/spanien/barcelona/forum/12219.aspx/spanien/barcelona/forum/12219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
7/17/2011 16:57
David_Mediocampista1

Haha, du säger att "subjektivitet är inte riktigt min grej", sen så vägrar du inse Mourinhos storhet. Ja, hans sätt att vara i media är pinsamt och ruttet, men att ta ifrån att han är en väldigt bra lagbyggare och taktiker är ju bara löjligt. Man vinner inte trippeln genom att sitta hemma och kolla på tv, han är en genuint bra tränare.

Jag håller Guardiola högre, men Mourinho är en väldigt bra tränare.
David_Mediocampista1
7/17/2011 16:54
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ Hur kan man då kalla Mourinho för en tränare? Den mannen är ju ingen annat än sportchef med obalanserat osportligt psyke. Jag kokade när han viskade i Guardiolas öra. Man borde inte säga så här, men jag säger det ändå. Han är en väldigt liten människa den där José.
Cigge
7/17/2011 16:51
David_Mediocampista1

Just precis som du resonerar är det många som tänker när det kommer till era spelare, då de är inkörda i ett visst spelsystem. Messi, Masherano, Abidal, Alves m.fl. är bättre i Barcelona än i sina respektive landslag. Argentina, Frankrike och Brasilien har kanske inte haft världens bästa tränare den senaste tiden, men visst borde spelarna kunna ta något eget ansvar?

Du vill se Mourinho i Villarreal? Då vill jag se Messi i Manchester United.
David_Mediocampista1
7/17/2011 16:43
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ Du menar precis som vi plockar lovande unga sydamerikaner och afrikaner från deras klubbar för en påse nötter? Vill så gärna hålla med dig för att gynna mitt Barcelonas argument, men subjektivitet är inte riktigt min grej. Sorry.
7/17/2011 16:43
David_Mediocampista1

Jag tycker inte om Mourinho, men han är en bra tränare. Varför skulle han satsa på talanger när han stannar i 1-2 år i varje klubb? Varför ska man då tänka långsiktigt?
Mourinho vill vinna, det är hans uppgift. Då ska man spela med bästa laget, inte med outvecklade talanger som kräver tålamod och speltid.

Skillnaden är dock att vi betalar för de och utvecklar de i akademin. Vi köper inte färdiga produkter och slänger in de i A-laget direkt, och kallar de för "produkter".
Cigge
7/17/2011 16:42
Ser att ni diskuterar Messi och matchen mellan Argentina - Uruguay. Jag kan säga att jag var en av de som jublade och skrek högt när Caceres satte den avgörande straffen. Inte på grund av att jag vill att det ska gå dåligt för Messi, utan tack vare den misshandel som det argentinska förbundet håller på med.

Hur kan två maktnationer inom fotboll som Argentina och Brasilien behandla sina landslag som de gör? Ingen struktur, ingen organisation, massvis med spelare att välja och vraka mellan och framförallt en fruktansvärd spelidé. Det Argentina och Brasilien behöver är en spelidé. Givetvis måste de titta på vilka spelare som finns till hands, men det är spelidén som utgör grunden i ett lag.

Ett centralt mittfält med tre defensiva spelare förstår vem som helst att det inte fungerar. Du behöver åtiminstone ha en spelare som löper i djupled och river sår i motståndarnas försvar. Som ni sett så har Messi kommit bra mycket mer till sin rätt när han utgått från höger, vilket även det var givet på förhand.

Givetvis spelar det roll vilka spelare som startar, men så gott som alla spelare underpresterar i landslaget på grund av att det inte finns någon spelidé. Det blev mer yta för medspelarna när Messi utgick från höger, men så gott som allt spel gick ändå via honom, vilket motståndarna visste på förhand.
_____

Sedan kan jag inte förstå hur ni kan vara glada över att Messi har åkt ut i en kvartsfinal på hemmaplan när det är han som har varit det stora affischnamnet? Givetvis kommer han tycka att det ska bli skönt att komma bort från Argentina, men personligen tror jag att det här är något som kan sätta sig i huvudet, att det aldrig fungerar på landslagsnivå. Han har en ruggig vinnarskalle, vilket kan göra att det som sagt sätter sig i huvudet på honom även framöver.
Ryo Miyaichi !
7/17/2011 16:40
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Hur många "talanger" snodde inte ni ifrån Espanyol då?
Men sen är det klart, betalar man 50 miljoner pund + en världsklass Etoo för Ibra för 1 säsong, så är det inte lätt att ha en bra ekonomi.

Varför är du alltid så jävla negativ till allt?
David_Mediocampista1
7/17/2011 16:38
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ Mourinho köper spelare för ett lands hal´va budget det första han gör i en klubb. Skulle inte direkt kalla han en duktig tränare. Sätt Mourinho i Villarreal utan pengar att röra sig med så får vi se. Den mannen har förstört talang efter talang efter talang i massa klubbar för att han inte vet hur man utvecklar spelare. Det enda han kan göra är att köpa ihop ett självspelande Piano för 30 miljarder. Ja han vann CL med Porto efter att han köpt sönder hela Liga Segres till sitt Porto. Det året Porto vann CL så var turneringen ett skämt. Storlagen låg på en extrem kollektiv dekis av någon sort. Storheter som Real Sociedad, Lyon, Sparta Prague, Deprotivo, Lokomotiv Moskva, Stuttgart, Celta Vigo och Chelsea (innan Mourinho) spelade åttendelsfinal. Porto mötte Lyon i kvarten, Deportivo i semi och Monaco i final. CL var ett skämt det året. Som sagt. Mourinho i Villarreal, det vill jag se.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
7/17/2011 16:34
Barcelona have offered Brazilian club Santos to buy attacker Neymar (19) for 50M in the summer of 2012. [as]

Känns högst tveksamt.
7/17/2011 16:34
Rätt så lätt att ha bra ekonomi när man tar talanger och spelare från andra lag för struntsummor.
David_Mediocampista1
7/17/2011 16:29
På tal om Arsenal, är ni inte lite väl hård mot honom nu? Surgubben är kanske den enda tränaren som lyckats sitta i 6 år utan att vinna något. Samtidigt är det den enda gubben som lyckats med små medel hålla laget flytande och fixat CL varje år medans Arsenal byggde arenan och sen betalat för den. Arsenal är den enda klubb tillsammans med några tyska klubbar som går i vinst varje år. Arsenal finansmodell är faktiskt en föredömme för fotbollsvärlden. Hade alla lag spelat under samma ekonomiska rättvisa regler som riktiga fotbolls föreningar istället för företag med sugar daddies eller skumma bankkontakter så hade Wenger varit ett geni, både ekonomiskt och sportsligt. Han må vara en grinig gubbe men hans klubbmodell är ett föredömme för hur fotbollsklubbar borde drivas, på egna medel.

Detta säger jag som en ekonom med intresse för finans.
David_Mediocampista1
7/17/2011 16:08
Kan inte Canal Plus anställa den här kommentatorn?! Hahaha!! Sorry om det är ett Arsenalklipp, men ändå kul. Letade efter lite fotbollsklipp.
Barcelona Messidinho_10
7/17/2011 15:59
Grabbar har ni hört nåt om Kun Aguero?? Jag hade önskat att Rosell värvade honom, vilken fantastisk duo vi hade haft Messi&Kun!!
Barcelona dolidel123
7/17/2011 15:26
Andreas V.V - Chuck Norris

Skiit i hur mycket dom kostar, kolla på hur dem spelar
.Pengar förklarar ingenting.
Barcelona Gabriel
7/17/2011 15:08

Haha, såg också den kommentaren nyss. Stämmer verkligen! Det sägs att det inte finns någon glädje som skadeglädje. I Wenger och Arsenals fall stämmer det verkligen. Njuter varje gång jag ser hans sura nunna vecka in och vecka ut.
7/17/2011 15:04
Gabriel

Haha, den här kommentaren sammanfattar klippet:

"Actually, right as Wenger? was about to land the fatal blow, he choked on air and lost the fight...like manager, like club, right?"
Barcelona Gabriel
7/17/2011 15:03

Hahaha underbart!
7/17/2011 15:00
Gabriel

Enjoy.
7/17/2011 14:58
Rambla

Det är för att Wenger inte är ett hot. När Mourinho drygar sig så är det en nagel i ögat pga. att han är en genuint bra tränare.

Wenger påminner mig om ledare i sekter som lyckas hjärntvätta församlingen att hans ord är det rätta. Nämn en tränare i världen som skulle få träna ett topplag i 6 år utan titlar. Om du lyckas med det så får du en kaka. Men men, så länge de utvecklar talanger och har bra ekonomi så spelar det väl ingen roll ;)
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
7/17/2011 14:56
Lite intressant läsning om våra B-spelare. Notera att det är del 1, så småningom kommer det nog en till artikel om resterande spelare.
Barcelona Gabriel
7/17/2011 14:55
Wenger är en äcklig, bitter gammal gubbe men det är knappast något nytt. Minns hur folk förr i tiden alltid brukade säga hur rar och snäll Wenger är. Pfft, bullshit! Det är som alla redan har sagt. Så länge allt går hans väg och blir så som han själv vill ha det är han världens snällaste rargubbe men må Gud förbanna allt och alla om något inte går hans väg, då blir han en sur och grinig gammal gubbe som visar sin rätta sida.

Finns alltid en gammal och sur gubbe i varje grannskap vart man än flyttar runt om i livet. En sån där surgubbe som alltid ska skrämma barnen och klaga till föräldrarna för att dom väsnas för mycket och barnen är alltid rädda för honom. Wenger påminner mig om en sån.

Det bästa av allt var när Daglish sa till han "fuck off!". Som jag mådde då!
Barcelona Rambla~
7/17/2011 14:46
Hetfield

Jo, men hur fan står folk ut med det? Varför säger ingen ifrån?
Barcelona Gonzalez_Barca
7/17/2011 14:43
Cataloniaboy

Därför att Brasilien vann sin grupp. Och vinnaren av grupp A och grupp B (brazil) fick möta den bästa trean, vilket blev Paraguay. Den näst bästa trean mötte vinnaren av grupp A (Colombia - Peru).
7/17/2011 14:40
Rambla

Dubbelmoral. När något inte passar Wenger så är det illa.
Barcelona Cataloniaboy
7/17/2011 14:32
Hur kan Brasilien-Paraguay mötas ikväll i kvartsfinalen när de möttes i gruppspelet? Jag kommer iallafall garanterat sitta bänkad framför tvn i båda matcherna. I matchen mellan Chile-Venezuela finns chansen att fyra La Liga-spelare kommer spela, Bravo, Medel, Miku och Rondón.
Peshmerge
7/17/2011 14:20
Nej tack till Neymar. Han är den där typen som Robinho. Han kommer gå till Real och floppa där och senare vidare till annat lag. Nej tack till såna spelare som vill visa sin teknik och behålla bollen för sig själv en stund under matcherna och visa samba fotbollen.

Vi hade en spelare som kunde göra det i Barcelona att dansa med bollen lite och göra vad han ville, det var Ronaldinho! Han var speciell och kommer alltid vara en legend för oss cúles. Men det jag vill säga är!
Ta förfan INTE in brasse ynlingarna som kostar för mycket.

Länge leve La Masia baby!
Barcelona Rambla~
7/17/2011 14:15
I dagens BBC spyr Wenger den här gången galla över Mancini, som tydligen ska ha uttalat sig om viljan att värva Nasri. Detta tål så klart inte Wenger och pekar som vanligt ett moraliskt finger åt Mancinis håll

"We do not make any comments on players who are under contract in other clubs," said Wenger.

"These comments are not allowed and Roberto Mancini should be informed."

Nej just det, han gör visst inte det Wenger. Hur förklarar han då följande kommentarer tidigare i år om Benzema? Seriöst, någon borde sätta denna gubbe på plats och säga åt honom att hålla käften. Han pekar finger åt andra tränare och klubbar medans han själv får säga och tycka vad han vill?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
7/17/2011 14:06
David_Mediocampista1

Med tanke på att hans familj är där så svar JA, verkar inte må bra av att vara ifrån dem, missad straff eller inte så kommer detta glömmas rätt så snabbt.

Messi kommer vara den som får skulden som vanligt, han och Batista.
Barcelona Rambla~
7/17/2011 14:05
Det betyder att AS vill att Perez ska skynda sig och värva Neymar. Finns garanterat ingen sanningshalt i det där.
Atlético addeh
7/17/2011 14:04
D21

Tevez straff var usel. Det spelar ingen roll att den var hård, den var i perfekt höjd för Muslera att rädda. Klarar man inte av att lura ned målvakten måste man skjuta med marken eller upp i taket.
Annons: