/spanien/barcelona/forum/12172.aspx/spanien/barcelona/forum/12172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-04-28 15:26
Abbe

Hade inte Alves två gula ifrån avstängning? I annat fall är det ju helt underbart.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-28 15:24
Klockren gästkrönika, så enkelt och så jävla rätt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 15:23
FreD!

Vet inte hur många gula Dani Alves har, men det är i alla fall vid tre man blir avstängd.

Och återigen, jag tycker också det var en bra taktik att ha tålamod. Såg bara väldigt tråkigt ut när vi bara rullade runt. Det var knappast bara Real som bidrog till att det var en av de sömnigaste halvlekarna på länge. De ville inte pressa högt, och vi ville inte spela upp bollen. Båda lagen spelade otroligt passivt. Men återigen, jag tycker att det var en smart men tråkig taktik.
Barcelona Cobain
2011-04-28 15:22
Skönt att det inte var något allvarligt med Messi.. Tack för era svar!
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-28 15:20
Ingen Barçaspelare riskerar avstängning genom ett gult kort i en eventuell final.
Barcelona FreD!
2011-04-28 15:19
okej tack :)
Barcelona Barca4eva
2011-04-28 15:17
FreD!

3 gula måste man få
Barcelona FreD!
2011-04-28 15:15
en fråga om daniel alves får gult nästa match är han då avstängd i finalen ? eller är det efter 3 gula kort
Ibi på hal is!
2011-04-28 15:12
Abidal har börjat träna med boll!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-28 14:54
Di Maria best dives! till Madrid fansen...
Barcelona B-Guden
2011-04-28 14:53
L.A.M Nr 10

Peps taktik var
Vill inte dom anfalla på sin hemmaplan kan vi rulla av matchen, och avgöra på camp nou med ett lägre gräs ;)
Pep sa nog rula bara runt bollen om dom kör ultra deffensivt
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-28 14:50
Varför ska VI gå upp och anfalla när dom är på hemmaplan och dessutom har parkerat spelarbussen framför mål? Tycker det var rätt gjort att spela med tålamod, klockrent av Pep.
Barcelona Sano97
2011-04-28 14:49
Herrejävlar igår kunde inte varit bättre asså vi vann och utklassade madrid och är klara för final (inte officiellt)och pepe och ramos missar returen och Mourinho framstår ännu en gång som en dålig förlorare när Pep totalt överlistade honom.
Barcelona NoGo™
2011-04-28 14:48
Cred till DANIEL JAKOBSSON för den artikeln!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:47
Coach pep

Jag tycker bara det var extremt tråkigt att titta på när Barcelona inte ens hade en tanke på att gå upp. Bara passade runt och runt, Real hjälpte ju i och för sig inte direkt till. Men jag tycker vi sätter punkt för det där nu och låt oss istället konstatera att vi höjde oss rejält i andra halvlek och spelade ut Madrid:)
Barcelona Hetfield
2011-04-28 14:45
Läs detta mina damer och herrar. Inte bara vi som synar Mourinhos BS.
Barcelona NoGo™
2011-04-28 14:45
Det bestäms imorgon om Messi spelar på lördag.

According to the club, Messi has bruises and is doubtful for Saturday's game. The medical staff will decide tomorrow #fcblive
Barcelona Cape
2011-04-28 14:44
Undra om det är lika mycket smutskastning emot Barca i något annat land än sverige, på diverse forum och annat? Härlig artikel av Deportivo red förövrigt. Hycklare var ordet.
Coach pep -
2011-04-28 14:42
L.A.M Nr 10

Men det såg ju extremt patetiskt ut. Det kan inte bli mer patetiskt än att världens dyraste lag genom tiderna totalt skiter i att spela fotboll på sin hemmaplan i världens finaste klubblagsturnering. Matchen var ett riktigt hån mot alla neutrala supportrar ja, men Barcelona kan inte dansa om Real Madrid inte vill.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:42
B-Guden

Normal var väl att ta i. Diskussionen var dock inte om den var ful eller inte för jag tror alla kan enas om den saken, utan vilket som var värst av Pepes mordförsök på Casquéro eller Ramos tackling på Messi. Tycker Pepes var mycket värre, Ramos ska dock ge minst fem matchers avstängning.
Barcelona Myrran
2011-04-28 14:41
B-Guden

Jag är så jäkla glad att Lass hann komma in i den situationen och stoppar upp Ramos till en viss del annars är jag säker på att Messi skulle hamna länge i sjukstugan. Är ju bara frustration av Ramos då han tidigare blivit totalt bortgjord av Messi bara några sekunder innan.
Barcelona B-Guden
2011-04-28 14:36
L.A.M Nr 10

Ramos nersparkning normal Hitta inte det klipp där man ser jätte tydligt men man ser hur tydligt som helst på det här också 106 och framåt hur ramos sparkar bara på messi och vill inte träffa bollen heller.
1 match avstägning herregud i england hade det varit 10
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:36
Diar Iniesta Shekha

Absolut ful tackling och ett rött kort, men enligt mig var det Pepe gjorde mycket värre. Den situationen var något extremt, ett av det värsta jag har sett som relativt ung fotbollsupporter. Att sparka på en kille som ligger ner allt vad man har två gånger, det är bara fegt och han ska vara riktigt glad att han endast fick 10 matcher, kunde ha blivit betydligt mer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:33
Coach pep

Tyckte också i efterhand att det var en smart taktik. Dock reagerade jag på att du sa att det såg patetiskt ut när Real försvararde i första halvlek, det var inte så att det bästa underhållningen från oss heller. Hade jag varit neutral supporter hade jag somnat, docm håller jag med om att det var en ganska smart taktik.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-28 14:31
L.A.M Nr 10
Det kanske inte var jättefarligt att han knuffade Puyol , men när han sparkar Messi med FLIT och vill endast träffa hans ben så är det riktigt fult. Tro mig om det hade varit en spelare i tex Mallorca eller Bilbao, han hade fått 10 matchers avstängning, MINST:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:30
Ingen idé att ifrågasätta asfafs känslor för Barca. Man får kritisera sin egn klubb då vi lever i ett fritt land, att jag absolut inte håller med hör inte till saken. Jag har dessutom sett han här förut kanske en eller två gånger, kommer dock inte ihåg vad han skrev men känner igen namnet.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-28 14:29
asfaf - verkar inte som du har följt tillräckligt noga Real och Barca den här säsongen. Hur kan du annars missa alla filmningar, stämplingar, armbågar och allt skit som Real har visat oss.
Marcelo filmade en straff i sista ligamatchen. Albiol stämplade Villa i efterhand med dobbarna, en mängd filmningar för att få med sig frisparkar m fl

(Ässh, att jag håller på och kommentera sånt. Strunt i det).
Coach pep -
2011-04-28 14:29
L.A.M Nr 10

Jag ser ingen anledning till varför vi skulle anstorma Reals mål från minut ett, på Reals hemmaplan, så som de höll på. Vi har en tendens att ge bort bollen på mittfältet ibland och det är inte roligt med Reals Madrids snabba omställningar, speciellt när Di Mierda Maria har bollen. Det var lika bra att hålla bollen i säkert förvar som vi gjorde i första halvlek. Annars hade Real Madrid fått betydligt fler målchanser. Jag vidhåller att det var ett smart drag av Pep som totalt blottade Mourinhos fega och fjolliga taktik.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-28 14:28
asfaf

Enligt din profil har du skrivit 6 inlägg, och du börjar din tid här med att kritisera Alves, Busquets m.fl. för filmning? Kanske inte den bästa öppningen?

Ditt namn antyder väl inte heller direkt att du känns seriös.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:28
Diar Iniesta Shekha

Håller med om det mesta. Iniesta trodde jag skulle saknas väldigt mycket men Keita gör en jättematch med alla sina brytningar och huvudspel. Tycker dock man kunde sakna Iniestas passningsspel igår, Keita slog hyfsat många felpass och var inte den bästa när det gäller tekniken.

Att Ramos tacklingar på Messi och Puyol var fulare än Pepes mot Getafe kan jag definitivt inte hålla med om. Pepe spåarkade en liggande kille allt vad han hade två gånger, Ramos gjorde en ful men ändå "normal" tackling på Messi och sen knuffade han Puyol, men det var väl inte jättefarligt egentligen. Dock var hela händelsen ful och han borde fått minst tre matchers avstängning.
Annons: