/spanien/barcelona/forum/12208.aspx/spanien/barcelona/forum/12208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-28 00:02
Herregud, Mascheranos gula kort var ju ingen satsning i närheten av den från Pepe. Han kom bara sent in i situationen. Rött för det är ju bara löjligt. Pepe tar fart och går in med full kraft med sträckt sula.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-28 00:02
Blaugrana91

Länk tack?
Barcelona Den vise
2011-04-28 00:01
Mou intalar ju sina spelare indirekt att "Ni är inte lika bra som som barca spelarna därför måste vi backa hem och spela som ett bottenlag".
Det kanske funkar i en match..men dessa är välbetalda stjärnor , de borde ha lite stolthet iallafall.

Som när Cristiano fullständigt sket i mous taktik och började pressa ensam. Hans stolthet har definitivt fått sig en törn.

Stackars!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 00:01
Ronaldo:
"Om jag gillar att spela i ett
defensivt lag som Madrid? Nej"

Haha t.o.m han har insett det!
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-28 00:00
Rätta mig om jag har fel, men är inte anledningen till att Mascherano inte visades ut pga att han inte gick in med dobbarna före medan Pepe gjorde det?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-27 23:59
Frodo

Jag flippade vid 0-2 målet och råkade väcka morsan, blev inte så glad =P
Aja, mål måste FIRAS svarade jag med, hehe
Barcelona Rambla~
2011-04-27 23:59
DM1982

Bra inlägg. Visst är det lätt att ta den enklaste utvägen och skylla allting på Barcelona och domaren. När de istället borde rikta sin ilska åt Mourinho och hans konstiga taktik för att inte glömma Pepes hjärnsläpp.
Barcelona Frodo
2011-04-27 23:57
Jag tror att jag väckte alla grannar inom 100 meters radie två gånger idag. Så himla skönt att få vinna mot just den här vidriga upplagan av Madrid som struntar i allt vad el clasico innebär med sina tre pivotes. Flera spelare gör jättematcher men jag väljer att lyfta fram Keite just nu. Jag har kritiserat honom en hel del den här säsongen men han gör det riktigt bra när han stångas mot Reals vildar i mitten och vinner långbollarna som Stoke, förlåt Real, skickade upp hela tiden.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-27 23:56
Andreas - V.V [Barney S]

Co-sign

Min dröm har alltid varit att bli en arkitekt eller resa till månen, men nu är mitt mål att bli en certifierad UEFA domare och döma Barcelonas matcher. Inom 10-15 år är jag rikare än Bill Gates :)

/Sarkasm
Barcelona Rambla~
SaM__

Tack för den bilden. Hur tydligt som helst.

Jag njöt hur madridistan Sladjan i studion inte kunde dölja sin bevsikelse i studion och kastade ut förolämpningar mot Barcelona som klubb. Underbart! Bosse retade honom. Hehe, bra där Bosse.
Barcelona Blaugrana91
Realfansen kallade oss dåliga förlorare efter cupen....Vad tusan är inte dem då?

Seså Realfans njut av er cupvinst, njut av pokalen i tio delar...:)
Barcelona Cape
Smart taktik av Barca från start som Glenn poängterade många gånger. Mourinho sköt sig själv i foten när han inte ändrade Madrids utgångstaktik snabbare. Detta var också en match där jag för första gången någobsin tyckte synd om C. Ronaldo. Messi ska såklart nämnas också. Han är 23 år och superlativen är redan slut!

Pepes röda kort är hårt dömt men när man spelar den taktiken som Mourinho alltid gjort mot Barcelona så kommer det även visa sig i antal gula och röda kort. Och det fattar förmodligen Mourinho också, även om han såklart inte visar det utåt.

Patetisk artikel av Real-red by the way, bara rubriken visar väl ungefär vad som komma skall när man trycker på länken :)

Om man däremot byter ut ord som "Real", "Barca" och "Champions League" i samma artikel, och istället klistrar in "Tyskland", "England" och "VM" så är det en annan femma såklart (Se länktips)

Visca Barca!
Barcelona Alvés
2011-04-27 23:54
Bara jag som tycker att Puyol var sjukt bra idag, kanske inte märktes men han var riktigt jävla bra för att ha varit borta så länge.. kung kung
2011-04-27 23:53
Jag skulle vilja vara alla UEFA domare som dömt åt Barca idag alltså..
Tänk vilket fantastiskt löneläge dom sitter i..

Dom kan ju bara säga att dom vill 5 miljarder eller så avslöjar dom det så kallade "fusket" ..

Undra om parasiterna ens tror på vad som spottar ur munnen? På riktigt?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
Andreas - V.V [Barney S]

Det kom ursprungligen från Catalunya Radio.
Barcelona DM1982
Trodde aldrig att jag skulle kunna tänka så men jag tycker fan lite synd om Ronaldo. En av vår tids bästa spelare som spelar för ett lag som backar hem, spelar med 9 backar och har 30 % bollinnehav på hemmaplan mot sin ärkefiende. Det är synd och skam att se hans talang förstöras av Mourinho. Men visst, det är till vår fördel.

Ja, nu blev en till spelare utvisad och Real förstår ingenting. Det var en brutal tackling som kunde ha skadad Alve ordentligt. Överdrev Alves? Visst gjorde han det och det med all rätt. Var det klantigt av Pepe? Som fan. Man gör inte så långt nere på offensiv planhalva i en semifinal i CL. Orutinerat.

Men det måste kännas väldigt skönt för alla maränger att kunna peka på någon annan än Mourinho eller deras egna spelare när de förlorar. Real har tappat hela sin själ med Mourinho, han kommer nog kickas. Att spela så där defensivt på hemmaplan är bara pinsamt. Hoppas att Real hittar tillbaka till sitt spel, att möta dem är som att möta Inter, sjukt tråkigt. De är värda bättre.

Det är inte över ännu men vi tog ett väldigt stort steg mot final. Nu måste Real börja spela fotboll och det kommer öppna upp lägen för oss. De har också tappat två viktiga spelare i backlinjen, det kommer nog kännas för dem.

Sjukt skön seger!
Barcelona Selahedînê
Real Madrid förlorade inte dagens match. Barcelona vann inte den. Wolfgang Stark avgjorde den. Tack W.Stark för du berövade Real Madrid på rättvisan och livet i Champions League! hahhaahaha roligaste madridistan hehehe jävla soa skyll på nogot bättre
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
Eller denna.
Barcelona Blaugrana91
Abbe. - Anims Abidal!

Hoppas Barca gör det, Mourinho ska inte tro att han kan sitta och slänga ur sig vad han vill till oss ostraffat!
Barcelona B-Guden
2011-04-27 23:52
Enligt real är det domarns fel, det var solklart han gick in med dobbarna
Masken kunde lika gärna han blivit utvisad men det var inga dobbar på benet iaf.
Solklart rött, så säger regeln, jag tycker det är gult därimot.

Men jag fattar inte real börja spela fotboll bra svar av barca.
Vill inte ni blotta er bakåt kommer inte vi göra det heller, det är eran hemmaplan.
Visst var det äckligt gjort av Alves att överdriva inte första gången han går ut på båt och sedan springer in efter 1 minut.

Men reals äckliga efter slänger macelo gjorde så pedro lära bytas ut ja när han missa upp mål med nicken så trampar marcelo på benet som han sedan får se när han sitter på bänken att han har ont.
Flera dueller där 1 barca och real spelare ramlar så ger alltid real spelarna ifrån sig en eftersläng.

FUCK REAL. LÅT OFFENSIV ROLIG FOTBOLL LEVA MATCH BLEV TRÅKIG FÖR ALLA I REAL UTOM RONALDO VILL SPELA GRIS FOTBOLL.
Barcelona Den vise
Är det någon som har nån aning om vad som hände i viasat studion mellan sladjan och Bosse?
Barcelona SaM__-
Rambla:

För att inte tala om den här bilden från en annan vinkel..kan det bli mer solklart?
Abbe. - Anims Abidal!

Vart lyssnar / ser du?

Dela gärna med dig.
Roja y Azul - FCB
Larsson1333

Skulle hellre ha en spelade tränare än lars lagerbäck :)
Barcelona quantore
Vi kanske borde pröva att spela utan domare ? Alla domare har ju fått pengar under bordet av UEFA, för att UEFA vill att Barcelona ska spela och vinna mycket, och det genererar endera summor pengar och tv-tittare, vilket leder till nya lukrativa avtal med diverse bolag.

Hur fan orkar man ? Gå in och döm en sån här match själva, så ser vi vart vi måste lägga nivån för att det inte ska bli WW3... Vad hade man signalerat till spelarna om Pepe bara fått gult ?
Huh, had enough ?
Barcelona Barca4eva
2011-04-27 23:51
Trodde nästan att Hussfelt skrev Guldbollen till Serie A men ack så fel jag hade, idag är han normal och Messi är hans självklara val.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-27 23:51
Barcelona funderar på att kontakta UEFA's disciplinnämnd efter Mourinhos ord på presskonferensen.

Rambla

Nej, vi kan nog inte begära mer.
Barcelona Larsson1333
2011-04-27 23:50
Alltså för fan, den där Kaljic eller vad grabben heter är ju pinsam, jag spyr när jag läser innehållet i deras senaste El Clásico magasin.

Mer engöda supportrar finns inte, och grädden på moset är världens vidrigaste tränare OCH människa, jag skulle hellre ha Lars Lagerbäck än den mannen som tränare
Barcelona Rooonney___
Samot

DU har en poäng där. Speciellt det fenomenet har jag sett i england. Hoppar du undan en tackling som sitter i knä höjd och ramlar så får du ingen frispark. Lite tråkigt att man måste stå kvar, ta smällen och riskera karriären för frisparken. Där kan man göra ett bättre jobb som domare.

Men det här med att få en lätt klapp på axeln eller kinden och ligga ner i minuter och vänta på läkare de blir jag galen på (gäller alla spelare) har ibland själv undrat hur till ex Nani skulle reagera om han fick en riktig snyting i ansiktet om en lätt klapp får han liggande i minuter. Tror en rejäl träff hade gjort han medvetslös, och så klena kan ju inte nani , di maria och allt vad dom nu heter vara
Barcelona Danne - Culé - 26
Athletic Bilbao - Clos Gomez 0-3
Annons: