/spanien/barcelona/forum/12192.aspx/spanien/barcelona/forum/12192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:53
Denyo

Vad är det för konstigt svar? Vadå känner jag ändå inte till? Skulle det göra den källan mer trovärdig bara för det?

Varför Cesc redan inte är köpt? Det behövs det väl ingen Einstein till? Du tror inte det kan bero på att Barcelona ännu inte har lagt upp de pengar Arsenal kräver? De vill ha ett visst belopp, innan de ens överväger att släppa honom. Det belopp som tidningar påstår behöver så klart inte alls stämma. Fast att det handlar om ganska så stora summar kan vi nog vara säkra på. Jag tror ju knappast att Arsenal skulle nöja sig med några 35M från Milan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/23/2011 14:51
Denyo

Känner han inte till källan? Känner du ens till källan? Ingen är skyldig dig någon förklaring.
Barcelona Denyo
7/23/2011 14:51
H.Alavi - magico!

Som sagt källan behöver inte vara någon tidning. Det är i alla fall en seriös källa sen om personen i fråga har rätt eller inte det får vi se.
men som sagt vi får se vad som händer innan 16 augusti får vi se.

Jag hoppas iaf han kommer till oss hur som helst.
Barcelona Denyo
7/23/2011 14:49
Rambla

Källan känner du endå inte till.

sunt förnuft?

läs inlägget nedan och förklara varför Cesc inte redan är köpt förklara jag vill ha en nogrann förklaring.
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/23/2011 14:49
Denyo

Hjälp mig, för jag fattar ingenting. Om du nu har en källa som backar upp dina uppgifter, varför delar du inte med dig av källan? Har du ens en?
Barcelona Denyo
7/23/2011 14:48
B-guden

källor vet du ens vad det är?
Jag vet att du läser allt som står i aftonbladet och väljer att tro på det.
men det finns något som heter källkritisk

kontakter..

exakt hur många gånger har det stått att han är klar men inte är det
varför lägger in Barcelona det bud Arsenal vill ha 40 euro

tänk efter vad tror du själv?

pallar inte en diskutera med barn som läser aftonbladet och tror dem kan allt åk ut i världen knyt kontakter tro inte på allt som står i tidningen.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:45
Denyo

Jag läser inte Aftonbladet. Jag använder sunt förnuft. Vad använder du för något, källor du inte vill berätta om?
Barcelona B-Guden
7/23/2011 14:44
Det roliga är ju att ni ens tror på att Ceac är nära Milan var är källan ? The sun Goal ?
Snälla varför skulle cec vilja gå till Milan, Arsenal vinner mot Milan med eller utan Cesc, Arsenal har större chans på CL Vinst en vad Milan har.

Samt, hur många gånger har det inte stått att han är klar för Barca och inte varit det ?
barca löver
7/23/2011 14:43
Rioja vad tänker du med man kan inte bänka alves fattar du väl :S
Cigge
7/23/2011 14:41
Rambla~

Givetvis kan skadorna ta ut sin rätt, men jag tror fortfarande att Xavi kommer vara nummer ett när han är frisk. Fabregas skulle mycket väl kunna få spela tillsammans med Xavi, men att han skulle bli untouchable så pass snabbt, ser jag inte som skrivet i sten. Det många glömmer är att även Fabregas haft en hel del skavanker de senaste åren. Visst skulle han matchas mer sparsamt, men jag tror inte att det är hela sanningen bakom hans skadebekymmer.
Barcelona Denyo
7/23/2011 14:41
Rambla

håll dig till aftonbladet istället där du får det du vill höra.

David Villa#7

Det är så Galliani jobbar han säger saker men gör något helt annat i det tysta och har gjort så med samtliga affärer.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:37
Rioja

Det har viskats om att Pep är sugen på att testa en diamant. :)

Denyo

Raiola den smala? Han är Zlatans agent. Vad har han med Cesc och göra? Varför skulle Arsenal tillåta en utomstående agent förhandla kontrakt med deras spelare? Makes no sense.
David Villa #7
7/23/2011 14:34
Galliani ( Milans Vicepresident ) sa ju för någon månad sen att Cesc är påväg till en '' annan klubb ''

Cesc går inte till Milan.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:34
Cigge

Inom kort kommer Xavi att trappa ner. Hans kroniska besvär med hälsenorna kommer knappast att försvinna av sig självt. Om max 1-2 säsonger har Cesc tagit över.
Raul is a bitch
7/23/2011 14:31
Håller med Cigge, förstår inte heller hur fabregas ska bli untouchable i startelvan då den mittfältsuppsättning (Xavi,Iniesta, Busi) vi besitter just nu är den överlägset bästa i världen. Iniesta som yttermittfältare är på gränsen till usel, Fabbe som DM fungerar inte heller och han har en lång bit upp kvar till Xavis nivå
Barcelona Denyo
7/23/2011 14:27
Rambla

Ja jag sa att Arsenal skulle accepterat detta bud men fortfarande är det upp till cesc hur han vill göra, som sagt det mesta tyder på att han kommer till oss i och med sina band osv.

Jag kan säga så här raiola har varit i London och pratat med cesc agenter sen i februari åt milans vägnar
När den karln har varit där i nästan 5 månader borde väl säga något.
Dock så tror jag och hoppas att han kommer till oss.
Mina källor är inte Aftonbladet/goal/the sun iaf kan jag säga.(vilket dem flesta källorna är här ifrån)
Jag vet exakt vad ni kommer säga har du ingen källa att visa så är det inte trovärdigt ni väljer själva och tro på det eller inte. raiola skulle inte varit där i 5 månader för ingenting. Men återigen jag hoppas verkligen att han kommer till oss
Barcelona Rioja
7/23/2011 14:26
Om Cesc kommer till Barcelona är det fullt möjligt att Guardiola väljer att spela 3-4-3 med Busquets-Xavi-Inesta-Cesc i en mittfälts diamant. Detta skulle ge Guardiola ytterligare en uppställning att använda sig av som han nu inte har spelare för.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
7/23/2011 14:24
Official: Roma will pay Barcelona 12M on 1 July 2013. Barcelona can buy Bojan back for 17M in 2012 and has to buy him back for 13M in 2013.

Tror att Barcastuff har skrivit fel helt enkelt...intressant är att Bojans lön går från 3.2 m euro / år till 6.4 efter 2013, alltså om han väljer att stanna. En morot för Bojan från Romas håll. Illa.
Cigge
7/23/2011 14:22
Rambla~

"Inom en säsong är Cesc så gott som untouchable i startelvan i Barcelona."

Vad bygger du detta på? Att Iniesta ska spela ytterforward, Xavi pensionera sig eller att han rakt av ska ta Busquets plats? Nej, att Fabregas skulle bli untouchable efter en säsong, ser i alla fall jag inte som särskit troligt. Däremot lär han få ta över efter Xavi, när denne lagt av. Så länge som Xavi är tillgänglig tror jag att han kommer vara den som är nummer ett.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:21
Mojito

Jag har kollat italienska källor nu och det översätts till "mandatory" vilket bör innebära att återköpet är helt frivilligt för Barcelona.

Förresten, siffrorna som gäller lönen är bruttolön. Nästa 50% skatt på det gör väl att han tjänar i närheten av vad han gjorde i Barca.
Barcelona haeger
7/23/2011 14:20
Jag har fått det till att år 2013 så måste Barcelona köpa tillbaka Bojan för 13M, om Roma inte vill det utan vill ha kvar honom så måste de betala 28M.
Barcelona 1.70-ligan
7/23/2011 14:13
sitter i bilen så jag kan inte översätta artikeln, men MD skrev något som jag antar handlade om att barca letar efter en defensiv förstärkning? I synnerhet om Romeu lämnar. Även Jose Enriques namn nämns i artikeln.

Frågan är bara hur stor sanningshalt det ligger i det hela då Pep inte nämde några fler namn än cesc och alexis på presskonferensen. Men man kan ju alltid hoppas.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 14:10
Denyo

Ok, om vi nu ska märka ord, ursäkta. Du sa i alla fall att Arsenal accepterat Milans bud (jag tror inte ens att det existerar något bud) på €35M. Varför skulle Arsenal hålla detta hemligt? Kan du svara på det. Vad har du för källa sen?

Speltiden i Barca behöver du nog inte oroa dig över. Inom en säsong är Cesc så gott som untouchable i startelvan i Barcelona. Vad Milan håller på att bygga upp (inte för att jag ser något speciellt med det bygget, bara en massa ålderstigna mitfältare) spelar mindre roll. Precis som tarrak är inne på, Cesc är inte desperat att lämna Arsenal bara det att viljan att gå till Barcelona nu verkar vara stark. Milan? Han har knappast några band dit eller några speciella känslor.
Barcelona Canaletes
7/23/2011 14:09
Hur tror ni startelvan blir idag?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
7/23/2011 14:01
Rambla~

Infon är från Barcastuff och Twitter.
Dock, det enda som är angivit med källa (FCBlive) är att Roma kan stoppa återköpet om de betalar ytterligare €28 miljoner.

Det andra vet jag inte var de har tagit det från, kanske Romas hemsida och översatt det felaktigkt???

Jag var också övertygad om att det som stod på Barcas hemsida igår var sant.
Barcelona Denyo
7/23/2011 13:57
Rambla

är det du eller jag som är full?

vart någonstans ser du att det står att han är klar för Milan?
jag har heller inte skrivit att det är bestämt.

läs igen läs rätt!
det står Arsenal har fått in ett bud och accepterat den.

självklart jag tror också han kommer gå till Barcelona alla tecken tyder på det
dock så har jag bara påpekat att

- Milan har gett arsenal ett bud på 35 miljoner pund
- Arsenal har accepterat
- Milan har ett färdigt kontrakt till honom om han nu vill gå.
-Dock behöver inte spelaren gå om han inte själv vill.

återigen allt talar dock på barca, allt handlar om speltiden.
Det är inget ingen redan vet så redan hört det ;)

Milan håller på bygga upp något nytt det kan bli något.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 13:56
Mojito

Ursäkta, men varför har Barcelonas officiella sida angett helt andra villkor? Vadå Barca måste köpa tillbaka honom 2013? Just då i samma veva ska ju Roma betala 12M. Dessutom, först står det "has to buy him back for 13M in 2013". För att i nästa stycke stå "if Barcelona decide to buy Bojan back". Först måste de köpa tillbaka honon, för att i nästa stund påstå att OM de beslutar för att köpa tillbaka honom. Vadå motsägesefullt.

Jag begriper ingenting. :P
Barcelona tarrak
7/23/2011 13:47
Självklart kommer inte Cesc gå till Milan, inte ens lönt att spekulera i. Av allt att döma har han två lag i hjärtat, Barcelona och Arsenal. Varför skulle han då välja att gå till Milan - ett sämre lag, i en sämre liga som han inte har någon relation till? Det är inte så att han till varje pris vill bort från Arsenal för att han vantrivs där, utan bara att hans önskan att gå till Barcelona verkar vara starkare. Och varför skulle Arsenal vilja sälja till Milan? De har ingen önskan att bli av med sin kapten och bästa spelare, däremot kommer de kanske bli tvingade om Cesc verkligen vill till Barcelona.
Barcelona Rambla~
7/23/2011 13:46
Denyo

Han är klar för Milan? Är du full? Tror du att Barcelona hade fortsatt jaga honom om det redan var bestämt att han går till Milan? Ah, det kanske är så att Arsenal inte vill berätta det för Barca så att göra dem ännu mer frustrerade?

Tror du alla spelare han pratat med ljuger? De som känner honom bäst, Puyol men framför allt Piqué, tror du Cesc har ljugit för dom?

Milan har ingenting att hämta när det gäller Cesc, Antingen stannar han i Arsenal, det mest troliga, eller så går han till Barcelona. Kom ihåg var du hörde det först. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
7/23/2011 13:45
Official: Roma will pay Barcelona 12M on 1 July 2013. Barcelona can buy Bojan back for 17M in 2012 and has to buy him back for 13M in 2013.

Official: If Barcelona decide to buy Bojan back, Roma can still keep him by paying an extra 28M in 2013 and 2014

Official: Bojan will earn a fixed 3.2M a year from 2011 until 2013, and 6.3M from 2013 until 2015. Besides that there are also incentives.

Ingen dålig lön.

Lite annorlunda klausuler än jag trodde igår faktiskt.
Annons: