/spanien/barcelona/forum/12194.aspx/spanien/barcelona/forum/12194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Boojan 11
2011-04-28 07:42
God morgon

Vilken underbar dag detta kommer att bli :-) Seger med 0-2 och JAG tycker oavsett vad andra kanske tycker att Barcelona gjorde en helt fantatstisk taktisk match igår det går inte att beskriva med ord jo ett od "världsklass" utav Pep och hans medhjälpare

Än är detta spel inte slut en match kvar

VISCA BARCA
Barcelona Messidinho_10
2011-04-28 07:22
Mou skämde ut sig TOTALT. Messi fick honom att se ut som en nolla, jävla pajas tränare. Jag hoppas också Real med Perez och Valdano i spetsen sätter ner foten och ber honom hålla käft framöver.
Barcelona Mangi
2011-04-28 06:59
Morgon. Vad harligt det kanns att vakna upp en morgon som denna!

Spontana kanslan efterat ar Real Madrid svartar ner sina image med en tranare som Mourinho, herregud han ar skam for varldsfotbollen och tyvarr verkar han lyckas hjarntvatta icke kunniga fotbolls tyckare!

Jag hoppas Perez och Valdano seriost ser sitt varumarke sjunka kraftigt, att en klubb med sadana traditioner later sitt lag spela en sadan destruktiv fotboll och en tranare som uppviglar sina spelare att medvetet skada vara spelare ar en skandal
Andreas-
2011-04-28 06:03
Ölen vill inte inte sluta flöda, herregud vad fantastiskt det här är. Det går inte att beskiva.

Jag älskar att vi omringar domaren, jag älskar att vi beter oss som Mourinho osv. Nu kör vi över dem stenhårt i returen. Sen är det bara lilla United kvar. Mot väldigt vackra tider!

Edit: Till den som skriver kvällens awards, det var faktiskt Busquets som stod för den FANTASTISKA assisten på andra målet :-)
Canaletes
2011-04-28 04:50
Woopie

Ändra profilen innan du skriver. Snacka om epic fail
Barcelona Frodo
2011-04-28 04:36
Woopie

Vilket smart troll du är. Det är inte så att man fattar att du är ett bittert arsenalfan?
Canaletes
2011-04-28 04:10
Det här summerar väl matchen i princip
Barcelona älskabarcelona
2011-04-28 03:57
Mourinho borde se detta klipp isåfall och skämmas över hans CL vinst senast . Han är så vidrig så de inte sant!! Han snackar lite för mycket och gnäller alltid på alllllttttt , Får han fördel på något sätt så tar han aldrig upp det .
Spanien Woopie
2011-04-28 03:54
Skön seger grabbar, men fan vad tur vi har egentligen.
Har vi spelat en match i CL som motståndarna inte fått rött kort i eller där domaren är galet med oss?

Arsenal 05/06, Chelsea (Övrebo eller vad han hette, norsken), Inter förra säsongen, Arsenal denna säsong och nu idag.
Känns som att den enda korrekta bedömningen är den mot Arsenal 05/06, i de övriga har vi ju haft sjukt tur. Jag menar, tänk om vi skulle få de besluten mot oss, fan vad arg jag hade blivit. :P

Men jaja, vi är ju världens bästa lag, och då förtjänar vi väl att aldrig ha domaren mot oss? :)
Vi har ju liksom den enda rätta filosofin, kul att iaf domarna ser det. Men jaja, god natt på er boys! :)
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 03:38
Svårt att gå lägga sig, svävar fortfarande på moln! ;)

Men läste precis igenom Real "redaktionens" (eller vad man ska kalla dem?) otroligt pinsamma bortförklaringar och är bara tvungen att svara idioterna...
Eftersom asen har stängt forum så är detta riktat till er:

Det är så komiskt att det enda ni lägger grund på är att kritisera domaren och att det var anledningen till att ni förlorade, anser ni Realfans att Real var med i matchen innan störda Pepe åkte ut? Barcelona hade mest bollinnehav och Barcelona hade mest målchanser, både i första halvlek och även andra. Det enda ni skapade var något enstaka skott på frisparkar eller liknande, i övrigt var ni totalt utspelade...(Återigen) :)
Herregud ni spelar på hemmaplan lika fegt som bottenlagen gör och t.o.m Realfansen på plats tröttnade och buade ju vid flera tillfällen ut det egna laget för att dem fegade så otroligt mycket.

Under stora delar av matchen hördes dem lite drygt 3000 Barcafansen mest på arenan.

Vad var Mourinhos briljanta taktik som ni Realfans hyllat så mycket? Var det att spela 0-0 och försöka avgöra på CAMP NOU? Knappast. Var det att spela som ett fegt bottenlag och hoppas på turen? Ja troligen, och detta är en taktik som är genial från Mourinhos sida enligt er? Haha tillåt mig att skratta...

Preicis som jag sa efter cupen så vann Real den enbart på tur,Real hade tur att Barca hade oflyt med avsluten i den matchen, för annars hade Barca vunnit den matchen också.
Idag visade Barca att dem är klasser bättre än Real! (Om nu någon någonsin tvivlat på det)

Som sagt istället för att ni Realfans skyller allt på domaren kanske ni ska lägga över skulden på Mourinho? Det var hans fega bottenlagstaktik samt Barcelonas överlägsenhet som gjorde att ni förlorade, dessutom bör ni kritisera era spelare det är dem som i varje match spelar fult mot Barca och det är väl inte så konstigt då att dem blir utvisade i match efter match...Granska ert egna lag innan ni skyller ifrån er!

Gällande utvisningen på störda Pepe så var den helt korrekt, idioten gick in med dobbarna före på Alves ben, att sen Alves förstärckte lite gör det samma, Pepe gick in för att skada (som vanligt) då ska man åka ut.
Som sagt Mourinho bör kanske fundera över varför han alltid får någon utvisad mot Barca? Kan det som sagt vara så att det beror på Mourinhos vidriga taktik?

Sen är ni dessutom pinsamma som försöker söka stöd oss andra lags fans genom att dra upp massa incidenter där Barca fått någon fördel av domaren medans det andra lagt fått något emot sig...
Visst Barca har fått fördelar i matcher men det har MÅNGA lag fått, varför nämner ni inte alla gånger Barca haft domaren emot sig? Finns massor med sådana exempel.

Real Madrid har en gång varit en stor klubb, respektfull och stod för bra fotboll det ska man som Barcafan ändå erkänna, men numera är Real Madrid ett stort skämt, skulle kunna stärcka mig så långt och säga att Real är en skam för Spansk fotboll och Mourinho är ett svin, han är skam för hela fotbollen...

Real har skämmt ut sig för hela världen genom den fega bottenlagstaktik ni ägnar er åt, alla möljiga spelare, legendarer däribland Di Stefano har hånat er och det Real som klubb blivit, en klubb utan vare sig spelidé eller personlighet.
T.o.m CR går ju ut och hånar Mourinhos fega taktik nu också...

Så alla enögda Realfans försök inse detta och det ni blivit....

Komiskt för övrigt att massa Realfans gapade om att Barcas era var slut för att ni som sagt vann cupen på tur...Som jag sa då Barcas era har bara börjat!

Reals era är däremot sedan länge slut och kommer med Mourinho förbli slut!

Jag hatar Real men jag hoppas nästan för er skull att Mourinho lämnar Real, han kommer köra er ännu längre ner i skiten med sitt smutsiga spel både på och utanför planen...Tro mig!

Så lägg ner era bortförklaringar och acceptera Barcelonas dominans!

God natt på er!
Barcelona WeBBeR
2011-04-28 03:26
jag skäms när jag läser reals "sagor" här på SF, jag har nog aldrig varit med om så dåliga förlorare som real är. Och givetvis är det ju en man med kort som avgör matchen, visst det röda kortet va hårt dömt, men läser man dom "nya" reglerna så är det röttkort när man kommer in med dubbarna så som pepe gjorde.. men OJ vad jag njuter :) (ber om ursäkt för ev stavfel, skyller på klockan godnatt)
Barcelona Medgångsfan
2011-04-28 02:36
Barca vann idag tack vare Mourinhos rädlsa för att spela på bortaplan i champions league. Han vågar inte spela samma typ utav fotboll på både hemmaplan och bortaplan samt att han alltid vill ha en minst 2 måls ledning när han börjar hemma och minst kryss när han börjar på bortaplan. Idag så visste han att han inte kunde genomföra detta och hoppades på ett mirakel. hans osäkerhet syns igenom tv-rutan precis som den sågs vid 5-0 mötet på camp nou. Alla andra tränare runt om i världen har påpekat detta, mourinho har aldrig spelat fotboll på den nivån så han vet inte vad det innebär. Titlar kan vinnas men det är fortfarande en form utav konst och uppvisning utav talang när spelarna går ut på planen och jag hyllar alltid tränare och lag som försöker spela fint och visa upp individuell skicklighet. Har/är och kommer alltid vara emot Mourinho som fotbollstränare, han har inget i spanien o göra, du kan inte låta Di Maria, Ronaldo, Özil på plan för att jaga boll. Kasta in hela artilleriet och utnytjja all kreativitet du kan och spelare du har. Stick till england där du är "älskad" och ta in Vicente Del Bosque igen.
Canaletes
2011-04-28 02:24
haha så roligt o se, Pinto: Rött kort
Interista__
2011-04-28 01:52
http://www.youtube.com/watch?v=TEp-DI1Q6Jc

http://www.youtube.com/watch?v=Qf91qPmlsoI

<3
Barcelona barcafan86
2011-04-28 01:49
jafan så är det ju, tack för snabbt svar!

Skön vinst men tråkigt att det numera känns som ett undantag när vi vinner och slipper tjafs om dommare.

Barcelona Barca o Mort!
2011-04-28 01:43
barcafan86

Det är som en blogg, dvs den har legat där i typ 2veckor med uppdatering. Så det är väl alla views på 2 veckor om jag har rätt :P
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-28 01:41
barcafan86

Det har varit många artiklar i artikeln typ. Den uppdateras.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-28 01:39
Ett gäng* ska det vara.

Svårt att ta en person med det nicket på allvar. Fernando Gago-king of barcelona hade låtit mer korrekt då han brukar vara vår 13:e spelare. Alves 12:e såklart :)
Barcelona barcafan86
2011-04-28 01:36
är det bara jag som undrar hur helt plötsligt 54220 pers fick för sig att läsa madrid redaktionens sista artikel när dom flesta ligger runt 2000, bara en bagatell om ens det, men det ser konstigt ut
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-28 01:34
Till alla hatare:
Barcelona Denyo
2011-04-28 01:28
AndreD

Fernando gago king of madrid är på samma nivå som Pedro leon Özil i madrid forumet dvs bara bitterhet och konstiga påståenden.
vet inte hur han tagit sig upp dit men det är bevis på att vem som helst i deras IQ befriade forum kan gå upp sig lite, snart får vi väl se hand och pedro leon özil som expertkommentatorer i canal plus också!
Barcelona B-Guden
2011-04-28 01:27
Heywood Jablome - Xavi

KLOCKRENT
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 01:24
Vilka tror att det här blir framsidan på AS i morgon?
Barcelona Pep.G
2011-04-28 01:20
AndreD

Hahaha har de Fernando Gago-King of Madrid som forumansvarig då banne mig fan va ! Jag hade spärrat honom endast för hans nick-name.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 01:19
Mou är ett geni!

Han grinar och gnäller på att han är trött på att få sina spelare utvisade, ger sina spelare direktiv att spela över gränsen, får sina spelare utvisad och hela världen ser han som en martyr av orättvisa.

Och Barca är the bad guys, laget drar på sig minst kort av stor lagen i la liga medans Real toppar den, men det är vi som är the bad guys.

Wow
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-28 01:18
Hur kan man kalla Madrid"redakionen" för en redaktion? Det är bara ett gång IQ-lösa personer som söker uppmärksamhet. Inget att bry sig om.
Coach pep -
2011-04-28 01:13
Ordem e Progresso

Madridredaktionen fortsätter att föregå med gott exempel!
Barcelona Ordem e Progresso
2011-04-28 01:12
I.Kaljic på realredaktionen, Mourinho in disguise?
Barcelona L!VOZ
2011-04-28 01:10
Coach pep -

Vilket epic fail!!!

Coach pep -
2011-04-28 01:07
Bjuder påpassligt på en klassiker vi inte får glömma!

"Pep går under i Mous perfekta storm."
Annons: