/spanien/barcelona/forum/12196.aspx/spanien/barcelona/forum/12196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-29 12:21
Är det en tillfällighet att det är just Pepe som nästan alltid är inblandad? I think not!
Barcelona Criff
2011-04-29 12:15
Det är rätt befängt också att påstå att Pepe inte ens träffar Alves, då Alves ben gör typ en 360 efter smällen. Visst han kanske tar bollen, men att påstå att Pepe inte satsar i den tacklingen är helt sjukt.
Hade inte bollen varit emellan hade Alves ben åkt av direkt.
Canaletes
2011-04-29 12:01
Ägd
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2011-04-29 11:55
Vet inte om det postats innan, men det är sant som dom säger. "People in glass houses sink ships."
Barcelona B-Guden
2011-04-29 11:53
man behöver visst ljudfil, domarn hörde va zlatan sa därför åkte han ut på det itne fan var det nån läpläsare -.-
finns det inget bevis ska han fan inte straffas
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-04-29 11:48
Mourinho...
Lost Art Of Murder
2011-04-29 11:45
Om Reals taktik var att störa oss genom fult spel var väl får taktik för att omintetgöra deras taktik att vara på domarna lite extra och förstärka situationer. Vad är värst, att sparka ner en motståndare eller påvisa till domarn att motståndarn spelar brutalt?
Barcelona Hetfield
2011-04-29 11:43
Rolle_D

Seriöst, vad är Sladjans problem? Om han hatar Barcelona så mycket så kan han sitta där med en vit tröja så slipper vi hyckleriet.

Jag tycker inte om att vi omringar domaren eller förstärker, men det är ju en effekt av att Real Madrid spelar så brutalt och fult, vilket även Bosse påpekade.
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:41
Rambla

Jag ogillar båda lagen, Real Madrid spelarna är inte mycket bättre än Barcelona spelarna i mina ögon(inte alla). Jag vill bara Mourinhos bästa, vilket inte är så konstigt.

Var nånstans syftar jag på att Interspelarna är några änglar? Moget
Barcelona Hetfield
2011-04-29 11:35
Xavi was more direct. "They have nothing left but to play dirty because that's what their coach drums into them. I wouldn't dream of playing that way and Barça cannot let ourselves play that way. Football was the winner."

Det är därför jag älskar Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:34
F_C_B

Jag tycker att du ska fortsätta att raljera om Barcelona på interforumet istället. Dina sk opartiska inlägg där är ju bara för mycket. Hur fan kan man tycka att det är okej att Madrid som klubb lägger upp bilder på sin hemsida om barcaspelare? Har du ens följt och sett all skit som hänt under de här 3 mötena lagen emellan? Den skit madridspelare har sysslat hade knappt ens fått plats på någon webserver. Jag påstår inte att Barca är lamm eller oskyldiga på något sätt, båda är lika goda kålsupare. Men visst, Inter är ju verkligen ett fördedöme för alla lag antar jag. ;-)~
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:29
Uefa ska bara göra rätt och granska händelsen. Jag tror inte Uefa väljer att stänga av en spelare/tränare i efterhand om man inte är helt övertygade.

Ska bli intressant att se var alla dessa anmälningar leder till slut.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:24
F_C_B

Det är en viss skillnad med att det räcker som bevis för att fälla någon (det ifrågasätter jag inte), till att vara helt övertygad om vad det är Busquets verkligen säger. Håller du inte med om det?
Lost Art Of Murder
2011-04-29 11:23
Läsvärd artikel.
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:22
Rambla

Stor skillnad? Det Busquets säger är iallafall inget snällt, annars hade han inte hållt för munnen och döljt hela händelsen. Det är uppenbart att det är något som inte stämmer här.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:18
F_C_B

Vad det har med saken att göra? Först är det enligt dig tydligt att han säger "Mono". I nästa inlägg "ser det ut för dig att han säger Mono". Behöver jag säga mer? Du har kanske tom gått en snabbkurs i spanska de senaste dagarna och är lite av en expert på spanskt uttal? Tja, vad vet jag? :)
PedroRodriguez
2011-04-29 11:18
Inget är helt säkert för böveln. Jag tror inte att Busi är en sådan person som använder ett sånt fult begrepp på planen. Busquets är proffsig.
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:16
Lost Art of Murder

Fortfarande ville jag bara nämna att det inte behövs ljud för att fälla någon spelare.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:16
Lost Art

Nej, han påstår väl att originalbilderna tom gynnade de som ansåg att Pepes satsning inte var värt ett direkt rött kort. Därav ifrågasättandet att ens behöva mamnipulera bilderna från första början. Om jag har förstått det rätt i alla fall. Oavsett vilket, vi vet ju att tex AS har blivit tagna på bar gärning med att manipulera foton tidigare.

Dessutom, jag har sett olika rörliga bilder på den händelsen. Vissa visar att det inte är någon beröring, medans andra visar motsatsen. Vad eller vem ska man tro på?
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:15
Rambla

Vad har det med saken att göra? För mig ser det ut som att han säger Mono, även en stor Barcafanatiker kan se det. Jag ville bara skriva att det krävs inga ljudfiler och bevis för att en spelare ska bli fälld(läs Zlatan).
Lost Art Of Murder
2011-04-29 11:13
Ordet mono är kanske en aning svårare att urskilja än ordet vanfanculo? Eller finns det många andra ord som kan lika det sistnämnda i uttalet och i hur läpparna och munnen ter sig?
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:13
Rambla

Den bilden du tänker på är i helt fel vinkel för att se om Pepe verkligen träffade Alves. Pepes fot kan fortfarande vara 1-2 cm ifrån Alves ben på den bilden.
Om den andra bilden hade varit i samma vinkel som den första ja då hade man fått en bättre bild på det hela, men nu finns det inte så.
Lost Art Of Murder
2011-04-29 11:12
Rambla

Om du läser där så påstår ju han att han senare inte tror att dom har mixtrat med bilderna. Så jag vet inte om det stärker eller missgynnar ditt/vårt case här.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:12
F_C_B

Vi vet att du är inbiten interista (Dynamite) och barcahatare av stora rang. Inget av det du tror eller påstår förvånar längre. Med all respekt.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 11:10
Lost Art & Heywood

När spansk media sysslar med att manipulera foton ( se länktips) och även rörliga bilder, så tar jag allt de påstår med en nypa salt. De har för mig förlorat all trovärdighet.
Barcelona F_C_B
2011-04-29 11:10
För mig är det tydligt att han säger "Mono" och sånt ska inte inträffa varken på fotbollsplan eller utanför. Man behöver inte ha ljudfil för att fälla någon utan det är något som experterna får ta tag i det.

Bara för några veckor sen blev Zlatan avstängd 3 matcher i ligan efter ha sagt "Vaffanculo" till linjedomaren och det utan ljud, så bli inte förvånade om Busquet blir avstängd.
Lost Art Of Murder
2011-04-29 10:54
fel
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 10:53
Det värsta är ju att alla dumma svenska Zlatanister tror på allt det här. Real Madrid försöker dra fram det minsta som hänt bara för att de inte vill klaga på sitt egna usla spel och gör det till värsta stora grejen. Alla supportrar ser det och det blir lag på att hata Barcelona.
Lost Art Of Murder
2011-04-29 10:52
Är beviset den videon utan ljud eller har jag missat något? Och därmed är det solklart att Busquets säger 'mono'?

Men vad bra, då kan vi ju använda oss av bilder/videos utan ljud för att bevisa allt möjligt i framtiden. Schysst bevisföring om detta ska räcka.

Om han nu sagt det är det bara patetiskt av honom men tills det är bevisat så är han för mig oskyldig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 10:51
Tycker inte Abidal ska riskera någonting. Fortsätt träna och sikta på att komma tillbaka i bra form till nästa säsong.
Annons: