/spanien/barcelona/forum/12181.aspx/spanien/barcelona/forum/12181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-28 22:46
Åhfan vi spelar alltså redan på tisdag. Tuffa dagar framför oss alltså! Å andra sidan blir det en dags längre vila till derbyt mot Espanyol. Men det är många tuffa "måstematcher" nu under en period framöver! Vill bara spola fram tiden, haha. Vi är så nära målet nu... Om någon vecka vet vi om säsongen blir succé eller inte.. :)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 22:45
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är inte papparollen som har fått honom att utvecklats. Han har äntligen insett att han aldrig kommer att nå upp till Messis nivå och därför har han fått en idol i form av Messi.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 22:43
Alla lag som går igenom en turnering måste ha flytet med sig. Det vill säga att domsluten går med laget.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:40
UEFA stödjer uppenbarligen Porto. Känns så uppenbart. Det har dom gjort sedan 04, det började med det röda kortet på Andrade.

Ride_The_Big_One(6)

Ska inte spela någon roll. Satsningen är vad som är rött kort.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 22:40
Pepe träffar inte Alves han tacklar våldsamt bollen som Alves rensar, man kan inte skifta kroppen i luften utan att få någon slags träff. Alves och Pepe träffar bollen, eftersom Alves är i skjutläge(uppe i luften) och Pepe kommer in våldsamt på det sättet gör att Alves skiftar riktning. Ljudet av bollen lurar alltså domaren som trodde att Pepe träffar Alves ben. Bollen är skurken som inte träder fram.

Låter som en trasig skiva jag vet, men kolla in bollen vid 0.22 Alves rensar bollen och Pepe tacklar bollen därmed gör så han får en liten putt som då redan är i luften pga skottet ändrar riktning. Ljudet av bollträffan måste väl hade ha uppmärksammat domaren för att dra upp det röda?

Han måste ha trott att det var en ren träff på benet, jag tror säkert det känns men hur mycket?

Barcelona Hetfield
2011-04-28 22:39
Krönika: "Hade det gått något bra på TV på tisdagar hade jag hoppat över El Clásico"

No shit, när Mourinho spelar sådär på hemmaplan så förstår jag varför.

Vet ni vad som är fantastiskt? Vinden har börjat vända, alla experter är eniga om att Mourinho är en feg skit. Lovely.
Barcelona Rambla~
2011-04-28 22:39
Hm, vad hände i pausen? Okej, de fick en felaktig straff emot sig men inte ska de falla ihop totalt för det? Lite tråkigt, de hade bra koll innan de tappade allt. :(
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 22:37
Vilken genomklappning..

Aja =/
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:36
Jag kan dock unna Portugal, ett land som har det enormt jävla jobbigt ekonomiskt politiskt, en fin seger över storebror här. Inte för att Spanien som land mår mycket bättre men Portugal har det tungt. Så lite stolthet till portugiserna efter att deras andra representanter totalt skämde ut sig igår i form av Mourinho och Pepe.

Okej, jag ska inte säga att Pepe skämde ut sig totalt, satsningen är stenhård men domen kan verka rätt tuff med. Jag tycker personligen kortet är solklart men jag blev chockad när det visades nonetheless. Men spelar man på gräsnen som Pepe alltid gör får man någon gång skylla sig själv och ta konsekvenserna.

Pepe har inte ens något där att göra med foten och att ens ge Alves som är en filmare chansen att få Pepe utvisad är bara idiotisk. Det är tråkigt men sådan är dagens fotboll.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:34
Vore kul om Villarreal går ut och skyller allt på straffen Porto fick. Det vore logiskt med tanke på hur Real klagar på saker som inte direkt påverkar deras lama beteende på plan.
Barcelona B-Guden
hahahah detta hitta man i real forumet

Namn: zero pulse

Vafan. Det är ju ett jävla semifinal som spelas. BÅDA lagen har erbjudit blod, svett och tårar för att komma dit och inte bara Barcelona. Rätt kort ska nästan ALDRIG behöva komma till avvändning. Enda gången ett rött kort ska komma upp är ifall någons ben knäcks mitt itu och där den bara dinglar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Ju mer alla är mot Barcelona, desto mer kommer jag att njuta av en CL-seger.

Måste bara berömma Ronaldo som verkligen har utvecklats som person. Kanske är det hans papparoll som gör att fjantar sig mindre. Men hur som helst så beter han sig mycket professionellt och blandar sig oftast inte i tjafs och trubbel. Det ska han få cred för tycker jag.
Atlético addeh
2011-04-28 22:33
Men fan vad tragiskt. Det som såg så himla bra ut till en början. Efter det bortslarvade friläget av Cazorla och Portos straff har Villarreal inte haft nånting. Tråkigt.
AndreD - Anims Abidal!
4-1....

Pinsamt. Vad har hänt med Villarreal?
Barcelona Hetfield
Spaniens andra bästa lag verkar åka ut ;)

Villas Boas är nästa stortränare, en mer elegant och roligare version av Mourinho.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:32
Oj oj. Porto är ruskigt bra.
Coach pep-
2011-04-28 22:30
Matilla kommer in för Villarreal nu. Håll ett öga på honom, påminner om Xavi. ;)
Barcelona true_barca_fan
2011-04-28 22:27
Bra skriven.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-28 22:26
Hulk är riktigt bra.
Barcelona Larsson1333
2011-04-28 22:25
Porto kan spela fotboll iallafall !

Återigen en lång fin passning som ligger bakom målet
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:24
Oscar Wildes citat "om man vill vara populär ska man vara medelmåttig" passar bra in på situationen.
Barcelona Oha789
2011-04-28 22:23
Mourinho säger att Barcelona ska skämmas för att dom har med sig domaren hela tiden.!!!

Men snälla vem gav er segern mot Totenhamn.. Mourinho är så jävla bra på att snacka när det är för hans lags fördel men när det är tvärtom så blir han rasande och hur sur som helst.. kännnnn nu på din egen godis!!!

Tottenhamn fick lida och nu får du lida din lilla apa!! Så arg när han glömmer kvartfinalen!!!
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 22:23
Men de har inte UEFA, FIFA och UNICEF(?) på sin sida det har Barcelona eller hur är det nu igen? Alla mot Barcelona verkar vara flavour of the month så vi får helt enkelt vänja oss.

Barças situation kan beskrivas med en dålig Hip-hop låt där budskapet är ju mer framgångsrik, desto mer fiender. Haters gonna hate.
Barcelona CuléAK
2011-04-28 22:22
Alltså fyfan vad jag äcklas av det hatet som har riktats mot oss, fy vad vidrigt. Visst vi har ett par filmare i laget, men c'mon, har inte Madrid eller något annat topplag det också eller?
Förra året när vi åkte ut mot Inter var det många tveksamma domarbeslut inblandade, öppnade Jose sin feta käft? Öppnade något av dessa jäkla hatare sin stora feta käft? Tror inte det va? Har man fått hatet adresserat mot sig en gång, så är det svårt att leda bort den illa stinkande fjärten som de försöker släppa över oss. Vidriga jävlar. Haters gonna hate.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:22
"om Europa League är filmfestival är CL en gammal svart vit stumfilm"...

Är gammal stumfilm dålig eller vad menar människan?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 22:19
Rambla

Villaboa var ju Mourinhos protoge för några år sedan. Han har väl lärt sig en del saker under sin tid med honom vid rodret
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:18
Eller nej.
Lost Art Of Murder
Ja?
Barcelona Siempre Barça
kan vilareall vända ikväll ?????????
Barcelona Rambla~
2011-04-28 22:07
Portospelarna försöker få Lopez utvisad. Ja men, alla andra får ju så klart påverka domaren. Det är andra regler när Barca spelar.
Annons: