/spanien/barcelona/forum/12186.aspx/spanien/barcelona/forum/12186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2011-04-29 14:29
Jag kan inte förstå att det har blivit en sådan uppståndelse kring Pepes röda kort som enligt mig själv är helt solklar. Det spelar ingen som helst roll om Pepe träffar Alves eller inte, kollar man på Pepes satsning så ser man också hans sträckta vrist likt en karatesark med dobbarna före. Det där är inte tillåtet, man får inte lov att fullfölja situationer på det sättet. Att påstå att Pepes intention inte var att skada Alves är bara rena rama skitsnacket. Vem som helst kan se hans satsning och hur han går in med benet på det sättet, vad i helvete. Detta är inte UFC, det är fotboll.

Lär er vad som är tillåtet. Det röda kortet är inget att snacka om, vare sig han träffar Alves eller inte.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-29 14:12
Bästa videon på youtube.
Lost Art Of Murder
2011-04-29 14:04
asfaf

Om han blir träffad som de flesta videos antyder och som jag utgår från att han måste bli så har han ju uppenbarligen ont. Kan du förneka honom att få ont efter att en 100 kilos brottarpjäs hoppar in med foten före mot hans smalben?
asfaf
2011-04-29 14:00
@haeger

Vi säger att de röda kortet är korekt på Pepe för satsnigen, men är de verkligen rätt av Dani Alves då att ligga och vrida sig i smärtor så de ser ut som han ska stryka med, ni tror inte de påverkar domaren?

Dessutom så filmar Pedro men framförallt Buschets så de inte liknar någon ting, samma med Di Maria i Real kan man inte bara börja stänga av alla spelare som filmar för dom skämmer ut sporten lika mycket som folk som gör idiottacklingar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 13:52
Co-sign på Hetfields inlägg. Kollar man på situationen när matchen gick och i vanligt fart så ser man med vilkne kraft och fart Pepe går in i duellen. Bara det är rött kort, jag tror personligen att han måste ha träffat och då blir kortet bara ännu rödare. Hur marönger än gör kommer de inte kunna få det till att det där inte är utvisning, för det är så solklart det kan bli.
Barcelona haeger
2011-04-29 13:52
Rambla~

Haha det är är så komiskt.

Hetfield

Precis, det är satsningen som räknas, inte hur mycket han träffar Alves. Det måste jag förklara varje gång när någon ska börja argumentera för Pepe.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 13:42
Mouinho, hehe. Hör jag verkligen rätt? Beklagar han sig över en motståndare som spelar för fegt och defensivt?
Barcelona Hetfield
2011-04-29 13:40
Det vissa ärthjärnor måste förstå är att det är intentionen som är viktig i det sammanhanget. Det är nästan som att försöka slå någon, missa och sen när polisen arresterar en så säger man "Men vadå, jag träffade ju inte!". Eller varför inte komma med ett extremt exempel, som att försöka våldta någon, misslyckas och säga till polisen "Men vadå, jag fick ju inte ha sex trots allt, låt mig gå."
Äh, man blir så less på sådana människor.

Om man går in med full kraft och med dobbarna först så ska det vara rött kort, vare sig han träffar eller inte.
Barcelona samot
2011-04-29 13:37
Basuuka HAHAHA
Barcelona Rambla~
2011-04-29 13:37
Titta på de här bilderna då. Chockerande hur de har manipulerat om detta stämmer. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 13:36
Antar att det någon madridista som skrev det där. Om det nu är så så blir man ju knappast förvånad, ännu ett Realfan med lågt IQ. Börjar tappa räkningen...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 13:34
Men Bojan är alltså fortfarande skadad. Känns som han varit borta ett tag nu, inte kul för honom då han hade några matcher han spelade riktigt bra i innan skadan. Hoppas han kan få starta ett par matcher nu på slutet av säsongen för att få upp självförtroendet. Man vet aldrig vad som kan hända i sommar med honom, det kan mycket väl bli en utlåning.
Barcelona Basuuka
2011-04-29 13:33
Det här måste vara det roligaste jag läst på SF. :D

"Om pepe får rött föratt han "nästan" bryter Alves fot, då borde man få ett mål om man är "nära" att göra mål."
Barcelona Bojan_27
2011-04-29 13:32
faan vad man älskar Alves och Busquets. Och så jävla skönt att se den äckliga grisen lämna planen.

ÄLSKAR DANIEL ALVES OAVSETT VAD ....
Barcelona Rambla~
2011-04-29 13:31
Klokt att spara Puyi. Dumt att överbelasta honom nu när han äntligen är frisk. Iniesta är så klart inte återställd ännu.
Barcelona NoGo™
2011-04-29 13:31
L.A.M Nr 10

Yes det är det :) Man kan ju hoppas på att nån av de kanske kan få lite speltid beroende på hur matchen ser ut då såklart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 13:28
NoGo

Är det den officiela matchtruppen? Riktigt kul i så fall att Deulofeu, Sergi Roberto, Fontás och Montoya får plats i truppen. Någon av de kanske får starta, avgör man matchen hyfsat tidigt bör några av ynglingarna få komma in och få speltid.
Barcelona Rambla~
2011-04-29 13:25
Vafan, så nu helt plötsligt träffar han Alves? Det har tydligen blivit en sport att manipulera med bilder och rörliga frames i Spanien. :P
Barcelona samot
2011-04-29 13:24
Myrran , haha jo skulle inte gå så bra de ;)
Barcelona Myrran
2011-04-29 13:20
Lost Art Of Murder

Vi får fixa fram en parkour utövare och pröva :D
Lost Art Of Murder
2011-04-29 13:19
Myrran

Och då ska du redan befinna dig i luften med ditt stödjeben.
Barcelona Myrran
2011-04-29 13:18
Lost Art Of Murder

Co-sign

Bara själv pröva, spring framåt sträck fram benet och sen hör en 360 (270 ?) utan att vrida omkring överkroppen först.
Lost Art Of Murder
2011-04-29 13:14
Canaletes

Jag sa det redan igår, antingen träffas Alves rätt rejält eller så är hela incidenten det slutgiltiga beviset för att Gud faktiskt existerar.

Eller så är det en osynlig naturkraft som ger honom en knuff upp i luften
Barcelona NoGo™
2011-04-29 13:10
Deulofeu med i truppen till nästa match!

Match squad (vs Sociedad): 19 players. Including Messi and Juvenil A Deulofeu. Iniesta injured. Puyol out by technical decision. #fcblive

¨Match squad (vs Real Sociedad): Valdes, Pinto, Alves, Montoya, Pique, Milito, Fontas, Busquets, Mascherano #fcblive 1/2

Match squad (vs Real Sociedad): Xavi, Keita, Sergi Roberto, Thiago, Afellay, Pedro, Messi, Villa, Jeffren, Deulofeu #fcblive 2/2
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-29 13:08
Pepe hade stämplat på Alves huvud, dansat stepdans på hans bröst, vridit hans nacke och knutit fast Alves ben och armar om han inte hade träffat honom och fått rött kort.

På Pepes kroppsspråk ser man inga tecken alls på att han inte har träffat Alves.

Sen så är det ganska tydligt att Madrid-hemsidor har fifflat med videon och fått det att se ut som Alves verkligen filmar utan att ha blivit träffad.
Coach pep-
2011-04-29 13:00
Canaletes

Äckliga jävla grisiga förlorarsvin.
Canaletes
2011-04-29 12:45
Confirmed

Pinto Pelota=Madrid media har lyckats hjärntvätta hela världen.

Nån mer som kan bekräfta detta. Visste väl att det var omöjligt o snurra så som Alves gjorde...
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2011-04-29 12:43
Pepe i ett nötskal.
Barcelona Android
2011-04-29 12:41
Ta inte fcb snubben på allvar. Snubben är nog tillsammans med fernando king de största hatarna på Svenskafans. Och juste ja snubben tycker även att serie a är bättre än la liga... haha.....
Länktips: U
Barcelona Criff -Llourinho
2011-04-29 12:40
Krönika: "Hade det gått något bra på TV på tisdagar hade jag hoppat över El Clásico"
Om man läser den krönikan så skriver skribenten att OM Pepe hade träffat Alves hade det varit rött kort. Men eftersom han inte träffade så ska det bara vara gult.
Så om man gör en tvåfotssatsning med dobbarna före, och spelaren bryter benet. Då ska man ge rött kort, om spelaren dock missar benen på motspelaren så ska det bara vara gult eller kanske bara frispark?
Smart sätt att resonera på?

Så nästa gång jag ska ut & festa, så ska jag kasta flaskor i hela nattklubben. Ingen kan väl varna mig eller arrestera mig så länge jag inte träffar någon?
Men om jag skulle mot all förmodan träffa någon, då kan jag bli varnad eller arresterad.

Detta sammhället börjar gå åt helvete!
Annons: