/spanien/barcelona/forum/12204.aspx/spanien/barcelona/forum/12204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-04 17:00
Lionel Messi was fouled more times (11) than the entire Real Madrid team (10) in last night's game.

Heh!
Lost Art Of Murder
2011-05-04 16:59
1.70-ligan - Anims Abidal!

Ja jag vet inte då inte. Skillnaden är väl att vårt spelsystem passar oss perfekt, men i sanningens namn har väl Real Madrid ett minst lika bra spelarmaterial om inte bättre. Men dom verkar inte ha någon aning om hur man ska använda spelarna på rätt sätt.
Barcelona Rambla~
2011-05-04 16:58
Alves: "When we lost the cup, we congratulated them. If they don't do the same, it shows the difference between Barça and Madrid."

Oavsett vem som filmar eller gör vad. För båda sidor använder ju tjuvknep till det yttersta för att få fördelar och nå framgång, det kan ingen förneka. När allt är över, då ska man åtminstone kunna erkänna sig besegrad och lämna allt bakom sig. Här har faktiskt Alves rätt.
Barcelona nemo
2011-05-04 16:57
Borde inte de nya matchställen presenteras snart? När brukar de presenteras?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-04 16:56
Medan Madridspelarna, madridpressen, supportrarna och tränarna diskuterar orättvisa domslut mot dom så diskuterar engelsk media HUR MÅNGA röda kort Madrid borde fått den här matchen.

Det sägs att Carvalho borde fått 3-4 självklara gula kort och Adebayor, Lass och Alonso kunde alla blivit utvisade och då hade inte ens Higuains målsituation uppstått ifall Carvalho blev utvisad i första halvlek.

Det är sorglig att Casillas ska prata som han gör, speciellt när Raul sitter och tittar på matchen och säkerligen skäms över deras spel och beteende innan, under och efter matcherna.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-04 16:53
Inne i puertan snackas det bara om nyförvärv inför kommande säsong. I deras fall är det ju knappast så att truppen behöver förstärkas, då de i flera år haft mer bredd och fler klasspelare än oss. När ska de förstå?
Fast, vad ska man prata om när säsongen är över? ..=)
Spanien Dragon Blood
2011-05-04 16:48
Andreas - V.V [Barney S]

Men herregud, du kan ju inte jämföra de situationerna. Barca tar sig till final i CL (!) mot sina värsta rivaler medans Arsenal tar en för ligan meningslös seger efter en horribel säsong. Det var självklart bra för Arsenal att vinna över United men det är en helt annan sak än Barca's match.
Barcelona haeger
2011-05-04 16:42
Tydligen så har Victor Vazquez skrivit på ett 3-års kontrakt med Club Brugge.

All lycka till honom!
2011-05-04 16:39
Lek med tanken lite. Tänk om vi hade hållit tätt och slagit Sociedad i lördags. Vilken jävla vecka det här hade kunnat bli då.. :P
Barcelona Myrran
2011-05-04 16:37
Jonken

Totalbarca gjorde ett serverbyte igår tror jag och stött på problem. De jobbar för fullt för att få sidan igen. Har ingen aning om när den kommer upp igen.
2011-05-04 16:33
LAM nr 10

Haha håller med! Det är helt sjukt. Men Mascherano kommer få ordentligt med speltid även i framtiden, tror jag. Busquets kanske är Peps förstaval men Masken är inte långt bakom nu. Rent formmässigt är han bättre till och med
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-04 16:25
Nu när Abidal är tillbaka känns det nästa synd att Mascherano måste förpassas till bänken igen. Går inte att beskriva vilket underbart jobb argentinaren har gjort och han är en fantastisk fotbollsspelare. Det sjuka är ju att vår startelva är så grymt bra att inte ens en spelare som Mascherano får plats i den.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-04 16:24
Jonken

samma för mig, verkar ha något problem med sitt webhotell eller något.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-04 16:23
Måste faktiskt hålla med Hetfield här. Har alltid varit en av de som försvarat men har nu gått över till den mörka sidan:D Tycker ett lån skulle passa katalanen alldeles utmärkt, speciellt till en klubb som Napoli som är ett riktigt bra lag och spelar underhållande fotboll, samtidgt skulle det inte vara omöjligt att ta en plats i startelvan. I så fall tycker jag ändå man behåller Jeffren då han visat att han är riktigt bra när han väl är skedefri. Samtidgt kan man köpa in en lite billigare anfallare som ersätter Bojan på bänken. Han ska i så fall vara ganska kortvarig, en eller kanske två säsonger.

Barcelona Jonken
2011-05-04 16:14
Villa passar bättre för Barca både på och utanför planen än vad Zlatan gör. spelet blir snabbare och bättre och han gör fler mål även fast han inte fått spela på sin naturliga position i mitten så mycket. Han är också mer som en i gänget och låter inte sitt ego förstöra lagsammanhållningen som Zlatan gjorde.

Måste också stämma in i hyllningskören till Abidal, fan va glad jag blev av att se honom tillbaka på planen igår :) Känns nästan för bra för att vara sant att alla våra startspelare är friska och kan spela finalen nu!! (PEPPARPEPPAR TA I TRÄ)

Edit: förresten är det någon mer som inte kommer in på Barca bloggen "Total Barca"?
Barcelona Hetfield
2011-05-04 16:11
Bojan till Napoli? *Orgasm*

Perfekt klubb för Bojan, de spelar offensivt där de offensiva spelarna har stora friheter. 1-2 års lån skulle göra susen för Bojan samtidigt som vi får förtur på Cavani eller Lavezzi :P

Afellay till Inter? Det beror på priset, om de skulle erbjuda 15 miljoner så är det bara att tacka och ta emot.

Det senaste är att priset på Cesc har gått ner till runt 30-33 miljoner nu. Jag sa ju att Cesc pris skulle hamna långt under 40 miljoner i slutändan. Man kan ge de Jeffren också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-04 16:01
" Känns bra att både han och Pedro börjar hitta gammal god form inför slutspurten! "

Förlåt, men vilken slutspurt? Visst har vi CL-finalen kvar och så ska vi avgöra ligan definitivt. Men i år var slutspurten i stort sett de fyra El Clasicos, och kanske några ligamatcher när ligan fortfarande stoid och vägde. Allt det här har redan varit.
Barcelona Afellay_20
2011-05-04 15:58
Alves. Det var den underbaraste av kvällar och vi säkrade en plats i finalen. Det har varit en utmaning med 4 matcher och vi kom ut som stora vinnare. Det som har hänt i övrigt runt dessa matcher är skamligt. När Real vann cupen gratulerade vi dem. I går vann vi och gick vidare det var ingen Real spelare som gratulerade oss det säger mycket om Real Madrid och deras spelare. Fotbollen har till slut hyllat de som var tydligt bäst. Jag missade finalen i Rom jag hoppas gud är nådig och låter mig spela på Wembley. OFFICIELLA
Lost Art Of Murder
2011-05-04 15:57
Andreas - V.V [Barney S]

Snarare kyrkogård på Emirates ju. Det där var bland det lamaste jag sett.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-04 15:56
Både Villa och Pedro var riktigt bra igår. Båda jobbade hårt och hade fina genobrott då och då, speciellt David Villa. Den sistnämnde kanske inte alltid får det att funka tekniskt och målmässigt, även om han oftast brukar göra det bra, men han jobbar alltid stenhårt och lägger aldrig av med sitt arbete. Han har hjärta för klubben på ett sätt som den store svenskaen inte hade fått om han så hade varit i Barca i fem år. Har han ens känslor för Malmö FF? Hur som helst har Villa varit ett bra köp hittils och är han lika bra nästa år, tror till och med han kan bli bättre, är han definitivt värd pengarna. Efter nästa säsong tror jag tyvärr inte han kan behålla formen särskilt länge till, han kommer kanske dippa när han är strax över 30.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-04 15:55
haeger

Det är så jag ska göra, det blir en fest oavsett om man är inne på Wembley eller inte.
Räknar knappast med att få biljetter då det är så himla många som kommer söka.
Blir kul ändå!
2011-05-04 15:54
Arsenal - United slutsekunderna..
http://www.youtube.com/watch?v=iutGB37At2Q

Barcelona - Real slutsekunder..
http://www.youtube.com/watch?v=Km_bHcKRzRE

Jämför själva vilket som det "låter mest" på..
Nej, den som kommer och säger att Camp Nou är som en kyrkogård jämfört med England kan gå och lägga sig. :D
Barcelona Rambla~
2011-05-04 15:52
haeger

Det lutar nog ditåt. Att det är en lördag är ju bara perfekt, då behöver man typ max ta ledigt 2 dagar från jobbet. Fredag och måndag tex.
Barcelona Rambla~
2011-05-04 15:51
Andreas - V.V [Barney S]

Det blir nog tufft, han bor nämligen inte själv. Biljetter genom Barca? Ja, då går väl medlemmar först som vanligt förmodar jag?
Barcelona haeger
2011-05-04 15:50
Rambla~

Då ska du ju självklart åka dit, kolla på matchen på något ställe och sedan om vi skulle vinna finalen, fira med alla fans som är på plats.
2011-05-04 15:50
H.Alavi - Magico!

Det stämmer, de firade på exakt samma sätt i 5-0 matchen! T.o.m samma hörnflagga sprang de ut mot.

Håller med dig i allt du skrev om Villa/Zlatan. Väljer el Guaje 7 dagar i veckan före svensken. Inte nog med att han är en bättre spelare för Barca, han är en bättre människa vid sidan om också. Igår var han stekhet i första halvlek. Känns bra att både han och Pedro börjar hitta gammal god form inför slutspurten! Och nästa år tror jag Villa är ännu bättre. Första året är ju alltid tufft.
Barcelona Rambla~
2011-05-04 15:49
Napoli vill ha Bojan men har insett svårigheten att värva honom och istället vänt intresset mot Jeffrén. Inter vill tydligen ha Afellay.
Lost Art Of Murder
Jag tror faktiskt Villa till viss del har lagt sin personliga prestige åt sidan. Visst, han gör lite färre mål i år än Valencia, men han bidrar med mycket, gör mål, sliter och gör assist. Dessutom tror jag Villa är väldigt intresserad av att vinna titlar med ett klubblag.

Han är 30 år nu och inser väl att han inte har så många år kvar. Tycker han var mycket bra igår och borde ha fått sätta en boll.
Rambla~

Finns det huserum till övers mot lite betalning =)?
Biljett får man väl hoppas på att man får genom Barcelona.
Kommer dock åka till London oavsett, kommer vara en fest ändå.
Dessutom är London favoritstaden så dit tackar man inte nej till ett besök hur som helst.
Coach pep-
2011-05-04 15:48
Gillar Ronaldinho-nostalgin som med jämna mellanrum dyker upp på forumet. :)
Annons: