/spanien/barcelona/forum/12179.aspx/spanien/barcelona/forum/12179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-30 12:37
LAM nr 10

Nu är vi helt på samma sida båten! ;) Det är viktigt att både ta ligan och CL på största allvar och att hitta en balans däremellan i hur startelvan ska se ut. Håller med dig, två segrar i rad nu mot Sociedad och Espanyol. Sen är ligan klar. Så nära, men ändå för tidigt att jubla. Hoppas spelarna gör två kanonmatcher likt man gjorde i vintras..
2011-04-30 12:35
Dagens goda gärning är avklarad. Har fått en som tidigare ogillat barcas spel att förstå storheten med deras possesionspel. Nu tycker han det är sjukt bra istället. Haha!

Världen behöver bara se mer av Barca för att förstå
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-30 12:34
1.70-ligan

Hehe, det var väl typ samma elva förutom Keita då. Antar att jag var lite för hård mot din igår. Jag tycker den som jag skrev här(och nästan som den du skrev igår) är perfekt. Vi vilar spelare som behöver vila, Busquets, Pedro och Messi, men har fortfarande tillräckligt bra spelare för att vinna borta mot Real Sociedad. Vinner vi denna match och derbyt mot Espanyol är nog ligan klar. Real Madrid satsar inte ens på ligan längre så jag tror verkligen inte de tar full pott mot Zaragoza idag och Sevilla nästa vecka på bortaplan. Så efter det är det tre matcher kvar och då bör man verkligen spela med b-lgasspelarna.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-30 12:20
L.A.M Nr 10

Ser bra ut, det var den jag också ville ha fast antingen Mascherano/Busquets och Villa/Messi.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-30 12:18
Mourinho satte ribban för fulspel redan innan första clasico-matchen och det har blivit mycket värre sen dess. Han satte press på domarna innan matchen för att kunna spela sitt fula spel, vilket domarna inte köpte. I Mourinhos värld existerar inget fel sätt att vinna på men tusentals fel sätt att förlora på. När allt är tillåtet i hans fotboll så gör man om hans koncept och gör något eget av det och gör det bättre än motståndarna.

Det gjorde Barca och vann en ful match som Mourinho hade skapat.
2011-04-30 12:16
LAM nr 10

Var det inte den elvan jag ville ha igår? ;) Nej just det ja, du tog Xavi istället för Keita. Jag tycker nästan Keita kan spela istället. Sociedad är ett fysiskt starkt lag. Annars, starta med Xavi och låt Sergi Roberto hoppa in om det är möjligt.

På tal om något annat -
barcastuff
Vekic (agent Bojan): "If Bojan leaves, it'll be on loan because neither the player nor the club want him to leave on a permanent transfer."
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-30 12:13
Thiago och Fontás måste få 90 minuter idag. Jag vill också gärna att Messi vilar men då måste nog Xavi starta ändå för att ha tillräckligt med kvalité i laget. Sergi Roberto och Deulofeu hoppas jag kan få minst 10 minuter om vi har en säker ledning vid den tidpunkten. Busquets tycker jag bör få vila också.

Valdés
Alves, Piqué, Milito, Fontás
Xavi, Mascherano, Thiago
Jeffren, Villa, Afellay

Har man problem är det bara att slänga in Messi, Pedro eller Busquets. Men har man en tvåmålsledning ska som sagt Deulofeu och Sergi Roberto få göra ett inhopp.
Barcelona el Maestro!
2011-04-30 12:11
Mourinho ställer frågan, varför… varför?
Han är inte så dum som han framställer sig att vara.

Är din strategi som tränare är att stoppa motståndarlaget att spela, att frustrera dem, att tackla och spela fysiskt så att de inte får ihop sitt spel då kan du inte hävda att du inte vet varför dina spelare får ofta kort. Om du dessutom inte vågar att spela fotboll för att vinna så är chansen att du ska vinna genom kontring lite. Motståndarlaget måste också ha en motsatt strategi. Att förstärka är därmed befogat i detta fall.

Mourinho saknar ju inte anfallare av klass. Tycker nästan synd om Benzema.
Barcelona Barca4eva
2011-04-30 12:05
Messias_10

Nej, endast någon som får rött kort blir avstängd.

Eftersom ingen är nära att få 3 gula kort i laget.
Barcelona Afellay_20
2011-04-30 12:05
är det inte bäst att vi spelar med pinto från start tänk på att han är avstängd i cl
vill inte riskera valdes skada
Barcelona Messias_10!!
2011-04-30 12:04
Hej!
Blir Alves avstängd till Finalen om han får gult kort nästa CL.match mot Real Madrid?
Tacksam för svar!!
Barcelona Barca4eva
2011-04-30 12:02
Angående senaste krönikan.

"Domarinsatsen var väldigt bra med tanke på svårigheten i matchen och för en gångs skull spelade Madrid med 11 spelare mot 11 i Barça"

Di Maria blev utvisad på slutet =p

Barcelona Tompa
2011-04-30 11:39
Barcavänner:
Jag köper utan att blinka kritiken att Dani Alves och Bosquets många gånger filmar å det grövsta, går inte och argumentera emot. Men mycket av den kritik som vår favoritklubb nu får utstå handlar helt enkelt om avundsjuka. De andra klubbarna och många av deras fans kan inte acceptera det uppenbara - att världens bästa fotbollslag har Camp Nou som sin hemmaborg. Alltså måste man klanka ner på något för att försvara sin egna tillkortakommanden. Fotbollsvärlden är full av filmare och spelare som klagar på domslut, det är sannerligen inget fenomen som är begränsat till Futbol Club Barcelona.

Rent generellt är emellertid både filmningar och gnäll på domaren ett jätteproblem för fotbollen som FIFA och UEFA måste göra något åt, oavsett vilket klubb eller landslag det handlar om.

Sen vad gäller "Murres" uttalande. Jag vill aldrig någonsin se den mannen som tränare för Barca, aldrig någonsin! Han står för en spelstil som är så långt från Barcas det går att komma. Att han sedan gnäller och klagar som en liten snorunge är inte konstigt. Hans enorma ego gör att han aldrig skulle erkänna att motståndaren är bättre. Om ett lag tränat om José Mourinho torskar måste det bero på oegentligheter, eftersom han själv är ofelbar...

Barcelona vs Real Madrid 3-0 på tisdag!
2011-04-30 11:29
Rambla

Pep verkar "satsa" på honom likt Thiago känns det som. Jag har inte sett tillräckligt utav honom för att kunna uttala mig hur bra han är men han känns intressant iallafall. Kommer bli tufft för honom att ta en plats i truppen speciellt om vi nu ska värva Cesc i sommar eller någon annan Crack värvning. Nästa säsong kommer han nog få en Thiago roll i B laget alltså utföra de tre faserna för att sedan säsongen efter ta en plats i A-truppen om allt går som det ska.
Lost Art Of Murder
2011-04-30 11:26
Någon upplyst själ som kan säga till mig om Barcelona ska ha mutat, spanska fotbollsförbundet och FIFA också? Eller är det endast UEFA? Hur vinner vi då annars ligan och VM/EM med typ samma startelva?

Barcelona Rambla~
2011-04-30 11:25
Om ca 2v räknar klubben med att förlänga Sergi Robertos kontrakt med 4 år till 2015. De har suttit i förhandlingar en tid och är i stort sett överens om allt. Självklart kommer han också att få förbättrad lön.

Härliga nyheter, vår nya juvel ska stanna!
2011-04-30 11:23
Jag hoppas verkligen vi får se Fontas spela 90 min ikväll. Det sägs ju att han ska flyttas upp till A-truppen nästa säsong och därför måste vi där ute se mer utav honom. Ikväll kommer det förmodligen bli som vänsterback då vi inte har någon annan vänsterback tillgänglig.

Jeffren förtjänar även han speltid. Afellay,Thiago kommer till 100% starta. Milito har startar dem senaste ligamatcherna så vi kommer nog få se honom från start även ikväll.

Valdes
Alves Pique Milito Fontas
Xavi--Masken/Sergio-Thiago
Afellay Messi/Villa Jeffren

hoppas på denna starkt. Sen vill jag även se Deulofeu göra debut.
2011-04-30 11:01
Enligt Sport ska Zubi åka till Argentina och köpa en 18 årig målvakt som ska bli vår tredjekeeper..

Och nu till matchen ikväll! Någon som vet hur läget är i Sociedad? Har de några skador/avstängningar eller kan de spela med starkast möjliga lag?
2011-04-30 10:58
L.A.M Nr 10

Om jag inte har fel så spelade vi till och med i årets borta ställ redan förra säsongen i den sista liga matchen så den borde komma ut rätt snart.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-04-30 10:37
Idag om någon gång blir det svårt att förutse Mister Peps laguttagning.
Ska bli kul att se ynglingarna lira lite. Det är kanske för mycket begärt att få se dem alla spela men, men vi får se.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-30 09:31
Nu när jag läser om Athletics nya bortaställ(som för övrigt är grymt snygg) så undrar jag om vi har presenterat något? Det brukar väl bli klart med både en ny hemmatröja och bortatröja ganska tidigt efter jul, det har det i alla fall varit de två tidigare säsongerna.
Barcelona Sano97
2011-04-30 08:23
För det första så träffar Pepe Alves ashårt annars skulle han inte flyga upp 3 meter i luften och skrikande av smärta och för det andra om man kollar på alla Pepes tacklingar i hans karriär så kan man tro att han är värsta seriemördaren.
Barcelona el Maestro!
2011-04-30 08:18
Det verkar som att Batista, landslagstränaren för Argentina, inte räknar med Tevez som prioritet i sin trupp. Han verkar också ha anammat Peps filosofi när det gäller vem som bäst kan spela centralt. Det är Messi.

"We'll see, we'll see, our number nine is Messi and [Gonzalo] Higuain is there. Carlos is not high in my priorities, that is true," Batista concluded
Barcelona Khazal
2011-04-30 03:19
DaniAlves

Jag stötte precis på en video med lite klarare bild. Se länktips.
Lost Art Of Murder
2011-04-30 03:10
Avundsjuka är den största komplimangen och även den mest synliga.
Barcelona DaniAlves
2011-04-30 03:03
Här har ni den riktiga videon!
Barcelona DaniAlves
2011-04-30 03:02
.
Barcelona Barcaholic
2011-04-30 02:21
Antonio Puerta

Tog 30 sekunder att hitta, varsågod.
Barcelona Koeman_4
2011-04-30 02:20
: Antonio Puerta, kolla 12-13 inlägg ner.
Barcelona Antonio Puerta
2011-04-30 01:23
Grabbar har någon länk till senaste matchen mot Real som jag vill ladda ner tacksam för svar !
Annons: