/spanien/barcelona/forum/12206.aspx/spanien/barcelona/forum/12206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-28 09:54
Japp, Busi är ur form, helt klart.

Jag tror att detta beror på att han spelat på andra positioner än sin normala under våren och tappat lite i bolltouch och passningar.
Och visst blir man galen på hans teater emellanåt, jag trodde ett tag att han lagt av med det men på senare tid har det återkommit i hans repetoar igen.

Dock måste man ha förståelse för att hans kontinuitet inte är 100 än med tanke på att han ff är relativt färsk och dessutom ff under utveckling.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 09:46
Myrran:

Co-sign. Stör mig också mycket på att hela laget ska springa fram till domarn, låt Puyol sköta snacket han är ändå alltid lugnast vid situationerna.

Sergio har uppträtt alldeles för nonchalant den senaste tiden och hans usla filmningar gör honom ännu sämre. Hade vi haft full trupp skulle jag utan tvekan spelat med Mascherano som pivote.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-28 09:32
Folk som hyllar Mourinho har NOLL koll på fotboll..seriöst! Hur fan kan man hylla en tränare som stälelr upp med 6-7 defensiva spelare i CL semifinal på hemmaplan? Vilken jälva tur att han inte kom till Barca!
Barcelona Myrran
2011-04-28 09:31
Efter ha läst runt lite här och var samt överallt om matchen idag så måste jag lufta mina tankar.

Peps taktik igår, från första början är klockren. Visst det är tråkigt att kolla på som neutral. Det är inte så Barca spelar i vanliga fall. Han visste efter mött Real två gånger redan på kort tid att han skulle möta en trivote på mitten och ett lag utan en riktigt anfallare. Taktiken var från första början att spela lungt och metodiskt i backlinjen, försöka komma runt på kanterna går det inte så är det bara att spela tillbaka. Frustrera Real spelarna, få publiken att vilja ha mer av Real låta dem påverka spelarna. Underbart upplagt av Pep ska jag säga.

Tycker även att Real sköt sig själva i foten, Mourinho verkade tro att Barca skulle spela som man gjorde de två första matcherna. Att vi inte hade lärt oss något från de två matcherna. Vi visste hur du skulle spela och anpassa oss efter det och lyckades.

Situationen med Arbeloa och Pedro är tvivelaktig. Har sett alla matcher mot Real hittils och såg flera gånger om hur Arbeloa flytta sig så att en Barca spelare sprang in i honom utanför spelet. Hände ett par gånger. Han är "smart" på det sättet. Inte så att han springer och tacklar Pedro men han förflyttar sig mot Pedro och tacklar ner honom. Skulle han täcka Pedro skulle han hängt med i löpningen istället. Springer Pedro förbi så är han helt ren bakom Reals backlinje. Jag tycker att Arbeloa gör det med flit.

Och rugbyklungan som händer vid varje situation är jag verkligen besviken på. Visst att 2-3 spelar går fram och framför sina åsikter men alla spelare på plan? Nej tack. Låt bli med det och låt Puyol prata med domaren. Och för fan Valdes stå i ditt straffområde för en gångs skull när det blir en tackling. Sen är det ju inte så att Real är helt oskyldiga i det heller, de hade lika många spelare där som Barca.

Busquets är verkligen ur form för tillfället, slår bort passningar och förlorar närkamper för enkelt. Sen att han gör en mini-Rivaldo och filmar stör jag mig grymt mycket på. Sluta upp med det, kämpa om bollen istället. Så mycket du "blir slagen i ansiktet" blir du inte på matcher. Varje gång en arm är uppe så får Busquets denna i ansiktet tydligen. Lägg bara av med det med en gång.

Barcelona J.Gamper
2011-04-28 09:30
När Real spelarna är så fula i sitt spel som de är, varför får inte Barca spelarna vara fula tillbaka? År inte de människor?

Jag har alltid varit trött på busquets och alves överdrivna filmningar.. det är en annan grejj. Men att jämföra barcas match igår med den på stamforde bridge är bara patetiskt och bittert av Murinho.
Barcelona messinah!
2011-04-28 09:27
FIFA Club BarcUEFA: vadå enögd?
För det första du kan gå och visa 2 bilder för 10 åringar och kanske lyckas övertyga dom, den där bilden säger ingenting. Ta video på från den 2 utfallen ska du få se att det inte är samma sak. För det andra tyckte ja att jag sa rätt klart att pepe får skylla sig själv för att han lättare får röda kort. Efter alla hans djävla gorilla utfall.

Busq sparkar upp medan gorillan flyger in med rakt ben och dobbarna upp, försöker du få det till samma sak genom en bild? och JAG är enögd? herregud..
Lost Art Of Murder
2011-04-28 09:24
FIFA Club BarcUEFA

Japp. Du har insett sanningen. Sprid denna kunskap till världen.
Barcelona Criff
2011-04-28 09:24
FIFA Club BarcUEFA,
Där har du också en med dobbarna före, fast med lite mer otur.
Ska man ge kort för dobbarna före, efter spelaren har brytit benet eller innan?
Jag vet inte...
Barcelona Criff
2011-04-28 09:21
Älskar också det där med att folk säger att Barca hade ingenting den första halvleken, Mourinho spelade taktiskt ut oss.
Men vad fan? Det var Reals hemmaplan??? Är det inte Real som ska ligga på & få med sig ett bra resultat?
Hur fan kan det vara Barcelona som är dåliga om Real bara spelar för att hålla 0 - 0 första halvlek på sin egen hemmaplan?
Snacka om omvänd psykologi!
FIFA Club BarcUEFA
2011-04-28 09:18
Herregud, messinah!; Enögd? Kolla på länktipset, vad fick Busquets för det? Alla filmningar? Filmningar ska ge gult, protestera mot domaren ger även gult. Hade domaren följt regelboken skulle alla spelare ha haft rött kort förutom Villa och Messi.
Barcelona messinah!
2011-04-28 09:12
Suttit och läst i ManU och Reals forum, bara njuuuuter!
Mou sitter på hemma plan och sagt åt laget att inte gå över mitt linjen, och när barca håller bollen i backlinjen bara så ser real sjukt djävla patetiska ut :D

Folk som skriver Mou fick matchen precis dit han ville, barca skapade ingenting första halvlek! Mou´s taktik var att spela offensivare sista 30!! snälla tror du inte pep visste om det? man kunde räkna ut det efter 2 minuter spelade igår. men tror fan inte pep vill skicka in 11 anfallare som vanligt på 11 försvarare för att real sedan ska kunna kontra. Det var väll fan pep som fick matchen precis dit han ville, Real på hemmaplan som vägrar gå över mittlinjen... herregud.. :D

Pepe´s röda kort.. att folk ens tjaffsar om det, läste en krönika från manu red, var ju bara 3 dobbar som nuddade alves! en 100kg apa flyger in med rakt sträckt ben, dobbarna upp mot alves smalben. Hade alves haft vikten på det benet hade hans benpipor fortfarande legat utspridda på läktarna. Hur folk försöker få det där till filmning är bortom allt förstånd.
Att han lättare för rött kort? ja man får väll fan ta och skylla sig själv när man sparkar ner folk som en grottmänniska var och varannan match.

En sak ger ja dock fan rätt till både real och Manu fansen, det är fan pinsamt att se busquets filmningar nu, eller filmningen från pedro igår där han faller och håller för ansiktet efter en armbåge i bröstet, marcherano gjorde samma sak. Är rätt självklart att det är direktiv att de ska falla lätt för att kontra reals fula spel, men jag tycker att det bara är pinsamt och fel. Att alla springer runt domaren är pinsamt och fel! Men det är en ren produkt av att real fick göra vilka efterslängar och tacklingar som helst förra matchen, klart som fan man är mer på domaren då. Men lika pinsamt och löjligt att se för det, det behövs inte 10man som springer från andra sidan plan för att klaga.

Att real fansen får Emo rage är man inte förvånad över alls, bara njuuuter 1000% över. SKANDAL! vad var det som var skandal? att pepe får rött för han kastar sig in med rakt ben, dobbarna före och träffar alves smalben?
Väx upp, ta ett djävla titt på hur real spelade och sluta skyll på domaren.
Eran miljardvärvning står inte ens ut med ert spel längre.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 08:58
Vilken ironi att United-red ska skriva om att vi får fördelar av domarna när deras egna manager bestämmer tilläggstiden i vissa matchen. Alla verkar vara emot oss just nu, det är vi ska ha "vi mot världen" mentaliteten nu. Det blåser på toppen.

Visca Barca!
Barcelona Ghazza
2011-04-28 08:44
Det är fantastiskt att andra lags supportrar griper efter halmstrån som dessa. Rädslan för Barça lyser igenom. Sen är det ännu mer fantastiskt att mourinho alltid lyckas få spelare utvisade mot oss. Det måste ju vara för att Pep och platini är bästa vänner. Det har absolut inget att göra med mourinhos destruktiva grisfotboll som ligger på gränsen för vad som är tillåtet. Absolut inte.

Suck...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-28 08:40
En liten reflektion kring det senaste inlägget i bloggen.

Det är inte frågan om mobbning, det är frågan om att påverka nivån för vad som är tillåtet. Motståndarna gör det genom att sätta in hårda tacklingar och samtalar också med domarna efter att de blivit avblåsta. Ofta handlar det om att mena på att "han filmar", jag rörde honom knappt - trots att blåmärkena radas upp på hälsenor, smalben och lår.

Att Barca samlas i en klunga kan man tycka vad man vill om, men det är snarare en effekt av att det blir ett uppehåll i spelet och då samlas man ju ofta ring den skadade spelaren eller situationen som uppstår - och där finns ju även domaren. Alla "tjafsar" inte med domaren, även om man är i närheten.

Domaren har också möjlighet att, om han känner sig mobbad, varna spelare som svär och är alldeles för aggessiva. Mig veterligen har inte Barca tagit "mobbningen" till den nivån då väldigt få gula kort delats ut till Barca pga detta.

Konspiratörer kanske vill få detta till att "ja, men det är inte konstigt, Barca har ju köpt domaren". Logiker inser dock sanningen.

Ser det snyggt ut? Nej.
Men uppenbarligen så är det accepterat att bilda klunga, precis som det är accepterat att ibland spela över gränsen.

Mou kan gnälla bäst han vill, går man in med den taktiken riskerar man att åka på varningar och röda kort. Att han sen skyller på domaren i stället för att klandra sig själv visar bara vilket ego han är.

Hans uttalande om "Jag vill inte vara kvar i den här världen om det ska vara så här" är än mer löjligt, som att han vore någon martyr eller förbild för hur fotboll ska spelas och bedömas.
Mou kan inte spela fotboll inom ramarna mot Barca, han är tvingad att tänja och gå utanför gränserna, utan att förstå att det är andra som sätter gränserna för vad som är okej, inte han själv.

Barcelona El Seny #15
2011-04-28 08:26
Undrar om Kviborg kommer sitta i Eurotalk nästa avsnitt med???
Solglasögon o söndergråtna ögon...................
fcb85
2011-04-28 08:23
Kolla länken...hur än vi tycker så känner man igen sig..
Barcelona Criff
2011-04-28 08:16
Det börjar bli lite patetiskt. Visst Pepes kort hade lika gärna kunnat vara ett gult. MEn som Mourinho säger, att han inte gjorde något alls? WTF? Han gick in med dobbarna före, det finns videobevis.
Att Ramos fick ett gult kort för ingenting? WTF? Han stängde Messis väg klart & tydligt. Syntes på Ramos direkt efter incidenten också att han svor & hade sig.

Är Real Madrid helt jävla oskyldiga i allt dem gör eller? Ska dem få sparka ner spelare, skrika på domaren, gnälla i pressen osv.. Men ändå så är dem HELT oskyldiga till allt och det måste vara hela världen som är emot dem?

Fy fan vad patetiskt!
Iniesta Lujan#8
2011-04-28 07:44
Visca Barca så underbart!
Barcelona Boojan 11
2011-04-28 07:42
God morgon

Vilken underbar dag detta kommer att bli :-) Seger med 0-2 och JAG tycker oavsett vad andra kanske tycker att Barcelona gjorde en helt fantatstisk taktisk match igår det går inte att beskriva med ord jo ett od "världsklass" utav Pep och hans medhjälpare

Än är detta spel inte slut en match kvar

VISCA BARCA
Barcelona Messidinho_10
2011-04-28 07:22
Mou skämde ut sig TOTALT. Messi fick honom att se ut som en nolla, jävla pajas tränare. Jag hoppas också Real med Perez och Valdano i spetsen sätter ner foten och ber honom hålla käft framöver.
Barcelona Mangi
2011-04-28 06:59
Morgon. Vad harligt det kanns att vakna upp en morgon som denna!

Spontana kanslan efterat ar Real Madrid svartar ner sina image med en tranare som Mourinho, herregud han ar skam for varldsfotbollen och tyvarr verkar han lyckas hjarntvatta icke kunniga fotbolls tyckare!

Jag hoppas Perez och Valdano seriost ser sitt varumarke sjunka kraftigt, att en klubb med sadana traditioner later sitt lag spela en sadan destruktiv fotboll och en tranare som uppviglar sina spelare att medvetet skada vara spelare ar en skandal
Andreas-
2011-04-28 06:03
Ölen vill inte inte sluta flöda, herregud vad fantastiskt det här är. Det går inte att beskiva.

Jag älskar att vi omringar domaren, jag älskar att vi beter oss som Mourinho osv. Nu kör vi över dem stenhårt i returen. Sen är det bara lilla United kvar. Mot väldigt vackra tider!

Edit: Till den som skriver kvällens awards, det var faktiskt Busquets som stod för den FANTASTISKA assisten på andra målet :-)
Canaletes
2011-04-28 04:50
Woopie

Ändra profilen innan du skriver. Snacka om epic fail
Barcelona Frodo
2011-04-28 04:36
Woopie

Vilket smart troll du är. Det är inte så att man fattar att du är ett bittert arsenalfan?
Canaletes
2011-04-28 04:10
Det här summerar väl matchen i princip
Barcelona älskabarcelona
2011-04-28 03:57
Mourinho borde se detta klipp isåfall och skämmas över hans CL vinst senast . Han är så vidrig så de inte sant!! Han snackar lite för mycket och gnäller alltid på alllllttttt , Får han fördel på något sätt så tar han aldrig upp det .
Spanien Woopie
2011-04-28 03:54
Skön seger grabbar, men fan vad tur vi har egentligen.
Har vi spelat en match i CL som motståndarna inte fått rött kort i eller där domaren är galet med oss?

Arsenal 05/06, Chelsea (Övrebo eller vad han hette, norsken), Inter förra säsongen, Arsenal denna säsong och nu idag.
Känns som att den enda korrekta bedömningen är den mot Arsenal 05/06, i de övriga har vi ju haft sjukt tur. Jag menar, tänk om vi skulle få de besluten mot oss, fan vad arg jag hade blivit. :P

Men jaja, vi är ju världens bästa lag, och då förtjänar vi väl att aldrig ha domaren mot oss? :)
Vi har ju liksom den enda rätta filosofin, kul att iaf domarna ser det. Men jaja, god natt på er boys! :)
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 03:38
Svårt att gå lägga sig, svävar fortfarande på moln! ;)

Men läste precis igenom Real "redaktionens" (eller vad man ska kalla dem?) otroligt pinsamma bortförklaringar och är bara tvungen att svara idioterna...
Eftersom asen har stängt forum så är detta riktat till er:

Det är så komiskt att det enda ni lägger grund på är att kritisera domaren och att det var anledningen till att ni förlorade, anser ni Realfans att Real var med i matchen innan störda Pepe åkte ut? Barcelona hade mest bollinnehav och Barcelona hade mest målchanser, både i första halvlek och även andra. Det enda ni skapade var något enstaka skott på frisparkar eller liknande, i övrigt var ni totalt utspelade...(Återigen) :)
Herregud ni spelar på hemmaplan lika fegt som bottenlagen gör och t.o.m Realfansen på plats tröttnade och buade ju vid flera tillfällen ut det egna laget för att dem fegade så otroligt mycket.

Under stora delar av matchen hördes dem lite drygt 3000 Barcafansen mest på arenan.

Vad var Mourinhos briljanta taktik som ni Realfans hyllat så mycket? Var det att spela 0-0 och försöka avgöra på CAMP NOU? Knappast. Var det att spela som ett fegt bottenlag och hoppas på turen? Ja troligen, och detta är en taktik som är genial från Mourinhos sida enligt er? Haha tillåt mig att skratta...

Preicis som jag sa efter cupen så vann Real den enbart på tur,Real hade tur att Barca hade oflyt med avsluten i den matchen, för annars hade Barca vunnit den matchen också.
Idag visade Barca att dem är klasser bättre än Real! (Om nu någon någonsin tvivlat på det)

Som sagt istället för att ni Realfans skyller allt på domaren kanske ni ska lägga över skulden på Mourinho? Det var hans fega bottenlagstaktik samt Barcelonas överlägsenhet som gjorde att ni förlorade, dessutom bör ni kritisera era spelare det är dem som i varje match spelar fult mot Barca och det är väl inte så konstigt då att dem blir utvisade i match efter match...Granska ert egna lag innan ni skyller ifrån er!

Gällande utvisningen på störda Pepe så var den helt korrekt, idioten gick in med dobbarna före på Alves ben, att sen Alves förstärckte lite gör det samma, Pepe gick in för att skada (som vanligt) då ska man åka ut.
Som sagt Mourinho bör kanske fundera över varför han alltid får någon utvisad mot Barca? Kan det som sagt vara så att det beror på Mourinhos vidriga taktik?

Sen är ni dessutom pinsamma som försöker söka stöd oss andra lags fans genom att dra upp massa incidenter där Barca fått någon fördel av domaren medans det andra lagt fått något emot sig...
Visst Barca har fått fördelar i matcher men det har MÅNGA lag fått, varför nämner ni inte alla gånger Barca haft domaren emot sig? Finns massor med sådana exempel.

Real Madrid har en gång varit en stor klubb, respektfull och stod för bra fotboll det ska man som Barcafan ändå erkänna, men numera är Real Madrid ett stort skämt, skulle kunna stärcka mig så långt och säga att Real är en skam för Spansk fotboll och Mourinho är ett svin, han är skam för hela fotbollen...

Real har skämmt ut sig för hela världen genom den fega bottenlagstaktik ni ägnar er åt, alla möljiga spelare, legendarer däribland Di Stefano har hånat er och det Real som klubb blivit, en klubb utan vare sig spelidé eller personlighet.
T.o.m CR går ju ut och hånar Mourinhos fega taktik nu också...

Så alla enögda Realfans försök inse detta och det ni blivit....

Komiskt för övrigt att massa Realfans gapade om att Barcas era var slut för att ni som sagt vann cupen på tur...Som jag sa då Barcas era har bara börjat!

Reals era är däremot sedan länge slut och kommer med Mourinho förbli slut!

Jag hatar Real men jag hoppas nästan för er skull att Mourinho lämnar Real, han kommer köra er ännu längre ner i skiten med sitt smutsiga spel både på och utanför planen...Tro mig!

Så lägg ner era bortförklaringar och acceptera Barcelonas dominans!

God natt på er!
Barcelona WeBBeR
2011-04-28 03:26
jag skäms när jag läser reals "sagor" här på SF, jag har nog aldrig varit med om så dåliga förlorare som real är. Och givetvis är det ju en man med kort som avgör matchen, visst det röda kortet va hårt dömt, men läser man dom "nya" reglerna så är det röttkort när man kommer in med dubbarna så som pepe gjorde.. men OJ vad jag njuter :) (ber om ursäkt för ev stavfel, skyller på klockan godnatt)
Barcelona Medgångsfan
2011-04-28 02:36
Barca vann idag tack vare Mourinhos rädlsa för att spela på bortaplan i champions league. Han vågar inte spela samma typ utav fotboll på både hemmaplan och bortaplan samt att han alltid vill ha en minst 2 måls ledning när han börjar hemma och minst kryss när han börjar på bortaplan. Idag så visste han att han inte kunde genomföra detta och hoppades på ett mirakel. hans osäkerhet syns igenom tv-rutan precis som den sågs vid 5-0 mötet på camp nou. Alla andra tränare runt om i världen har påpekat detta, mourinho har aldrig spelat fotboll på den nivån så han vet inte vad det innebär. Titlar kan vinnas men det är fortfarande en form utav konst och uppvisning utav talang när spelarna går ut på planen och jag hyllar alltid tränare och lag som försöker spela fint och visa upp individuell skicklighet. Har/är och kommer alltid vara emot Mourinho som fotbollstränare, han har inget i spanien o göra, du kan inte låta Di Maria, Ronaldo, Özil på plan för att jaga boll. Kasta in hela artilleriet och utnytjja all kreativitet du kan och spelare du har. Stick till england där du är "älskad" och ta in Vicente Del Bosque igen.
Annons: