/spanien/barcelona/forum/12177.aspx/spanien/barcelona/forum/12177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-28 23:18
Som sagt är det inte över än, även om det ser VÄLDIGT ljust ut för oss. Finalen är fortfarande 90minuter bort och nu hoppas jag att laget klarar av att hålla ut i 90minuter.

Nothing is impossible, right?
Lost Art Of Murder
2011-04-28 23:14
Han dömde nog efter hela kitet, smällen, satsningen, reaktionen från spelarna.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 23:13
Lost Art Of Murder

Så du tror domaren dömte efter regelboken och inte efter ljudet han trodde var ben istället för boll?

Aja klumpigt att gå in så där.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 23:08
Förstår inte riktigt syftet med Reals senaste krönika. Hade jag vetat att Barcelona torskade ett el clasico hade jag också hoppat över matchen.
Barcelona Hetfield
2011-04-28 23:07
1.70-ligan

Mourinho har lyckats att förstöra en ömsesidig respekt trots rivaliteten på 1 år. Det är en bedrift i sig.

Barcelonito

Det visar väl hur vidrig Mourinho är när han attackerar. Om Wenger hatar Mourinho så....ja, de lär knappast tillbringa en het kväll tillsammans.
bbbb
2011-04-28 23:06
Grattis till segern grabbar. Tycker att ni förtjänar det! Är varken fan av barca eller real men det går ju inte komma ifrån att Barca är nog de bästa laget i världen för tillfället. Det jag vill komma fram till är att jag såg fram emot dessa drabbningar som ett fan av fotboll. Det blev mer en cocktail av tjaffs, osportsligt uppförande, skitsnackning och mycket annat skit istället för vad de skulle bli , grym fotboll!
Säga vad man vill men fotbollen e på väg åt helvete när det är allmänt accepterat med filmande, spelare som stressar ihjäl domare så att de kommer dö i förtid. Tränare som får uttala sig och säga massa skit. Spelare som spottar oss i ansiktet, de vad att alla ser vad de gör men de gör det ändå för de vet att ingenting kommer att hända. Uefa, fifa, de nationella förbunden måste fan ta en ställning snart. Vilken riktning vill de att fotbollen ska ta. Spelare MÅSTE börja stängas av i efterhand för fula tacklingar/fusk i form av filmningar och aggresivt kollektiv beetende mot domarna. Alldelles för mkt fokus läggs på domarna. Hur lång tid har de innan de ska ta sitt beslut, har de några repriser att luta sig tillbaka mot, nej...fan är det som pågår!
Coach pep-
2011-04-28 23:05
Jasså vår Abidal har börjat träna med boll såg jag. Han ser galet taggad ut på en bild från träningen, något säger mig att han banne mig försöker bli spelklar redan till den eventuella CL finalen. Skulle inte förvåna mig. När han spelade träningsmatch på Wembley tidigare under säsongen med landslaget lämnade han ett meddelande som löd att han kommer återvända med Barca i maj. Fan vad stort och vilken saga om han skulle göra comeback tills dess. Hoppas kan man alltid. :P
AndreD - Anims Abidal!
Lite natthumor innan jag lägger mig :P
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Det där med att Madrid har anmält Barca. Kan det leda till något? Känns väldigt luddigt, som att de gjorde bara för att Barca anmälde Mou
Barcelona Barca4eva
2011-04-28 23:03
Andreas - V.V [Barney S]

Handlar detta om Alves situation?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 23:02
Det är som någon skrev längre ner så här:

Domaren dömer då han "hör" smällen, fan till och med jag vaknade till ur min halv dvala och jag trodde för en sekund att någon hade brutit benet, så lät det i mina öron.

Antar att domaren dömde efter detta.
Här sitter vi med tusentals repriser och har ännu svår att bestämma oss, tänk då domaren som måste ta beslut på några sekunder, lol..

Sen har dom mage att klaga på domaren, fail.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-28 23:01
Hetfield

Det är nog det som är det bästa med det här. Han hatar verkligen båda men Mourinho aningen mer för att han var väldigt personlig när han kritiserade Wenger.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 23:00
Jag tycker inte ens att man bör lägga så mkt fokus på filmningarna och domsluten, det spelades trots allt en match. Och det var uppenbart att Real var sämre spelmässigt.
Barcelona Bopi
2011-04-28 22:59
Alves kanske filmade, buquets kanske filmade.. men den som gjorde det värst va ju ändå Di Maria...Alves rör inte ens Di Maria.... men de vill man inte prata om i Madrid!!!
2011-04-28 22:57
Haha och relationen mellan Barca och Madrid var dålig innan vill jag inte ens tänka på hur det kommer se ut nu de kommande åren efter allt det här :P Kanske tar Mourinho med sig det värsta hatet när han lämnar Real..
Barcelona Hetfield
2011-04-28 22:56
Jag tror inte att grodätaren säger så för att han gillar oss, det är mer att hans avsky för Mourinho väger mer än hans avsky för oss.

Tyvärr så har de spanska lagen alldeles för dåligt försvarsspel för att ta sig långt. Jag hoppas att Villarreal fixar det.
Barcelona Barca4eva
2011-04-28 22:56
5-1?! What the f*ck?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-28 22:54
Vilken överkörning av Porto.
5 mål under en halvlek. Jag kommer inte ihåg när det har hänt sist.
En hel portugisisk final alltså.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-28 22:53
Vilken överkörning av Porto.
5 mål under en halvlek. Jag kommer inte ihåg när det har hänt sist.
En hel portugisisk final alltså.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 22:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Första gången jag gillar något Wenger gjort.
Vore ju dock att skjuta sig i foten om Wenger hade sågat oss, då Arsenal spealr vårt spel men en aning sämre.
Iniesta Lujan#8
2011-04-28 22:52
Domaren står så långt ifrån själva situationen, det krävs slowmotion för att se att det ej är kontakt. På vanliga repris bilder så ser det ut som en solklar träff på alves smalben.. Alves är en utav mina favorit spelare, men det han gjorde igår var vidrigt..
Barcelona comprende
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dig, mycket bättre har han blivit på det och så har han slutat filma skönt med en sån lirare.

Tyckte bokstavligen synd om han igår, när han ensam pressade hela barca försvaret. Kan tänka mig hur missnöjd han måste vara med Mou och den fega taktiken. En spelare som har växt i mina ögon denna säsongen rent sportsligt för fotboll har han alltid kunnat lirat.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Inte bara att vi har lämnat in en anmälan till UEFA mot Mourinho för hans uttalanden, men nu har även Real Madrid gjort detsamma mot oss för osportsligt beteende från vissa blaugranaspelare. Vilken cirkus som har uppstått de senaste veckorna. Jag som hade sett fram emot alla dessa clásicos har mestadels tröttnat på all uppståndelsen vid sidan om planen som har, i mitt tycke, har missgynnat fotbollen.

En annan grej är att det talades mycket om under presidentvalet om hur pass bra vänner Rosell och Florentino var och ändå verkar de bägge institutionerna vara mer distanserade än någonsin från varandra. Cirkus på alla nivåer.

Som jag nämnde lite längre upp har detta inte gynnat fotbollen på långa vägar. På presidentnivån har vi fått bevittna klumpiga och onödiga uttalanden (Rosell) och nu anmälningarna till UEFA. På presskonferenserna har Mourinho visat upp hela sitt register när det gäller att komma med konspirationsteorier och bortförklaringar. Slutligen har de dåliga stämningen förts över till fotbollsplanen där vi har fått se mer fult spel, efterslängningar och filmningar än underhållande spel.
Hetfield

Jag hoppas bara vi slår ut bussen och avgör ligan fortast möjligt. Då vet jag en som kommer njuta i maj månad :)
Barcelona Rambla~
2011-04-28 22:51
Ah, det är för enkelt de får göra ett par av målen. Jag fattar inte hur Villarreal kan vika ner sig så fullständigt i andra halvlek.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hahaha, Mourinho sa igår att Arsenal och Wenger var med om samma sak som Madrid för någon månad sen. Han använde sig av Arsenal för att stärka sitt påstående.

Idag säger Wenger att Mourinho har fel och att Barca är bäst i världen. Vilken käftsmäll för Mou hahaha.
Barcelona Siempre Barça
hur många mål har falcao i år i cupen
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 22:50
Hetfield.

Haha. Det hade varit något. Annars hade det varit helt underbart med en riktig publikfest. Tänk dig publiken på Bernabeu gånger 50 som sjunger och dansar.

När Barcelonafansen ekade Guardiolas namn över Bernabeu - episkt ögonblick.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 22:49
Hur fan kan något som började så bra sluta så tragiskt? Madre mia Villarreal...
Barcelona emilio___
2011-04-28 22:49
Mohammed ahmeds dilemma var ett av de bästa inläggerna jag läst! Tummen up!! Murinho vill bara dra uppmärksamheten från sitt lags bedrövliga insats! Jag hoppas på en fläckfri insats på camp nou precis som 5 0 vinsten. Då blir det inga ursäkter från honom!
Annons: