/spanien/barcelona/forum/12188.aspx/spanien/barcelona/forum/12188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid m4eva
2011-04-28 11:23
kolla in länken herregud
Barcelona DM1982
m4eva

Somna om min vän.
Barcelona Mascherano
Erik Niva låter som en Geting. Hatar hans äckliga röst.
Real Madrid m4eva
2011-04-28 11:21
barc..... är ett skämt domaren är ett skämt uefa är ett skämt
hur kan pepe få rött men inte macherano vad hände med den portugeiska domeren vem fan är stark uefa är låta i barca
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 11:09
NuNiC

Ja, inga andra lag förstärker, nej nej.. inte alls =)

Bara Barcelona.

Låter ungefär som hemma, saknas någonting. ALLTID JAG!
Barcelona nosskirneh1
2011-04-28 11:09
Jag älskar Barcelona och kommer alltid så göra, Men igår skämdes jag faktsikt en aning över hur framförallt Busquets och Pedro uppträdde i vissa situationer. Okej, fine att man kanske lägger sig lättare än man behöver i en närkamp (det gör alla) men att se Busquets ligga och hålla sig för ansiktet och gråta som om hans kulpåse blivit krossad i varenda närkamp han ger sig in i blir till slut bara löjligt och tråkigt att se. Busquets är en spelare jag haft lite svårt för enda sen han tog klivet upp. Jag har alltid tyckt att han en förmåga att strula till det för sig själv och tappa bollen i känsliga lägen, men självklart ser jag en stor framtid för honom i FCB.

Jag kan ju inte säga att jag har mindre "svårt" för honom idag. Han passerade verkligen en gräns för mig i och med gårdagens match. Det var faktiskt rent ut sagt patetiskt att se honom. Jag tänker mig in i hur det sett ut om en motståndarspelare till oss betett sig lika idiotiskt och kommer ju fram till att jag skulle varit fullständigt rasande framför tven. Igår blev det mest att man tittade på sin kamrat till höger och skakade på huvudet medans man så något i stil med "men kan han ge fan i att hålla på som en jävla barnunge..". Och det ska ni veta är något av det grövsta jag sagt om en spelare i Barcelona.

Skärpning!

Visca

Jag
Barcelona Larsson1333
2011-04-28 11:02
Det är ingen idé att försöka försvara vårt lag och uppträdande längre, vi kommer alltid vara hatade av de andra fansen. Gång på gång får man ta så fruktansvärt mycket skit för att man håller på Barcelona, man är medgångsfan, man håller på det äckligaste laget i historien och vad man än säger har man fel.

Som någon sa längre ner det är avundsjuka och det är väl för att Zlatan blev bortskickad, Sveriges stjärna som genom alla åren i Italien har fått säga och göra vad han vill och när han kommer till Barcelona och inte håller måttet, då är det Pep, Messi, ja alla andra i Barcelonas fel, säkert Bojans med för han petade Zlatan under våren.

Jag är stolt iallafall och kommer alltid vara, idag ska jag gå runt i min tröja hela dagen och inte använda jacka så tatueringen syns! Visca Barcelona!
NuNiC
2011-04-28 10:58
Kolla in länktipset...
Barcelona Hetfield
2011-04-28 10:52
Jag måste även tillägga att jag har tittar runt i olika kanaler och nästan alla är eniga om att det röda kortet var befogat. Pepe kommer inte med fart och med dobbarna före, han var knappast ute efter bollen i den höjden.

Hårt? Ja
Rättvist? Ja
Barcelona Hetfield
2011-04-28 10:50
Det här är sanningen, läs noggrant utomstående:

Det är mycket lättare att peka och skylla ifrån sig. När Arsenal fick det röda kortet så pratades det om fusk, men ska man inte istället ifrågasätta en tränare som inte har vunnit jackshit på flera år?

Real Madrid anklagar oss för dittan och dattan, men ska man inte istället ifrågasätta varför man har Mourinho i klubben som står för allt som Real Madrid inte står för? En tränare så satsar på kryss på hemmaplan, en tränare som spelar med C.Ronaldo som ensam anfallare när han har Higuain, Benzema och Adebayor som tittar på från bänken.

Nej, för 100:e gången. Vi gör er en tjänst genom att skicka bort Mourinho.
Dessutom så tycker jag att det är sorgligt att marängerna tror så lite på sitt lag att de har gett upp redan nu, om vi kan slå hål på de så kan de slå hål på oss på hemmaplan.
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-28 10:50
Mycket snack från madrid supportar att vi filmer mycket... men vad gör inte dom då ? kan hålla med om att Busqets en filmare.. men fan inget värre än Di Maria som filmar minst lika mycket. Sen ska vi inte tala om Arbeloa: Mourinho: Arbeloa, du spelar i Barca för att tackla sönder Barca-spelarna. Båda vi vet att du inte kan ett skit om fotboll, men vi kan inte vinna annars. Arbeloa: Ja fan.
Barcelona Woods
2011-04-28 10:48
100% AntiMadridista

Äh, lägg ner det där. Det där är ett påhopp på hans person och ingenting han själv kan göra någonting åt.

Dessutom skriver Niva med mycket sans och vett. Han har alltid vettiga åsikter och kan se att det finns två sidor av ett och samma mynt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 10:48
Den enda skandal match som Barcelona någonsin varit inblandade i är den på Stamford Bridge, som jag sett.

Att man jämför gårdagens match med den på SB får mig nästan att börja gråta.
Allvarligt?

Gör domaren ens några fel igår?

Pepe är ju bara klumpig som går in med dobbarna före, speciellt mot Dani Alves.

Nej, jag hatar dessa mediautspel, det är dessa som gör att domarna INTE vågar blåsa åt oss sen, hoppas Mourinho blir straffad.

Jag tror att hatet till stor del beror på:

* Cesc-affären.
* Rugbyklungan (Vi är dock inte ensamma om detta i världen kan jag LOVA)
* Avundsjuka (största delen av hatet)
* Pep var elak mot Zlatan hatet. (Att vara elak mot Zlatan i detta land är förbjudet, han är Sveriges Allah.
* Mediahjärntvättade barn, uppskattningsvis 500.00 barn i Sverige som inte lärt sig källkritik än.
Gooner_in_spain
2011-04-28 10:44
100% AntiMadridista // vad har hans ton på rösten med och göra om han är gnällig??

Kaxigt motargument där du!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-28 10:42
Erik Niva skriver "Barcelona är världens bästa lag-och ett smutsig gäng gnällspikar" ....

Min fråga till herr Niva är har du hört dig själv nångång? Har du hört din röst? Du låter fan som om du bajsar på dig när du snackar...
Barcelona SaM__-
2011-04-28 10:26
haha så kul att Mourinho tar upp Chelsea-matchen på stamford. Om jag inte minns fel så spelade Barca 10 mot 11 efter en felkatig utvisning av Abidal efter att Anelka snubblade på sig själv. Men det har ju självklart förträngts då man bara ser vad Barcelona får med sig och inte emot sig.

Oj vad jag är stolt över att vara culé. United-redaktionens krönika var bland det mest okunnigaste och barnsligaste jag har läst. Att en sådan artikel en får publiceras på SF visar bara att nivån på sidan inte är ok ibland.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 10:23
Många som viftar Busq och Alonso bilden, under vilken period skedde denna så kallade tackling?

Barcelona Cocco
2011-04-28 10:18
Fy säger jag bara,vilken patetisk klubb madrid är deras fans deras tränare deras presedent.
Allt me dom är sjukt patetisk.
Om jag va mod här så skulle jag stänga forumet o bara ha den öppet för barcelona medlemar för att slippa massa små barn från puertan.
Men fyfan vilken skön vinst igår jaja mourinho ni hade planer för att spela me kaka o massa andra offensiva spelare.
Som real gjorde i cupen o i första mötet i ligan,Vilekn bulle mou drar :))
Barcelona SaM__-
2011-04-28 10:12
haha, ska Guardiola skämmas?

Om man ska se det så tkr jag Mourinho ska skämmas att han gick vidare på ett felaktigt mål förra året då Milito stod en meter offside. Han bör också skämmas över sättet han går vidare på med sin 9-0-1 uppställning. Snacka om att inte ha någon självinsikt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-28 09:54
Japp, Busi är ur form, helt klart.

Jag tror att detta beror på att han spelat på andra positioner än sin normala under våren och tappat lite i bolltouch och passningar.
Och visst blir man galen på hans teater emellanåt, jag trodde ett tag att han lagt av med det men på senare tid har det återkommit i hans repetoar igen.

Dock måste man ha förståelse för att hans kontinuitet inte är 100 än med tanke på att han ff är relativt färsk och dessutom ff under utveckling.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 09:46
Myrran:

Co-sign. Stör mig också mycket på att hela laget ska springa fram till domarn, låt Puyol sköta snacket han är ändå alltid lugnast vid situationerna.

Sergio har uppträtt alldeles för nonchalant den senaste tiden och hans usla filmningar gör honom ännu sämre. Hade vi haft full trupp skulle jag utan tvekan spelat med Mascherano som pivote.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-28 09:32
Folk som hyllar Mourinho har NOLL koll på fotboll..seriöst! Hur fan kan man hylla en tränare som stälelr upp med 6-7 defensiva spelare i CL semifinal på hemmaplan? Vilken jälva tur att han inte kom till Barca!
Barcelona Myrran
2011-04-28 09:31
Efter ha läst runt lite här och var samt överallt om matchen idag så måste jag lufta mina tankar.

Peps taktik igår, från första början är klockren. Visst det är tråkigt att kolla på som neutral. Det är inte så Barca spelar i vanliga fall. Han visste efter mött Real två gånger redan på kort tid att han skulle möta en trivote på mitten och ett lag utan en riktigt anfallare. Taktiken var från första början att spela lungt och metodiskt i backlinjen, försöka komma runt på kanterna går det inte så är det bara att spela tillbaka. Frustrera Real spelarna, få publiken att vilja ha mer av Real låta dem påverka spelarna. Underbart upplagt av Pep ska jag säga.

Tycker även att Real sköt sig själva i foten, Mourinho verkade tro att Barca skulle spela som man gjorde de två första matcherna. Att vi inte hade lärt oss något från de två matcherna. Vi visste hur du skulle spela och anpassa oss efter det och lyckades.

Situationen med Arbeloa och Pedro är tvivelaktig. Har sett alla matcher mot Real hittils och såg flera gånger om hur Arbeloa flytta sig så att en Barca spelare sprang in i honom utanför spelet. Hände ett par gånger. Han är "smart" på det sättet. Inte så att han springer och tacklar Pedro men han förflyttar sig mot Pedro och tacklar ner honom. Skulle han täcka Pedro skulle han hängt med i löpningen istället. Springer Pedro förbi så är han helt ren bakom Reals backlinje. Jag tycker att Arbeloa gör det med flit.

Och rugbyklungan som händer vid varje situation är jag verkligen besviken på. Visst att 2-3 spelar går fram och framför sina åsikter men alla spelare på plan? Nej tack. Låt bli med det och låt Puyol prata med domaren. Och för fan Valdes stå i ditt straffområde för en gångs skull när det blir en tackling. Sen är det ju inte så att Real är helt oskyldiga i det heller, de hade lika många spelare där som Barca.

Busquets är verkligen ur form för tillfället, slår bort passningar och förlorar närkamper för enkelt. Sen att han gör en mini-Rivaldo och filmar stör jag mig grymt mycket på. Sluta upp med det, kämpa om bollen istället. Så mycket du "blir slagen i ansiktet" blir du inte på matcher. Varje gång en arm är uppe så får Busquets denna i ansiktet tydligen. Lägg bara av med det med en gång.

Barcelona J.Gamper
2011-04-28 09:30
När Real spelarna är så fula i sitt spel som de är, varför får inte Barca spelarna vara fula tillbaka? År inte de människor?

Jag har alltid varit trött på busquets och alves överdrivna filmningar.. det är en annan grejj. Men att jämföra barcas match igår med den på stamforde bridge är bara patetiskt och bittert av Murinho.
Barcelona messinah!
2011-04-28 09:27
FIFA Club BarcUEFA: vadå enögd?
För det första du kan gå och visa 2 bilder för 10 åringar och kanske lyckas övertyga dom, den där bilden säger ingenting. Ta video på från den 2 utfallen ska du få se att det inte är samma sak. För det andra tyckte ja att jag sa rätt klart att pepe får skylla sig själv för att han lättare får röda kort. Efter alla hans djävla gorilla utfall.

Busq sparkar upp medan gorillan flyger in med rakt ben och dobbarna upp, försöker du få det till samma sak genom en bild? och JAG är enögd? herregud..
Lost Art Of Murder
2011-04-28 09:24
FIFA Club BarcUEFA

Japp. Du har insett sanningen. Sprid denna kunskap till världen.
Barcelona Criff
2011-04-28 09:24
FIFA Club BarcUEFA,
Där har du också en med dobbarna före, fast med lite mer otur.
Ska man ge kort för dobbarna före, efter spelaren har brytit benet eller innan?
Jag vet inte...
Barcelona Criff
2011-04-28 09:21
Älskar också det där med att folk säger att Barca hade ingenting den första halvleken, Mourinho spelade taktiskt ut oss.
Men vad fan? Det var Reals hemmaplan??? Är det inte Real som ska ligga på & få med sig ett bra resultat?
Hur fan kan det vara Barcelona som är dåliga om Real bara spelar för att hålla 0 - 0 första halvlek på sin egen hemmaplan?
Snacka om omvänd psykologi!
FIFA Club BarcUEFA
2011-04-28 09:18
Herregud, messinah!; Enögd? Kolla på länktipset, vad fick Busquets för det? Alla filmningar? Filmningar ska ge gult, protestera mot domaren ger även gult. Hade domaren följt regelboken skulle alla spelare ha haft rött kort förutom Villa och Messi.
Barcelona messinah!
2011-04-28 09:12
Suttit och läst i ManU och Reals forum, bara njuuuuter!
Mou sitter på hemma plan och sagt åt laget att inte gå över mitt linjen, och när barca håller bollen i backlinjen bara så ser real sjukt djävla patetiska ut :D

Folk som skriver Mou fick matchen precis dit han ville, barca skapade ingenting första halvlek! Mou´s taktik var att spela offensivare sista 30!! snälla tror du inte pep visste om det? man kunde räkna ut det efter 2 minuter spelade igår. men tror fan inte pep vill skicka in 11 anfallare som vanligt på 11 försvarare för att real sedan ska kunna kontra. Det var väll fan pep som fick matchen precis dit han ville, Real på hemmaplan som vägrar gå över mittlinjen... herregud.. :D

Pepe´s röda kort.. att folk ens tjaffsar om det, läste en krönika från manu red, var ju bara 3 dobbar som nuddade alves! en 100kg apa flyger in med rakt sträckt ben, dobbarna upp mot alves smalben. Hade alves haft vikten på det benet hade hans benpipor fortfarande legat utspridda på läktarna. Hur folk försöker få det där till filmning är bortom allt förstånd.
Att han lättare för rött kort? ja man får väll fan ta och skylla sig själv när man sparkar ner folk som en grottmänniska var och varannan match.

En sak ger ja dock fan rätt till både real och Manu fansen, det är fan pinsamt att se busquets filmningar nu, eller filmningen från pedro igår där han faller och håller för ansiktet efter en armbåge i bröstet, marcherano gjorde samma sak. Är rätt självklart att det är direktiv att de ska falla lätt för att kontra reals fula spel, men jag tycker att det bara är pinsamt och fel. Att alla springer runt domaren är pinsamt och fel! Men det är en ren produkt av att real fick göra vilka efterslängar och tacklingar som helst förra matchen, klart som fan man är mer på domaren då. Men lika pinsamt och löjligt att se för det, det behövs inte 10man som springer från andra sidan plan för att klaga.

Att real fansen får Emo rage är man inte förvånad över alls, bara njuuuter 1000% över. SKANDAL! vad var det som var skandal? att pepe får rött för han kastar sig in med rakt ben, dobbarna före och träffar alves smalben?
Väx upp, ta ett djävla titt på hur real spelade och sluta skyll på domaren.
Eran miljardvärvning står inte ens ut med ert spel längre.
Annons: