/spanien/barcelona/forum/12251.aspx/spanien/barcelona/forum/12251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-28 00:35
Godnatt på er!

Senare idag smäller det! Hoppas att det är ren lycka man känner om 24h. Visca el Barca!

EDIT:

Hetfield,

Medioker håller jag inte med om. Annars håller jag med dig, han är såklart inget framtidslöfte och även jag hoppas som du säker vet att man köper hit Pastore. Då bör Keitas speltid minska rejält. Men just nu är han fortfarande här och gör det fortfarande bra. Så jag väljer att gilla Keita.

Han får för övrigt gärna stanna för att bredda truppen även om Pastore köps in. Accepterar han mindre speltid är han mer än välkommen att stanna kvar :P
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:34
1.70-ligan

Jag hatar inte Keita, tycker som sagt att han får FÖR mycket speltid. Han är högst medioker och trots det har han spelat i nästan alla matcher den här säsongen.

Jag tror att hans tid är ute ifall Cesc kommer och om Thiago utvecklas. Varför tror du att man vill ha hit Cesc så snabbt som möjligt? Eller Pastore :P?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:31
Figeta

Tidigare idag körde jag på Fifa en finalmatch. Den gick till förlängning och jag bytte in Bojan som också avgjorde matchen. Hoppas på något liknande i morgon.
Barcelona Figeta
2011-05-28 00:29
Om det är någon som förtjänar och avgöra finalen så är det Bojan. Hoppas han får ett par minuter imorgon!
2011-05-28 00:28
Hetfield

Jag kan hålla med om att han får lite oförtjänt mycket speltid ibland men det tar inte ifrån honom att han faktiskt är en viktig spelare för oss. Kan man inte se den nytta han faktiskt gör för laget så blundar man för det. Många gånger ser jag ingen spelare i dagens trupp jag hellre sätter in än Keita, beroende på hur matchen ser ut.
Andra gånger tycker jag , precis som ni andra att han borde stanna kvar på bänken... jag försöker inte försvara honom där. Vill bara försvara honom mot det som är på gränsen till hat mot honom här inne. Det är han inte värd!

Har alltid tyckt att allt hån här inne mot maliern är lite löjligt. Hade hoppats man skulle slippa det nån gång, särskilt nu i vår då han faktiskt varit riktigt bra

Barcaholic

"Han är knappt värt att vara i våran trupp. "

Tack för ett exempel på just en sån kommentar
Barcelona Ghazza
2011-05-28 00:28
Vi kommer sannerligen bevittna en magisk match imorgon med planeternas två bästa lag. Se det som ett privilegium alla Culés. Äntligen ställs vi mot ett lag som klassmässigt står bra emot vårt eget. Bara genom att följa tränarnas uttalanden, spelarna intervjuer och redaktionerna här på svenskafans, vittnar om en ömsesidig respekt. Håll i er, imorgon är det fest!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:27
Barca4eva

Puyol kommer antagligen ge 1000 % i morgon trots att hans skada kanske inte ens är helt läkt och trots att han är ganska matchotränad. Något annat finns inte om man ska spela för honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:25
Hetfield

Tycker precis likandant. Han bör få hoppa in ibland och starta i lite tuffa bortamatcher när någon är borta, typ Iniesta, Villa eller Pedro.
Barcelona Barca4eva
2011-05-28 00:24
Man verkar ha sparat Puyol så att han ska kunna gå All-in imorn. Efter det är det ju ett långt uppehåll för de spanska spelarna vilket låter han återhämta sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:24
Mangi

Att spela med två ultraoffeinsiva ytterbackar i en CL-final mot Manchester United är inte att föredra. På vänsterbacksplatsen ska en lite mer defensiv spelare starta, om det blir Abidal, Puyol eller Mascherano får vi se.
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:22
L.A.M

Om Keita fick spel då och då så skulle jag inte klaga, men att en medioker spelare ska få så mycket speltid pga. bra relation med Pep.Nja.

Bojan är kanske ljummen, men ge honom speltid och om han blommar ut så har man en stjärna.

Btw, sorry. Läste nog för snabbt av det du skrev.
Barcelona Mangi
2011-05-28 00:20
Ngt som slar mig angaende Abidals vara elr icke vara ar att Adriano som var grym emot Real inte namns alls i diskussionen om att starta till vanster.

Jag vet att han kommer att han ganska nyligen kom tillbaka ifran skada, men med hans athletiska fysik ar ett mycket bra alternativ att spela emot Valencia.

Hellre spela med en matchotranad Puyol i mitten an att behova forsvara mot supersnabba Valencia. Dock hoppas man ju givetsvis att Abidal ar redo.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:20
Hetfield

Jag skrev ju vad jag tycker han ska vara, om jag nu uttryckte mig oklart. Sedan förklarade jag ju även att jag tycker att han ibland stjäl speltid från andra som behöver det mer.
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:17
L.A.M

"göra inhopp då och då"

No offense, men vilken del av "han har spelat fler matcher än Messi" är oklart? En medioker truppspelare ska inte få spela så mycket, han är inte ens en ung talang som kan bli en stjärna en dag.

Give me a break....
Barcelona L.A.M Nr 10
Kritisera inte Gago, han är trots allt hejarklacksledaren på Bernabéu.
Barcelona Barca4eva
Frodo

"Hursomhelst, försök se det positivt. Vi har inte en sopa som Gago som plockar upp en fet lön utan att göra någonting.:P"

Amen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-28 00:16
Varför allt detta hat mot Keita? Enligt mig så är han ändå en bra spelare som jobbar hårt, tar löpningar, är farlig i luften och har ett bra skott, som han i och för sig nästan aldrig utnyttjar i Barcelona. Han duger som truppspelare som kan starta i tuffa bortamatcher och göra inhopp då och då. Dock tycker jag som ni andra att han ibland stjäl speltid från andra som kanske skulle behöva det mer, men jag skulle absolut inte vilja att han lämnar.
Barcelona Frodo
2011-05-28 00:15
Keita-hatet här inne kan nästan liknas vid densamma mot Oleguer en gång i tiden. Rijkaard gav Oleguer fötroendet hela tiden och Pep ger Keita det också. Man bör väl inte rikta all ilska mot Keita då det är Pep som tar besluten?

Hursomhelst, försök se det positivt. Vi har inte en sopa som Gago som plockar upp en fet lön utan att göra någonting.:P
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:13
1.70-ligan

Det är bra mycket mer än vad t.ex: Bojan har spelat.

Think about that one. Han är en cockblocker för resten.
Barcelona Barcaholic
2011-05-28 00:11
1.70-ligan - Anims Abidal!

Spelar absolut ingen roll, Keita är inte värt att ha flest matcher i Barcelona så enkelt är det. Han är knappt värt att vara i våran trupp.
Barcelona Barca4eva
2011-05-28 00:11
Just nu känner jag ingenting...jag varken känner eller tänker på en final. Men när jag vaknar...fy vad jag kommer tagga!
2011-05-28 00:09
Kanske om man räknar inhopp i slutminuterna. Knappast fler minuter :P
,Sami
2011-05-28 00:07
Underbar bild haha. Kung!!
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:05
Rätt så lätt att vara lojal när man har spelat fler matcher än Messi :P
Stackars Keita.
2011-05-28 00:04
Messidinho har klar en poäng i sitt inlägg 23.44. Keita har blivit lite av en allmän slagpåse här inne. Ganska löjligt.
Grande Keita! Är glad att ha dig i laget
Barcelona Hetfield
2011-05-28 00:02
Abidal är inte mänsklig. De skickade Abidal från planeten krypton till jorden, vart tror ni att de fick idén med superman?

Think about that one.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-27 23:59
Ska Abidal verkligen starta imorgon?? Han har varit borta länge ju, risken finns att han inte hänger med i svängarna när Chicarita sätter fart!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-27 23:48
Leder vi med uddamålet i slutet kommer vi troligen bara rulla boll. Vi är såpass duktiga på det att hur gärna United än vill ha den så måste de jaga. Går de upp för högt så kommer det öppnas enorma ytor.

Gör vi första målet så är det enligt mig 95 % chans till seger då vi som sagt bara kan rulla runt. Gör United mål så har vi däremot en stor chans att vända.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-27 23:44
Keita kommer komma in i vilket fall som helst! Riktigt lojal spelare den där Keita hoppas han blir kvar länge hos oss!
Barcelona Hetfield
2011-05-27 23:40
Det är nog troligare att Keita blir inbytt än att Valdes står.
Annons: