/spanien/barcelona/forum/12257.aspx/spanien/barcelona/forum/12257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-Karim Benzema Show
2011-04-24 15:36
Hetfield, nej, jag är varken bättre än Messi eller CR7. Då hade jag inte diskuterat med er. :)

Däremot knockade jag era argument. Det måste du väl ändå erkänna? Ni var flera också. :)
Barcelona Hetfield
2011-04-24 15:35
Qendil

Du säger att du är vinnaren, det var ju hyfsat subjektivt och korkat :P

Samma korkade logik: Jag är världens bästa fotbollsspelare, jag är bättre än Messi och C.Ronaldo tillsammans.
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 15:33
I andra halvlek var vi överlägsna, spelar vi så här på onsdag kommer vi få med oss ett riktigt bra resultat inför returen!
2011-04-24 15:32
Hetfield, istället för skratta åt sådant, så bör du och ni i fortsättningen fila på era argument.

Qendil-Karim Benzema Show vs Les Rambles, segrare på teknisk knockout Qendil-Karim Benzema Show. :)

Ha det bra mina kära cules bröder/systrar i från en annan mamma.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 15:28
Ett par timmar senare så skrattar jag fortfarande åt "straffassister".

That's some funny s*it.
Barcelona Cúles
2011-04-24 15:25
Att ens jämföra Benzema med Villa är ju ett j*vla skämt, Benzema har så mycket mer att bevisa innan han ens ska nämnas i samma mening som Villa.
Barcelona B-Guden
2011-04-24 15:24
Är det bara ajg som vill att Pedro ska göra som jeffren och utmana mer jag gillade jeffren som ständigt hotade med sin snabbhet.

Tror han kan bli bra om han får ett skade fritt år fast han börjar bli lite för gammal om han inte blomstrar snart.
Atlético addeh
2011-04-24 14:50
LAM Nr 10

Det är ju just det, Maxwell, Adriano & Jeffren är ständigt småskadade och det är inte alls bra. Jag skyller inget på läkarteamet, men se på Messi, han spelar i stort sett 90 minuter varje match och är näst intill aldrig skadad. När han var yngre gjordes en speciell träningsplan för honom så han skulle slippa skador i framtiden. Har dock hört att något liknande tagits fram till Jeffren nu.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-24 14:42
Mycket sevärt klipp i länktips, blev glad =)

Tråkigt att utgången i matchen inte blev lika rolig dock.

Edit: Vilka satans öltält dom slog upp i Valencia, meeega!
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 14:36
LAM nr 10

Ja men det behövs ju ändringar, dom 2 senaste matcherna mot Madrid så har vi kört fast. ( Undantag den andra halvlek vi gör i cdr finalen)
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 14:33
Mrfariis

Nej han kör rehab. Mycket tyder på att Puyol spelar matchen, men vi får se!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 14:29
LAM nr 10

De enda egentliga ändringarna är ju att pedro tar ett steg ned i banan samtidigt som alves tar ett steg upp. Masken är ju redan bekväm som back, likaså spelar messi och villa på sina absoluta favoritpositioner. Det gör även de två regisörerna på mitten... För centrerat? Kanske ser det ut så när man ställer upp det på pappret, men i verkligheten blir det inte alls på det viset
Barcelona Mrfaariis
2011-04-24 14:28
Han tränar inte äns med laget ? :S
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-24 14:27
Mrfaariis

Backa upp dina inlägg med länkar som bekräftar det du skriver.

-----

Jag tror inte att läkarteamet har gjort ett dåligt jobb utan att det bara är en slump att våra vänsterbackar är ur funktion.
Barcelona Mrfaariis
2011-04-24 14:24
Asså vf lägger ni in Puyol i startelvan han missar el clasico.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 14:14
1.70-ligan

Den ser väl bra ut, fast ser lite för detaljerad och för många ändringar till en match. Tycker man bör göra så få ändringar som möjligt då det kommer bli svårt för spelarna att anpassa sig. Dessutom tycker jag den är lite för centrerad, att bara ha en spelare på varje kant skulle inte gå, även om det är Pedro och Dani Alves.

addeh

Det kan väl inte vara läkarteamet då vi tidigare säsonger fått väldigt lite skador. Maxwell och Adriano brukar alltid ha skadeproblem, Abidal är ju sjuk och Puyol har varit skadad ett bra tag. Tror bara det är otur att allt händer samtidigt blandat med att Pep kanske matchat dem lite för mycket.
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 14:12
1.70

Bra elva, jag tror fan vi måste spela så!
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 14:10
----------Valdes------------
---Pique-Puyol-Mascherano---
-------------Busquets------------
Alves----Xavi--Iniesta----Pedro
---------------Messi---------------
-----------------Villa---------------

Ändrade planer, jag tycker den här elvan är perfekt inför onsdagen. Jag har för mig att vi spelade med något liknande på bernabeu 0-2 matchen där alves spelade mittfältare.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-24 14:09
addeh: Jeffren var pigg, han utmanade mycket och även om han inte lyckades alla gånger så fortsatte han att försöka som vanligt, en egenskap som är väldigt viktig. Jämför det t.ex med Bojan som Inte har världens bästa självförtroende och kan vika ner sig om han misslyckas i början av matcherna. Men tillbaka till Jeffren, som sagt han var på G och var en av de bättre i den halvleken han spelade, fin passning till målet också. Hoppas bara han får fler chanser och fortsätter på samma spår.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 14:04
LAM nr 10

Nej, vår startelva kan fortfarande bli helt OK mot Madrid (förutsatt att Puyol är redo). Vad som oroar mig är bredden på bänken

Vore inte detta något att testa på onsdag?

----------Valdes------------
---Pique-Puyol-Mascherano---
-------------Busquets------------
Alves----Xavi--Iniesta----Pedro
---------------Messi---------------
-----------------Villa---------------

Det är de bästa spelarna vi har att tillgå. Vi täpper till bra i mitten, är snabba på kanterna defensivt i och med att Pedro blir mer tillbakadragen. Samtidigt öppnar det upp för Villa i hans favoritpostion och Messi kan leverera bollar likt han gjorde i el Clasico i höstas.
Vad tycker ni?
Atlético addeh
2011-04-24 14:02
Amen snälla, nu läser jag att Maxwell blev skadad och Mascherano gick ut och spelade vänsterback i slutet igår. Antingen har vi väldigt klena spelare eller så är det fel på läkarteamet. Fan, det här behövde vi inte.

LAM

Efter vad Jeffren presterade under sin sista säsong i Barça B ansåg jag att han hade mer potential än Pedro. Får han bara ordning på skadeproblemen så har han dock fortfarande chansen att lyckas.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-24 14:01
Sir Alex och Man United har ett öga på Javier Mascherano som har imponerat och varit lagets kanske bäste spelare de senaste matcherna.

Stort avbräck om Javier lämnar.

-----

Ska bli intressant och se hur Guardiola väljer att formera sin backlinje på onsdag. Jag hoppas att Maxwell är tillgänglig så att vi kan ha en renodlad vänsterback på gräsmattan. Att ha Dani Alves på vänsterkanten får mig att vilja spy galla över hela skiten.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-24 13:55
Betis vann över Barca B med 3-0.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:53
Föredrar Puyol eller Mascherano som vänsterback om Maxwell nu inte kan spela. Eller faktiskt, hoppas någon av dem får spela där även om brassen är kvitt skadorna. En backlinje med Alves, Piqué, Puyol och Mascherano är faktiskt riktigt bra och det syns knappast där att vi har rejäla skadeproblem i backlinjen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:50
Tycker det är lite tråkigt om Jeffren lämnar. Under hans tid i A-laget har han aldrig riktigt fått en ärlig chans då skadorna förstört för honom. När han väl fått spela tycker jag ofta han tagit chansen på ett riktigt bra sätt och spelat väldigt bra. Killen hade kunnat bli riktigt bra om han inte haft någon skada, för bara två år sedan ansågs han ju bland annat vara jämnbra med Pedro, att båda hade ungeför lika stor talang.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 13:50
Om nu Maxwell är borta så tycker jag att man ska spela med Keita som vänsterback, han har lungorna och vänsterfoten föratt kunna hantera Real Madrids högra kant.

Men jag tror inte att Pep vill sätta gullegrisen i en sådan obekväm position när Keita har uttryckt klart och tydligt att han inte gillar att spela där.
Atlético addeh
2011-04-24 13:48
Hetfield

Det är något han måste jobba med. Blick för spelet, teknik och fin passningsfot vet vi att han har, men en sak han är långt efter Xavi är att göra sig spelbar. Han brukar visserligen ha mycket boll, men för att inte tendera att försvinna ur matcherna måste han jobba på det.

Sedan ska vi inte begära att Thiago dominerar varje match heller. Han är trots allt bara 19 år och spelade igår sin tredje match från start i A-laget.

Hur var Jeffren då?
Atlético addeh
2011-04-24 13:44
Såg precis gårdagens mål. Fint mål av Villa, ännu finare passning från Jeffren. Han såg pigg ut det lilla jag såg, vore kul om han fick en ärlig chans nu i slutspurten av ligan.
2011-04-24 13:40
Vampíro - Ánims Éric Abidal, ska bli intressant ta del av era hemsnickrade uppgifter. Vart får ni allt krims krams ifrån?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:40
Att Jeffren gick ut så tidigt berodde väl inte på en skada? Tyckte det var lite dpligt av Pep att ta ut honom så tidigt då han tydligen(såg inte första halvlek) var grym då han spelade. Anledningen var nog att Pep inte ville riskera att han skadas igen, vilket skulle vara jobbigt.

Qendil

Har inga problem med att du lämnar forumet, vi kommer ändå aldrig enas och personligen kan jag inte förstå hur man kan tycka Benzema är bättre än David Villa. Men kommer inte svara på några fler inlägg angående den saken.
Annons: