/spanien/barcelona/forum/12190.aspx/spanien/barcelona/forum/12190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-04-28 14:25
asfaf

du kommer hit för första gången om kommenterar skit om barca och du ska va supporter ?
asfaf
2011-04-28 14:23
Haha så pinsamt har alltid hållt på Milan och Barca, men mest Milan, står bara at jag är City fan på svenskafans för jag var inne och skrev på forumet och undra va dom trodde om Dzeko om han skulle lämna eller ej.

Är så löjligt att bara för man kritiserar nåt som Barca gör så är man ingen riktigt supporter, man måste väll få fråga eller, för överigt så tycker jag att Zlatan va rätt att släppa då han å pep inte kom övrens, tycker dock inte att David Villa har varit så mycket bättre än Zlatan var men han är förmodligen en mer ödmjuk person än Zlatan så har heller han i laget än Zlatan
Barcelona B-Guden
2011-04-28 14:23
asfaf

Du är inte alls barca fan första gången jag ser dig här. Sedanatt säga att di maria inte filmar mer 'n Busquet och Alves då har du inte sett hans skådespelri kille flyger så fort han hör nån andas.
Busquet slänger sig aldrig innan fått en smäll han överdriver ja filmar nej,

Sedan så träffar han alves fast itne så hårt som alves får det till
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:22
Coach pep

Det kanske var ett smart drag, men enligt mig såg vi också ganska patetsika ut när vi bara rullade runt och runt trots att vi hade många bra lägen att gå upp på. I andra blev det dock mycket bättre och som jag redan sagt var det Barca när vi är som bäst, fotbollsgodis.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-28 14:22
Jag tycker att vi gjorde en väldigt bra match igår och Messi var bäst. Keita gjorde nog sin bästa match i Barca-tröjan och man saknade inte Iniesta så mycket igår. Jag börjar bli trött på Mou och andra som anklagar oss för att vi får fördelar hela tiden. Mot Arsenal blev vi blåsta på ett mål och en straff. Förra året när Mous Homies dömde matchen i San Siro så blev vi blåsta på en straff och Milito gjorde ett Offside mål , men då var allt frid och fröjd då. Jag vet att vi också har fått fördelar , men det får ALLA lag. Mou är den sista som ska snacka om fördelar efter hur han har vunnit sina CL. Sen har folk glömt vad Ramos gjorde i november, han sparkade Messi, knuffade Puyol och gjorde något fult på Xavi och endå fick han bara en match. Ulfalusji (stavning?) sparkade Messi och killen fick två matcher. Pepe sparkade en Getafe två gånger och han fick tio matcher och endå var Ramos sitatuion värre än deras.

Sen bryr jag mig inte om hur mycket Alves och Busquets filmar, det finns filmare i varje lag. Ni såg Di Maria igår, ni har sett Ronaldo och ni såg säkert Marcelo också i ligamatchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:21
asfaf

Visst överdriver Busquets och Dani Alves, men att säga att de värre än Di María är en ren och skär lögn. Argentinaren har troligen varit den största filmaren i världen i år, typ slagit rekord i antal fixade straffar och gått om mästarnas mästare när det gäller filmingar, Cristiano Ronaldo.

Just Ronaldo tycker jag varit förvånansvärt lugn när det gällerb filmingar i de här tre matcherna. Han har väl säkert gjort någon men ingen som satt sig på minnet, troligen för att hans ytterkollega varit världsklass.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-28 14:20
asfaf

Vet inte om du har hört men Zlatan såldes för ett tag sen till en stor klubb som heter Milan. I länktips hittar du Milans forum. Hoppas du trivs som milanista, jag har hört att Zlatan är JÄÄTTTEEDUKTIG där!

Ser på din profil att du är Cityfan med. Föga förvånande.
Coach pep -
2011-04-28 14:20
Jag gillar hur vi bara spelade runt bollen i backlinjen i första halvlek och inte hade brottom någonstans. Smart av Pep. Det fick Mourinhos taktik att se riktigt efterbliven och patetisk ut, när Realspelarna bara stod där och väntade utan att göra ett piss, och Ronaldo som slog ut med armarna.

Det är alltså för detta som Mourinho kallas ett geni.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 14:16
Jag skulle skämmas om jag vann Champions League på det sättet Mourinho spelar fotboll.
asfaf
2011-04-28 14:15
@Ride_The_Big_One(6)

Jag är visst ett Barca fan, jag har släkt från Barcelona så har alltid gillat dom, visst filmar Di Maria med men ingen filmar som Dani Alves och Busq gör.

Kolla på filmen så ser man vart matchen avgörs tror vi hade vunnit ändå eftersom vi har sista matchen på hemmaplan men hur kan domarna så ofta i dom avgärande lägena avgöra matcherna till vår fördel?

när man ser länken ja la upp och ser att Pepe inte ens träffar Dani Alves men att han ändå får så ont så undrar man om det är något som kommer från omklädningsrummet att Pep vill att spelarna ska uppträda så här, för de är pinsamt för sporten att vi beter oss så när vi kan rulla ut varenda lag ändå, varför inte gå den rätta vägen och låte Real få skämma ut sig isället, nu ligger allt fokus på alla filmningar och den dåliga domaar insattsen igen, tycker bara det är tråkigt att vi inte kan vinna på de sättet vi ska vinna på, de ärliga sättet
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:15
På Ronaldinhos tid i klubben hade vi dårar som Van Bommel, en sådan spelare ska precis som Pepe inte befinna sig på en fotbollsplan. Tur att jag inte följde laget så bra på den tiden, gud vet vilka mordförsök man skulle ha sett varje match. Som tur är har vi inga sådana i laget idag, Real dock har ju sina bidrag med Pepe, Ramos, Arbeloa etc.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 14:12
asfaf

Milan forumet är INTE här.
Zlatan är inte HÄR.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:12
asfaf

Vad fan snackar du om? Det är seriöst lågt att säga att Alves filmar när han är centimeter från att få benet avsparkat. Det röda kortet är solklart och jag hoppas Pepe får en längre avstängning vilket han nog inte får. Sen överdriver du rejält med filmingar. Busquets gjorde några stycken igår, men Dani Alves som brukar överdriva var ett helgon igår jämfört med Di Maria och Pedro blev söndertrampad av galningen Marcelo, att säga att han filmar där när han till och med blir utbytt är ju bara patetiskt.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-28 14:11
Jaha, pajasen - antifotboll Mourinho fortsätter klaga på vår klubb.
Gör mig en tjänst och försvinn så fort du kan från spansk mark.
Ta helst ett sabbatsår för att ventilera dina fotbollskunskaper istället. Du behöver uppdatera dem.

Och kom ihåg vad som sägs i länken din pajas. Du fick inte en anställning av Laporta, va, tack och lov.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 14:08
asfaf

Du är ingen Barcelona fan, inte fan har du skrivit här förut förrens nu.

Du måste verkligen vara iq befriad om du tror att du kan lura någon med ditt nick, du kan väl åtminstone ändra dina svenskafans uppgifter om du ska gå hela vägen med din maskerad. Pinsam var ordet, du har inte ens alla fakta du är bara en av de svaga Mou har lyckats manipulera.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:07
De resterande ligamatcherna ska det vilas spelare. Hoppas många b-lgasspelare får chansen, det kan väl inte vara mer än fem matcher kvar vi måste tappa poäng tre gånger för att Real ska gå om. Lägg till att marängerna ,nog har gett upp denna säsong och har fokus på nästa istället, i alla fall efter nästa vecka när de troligen åker ur.

För oss är det fullt fokus på CL, även om det blir riktght svårt för Real att vända på detta underläge så ska man spela med bästa laget och gå för vinst, vill inte se att spelarna inte är motiverade vilket kommer göra att det blir onödigt spännande. Är vi inte på tårna kommer Real nog göra 1 mål fort och då är det bara ett mål till de behöver göra, så det gäller att vi är redo för ännu en tuff match.
asfaf
2011-04-28 14:04
Asså att man kan sitta och klaga på Mourinho när vi har spelare som filmar hela tiden tycker jag bara är pinsamt, vi har haft fruktansvärt med flyt av just domarna, mot Chelsea och mot Arsenal men även mot Inter när Motta blir felaktigt utvisad.

Fattar inte var de barca jag älskade har tagit vägen, va de så här mycket filmningar när ronaldinho och grabbarna lekte fotboll? Har svårt att tro de, våra spleare borde ägna sig åt att spela fotboll det är dom bäst i världen på men jag blir nästan äcklad när jag set alla springa framt ill domaren efter nästan varje avblåsning, Dani Alves får ut Pepe för han filmar som aldrig förr, visst satsnigen av pepe är ful men inte värd ett rött kort.

Är de ingen mer än jag som håller på Barca som tycker att de har gått för långt? Kan inte våra spelare uppträda som dom vill framstå som, dom vill framstå som perfekta människor men i ärlighetens namn är de nästan bara messi som är perfekt för han gnäller inte lika mycket på domaren som resten av laget.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G2oRXFRl6QE

Kolla på den länken så ser ni hur Alves flimar så han knappt kan tro de själv, blir äcklad av att se de, det är för han löverriver så som Real spelaren blir utvisad
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-28 14:01
Cobain

Han har skadat tån och Pep funderar på att vila honom i ligan mot Sociedad för att vila honom inför nästa semifinals match mot Real.
2011-04-28 14:01
Cobain

googles översättningsvektyg säger:
arcelonas argentinske anfallaren skadades i gårdagens match mot Real Madrid och ska vila i nästa ligamatch kommer att möta Barca till Real Sociedad på lördag Anoeta.
Messi drabbades av en liten muskel tår så verkar det som kanske kan spela mot Real Madrid i semifinalen i Champions League nästa tisdag Pep Guardiola om han anser det lämpligt.

Verkar inte vara någon fara. Han lär väl vilas mot Sociedad men det är väl lika bra det.
2011-04-28 14:00
cobain

Såg han skadad igår?
Han fick lite stryk och kommer säkert vilas, en säkerhets åtgärd med andra ord.

Affe spelar nästa liga match i hans frånvaro
=)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:00
addeh

Hoppas han lämnar. Dels för att allt hans snack snart inte kommer bita på någon längre och bara gör honom löjlig. Men sedan måste man också erkänna att Real faktiskt under de här tre matcherna spelat jämnt mot Barca ganska ofta. Det var i två halvlekar Barca fick igång spelet, men i alla fall de två första matcherna gör Madridklubben prickfria försvarssinsatser.

Snacket han gör tror jag nog tom har börjat göra så att domarna dömer emot honom. Det ska ju så klart inte hända och det kanske inte gör så stor skillnad. Men tänk er, ska man bjuda på godis till någon som mobbat dig hela livet eller till någon som aldrig varit dum eller gjort någonting. Kannog kanske påverka domarna lite ibland, så jag hoppas bara Mourinho fortsätter som han gör.
Barcelona Cobain
2011-04-28 13:58
Messi skadad? Kan någon översätta?
2011-04-28 13:58
Ryo Miyaichi

Jo det gjorde laget, kanske tagna av stundens allvar. Men Madrid hade inte mycket rätt de heller. Stackars Ronaldo var ju den enda som ville framåt, så tråkfotbollen kan inte klandras på oss enbart, deras "anfallare" var ju så långt nere att de hörde Caillas prata.

=)

Tror du Wenger är kvar efter denna säsong?
2011-04-28 13:57
addeh

Som businessman hade jag nog behållit Mourinho. Han tar Madrid längre än de kommit på flera år, och även om de inte går hela vägen känns det inte som någon annan kan göra något bättre än vad Mou har gjort första året.

Som fotbollsälskare och följare av La Liga hoppas jag självklart att han går vilse på något berg i nordöstra Ryssland men ska man försöka vara objektiv så har han ändå gjort ett bra jobb. Kan inte tänka någon som skulle kunna göra det bättre.. men även Mou har sina brister.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-28 13:55
Jag tror inte Mourinho blir kvar i Real Madrid. Det skulle vara intressant att göra en stor internationell undersökning för att få reda på vad fansen tycker om personen i fråga. Jag har en känsla av att dem Madrid-fansen som varit med ett tag inte är så förtjusta i portugisen. Jag menar, det är inte värdigt Real Madrid som den anrika förening dem faktiskt är att ha en tränare som Mourinho. Dem förtjänar bättre.
addeh

De skrev på ett saftigt kontrakt, och med hans sätt att coacha ett lag visste de att han skulle prioritera defensiven före offensiven på ett ospanskt sätt. Allt beror nog på hur fria tyglar han har i laget, sen så är inte denna säsong slut än de kan vinna fler titlar. Men skulle han inte vinna något mer än den spanska cupen tror jag ändå de är nöjd med hans prestation som tränare, 1 titel första säsongen är inte fy skäms, eller kanske med tanke på hur mycket man spenderat men enligt mig har han gjort de bättre som lag även om jag inte håller med om speliden or lack there of
Ryo Miyaichi
Hetfield /

Japp, något står inte rätt till i vårat omklädningsrum, men jag är inte där så jag kan inte sätta fingret på det - Men nu är vi i ett Barca forum så då kanske vi ska hålla oss till Barcelona eller?

"
Slog inte Barcelona bort ovanligt många passningar igår också, tror aldrig jag har sett dem slarva så mycket och inte få igång sitt riktigt spel(Berodde det på att Iniesta var borta?) Visst det var mycket passningar och sånt, men det där lilla extra fattades."

Skrev jag tidigare, fick inget direkt svar av någon som kollar på Barca mer än vad jag gör!

Ingen provokation från min sida, Barca-United är väl drömfinalen, undra om Messi kan göra ett nickmål iår igen he-he..

Cheers
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 13:54
Måste bara skriva att andra halvlek igår är Barcelona när de är som bäst. Snabbt, lekande passningsspel över hela plan. Ner till backlinjen, upp till anfallet, ut på kanten, en klack. Helt underbart att skåda. Första halvlek var som sagt lite tråkig när man spelar runt för mycket i backlinjen men i andra reste vi oss verkligen och spelade ut Madrid, alla spelare gör en jättematch.

Synd att det här riktiga tiki-taka oftast kommer när vi tarledningen i en match. När spelarna får som mest självförtroende och när det andra laget måste anfalla men samtidigt känner att de inte klarar av det och att Barca är för bra.
Atlético addeh
2011-04-28 13:52
Tror ni Mourinho får kicken eller avgår efter säsongen? Vi ska inte jubla ut riktigt än, det är trots allt en halvlek kvar innan vi är i Champions League-final, men det måste till ett mirakel för att Madrid ska vända på det här.

Inte tror jag att ledningen är särskilt nöjda med ett fruktansvärt tråkigt spel, förnedring av den största konkurrenten, och varken liga eller CL-titel.

Men det klart, drar han eller får sparken måste ju Madrid börja om från ruta ett igen. Inte mig emot dock.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-28 13:51
Att vara det mest hatade laget för tillfället är jobbigt och det måste nog alla hålla med mig om. Tiden går och det är alltid nya lag som blir mest hatade. Vem vet hur det var när Real vann 5 cl i rad och vilket lag som var mest hatade då? en sak som aldrig däremot går bort är historia och så länge vi vinner är jag nöjd.

Som sagt, det är ensamt och vara uppe på toppen!
Annons: