/spanien/barcelona/forum/12254.aspx/spanien/barcelona/forum/12254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-06-12 18:07
Han fick ju Mascherano, Afellay och Adriano. Han är inte så oduglig. Hellre att man snålar än att betalar så mycket pengar för en spelare som har haft 6 bra månader.
Barcelona Rambla~
2011-06-12 18:02
el Flaco

Jag har sagt det förut och säger det igen. Zubi är en mes, saknar pondus och karisma. Jag fattar fortfarande inte hur de kunde utse honom till sportdirektör. Karln verkar oförmögen att förhandla med någon och klarar inte ens av att ro spelare som Kiko, Andrada och Angel i hamn. Spelare som ska kosta max 3-4m. Hur han ska få Roig i Villarreal att sänka sina krav är för mig en gåta.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-12 17:27
elbraco

Gibbs & Richards saknas också..
För Spanien är Busquets borta.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-12 17:12
Världens enligt mig två bästa U21 lag möts ikväll på 10an. Spanien mot England.
England saknar Wilshere och Carroll.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-12 16:53
Co-signar hela Frodos inlägg från 15:32. Mycket väl skrivet.

Figeta

Varken Walter Samuel eller Otamendi är uttagna till den Batistas preliminära Copa América-trupp, så den där elvan kommer han inte ställa upp med.
Barcelona Figeta
2011-06-12 16:40
Bästa startelvan för Argentina enligt mig.

Zanetti---Mascherano--Samuel---Otamendi
-------------Cambiasso--Banega-----------------
-----------------------Pastore---------------------
-------Aguero-------Messi------Tevez---------

Trion i fram och Pastore bakom står för offensiven. Ska dem vinna ska dem få ut det bästa ur Messi och det är när han spelar som falsk nia. Di Maria är en riktig ytter och passar inte in i detta spelsystem då det är en falsk nia som spelar och två falska yttrar. Då känns dem här spelarna givna och Higuain/Lavezzi de som är närmast startelvan av alla bänkspelare.

Cambiasso och Banega känns givna då jag har flyttar ner på Mascherano. Deras försvar är katastrof och därför behövs han där. Otamendi,Zanentti,Samuel känns också som givna val.

Real Madrid sillyseason
2011-06-12 16:38
Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!

Det säger ju en hel del om Argetinas mittfält.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-12 16:23
Helt OT men hur i helvete kan Gago bli uttagen till den preliminära truppen till Copa America? Inte nog med att han är helt oduglig men har han knappt spelat på ett år. La Brujita Veron borde t.o.m gå före, han kan fortfarande bidra med mer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2011-06-12 16:12
Franco Baresi, som häromdan besökte FC Barcelonas klubbmuseum, intervjuades av Barça TV och hyllade Guardiola och hans lagbygge. Italienaren sa även att dagens upplaga är betydligt mer organiserat än Dream Team från början av 90-talet. Baresi kommenterade även att en av hemligheterna till framgångarna är att spelarna är lyckliga ute på planen.

När det var dags att lyfta fram en enskild spelare valde Baresi istället att hylla hela kollektivet, men ett namn som den forne Milankaptenen berömde mest var Carles Puyol: "Han är en fanbärare, en legend för katalanerna och Barcelona. Han är ett föredöma för professionalism och för hur man ska uppföra sig. Jag vill gratulera honom för hur han har lyckats hålla sig uppe på den här nivån under så många år".
2011-06-12 16:06
elbraco:

Jag tog bara honom som ett exempel för att visa att det finns andra, objektiva som lagt märke till Keites jobb och hyllat honom för det. Sen om han är helt usel som expert eller ej låter jag vara osagt.
2011-06-12 16:01
Vampiro

Helt offtopic men Anders Andersson är den sämsta kommentatorn i fotbollsvärlden, och då skämtar jag inte. Hans analyser:
"Xavi är en grym passningsspelare"
"Messi gör många mål"
Det är typ hans nivå. Riktigt jäkla usel. Jag rös av obehag när jag fick redap å att han skulle vara med och snacka i VM förra året. Han var katastrofal där.
Förstår inte hur han har fått det yrket.
2011-06-12 15:57
Hetfield:

Vilka djupledslöpningar? Kom igen ser du inte alla gånger när han trycker tillbaka motståndarnas backlinje för att öppna upp yta år kantspelarna?

Kommer ihåg att TV4 Sport var nere på förra årets säsongsavslutning mot Valladolid och då nämnde experten Anders Andersson flera gånger om detta med Keite och hans löpningar in i straffområdet. Kanske inte något som man lägger märke till lika mycket på TV men nyttig är det iaf, det tycker inte minst Pep.
Barcelona el Flaco
2011-06-12 15:56
Från Storbritannien skrivs det om att Barças intresse för Alexis Sánchez är enbart en rökridå för att få ut en bättre deal för Rossi, som ska vara vår prioritering. Villarreal har varit stentuffa i förhandlingarna och Bartomeu och Zubi har inte kommit i kontakt med de på ett par veckor. Uppgifter, som kommer från the Sunday Times, säger att italienaren kan komma att hamna i Barcelona för 29,5 miljoner euro och att Manchester City är intresserade av Sánchez och är beredda att erbjuda 38,5 miljoner euro.
Barcelona Hetfield
2011-06-12 15:55
Frodo

Men det du säger bygger på vad du tror, du vet inte vad Cesc och Wenger har sagt till varandra. Det är mycket som tyder på att Cesc har gjort sitt i Arsenal, och om detta stämmer eller inte avgörs i slutet av silly season.

Du dömer ut en person när du inte vet vad personen vill, hans största dröm är kanske att återvända till Camp Nou, men det ska se snyggt ut. Kan du anklaga grabben för att han vill lämna Arsenal på ett snyggt sätt istället för att pissa på klubben genom att gå ut och flörta som vissa andra äckel. Det handlar om klass, du skulle inte heller vilja att t.ex: Iniesta (tar bara ett exempel) skulle gå ut och pissa på Barcelona genom att säga öppet att han vill dra till klubb X.

Jag sa ju, han är ingen Herkules, men han är starkare i kroppen än Xavi och Iniesta, fråga vilken supporter som helst utanför Barcelona så får du svaret.

elbraco

Men enligt många så hade Cesc lovat att fullfölja Wengers "projekt" i 1 år till, men när hans "projekt" misslyckades återigen så har han inga skyldigheter längre. Men jag kan säga detta, om Cesc inte kommer i år så f*ck him. Leta vidare.
Barcelona Frodo
2011-06-12 15:51
Hetfield

Cess starkare än Xavi och Iniesta i närkmaper? Vilka närkamper är det du snackar om? Anledningen till att alla de här tre spelarna är världsklass är för att de inte behöver gå in i närkamper. Bollen är borta innan moståndarna hinner komma nära de. Han är inte ett fysiskt kraftpaket som du försöker få det till.

Saknar han inte ryggrad? Han vågar ju inte direkt säga vad han vill vilket knappast är till fördel för varken Barcelona eller Arsenal. Situationen blir ju jobbig för båda klubbarna (inte för att jag bryr mig om Arsenal). Alla hans handlingar och uttalanden hittills tyder på att han velar.

Alla med några hjärnceller fattar väl att Arsenal vill casha in så mycket som möjligt för en spelare som sitter på ett långtidskontrakt och är en av världens bästa spelare. Om Cesc bara snällt går och frågar Wenger att släppa honom så förstår man ju vad utgången kommer att bli. Att han antingen inte släpper honom eller att Barcelona kommer att behöva betala en megasumma för att få honom.

Jag har upprepade gånger sagt att jag inte hatar Cesc. Han är en spelare av yttersta världsklass och verkar även vara en sympatisk person. Jag håller på Barcelona. Inte på Cesc. Jag uppskattar spelare som vi har istället för att alltid sukta efter stora fiskar från små dammar. Nu är det så att Pep vill ha honom så man får väl acceptera det. Men jag vill inte att Barcelona ska få ta en stor ekonomisk smäll för att en velig före detta ungdomsspelare i klubben inte kunnat sätta lite mer press på en klubb som år efter år rånar oss på våra talanger. Jag struntar i Cescs relation till Arsenal. Jag bryr mig bara om Barcelona. Om han bara vill till Barcelona får han visa det tydligare istället för att gömma sig i bakgrunden.
2011-06-12 15:50
Frodo

"Vad han borde göra är att aktivt jobba för att få igenom en övergång. Jag vill inte ha en velig mes som mittfältsmaestro i Barcelona. Vad vill han? Han vill ju hit så då får han väl smutsa ner händerna och jobba lite för det räcker tydligen inte bara med en part som ska göra allt jobb (Barcelona i det här fallet). Arsenal leker tuffa och det lär sluta med en massiv övergångssumma för Barcelona om inte Cesc underlättar processen. Att han vill komma ur situationen som "the good guy" är problemet i dagsläget."

Precis så jag säger. Han gör sig själv och fansen en tjänst om han går ut och säger att han vill flytta. Flyttar han utan att säga något kommer Arsenalfansen se han som en svikare. Dessutom lättar det för en övergång - Wenger vill knappast ha någon i laget som egentligen vill lämna. Speciellt inte en kapten.

Hetfield

"Vänta till slutet av silly season innan du insinuerar att han saknar ryggrad, då kan jag hålla med dig, tills dess så är vägen lång."

Det var ju EXAKT det som hände förra året. Cesc ville lämna men hade inte balls att säga det.
2011-06-12 15:42
Hetfield:

Som sagt jag ser också hellre Thiago få komma in när vi leder med 3-0 och få de där extra minutrarna, inte för att han heller hinner utvecklas på den tiden men ändå.

Att pressa, öppna upp ytor med sina löpningar är ju hans uppgift och han gör det bra. Han är i grund och botten en ganska defensiv spelare så det är endast logiskt att han inte bidrar lika mycket offensivt som Iniesta eller någon annan. Han ger alltid sitt bästa i en otroligt otacksam roll, vi har vunnit många titlar med Keite och alla i laget från Pep till vattenbärarna verkar vara nöjda med honom just pga att han alltid ger sitt bästa.
Barcelona haeger
2011-06-12 15:40
Hetfield

Det håller jag med om, jag blir alltid irriterad när jag ser att Keita ska hoppa in i en hemmamatch när vi leder med 3-0 och Thiago finns på bänken.
Om det händer då och då så kan jag förstå det eftersom jag tror Pep vill hålla igång vår förste reserv på mittfältet. Men det har gått till överdrift, jag vet.
Barcelona Hetfield
2011-06-12 15:36
Frodo

Det är ju lika korkat att sitta och påstå att Cesc är feg när även dina tankar bygger på spekulationer. Hur vet du att Cesc är feg? Hur vet du att han inte har sagt till Wenger att han vill lämna? Vänta till slutet av silly season innan du insinuerar att han saknar ryggrad, då kan jag hålla med dig, tills dess så är vägen lång.
Du är väl minst lika färgad av ditt hat gentemot Cesc, vilket bygger på "grudge" för att lämnade (antar jag)
Spekulationer från båda håll

Vem har pratat om uthållighet? Du drar upp kondition när jag pratade om styrka i närkamper, vilket Cesc är bättre på att båda Iniesta och Xavi, det kan vilken objektiv supporter hålla med om.

haeger

Det är inte jordens undergång, jag vill bara förstå mig på folk som rättfärdigar Keitas speltid. Vad är poängen med att slänga in honom i matcher som är döda när man har t.ex: Afellay, Bojan och Thiago på bänken? Please explain för jag förstår inte.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-12 15:35
Frodo

Klockrent inlägg, instämmer på alla punkter.
Barcelona haeger
2011-06-12 15:35
Hetfield

Om du följer Keita en match så ser kommer du se hur ofta han sticker iväg på djupledslöpningar, men när han kommit en bit (dvs framför backlinjen) så stannar han upp för han märker att han inte kommer få bollen. Inte för att överdriva men det händer faktiskt rätt så ofta, jag lägger alltid märke till det.
Om Xavi eller någon annan väljer att lägga en långboll så fullföljer Keita sin löpning, det däremot, händer inte så ofta.

Visst är det överdrivet med speltid som Keita har fått, men det är inte jordens undergång som du verkar tycka.
Barcelona Frodo
2011-06-12 15:32
Dreglandet över Cesc har gått till överstyr. På vilket sätt är han starkare och uthålligare än Xavi och Iniesta? Vilka sprang mest i CL-finalen mot PL:s "finest"? Jo, det var våra mittfältare Xavi och Iniesta. Detta trots att Barcelona hade mest bollinnehav. Fysisk styrka för fotbollsspelare innebär inte vem som bänkar mest i gymmet. Cesc är knappast mer uthållig än våra spelare. Xavi är oftast den som tillsammans med Pedro och Alves springer mest varje match. Det finns statistik på det.

Och man blir inte automatiskt starkare bara för att man spelar i PL. Vissa tror på all hype och generaliserar å det grövsta. Spelare som Silva, Modric och Nani dominerar fullständigt i PL och det är knappast så att de blivit starka som oxar bara för att de spelar i PL nu. En spelare som Zola (vet inte om folk här inne vet vem det är) var en pocketspelare men dominerade för Chelsea för ett decennium sedan.

"Cesc är stenhård och uthållig". Knappast va? Killen går runt skadad en tredjedel av säsongen och ändå säger vissa att hans styrka är i paritet med en sån som Keita. Nog för att det finns en del personer på det här forumet som vill ha Cesc till Barca (vilket jag respekterar) men inte behöver man bygga upp myter och överdriva saker som att han är ett fysiskt kraftpaket bara för att han spelar i PL.

Dessutom undrar jag hur ni vet att Cesc är villig att gå ner i lön? Bara för att Sport eller EMD skriver det? Det är mycket troligt att han tackat nej till andra bud men man ska inte tror på allt som skrivs i tidningarna under sommaren. De måste fylla tillräckligt med text så det skrivs jävligt mycket bullshit under sommaren.

Vad han borde göra är att aktivt jobba för att få igenom en övergång. Jag vill inte ha en velig mes som mittfältsmaestro i Barcelona. Vad vill han? Han vill ju hit så då får han väl smutsa ner händerna och jobba lite för det räcker tydligen inte bara med en part som ska göra allt jobb (Barcelona i det här fallet). Arsenal leker tuffa och det lär sluta med en massiv övergångssumma för Barcelona om inte Cesc underlättar processen. Att han vill komma ur situationen som "the good guy" är problemet i dagsläget.

Xavi, Iniesta och Thiago har alla tackat nej till lukrativa erbjudanden förut. Varför? Förr att de varit fast beslutna om att det är Barcelona som gäller. Om det är Barcelona som gäller för Cesc så får han vara lite mer handlingskraftig och visa det så slipper Barcelona framstå som idioter genom att betala överpris alternativt jaga honom en hel sommar utan att få till en övergång.
Barcelona Hetfield
2011-06-12 15:26
Vampiro

Jag håller med om att Keita är bra att slänga in om man vill stänga till en match om det står t.ex: 2-1 med 10 minuter kvar, men det jag inte förstår är att när man leder komfortabelt så slänger man in Keita. Varför? Vad är syftet? Keita kommer inte att utvecklas, så varför prioriteras han hela tiden?
Dessutom, om man vill stänga till matcher så finns ju t.ex: Mascherano som är bra mycket bättre defensivt.

Nej, jag förväntar mig inte att han ska dribbla förbi 3 spelare och bomba in i krysset, men förutom att springa och täcka ytor så gör han väldigt lite offensivt, och när han väl gör något vettigt så ska man hylla det i 100 år. Han står bara i vägen, det är bättre med en spelare som kan bidra med något offensivt.

Keitanister drar upp hans huvudspel och djupledslöpningar. Vilka djupledslöpningar?
Huvudspel? Hur ofta slår vi långa bollar, vi slår knappt hörnor längre. Hur man kan sitta och rättfärdiga att han har spelat så mycket är obegripligt för mig.
Barcelona haeger
2011-06-12 15:19
Keita har hoppat in fler matcher än han har startat, många av de inhoppen har varit sista 10. Plus att han startar matcher i Copa Del Rey, redan från första matchen mot skitlag. I de viktigaste matcherna har han alltid varit bänkad.

Så man ska inte överdriva om att Keita har spelat flest matcher, gå efter minuterna och matcherna istället.

Hetfield

Keita ska väl inte göra så mycket mer än så, han är inte Iniesta på mittfältet precis. Han har en annorlunda roll, en roll där han som du skriver täcker ytor, tar löpningar och erbjuder styrka och huvudspel.
Hans roll är inte att finta bort 3 spelare och chippa in bollen i mål.
2011-06-12 15:19
Hetfield:

Jag tror t.ex inte att Xavi skulle göra ett sämre jobb när det kommer till det fysiska spelet om han nu hade spelat i Premier League. Fabregas har blivit tuffare under sina år i England, no doubt men han går fortfarande skadad alldeles för stora delar av säsongen för att räknas som stenhård i min bok.

Sen angående Keite, det beror nog mycket på att väldigt många pissar på honom i det här forumet. Hans spelstil är inte lika sexig för dem som endast vill se show varje match och jag tror det är därför han får så mycket skit. Sen så tycker jag inte heller att folk pratar om hans prestationer i 100 år, jag tycker faktiskt han gjort en stark vår, hösten var tam och han bidrog inte lika mycket men under våren har han stått för stabilt spel och även en del fina matcher.

Sen tycker även jag att det är onödigt att slänga in honom istället för typ Thiago när det är 10-15 min kvar av matcherna. Det är många sådana inhopp som tillslut adderat ihop till de 50+ matcherna som han spelat.
Barcelona el Flaco
2011-06-12 15:12
Den här skämtbilden från MD sammanfattar det hela ganska bra:

"År 2087 - Senaste nytt: Barça har lagt ett nytt bud på Cesc - Samma sak varje sommar".
Barcelona Dani Alves=The King
2011-06-12 15:09
Keita kanske har spelat flest matcher, låter inte trovärdigt men de är ju endå inte hela matcher vi pratar om..

Keita kommer in när han behövs, med all rätt går han före Thiago för han spelar bättre enligt mig. Däremot så kommer han inte spela bättre än Cesc drf kommer Cesc gå före enkel Keita enkel matematik..
Barcelona Hetfield
2011-06-12 15:06
Vampiro

Kom igen nu, Cesc är starkare än Xavi och Iniesta. Han må inte vara Herkules, men han är faktiskt stenhård och betydligt bättre när det gäller närkamper.

Du missuppfattade poängen. Jag säger inte att Keita gör 1 bra sak varje match, jag menar bara att folk blundar för att Keita är mestadels en alibispelare. Han täcker ytor och springer, men gör sällan något mer. När han väl gör något vettigt framåt så ska folk prata om det i 100 år.

Barca

Det handlar om klass. När man spelar i en klubb så ska man inte gå ut och säga sånt. Du hade inte heller gillat det om någon i Barcelona gick ut i media och sa : "Jag vill dra till X".
2011-06-12 15:04
Figeta:

Skratta hur mycket du vill, bara för att Xavi inte spelar i England varje vecka så betyder det inte att han är svagare än Fabregas. Varje gång Xavi och Iniesta spelat mot "fysiskt starka" lag så har de klarat de alldeles utmärkt, måste de spela i PL för att räknas som "starka"? Som jag skrev innan även Luka Modric och David Silva spelar i PL, är de också starka spelare bara för det?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-12 15:01
Hetfield

Allt det där är spekulationer från media.. So what om har tackat nej till City och Chelsea, han vill förmodligen inte spela där ändå. Vad han sagt till Wenger vet ingen förutom de två. Det man kan begära från honom är att han en gång för alla går ut och offentligt säger att han vill lämna till Barcelona. Spelaren har ALLTID sista ordet.
Annons: