/spanien/barcelona/forum/12252.aspx/spanien/barcelona/forum/12252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-26 18:56
Jag håller Park högre än Keita, mest för hans kämparanda och slit. Han bidrar med ganska mycket i United...en truppspelare med kvalité helt enkelt. Keita är inte dålig direkt men han gör inget speciellt på plan enligt mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 18:48
Park skulle man ju kunna jämföra lite med Pedro. Han springer och springer och springer lite mer, han tar djupledslöpningar, han jobbar hem i försvaret och gör mål då och då. Kanske inte den bästa tekniken men i en såhär tuff och viktig match är han guld värd. Jag har alltid gillat honom för hans kämparanda.
Atlético addeh
2011-05-26 18:46
Fantastiskt att höra Henkes version av CL-finalen 2006. Nostalgi. Finns nog ingenting som slår det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-26 18:43
Cigge

Jag vet inte om Nani har vairt skadad eller något sådant men han kommer före Valencia/Park alla dagar i veckan i mitt bolltänkande. Tycker att Valencia är jävligt överskattad samtidigt som Park är Uniteds Keita, Fergusons favorit med andra ord.

Annars håller jag med dig om att The Suns startelva är rätt så väntad. Men det är fortfarande inte den officiella utan den preliminära. Vi får avvakta 48timmar och se vad som dyker upp en timme innan matchstart.
Atlético addeh
2011-05-26 18:18
1.70

Allt beror väl på vad som händer med Fontás. Just nu pekar det mesta på att han flyttas upp och då ställer jag mig tveksam till att man både värvar en mittback och en vänsterback till nästa säsong. Förstår du hur jag resonerar?

Sedan kan det ju hända att Fontás blir utlånad och i sådana fall blir det ett helt annat läge.

Å andra sidan hade väl inte åtta försvarare i truppen varit för mycket men med tanke på att Abidal spelat så bra centralt lär han gå före både Fontás & Botía till en början. Tiden får utvisa hur det blir, vi har en spännande sommar att vänta. Först och främst har vi en ohyggligt spännande CL-final att vänta.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-26 18:16
Baaris #11

Vem har varit okunnig och påstått något annat?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-26 18:15
Vet inte om denna videon redan är postad här inne men det är ta mig fan något det mäktigaste jag har sett! Bilder och klipp fårn före, under och efter alla tre Barcelona-vinster i Europacupen/Champions League!

Bland annat Peps legendariska mening på balkongen "Ciutadans de Catalunya, ja la tenim aquí! "

GÅSHUD!!
Barcelona Messidinho_10
2011-05-26 18:09
emilio__

Hade varit härligare om du hade klistrat länken på rätt ställe..
Spanien Baaris #11
2011-05-26 18:08
Scholes missade finalen mot Bayern -99 ja, avstängd. Därför var han given i nästa final som var 2008 mot Chelsea, vilken United vann. United har nu 3 finaler på 4 säsonger för de okunniga här inne.
2011-05-26 18:07
addeh

Så oerhört tveksamt känns det väl ändå inte? Allt pekar på att Jose Angel är påväg hit och att Botia gör honom sällskap känns absolut inte omöjligt. Jag har svårt att se att Barca inte utnyttjar optionen att köpa tillbaka honom.

Det faktum att vi kan förstärka vår backtrupp för bara några ynka miljoner är bara ytterligare ett argument som talar för att båda kommer hit.
... vad som dock kan tala emot en affär är att Sporting såklart vill ha något i gengäld. Vilka är Barca beredda att låna ut? Både Fontas och Bartra känns nära A-laget och vill Sporting ha Muniesa t.ex? Vi får se. Samtidigt skulle inte jag gråta om t.ex. Fontas eller Bartra lånades ut . Det skulle tom kunna vara bra. Det betyder inte "tack och hej" som när Hleb lånades ut till Stuttgart....Vi såg ju vilken bra utveckling Botia fick i Sporting. Lånas nu nya spelare ut ser jag det som ett tecken på att en fin relation mellan klubbarna har inleds. Och det hade jag verkligen välkomnat.
Barcelona emilio___
2011-05-26 18:03
CUULEEES haha:D alla borde läsa offside artikeln om Henrik Larssons champions league upplevelse med reijkard!

http://www.fotbollskanalen.se/1.2154097/2011/05/26/klassiker_ur_offside_henkes_cl_vinst_det_var_en_magisk_kvall

en skit härlig uppladare till champions leauge finalen på lördag!
Cigge
2011-05-26 17:48
H.Alavi - Magico!

Den elvan var väl mer än väntad? Högerbacksplatsen är väl den som har varit mest öppen för Man Utd:s del. Nani har inte spelat en viktig match i CL den här säsongen och för tillfället tar han inte plats i Man Utd:s startelva helt enkelt.

Blir det Puyol som vänsterback tror ni? I vilket fall blir det nog åka av då Valencia är vindsnabb. Ska bli intressant och se vem som tar hand om Rooney och Messi i båda lagen.
Atlético addeh
2011-05-26 17:28
1.70

Känns oerhört tveksamt att både Botía och José Ángel representerar oss nästa säsong. Skall dock bli intressant att följa dem och alla Barcelona-spelare i U21-EM. Känns som det kan bli ett litet genombrott för Thiago.

Egentligen är det inte så konstigt att Fontás inte är uttagen med tanke på vilka mittbackar som finns att välja på. San José, Botía, Víctor Ruiz & Domínguez är alla etablerade mittbackar som spelar i La Liga och Serie A. Nu vet jag visserligen inte om dessa fyra är uttagna då jag inte sett den fullständiga truppen men jag gissar på att åtminstone tre av dem är det.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-26 17:27
Myrran

Året var 1999, finalen spelades på Camp Nou.
Barcelona Myrran
2011-05-26 17:23
Hetfield

Missade in Scholes finalen mot Bayern? När Man U vänder de sista 10 min, kommer inte ihåg vilket år det va. Tror han blev utvisad i semifinalen och missade då finalen. Så inför finalen mot oss sa SAF att en spelare va given på plan och det va Scholes för att han missade den finalen eller nåt sånt har jag för mig.
Barcelona Alison
2011-05-26 17:21
Followed by Barcelona and Manchester United with no way out, do not know the other side would win it? But I'm looking forward to Barcelona.
Barcelona Alison
2011-05-26 17:19
Followed by Barcelona and Manchester United with no way out, do not know the other side would win it? But I'm looking forward to Barcelona.
http://www.soccerjerseysplaza.com
Barcelona Hetfield
2011-05-26 17:17
Tack, men det var en final som Scholes missade pga. att han var avstängd, har ett vagt minne.

Konstigt att Busquets inte tog sig för ansiktet :P
2011-05-26 17:14
Scholes spelade. Precis som 1.70-ligan nämner så tacklades Busquets av en frustrerad Scholes. Ett under att han inte blev utvisad.
2011-05-26 17:12
Hetfield

Nej, han byttes in och gjorde en idiot-tackling på Busquets direkt. Minns det som om det var igår
Barcelona Hetfield
2011-05-26 17:08
Konstigt att Scholes inte börjar, han missade väl förra CL-finalen?
2011-05-26 17:07
Edwin van der Sar - Fabio, Nemanja Vidic, Rio Ferdinand, Patrice Evra - Antonio Valencia, Ryan Giggs, Michael Carrick, Ji-Sung Park - Wayne Rooney, Javier Hernandez.

Uniteds startelva enligt The Sun. Jag förstår inte hur Valencia kan komma före Nani som är lite av en Ronaldo-kopia. Men det är ingen officiell startelva. Den officiella kommer ut, precis som vanligt, någon timme innan matchstart.
Barcelona Éluc
2011-05-26 16:58
Satt och tänkte lite ang. vem jag verkligen har som favoritspelare. Direkt dök de självklara Messi, Xavi och Iniesta upp i huvudet. Messi är världens bästa fotbollsspelare medans Xavi och Iniesta är två av världens bästa playmakers och mitfältare för den delen. Alla tre är underbara att skåda och man njuter verkligen av att se dem spela.

Men så kom jag att tänka på Puyol. Killen har förmodligen "sämst" teknik på plan av utespelarna i startelvan, är inte så där ruskigt snabb även om han inte är långsam heller för den delen. Han var inte född med någon sorts fotbollstalang egentligen, men ändå är han för mig hans generations bästa mittback. Det är vägen dit, all det arbete han lagt ner för att kämpa sig in i laget och kunna läsa av situationer som ingen annan kan, och all det svett som han lagt ner för att nå dit han är nu som gör honom till min favoritspelare. Messi, Xavi och Iniesta må vara de stora hjärnorn i laget, men Puyol är ännu större än så; Han är hjärtat i laget!
2011-05-26 16:49
Fem Barcaspelare är uttagna till U21 EM i Damnark: Bojan Krkic, Thiago Alcántara, Rubén Miño Peralta, Martín Montoya och Jeffren Suarez Bermúdez.

Noterbart är att både Jose Angel och Botia finns med i truppen. Det kan alltså bli 7 barcaspelare i truppen tillslut :P

Blev lite förvånad över att inte Fontas är med?

Barcelona haeger
2011-05-26 16:43
J.Janerique

Ja du syftar på hans hattrick mot Valencia.. Oförglömligt.
Ryo Miyaichi
2011-05-26 16:42
Puyol och Pique har snott en tavla med Fabregas & torres på ifrån arsenals träningsanläggning :P

Är puyol & pique som bröder eller, verkar ha sjukt roligt tillsammans iallafall! (Förutom på planen när puyi bossar runt ;-) ) hehe
Coach pep-
2011-05-26 16:37
Frodo

Ja, finns många exempel den här säsongen på hur mycket Puyol faktiskt betyder för oss. Pique är inte riktigt sig själv utan honom, men det tydligaste exemplet var nog ändå i bortamatchen mot Real Madrid i ligan där hans närvaro höjde försvaret markant, trots att han inte var matchtränad. Eller mot Valencia hemma i höstas, när han med hjälp av sitt nickmål hjälpte oss att vända resultatet till vår fördel. Puyol må ha passererat sin peak men det går inte att underskatta honom.

Och det tydligaste exemplet på hur bra Pique och Puyol är tillsammans finns enligt mig att hämta från förra säsongens första hemmamöte mot Real Madrid. Pique och Puyol stoppade allt nykomligarna Kaka och Ronaldo hade att komma med. Speciellt Puyol prestation den matchen msåte varit bland de bästa prestationer jag sett från en back.
J.Janerique
2011-05-26 16:34
Kommer aldrig glömma då Rivaldo gjorde ett hattrick? i sista omgången av La Liga, vilket innebar då för tiden att Barca spelade i Champions Leauge kommande säsong. Bicycleta. Det var under dem mörka åren under Gaspart om jag minns rätt...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 16:33
För míg känns det rätt klart att Manchester United, Chelsea och Manchester City alla slutar före Arsenal när serien summeras nästa säsong, precis som i år. Sen har vi även både Liverpool och Tottenham som har intressanta lag och utmanar om topp 4-platsen, så CL är inte alls så säkert för Arsenal till nästnästa säsong. Gör man inget bra köp i år eller att någon talang slår igenom stort så missar man mästarnas turnering.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-26 16:29
Hmm läste nyss en artikel om Kun på MD och det är kommentarer (Eller ja ett par allafall) som skriver att han kommer spela i Barca och att värvningen bekräftas på måndag?

Många här har ju spekulerat i att Barca kanske kommer presentera en värvning efter CL-finalen, så vem vet?

Nu tror ju jag att personen som skrivit detta bara hittar på, men valde att ta upp det ändå. :P
Annons: