/spanien/barcelona/forum/12247.aspx/spanien/barcelona/forum/12247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-26 12:48
Jag förstår inte heller hur Iniesta helt plötsligt kan bli skadad? Han är på presskonferensen och verkar vara helt normal. Och i dag kommer bomben om att han kan missa matchen.

Äsch, han spelar nog i morgon. Annars ser jag fanimej hellre Thiago än Keita i startelvan. Vi behöver kreativitet mot deras fotbollsmördande mittfältare.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:42
Rambla~

Ja skoja,,, tur man just nu sitetr ner haaaaaaaaaaaaaa
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:41
Läste att Barcelona ska byta hotell dvs dom ska inte bo på sama som seanst dom var i Madrid,,, detta nya hotell ska tydligen ligga närmare arenan vilket ska vara positivt,,,
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:40
Vilken chock om Pep slänger in Thiago i startelvan. Det krävs balls för det. :P
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:37
Thiago puede tener protagonismo en el Real Madrid-Barça
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:34
100% AntiMadridista

Masken som vänsterback???? tror du han klarar det?
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:33
Jag måste ju hålla med Hetfield när det gäller Villa på kanten. Det är ingen tillfällighet att han så ofta byts ut vid 70 min. Han har då oftast slut på bensin. En ytterpostion kräver mycket mer av en anfallare än en central position i anfallet. Spelare som Henry och Villa är så bra att de klarar av att anpassa sig vilket är beundransvärt med tanke på deras ålder och karriärer där de alltid spelat som rena strikers.
Barcelona Pep - El Míster
2011-04-26 12:32
Hyfsat bra "artikel" om varför Real Madrid är favoriter i CL.

Några saker jag dock vill påpeka:

Världens bredast trupp, ja, det håller jag med om. Men å andra sidan så tycker jag ändå att många av dom namnkunniga lirarna Real Madrid har vid sidan om inte rosat marknaden direkt. All heder åt Adebayor, Benzema och Kaka men folk får det att låta som det är spelare som gått in i alla lag i världen förutom Real Madrid. Dom sitter på bänken av en anledning och Adebayor var ett snabbt och väldigt kortsiktigt lån som också gjort bra ifrån sig. Men att Mourinho kan byta in vem han vill utan att bry sig och vinna matchen med antingen sin bästa startelva eller avbytarna är lite väl tilltaget. Nej, dom har en bred trupp men det i sig betyder inte att alla i den truppen kan gå in i ett El Clasico och bara "avgöra". Ungefär så får folk det att låta.

På vilket sätt har inte Keita gjort någon glad denna säsongen? Jag vet att det finns de som inte gillar maliern men att påstå detta är fruktansvärt okunnigt. Hur gör han folk glada? Han är inte som Messi, Ini eller Xavi. Det är just därför han finns i laget. Han bidrar med så mycket annat än fint tiki-taka. Han kan mycket väl vara viktig mot Real Madrid med sin löpvilja i djupet, fysik och huvudspel.

En annan tanke jag haft. Helt plötsligt är Real Madrid favoriter, bättre än Barca och kommer nog slå oss. Det är iallafall intrycket jag fått av folk "på stan" och av polare. Dom vann en(!) match mot oss i förlägningen som dessutom var den minst viktiga matchen(titelmässigt). Allvarligt, jag njuter just nu. Alla vi vet vad Barca går för och när dom går som mest kan inte äns Mourinhos fulspel stoppa oss. Att nu folk börjar tro på Real Madrid plus att Barca börjat visa lite stake och inte är så jävla ödmjuka är bara bara.

Om Barca går in med rätt inställning imorgon så tror jag stenhårt på vinst på Bernabeu. Real Madrid kan bara inte spela på detta sättet i två matcher, två matcher som sammanhänger. Dom måste gå fram lite i dessa matcher och får Barca bara lite mer yta kommer de smälla. Skulle Real förlita sig på att hålla nollan och göra 1 eller 2 mål på kontringar över 180 min? Det finns bara inte för mig. Kom ihåg att Mourinho hade med sig 3 mål med Inter förra året när han parkerade framför målet på Camp Nou.
Och hur ska divan Ronaldo orkar spela utan boll, "jobba hem" under 180 min mot Barca? Han kommer aldrig ha det tålamodet, det finns inte. I cupfinalen kan jag lova Er att det är lättare för spelarna i Real Madrid att hålla emot defensivt när dom vet att ett mål räcker i förlägningen alt. straffar och att det är final och en titel ligger några minuter bort.

Barca i final!!!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-26 12:32
Jag tror att Masken blir vänsterback imoron.. Pique och Puyol i mitten...

Valdes-Alves,Puyol,Pique,Masken-Xavi,Iniesta,Sergio-Villa,Messi,Pedro
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:29
Är glad att inte Maxwell kan spela i morgon han är inget bra längre,,,

Tror det blir Alves-Puyol på kanterna
Barcelona comprende
2011-04-26 12:20
Herregud nu får det vara nog, man inte köper inte två anfallare 40 milj € respektive 60-70 € miljoner för att dom ska göra att bra lagarbete. Så dumma kan ni inte va och tro på det. Utan man köpte dom två vassaste man kunde få och bägge har underpresterat That´s it !

Kan bero på att ingen av dom spelar centralt och att det är/var deras första säsongen. Men att vara nöjd med lite lagarbete efter att man har slösat miljontals euro är ett misslyckande. Dom ska leverera dom stora matcherna, Zlatan misslyckades mot Inter och David Villa har chansen att rädda sin säsong om han gör två bra matcher mot Real nu.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:20
Riiio!!

Sorry,,, för fel info utav mig,,,, men snart är dom på plats
Barcelona Hetfield
2011-04-26 12:15
Coach Pep

Villa har absolut inte varit dålig, eller ens medioker men det optimala vore om vi hade en naturlig kantslickare på kanten. Villa har tyvärr inte konditionen föratt pressa i 90 minuter, det är just därför han missar så pass många bra lägen i slutskedet av varje match. De flesta yttrar är byggda för att kunna spela sådär och de har konditionen.
Den mest optimala kantspelaren i Barcelona är Lavezzi.

Messi har ju den rollen i laget där vi måste spela utan en renodlad striker, det har ju varit lyckat hittills men frågan är om Barcelona inte blir ännu bättre om vi kan flytta ner Messi en aning och få en striker framför honom. Äh, det är så klurigt det här, men det är därför Pep får betalt för att lägga fram taktiken. In Pep we trust.
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:14
Varför har vissa fått för sig att Pep lämnar för Inter i sommar? Har folk utifrån Can Barca missat att han nyss förlängt sitt kontrakt till ännu en säsong? Pep är knappast den som sviker sitt ord eller bryter ett kontrakt. Visst, ledningen kan ju sparka honom och då är han ju fri att lämna men hur troligt är det? :P
Barcelona Riiio!!
2011-04-26 12:06
Boojan 11

Har du någon länk som visar att dem redan är på plats i Madrid?

Letar desperat efter bilder eller någon kommentar om det där med iniesta, så man kan sova lugnare ikväll =)
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-26 12:00
''A source of Barcelona's coaching's staff says Iniesta is doing fine.''

Från Barcastuff på twitter.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:00
Vem tror Ni blir vänsterback i morgon? Puyol?
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 11:59
I moron smäller det mina vänner :-)

Kan ju säga att man är riktigt nervös,,, kul att läsa att Barcelona redan är på plats i Madrid
2011-04-26 11:22
Dessutom sa han inget om det på presskonferansen han höll efter träningen igår kväll! Iniesta spelar tycker jag vi utgår från!
Barcelona BB
2011-04-26 10:59
Verkar ju inte jätteallvarligt eftersom han verkar vara med i truppen hur som helst.
2011-04-26 10:53
Jag får ändå än känsla av att Iniesta är med imorgon. Att han tränade vid sidan av gruppen idag(?) är nog en försiktighetsåtgärd. Men om han missar så är det bättre att han missar den i Madrid då vi behöver all kraft vi kan offensivt på Camp Nou.

Å andra sidan förlorar vi väldigt mkt utan Iniesta. Possession spelet påverkas nästan mest utan Iniesta men också han taktiska kunskaper defensivt och den trygghet han ger på mitten då både han och Xavi nästan aldrig går bort sig. Keita är ju tyngre och fysiskt bättre men just det där att ligga rätt hela tiden och håll ett lugn med bollen slår ingen Iniesta på i hela världen, inte äns Messi.
,Sami
2011-04-26 10:53
Här står det om Iniestas skada. If it were a final, Iniesta could force. The site would occupy Keita Iniesta in the starting Barca. .
Barcelona BB
2011-04-26 10:47
Kan någon länka till en sida med iniesta nyheten?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-26 10:36
Oerhört tråkigt. Iniesta har, för en gångs skull, hållit sig fit under hela säsongen och så drar han på sig en bristning i säsongens avgörande moment. Hoppas det inte är allt för allvarligt.
Barcelona DM1982
2011-04-26 10:32
Iniesta kommer nog missa matchen mot Real på onsdag, han har känningar av något. Nu börjar det bli lite för mycket med alla skador.
Cigge
2011-04-26 10:24
Coach pep -

Jag håller med Barca4eva, otroligt bra skrivet av dig Coach pep. Många verkar få det till att Villa har varit usel, när han istället är ny i laget och har anpassat sig bra på en relativt ny position. Villa är fortfarande en av världens bästa anfallare och har gjort 18 mål i ligan. Det är väl på ett ungefär vad han brukar göra varje säsong. Att Messi samtidigt kan slå Ronaldos rekord är bara helt sjukt.

Jag följer era matcher sånär lika mycket som våra och visst är han inte lika farlig ute på kanten, men jag skulle aldrig leta en ersättare till honom i dagsläget.

---

För övrigt undrar jag vilka som troligtvis får lämna till kommande säsong? Maxwell, Milito och Jeffren ligger nära till hands kan jag tänka mig. På inköpsfronten behövs väl framför allt en mittback som kan hålla när han väl ska spela och inte vara en säkerhetsrisk som Milito. Inter heller ni behöver väl leta något startmaterial egentligen?
Barcelona Barca4eva
2011-04-26 09:47
Coach Pep Ojoj där kom ett klockrent inlägg. Håller med om varenda punkt.
Coach pep -
2011-04-26 01:58
Intressanta diskussioner kring vårat anfall här i kväll. Jag håller med om att det kan vara på sin plats att utöka lungkapaciteten på vårat anfall med en ny värvning. Om vi ändå kunde roffsa åt oss Tevez, det vore som att tillsätta en V8 i maskineriet.

Angående Villa så värvades han med förhoppningen att utföra ett bra lagarbete på sin kant och samtidigt stå för en god målskörd. Även om spanjoren varit ur slag på sistone måste man se till helheten och då mäktar han också helt klart med godkänd statistik. Tar man sedan hans massiva lagarbete och goda samarbetsförmåga i beaktning så råder det inga tvivel om att Villa var rätt köp för klubben, åtminstone i mina ögon. Villa var alltid Guardiolas första prioritering, även då vi hade kvar Eto'o. Vi får inte glömma att processen att få hit Villa stått oss dyrt. Inget at älta och gräma sig över längre men bra att ha i åtanke innan man spyr galla över honom bara för att han råkat vara ur form. Även om han gått mållös länge så är det fortfarande förnedrande mot Villa att börja jämföra hans nedåtgående formkurva med den Zlatan visade upp. Villa har inte ens varit i närheten av Zlatans misslyckande.

Sedan så är det inte Villas målskörd i Barca vi ska använda som måttstock för hur bra han är, utan det bör vara lagarbetet som skall värderas högst. Messi är den som ska göra målen, och mål gör han mer än nånsin, mycket pga Villas uppoffring att slita på kanten. Med Villa har vi varit ännu bättre än föregående två säsonger. Om han själv sedan sitter och grämer sig över att inte ha levt upp till sitt rykte att vara en av världens vassaste målsprutor så får det stå för honom. Själv skiter jag i det, så länge som laget går bra.
Barcelona B-Guden
2011-04-26 01:18
Jag förstår inte hur folk kan vilja ha Iniesta i anfallet ? Killen är usel som anfallare och tar en mittfältsroll när han har anfalls positionen.
så det blir typ 4-4-2 när jam lirar forward.
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-26 00:42
Några nyheter angående Puyols medverkan på onsdag? Fick han inte grönt ljus från läkarteamet förra veckan men spelade inte CdR-finalen pga en ren säkerhetsåtgärd inför CL-semifinalerna?
Annons: