/spanien/barcelona/forum/12248.aspx/spanien/barcelona/forum/12248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-Karim Benzema Show
2011-04-24 13:37
L.A.M Nr 10, ja då har ni grovt fel. Jag utgår ifrån officiella uppgifter från fcbarcelona.com och inte hemsnickrade uppgifter på svenskafans.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-24 13:37
Det är inga fiktiva uppgifter, i La liga har Villa gjort 11 assist, 13 i alla turneringar. Skriver via mobilen så kan ej ge källa men snälla kolla upp det själv om du inte tror mig. Och än en gång, David Villa är bättre än Benzema.
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 13:36
Qendil Karim benzema

Benzema är en medelmåtta, punkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:36
Qendil

Här på vår sida på svenskafans står det att han ligger på elva assist, och den uppdaterades nog för ett tag sen då Messi bara ligger på 45 mål. Så 13 assist kan nog stämma faktiskt, utan att vara helt säker.
2011-04-24 13:35
L.A.M Nr 10, äsch du vet inte ens vad du pratar om. Jag ska sluta ta dig på allvar. Innan ni bannar mig härifrån. Nästa gång ni diskuterar här hos er gör dem för tusan med belägg. Ni gör mig gråhårig.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 13:34
addeh

Thiago gjorde en Thiago match, om man ska sammanfatta det i ett nötskal. Briljerar med fina passningar och underbar teknik föratt sedan försvinna under stora delar av matchen.

Matchens stora överraskning igår var nog Jeffren, snacka om en kille med självförtroende.
Barcelona Larsson1333
2011-04-24 13:34
Addeh

Om man jämför med Thiagos tidigare matcher tyckte jag överlag att han var ganska slarvig igår, men som sagt man ser ju hur mycket det finns i han.

Haha "straffassister", skulle jag säga att till mina pojkar jag tränar att vi ska börja räkna "straffassister" skulle jag få en idiotstämpel på mig direkt
2011-04-24 13:33
Vampíro - Ánims Éric Abidal, haha herregud var får ni alla uppdiktade uppgifter ifrån?

Karim har gjort 6 assist och Vill har gjort lika många. Återigen kollar ni ens på Barcelona? Återigen diskutera med belägg och inte fiktiva uppgifter.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 13:33
addeh

Thiago var faktiskt ganska svag igår. Ovanligt nonchalant och inte särskilt utmärkande mellan varven heller. Tråkigt, men samtidigt helt normalt. Även Xavi har sin sämre dagar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:32
Qendil

Vad spelar det för roll vem som är reserv åt vem? Villa är fortfarande en bättre fotbollsspelare än Benzema. Visst dock inte att han ofta spelar på en kant, han brukar alltid stå som striker på pappret åtminstonde. Men ändå, sett till hela säsongen har Villa varit bättre. Konstigt att Benzema var helt död i Real innan februari, de flesta av er ville ha bort honom. Nu är han helt plötsligt en stjärna som är bättre än David Villa. Roligt vad två månader av bra spel kan göra då han varit kass resten av säsongen.
2011-04-24 13:31
Fel igen, Villa har stått för 13 assist(inga "straffassisst") den här säsongen och är mycket mer involverad i spelet än Benzema.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:28
addeh

Såg bara andra halvlek, men måste säga att han under den tiden var ganska osynlig, i alla fall för mig. När han hade bollen gjorde han väl någon snygg dragning ibland, men mestadels tyckte jag han slog enkla passningar och gjorde inga misstag.
2011-04-24 13:27
Hombre, exakt.

L.A.M Nr 10, har du ens sett Benzema spela? Han spelar nästintill alltid ute på en kant. Själv föredrar jag honom mer centralt. Däremot är situationen denna och han får rätta sig efterled. Karim Benzema är en spelande anfallare. Vilket inte kan sägas om Villa. Villas bästa egenskaper finns i slutfasen i ett anfall. Däremot har även den varit svag. Villa i Valencia var en målkung, men hos er har han inte levt upp till det.

Ja, jag tycker att Benzema är bättre än Villa. Benzema är den i dagens fotboll som påminner mest i sitt spelstil fenomenet Ronaldo (den riktiga). Vilket även fenomenet själv har påpekat. Benzema, har sedan Pipita som konkurrent och Villa har Bojan. Du fårstår väl klasskillnaden?
2011-04-24 13:26
David Villa kan spela vänsterback, det spelar ingen roll han är fortfarande en bättre anfallare och fotbollspelare än Benzema, Higuain och Adebayor.
Atlético addeh
2011-04-24 13:25
Såg bara första kvarten igår men riktigt skönt med vinst och att Valdés fick hålla nollan. Måste varit ett mäktigt tryck när Iniesta, Messi & Xavi blev inbytta under en kort period.

Läste att Thiago fick 90 minuter. Hur var han? Under kvarten jag såg var han lite så och så. Blandade ett par felpass med några sköna dragningar och fina aktioner.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-24 13:25
Qendil

Undrar om du kollar på Barcas matcher? Villa har alltid varit en striker, men i Barcelona spelar han förutom när Messi är på bänken som ytter. Messi är en falsk 9:a, lite som en släpande anfallare medan Pedro och Villa breddar till höger respektive vänster när bollen är ute på plan. När det drar sig ihop till målchans är någon av de tre i mitten, oftast Messi. Villas första uppgift är återigen inte att göra mål, vilket Benzemas är.
2011-04-24 13:23
När vi vann med 5-0 spelade Villa typ 85% av matchen på vänsterkanten och han gjorde två mål och en assist. Kollar du ens på fotboll eller gissar du dig bara fram?
Barcelona Riiio!!
2011-04-24 13:22
Jävla Idioter att jämföra Villa med Benz är som att jämföra Drogba, van Persie eller Rooney(centrala strikers) med Kuyt, Nasri eller Silva (kant som ursprungsposition).

Det roligaste är väl att Benz spelat ungefär hälften så många matcher som Villa, liksom Sååå bra har Benz varit att han va petad då inte ens Higuain eller Adebayor fanns i bilden, fan många ville t.o.m ha bort honom i vintras! Även om han har höjt sig ett par snäpp sista månaderna
2011-04-24 13:21
En sak ni argumenterar bra löjligt. Ni köpte Villa som en striker och det är som striker han blir bedömd. Han är ingen Afellay. Det är bara löjligt att ni håller på sådär.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-24 13:21
Vad jag kan se är bara den första, när målvakten kapar han en solklar straff?
Alla andra faller han som att han blivit skjuten, jävla pajas.

Jag hatar Di Maria, så äcklig!
Barcelona Barca4eva
2011-04-24 13:20
Qendil

Okej, du har rätt. Puss, hej.

Fucks sake, det finns annat att diskutera om istället för jämförelser.

Puyol kan missa, Maxwell y Adriano likaså...ska vi ställa upp med båda våra defensiva mittfältare som backar eller?
Barcelona L.A.M Nr 10
Villa är ytteranfallare och Benzema central. Villas första uppgift är inte att göra mål, det är Benzemas. Villa har gjort allting bra och har även en godkänd mängd med mål. Jag anser det vara pinsamt att säga att han är sämre än Benzema, ett hån mot spanjoren.

Och ja, jag tycker Mascherano är ganska mycket bättre än Carvalho. Dessutom nöter han inte bänk, han har nog varit en av dem som spelat mest den senaste tiden, både som mittfältare och mittback. Han kommer även starta på onsdag. När argentinaren spelat den här säsongen har han varit fantastisk, förlorar aldrig en närkamp och har haft ett förvånansvärt bra passningsspel.
Hombre - Hala A.F Di Maria y G.G Higuain
Villa är uppsatt som ytter, men allt som oftast håller han sig centralt då Messi går ner i banan. Han är mer central spelare än en kantslickare som ni vill få det till.
2011-04-24 13:18
Vampíro - Ánims Éric Abidal, herregud. Messi har friroll hos er. Han är inte ensam anfallare. Följer ni ens Barcelona?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-24 13:18
Qendil

Villa spelat centralt? Vem skulle läsa på sa du?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-24 13:17
Hombre

Är du blind eller? Alla utom den första mot Bilbao är filmningar. Skaffa glasögon.
När ni torska i spanska cupen så spelade Villa centralt i anfallet. Även matcherna tidigare. Om nu ni inte påstår att Pedro spelat som ensam anfallare längst uppe.
Iniesta Lujan#8
Barca4eva

Barcelonas Hemsida.
2011-04-24 13:16
Men hur svårt är det att fatta? Villa är inte striker i dagens Barcelona, han spelar på en kant och hans primära uppgift är då inte att göra alla målen, han ska bidra med annat också. Messi spelar centralt, han är Barcelonas riktiga målskytt. Så om ni vill jämföra Villa med någon gör det med typ Di Maria och där vinner El Guaje på K.O, Mike Tyson-style.
2011-04-24 13:15
Mrfaariis, vilka är alla? Nej jag har alltid trott på Benzema för jag följde även honom i Lyon. Han är den här säsongen bättre än Villa. Benzema har synnerligen hoppat fram när CR7 varit skadad, formsvacka eller ej varit med. Han är den i laget som öppnat med mål flest antal gånger sett till de matcher han startat.

AndreD - Anims Abidal!, nu måste du väl driva med mig? Karim Benzema har övervägande spelat ute på kanten. Även när han spelat med en anfallare vid sin sida. Så var det även igår mot Valencia. Vilka konstiga argument du kommer med. Det är snarare Villa som spelat mer centralt som anfallare. Läs på tack.
Annons: