Qendil

" Det var Peps av helt konstiga skäl plötsligt bänkar lagets formstarkaste spelare."

Formastarkaste spelare? Han var under våren vår absolut sämsta och under några matcher petades han av Bojan. Bojan var då riktigt bra samtidigt som Zlatan hade förlorat all fotboll inom sig så det varväl inte så konstigt att han bänkades?
Barcelona haeger
2011-04-24 17:48
Qendil

Absolut inte, och det skrev jag inte heller.
2011-04-24 17:44
haeger, så det är Zlatans fel att ni torska mot Inter? :)
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-04-24 17:43
Qendil-Karim Benzema Show /

"Det var Peps av helt konstiga skäl plötsligt bänkar lagets formstarkaste spelare"

Lagets formstarkaste spelare? Det räcker med en mening från dig att förstå att du inte har den bästa kollen på föregående säsong..
2011-04-24 17:43
Qendil

Ja inte visste vi att vi skulle möta Stoke City fyra gånger inom kort tid, men självklart skulle vi då, med den vetskapen, behållt vår fina staty som skulle agerat fågelskrämma i båda straffområdena.

Barcas spelskicklighet har smulat sönder fysiskt starkare lag än Real, det handlar bara om att hitta kvickheten i fötterna vilket är lite svårare just nu med tanke på den tuppa truppen, hårda matchningen och skadeläget.
2011-04-24 17:42
haeger, av den lätta anledningen att jag inte följer spanska landslaget. Däremot tackar jag för infot. Hade helt glömt hans 2 mål mot Tjeckien. :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Ibland tror man att man skrivit "Real Madrid" istället för Barcelona/forum.asp ..

Borde egentligen vara demokrati i Sverige ELLER?
Omröstning för stängt/öppet forum vore väl på sin plats..

Typ, dra iväg ett email till alla som är registrerade med Barcelona tröja, inte vet jag ..

men det är YTTERST sällan det kommer en vettig Madridsta in hit, det händer ... men sällan.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
Hur inledde Villa uselt? För att använda statistik som ni verkar gilla så mycket så gjorde han 7 mål på sina första 11 matcher i ligan(augusti-november) lägg till ett par mål i CL-gruppen också. Han gjorde detta, samtidigt som han bidrog med en del assist och var viktig i själva spelet, när han precis hade kommit till en ny klubb och fått spela på en ganska ovan position.

Nej nu räcker det, jag har tjafsat tillräckligt idag. Dags att njuta av solen nu, I'm out.
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-24 17:40
Blaugrana91

Så länge diskussionerna är vettiga och inte är emot reglerna så ska det väl inte vara några problem?

Angående Villa så tycker inte jag att han har varit en flopp. Däremot har han väl inte varit någon succe som vissa Cules hoppades på. Dessutom var han ganska dyr, nästan 600-700 miljoner.

Om man ska jämföra honom med Benzema så har dem två olika roller som vissa har sagt tidigare. Jag anser väl att spanjoren har varit lite bättre under säsongen men att Benzema inte varit dålig alls. Det går i perioder helt enkelt.
Barcelona haeger
2011-04-24 17:40
Qendil

"för sedan låta honom av helt konstiga orsaker nöta bänk?"

Orsaken var att han på plan spelade uselt.
Zlatan visade ju vad han kunde bidra med mot stora fysiska spelare i matchen mot Inter. :)
2011-04-24 17:37
haeger, är er största kritik mot Zlatan är pga Peps hållning. Det var Peps av helt konstiga skäl plötsligt bänkar lagets formstarkaste spelare. Dessutom att dem under månader inte ens pratar med varandra. Zlatan fick verkligen bita sura äpplet. Problemet var inte Zlatans löpstyrka, det var snarare Peps och andra viktiga krafter inom er som ville få bort honom till varje pris. Varför annars göra er dyraste köp för sedan låta honom av helt konstiga orsaker nöta bänk? Ni skulle verkligen behövt Zlatans fysik just nu. Real är fysiskt sätt överlägsna Barcelonas små och kvicka spelare. Barcelona har ingenting hämta höjdrummet.
2011-04-24 17:36
Hombre

Om Villa gör 4-5 mål nu och kommer över det snitt han hade i Valencia, är han då en jättesuccé? Vad vill du att han ska göra för att vara värd pengarna?
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 17:35
Alltså vad är det frågan om här inne egentligen? Jag loggar in och ser nästan enbart en massa äckliga Realtröjor...Vad gör ni härinne dag in och dag ut??

Och att ni vågar komma in och kritisera Villa som en dålig värvning, se på ert egna lag och era egna värvningar, sergio canales hur mycket får han spela? Pedro Leon vem är det liksom? Kaka som floppat totalt och han betalade ni nästan 1 miljard för, medelmåttan Benzema som ni så sent som i höstat ville skulle lämna klubben...

Som sagt ni ska verkligen inte uttala er...Försvinn härifrån nu.
2011-04-24 17:34
Äh, det är inte lönt att försöka förklara skillnaden mellen Benzema och Villa för en maräng med tanke på att det var Mourinho som började jämföra dem två från början. Och han vet ju alltid bäst, ju.

Så Mourinho har fått Pep att börja snacka, då kan vi ju kontra med att Pep fått Mou att tvingas ta D-körkort...
Hombre - Pipilazo
2011-04-24 17:33
Att ni sedan påstår att Villa inte är köpt för att göra mål( i massor) upplever jag som kvalificerat skitsnack. Joan Laporta ökade inte på klubbens skuldberg för att köpa en anfallare för 40 miljoner euro för att den ska göra andra saker än att göra mål. Ni visste att Villa var en målskytt av rang innan han kom till och därför köpte ni honom.
Barcelona haeger
2011-04-24 17:31
Hombre

Eftersom Zlatan inte bidrog med ett piss förutom sina mål jämfört med Villa som bidrar med så mycket mer än bara mål, på en ovanlig position. Däri ligger skillnaden.

Qendil

Några inlägg ned så tog du upp att Benzema gjorde mål i andra turneringar när han inte gjorde mål i ligan, t.ex. landslaget.
Sedan går du och nämner Villas måltorka i 2 månader men du nämnde inte att han under den perioden gjorde mål i landslaget.
Lite märkligt.
2011-04-24 17:30
Vampíro - Ánims Éric Abidal, dålig bortförklaring på Villas långa måltorka. Jag förnekar inte att Villa är nyttig för ert spel. Däremot undrar jag om du ser Real Madrid matcher? Benzema var fram till skadan under våren den spelaren som allt vår offensiv gick igenom. Han var med speluppbyggnads fasen och stod för målen. Till skillnad från förra säsongen så arbeta Benzema både mycket i defensiven och offensiven. Början av den här säsongen arbetande han bra defensivt, men fick kritik för att han inte hjälpte i offensiven. Det vill säga, att han inte pressa motståndarnas backlinje så vidare bra. Karim, har varit Reals främsta spelare under våren och det var olyckligtvis att han blev skadad.

Perez, har sagt att vi har köpt in Karim för vinna mästerskap (åtminstone komma långt) och det är exakt det Benzema gjort den här säsongen. Då han varit vital i både Cdr triumfen och CL framgången så här långt.

Ni har inte köpt Villa för spela honom som Samuel Eto'o. Villa är Villa. Pep använder honom fel. Kan vi vara överens om det?
Annons: