/spanien/barcelona/forum/12171.aspx/spanien/barcelona/forum/12171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-17 17:14
Tack till de som har svarat på min fråga, ska ta en funderare senare :P
Real Madrid selakefo the tank
2011-08-17 17:13
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Prefekt svar!
Det var precis det jag ville komma till, men faktum kvarstår att, det skulle gå att träna in. Det skulle dock ta lång tid för dem att vänja sig och det är fortfarande inte säkert att det skulle bli bättre än vad det är nu.

Nu ommer följdfrågan, vad ska ni göra av Thiago och Fabregas för ni jag antar att Xavi och Iniseta kommer spela 70-80 min i snitt varje match?
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-17 17:12

Men ärligt talat så har jag svårt att se honom spela bra i något annat lag som inte har så mycket boll, precis som de andra är beroende av honom är han beroende av att ha de andra som avlastar honom, för han är ingen mittfältsherre som Gerrard och Lampard som ni nämner.

Men varför spelar detta någon roll? Hatar detta argumentet.. Han kommer ändå spela här tills han slutar spela fotboll.

Busquets hade varit centarlmittfältare i andra lag, t.ex i engelska ligan är han 100 gånger bättre än Lee Cattermole i den kreativa rollen. Och Lee Cattermole hyllas ju som han hyllas.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-17 17:12
Arash

Att ta metron efter matchen är inte att rekommendera hehe. Gatorna kommer vara proppfulla och det lär ta timmar innan du är hemma igen.
Real Madrid BB
2011-08-17 17:11
FC Barcelona#10 Kanske Adrian Mutu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona rico
2011-08-17 17:10
Arash:
Åk 1 1/2 - 2 timmar innan match start och ja det kommer finnas tåg efter matchen men det kommer vara propfullt. Jag skulle rekomendera att ta en taxi ifall du/ni skulle få tag på en, det kommer kosta runt 100 kr beror på vart du bor i Barcelona. Jag har alldrig behövt visa leg vid biljett spärren men eftersom det är el clasico så är jag tyvär inte säker.
2011-08-17 17:09
Ojoj, nu har det blivit mycket att svara på,ni ska inte tro att jag försöker klanka ner på Busquets. Jag har sett hans storhet, även om jag inte sett den riktigt lika bra som ni, av förklarliga skäl.

Jag har inte bett honom att slå avgörande långbollar, det jag syftade på är trånga lägen. Jag menar, Xavi, Iniesta, Messi, det är spelare som det inte finns någon anledning att pressa för du kan stå på deras tår och de känner sig inte hotade, för det går i princip inte att ta bollen av dem. Busquets är en spelare som om du ligger när honom så kommer han, om han får bollen, one toucha hem den till försvaret. De andra är spelare som lika gärna kan vända 180 grader och slå en kortpassning eller ta några steg åt sidan för att sedan levera boll.

Återigen jag vet att Busquets är en av de bästa på det han gör och att han är en bidragande del till att Barcas övriga spelare kan spela så fritt och offensivt.

Men ärligt talat så har jag svårt att se honom spela bra i något annat lag som inte har så mycket boll, precis som de andra är beroende av honom är han beroende av att ha de andra som avlastar honom, för han är ingen mittfältsherre som Gerrard och Lampard som ni nämner.
Barcelona Rioja
2011-08-17 17:08
Det blir fullsatt på Camp Nou i dag så metro blir fullpackad oavsett om du åker en hel timma innan matchstart.
2011-08-17 17:07

Det kan ha varit ett dåligt uttryck, det jag menade med det var att han är den enda som inte kan röra om i grytan på Barcelonas mittfält, med exempelvis Fabregas eller Thiago på den platsen skulle ni troligtvis få ännu bättre rörelse på mittfältet. Det skulle vara fler som rörde sig in och ut i små ytor, och andra lag skulle få ännu svårare att få låna bollen.

Fel. Tyvärr har du fel. Jag förstår att man tror att 1+1 måste vara två inom fotboll men så är det ibland inte. Fabregas hade löpt in i Xavis löpningar, samma hade han gjort i Iniestas. Det som gör vårt 3 manna mittfält så unikt är att både Xavi och Iniesta har frihet att springa lite var de vill på planen, sålänge det är på deras sida av planen. Busquets skyddar backlinjen bakom dessa och går i princip nästan aldrig framför dessa. Fabregas hade försökt springa sig igenom. Thiago hade försökt springa sig igenom. Hade de inte gjort det, så hade de inte varit lika effektiva då deras spelstilar är på det sättet.

Busquets är imperfectly perfect så att säga. Hade många lag i världen haft en Busquets hade de varit mycket mycket bättre. Fråga Vicente del Bosque, tränaren som senast vann Champions League med er,(två gånger också), vad han tycker om Busquets så ska du få ett mer målande svar ;-)
Arash - Per sempre Juventus!
2011-08-17 17:01
Tja!

Ska ner till Camp Nou om ett par timmar och undrar ett par saker.

När är det bra att åka med metron för att slippa åka i fullpackade tåg? Tänkte åka rätt tidigt så det gör inget om det är flera timmar innan match.

Och, vet ni om det går tunnelbanor efter matcherna?

Har hört att de öppnar grindarna in till arenan en timme innan matchstart, är det sant? Behöver man legitimation?

Sorry för alla frågor, men hoppas nån har tid att svara!
MVH
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 17:00
Barcetia Sparka Yaya? Njaa :p
Barca4eva

Det kan ha varit ett dåligt uttryck, det jag menade med det var att han är den enda som inte kan röra om i grytan på Barcelonas mittfält, med exempelvis Fabregas eller Thiago på den platsen skulle ni troligtvis få ännu bättre rörelse på mittfältet. Det skulle vara fler som rörde sig in och ut i små ytor, och andra lag skulle få ännu svårare att få låna bollen.

Nu är detta såklart bara en teori från mig, problemet med det är just som jag sa innan att ert spel kanske skulle bli alldeles för långsamt. Om jag hade rätt svar på detta skulle jag ha Peps jobb och nu har jag inte det. ;)

Men jag tycker som sagt att det är en intressent diskussion.

Hur ser ni på Thiogos och Frabregas plats i ert lag, ska dom bara spela när dom andra är trötta? Thiago är för ung för att sitta massa på bänken.
Jag tror det hade varit perfekt om Xavi varit 2-3 år äldre, då hade dessa två slagits om att vara hans arvtagare, nu är det för länge kvar tills Xavi lägger av. Hur länge orkar dessa vänta på sin tur?
Busquets är vår viktigaste spelare spelmässigt efter Xavi. No Busi, no dominance. Vilket bevisades i förra supercupsmatchen. Startar Busi så ska du se en stor skillnad i bollinnehavsprocenten från förra matchen.
Dojjan
2011-08-17 16:59
FC Barcelona #10 //

Tror det är Hulk från Porto
Barcelona Rioja
2011-08-17 16:59
Den som inte ser storheten i Busquets kanske ska ägna sig åt någon annan sport som är enklare att begripa typ boule.
2011-08-17 16:55
Busquets är en av de mest snabbtänkta spelare i hela truppen. Bäst kortpassningsspel har han definitivt.

Räcker det inte med Xavi's citat där han säger att Busquets är en av de viktigaste kuggarna? Eller Peps val att sparka Yaya touré för att låta Busquets spela? Eller att Busquets petar världens bästa pure-defensive midfielder?

ferreira19

Lampard och Gerrard är one-touchspelare. Busquets är en half-touch spelare. Han är mycket bättre än båda två på one-touch.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-17 16:54
selakefo

Det är precis det som är meningen, han ska i princip bara ge bollen till Xavi. Busquets har för övrigt bättre teknik än man tror, något han visade flera gånger förra säsongen. Man tror inte det på grund av hans långa ben men han vände upp flera spelare då.

Att kritisera Busquets för att inte slå långpassar är som att kritisera Casillas för att han inte gör fler mål, det är liksom inte hans jobb :P

Busi är den som gör skitjobbet i Barca. Erbjuda passningsmöjlighet, balansera laget, förutse attackmöjligheter från motståndarna osv. Han är en av dom med bäst spelutfattning i Barca enligt min åsikt. Xavi slår honom, sen är det riktigt jämnt.
Barcelona Decinho
2011-08-17 16:54
selakefo the tank,

Jag tror snarare barcetia syftar på att Busquets är den som behärskar kortpassningsspelet på små ytor bäst av alla våra mittfältare. Må så vara att han inte slår lika många avgörande passningar som Xavi tex, eller att han inte har lika "sexig" spelstil som Thiago eller Iniesta, men klanka aldrig ner på hans passningsspel eller speluppfattning! För på de områdena är han bland de bästa i världen, fråga bara Xavi som har hyllat honom gång på gång.
Barcelona Barca4eva
2011-08-17 16:53
Selakefo the tank Han kan inte vara en "felande länk" när han gör det Barca vill att han ska göra.
Barcelona ferreira19
2011-08-17 16:51
utan att ha röda(blåa) ögon så är busquets världens bästa one touch spelare tillsammans med gerrard och lampard
2011-08-17 16:45
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Motiviering? Du menar kanske att han har samma snabba huvud och kortpassningspel som de andra ni har på mittfältet? Busquets är en duktig spelare, men han spelar mycket enkelt och mycket sällan gör han någon svårare passning eller liknande.
2011-08-17 16:42

Att Busquets är en utomordentlig onethouchspelare har jag koll på, men jag ser som "den felande länken" i Barca om du förstår vad jag menar, han är i princip den enda som inte behärskar ert kortpassningspel i trånga situationer.

VAAA HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHahahahAhahAHAHhaHAhahAHAHAHAhahahah
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-17 16:27
Mujje

Du behöver nog inte oroa dig för att de ska svälta. En medelmåttig fotbollsspelare tjänar fortfarande mer än en läkare.

Stackars de :( *snyft*
2011-08-17 16:24
Alvés - Por Que?

På tal om det, ska de spela från start idag?

Ingen som vill yttra sig angående min fråga om vilket mittfält ni helst möter/ helst inte möter ikväll?
Barcelona Smogen
2011-08-17 16:17
GerardPiqué3

Tack för tipset, Har flugit med dom ett par gånger till SThlm och älskar att dom har wifi på flygplanen! Men dom var tyvärr rätt dyra ner till Barcelona. I alla fall om man jämför med Ryan.....
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-17 16:15
selakefo the tank

Exakt det jag menar, han ska inte vara den kreativa i vårat lag det är därför han passar in perfekt i vårat mittfält då han är den som levererar bollen direkt till Xavi eller Iniesta med One-touch spel så vi får ett snabbt spel som gör så att motståndarna inte hinner med och det öppnas upp ytor, i matchen mot er i söndags så saknade vi honom och Xavi rejält och det märktes p.ga. vi inte dominerade mittfältet som tidigare. Busquets snabba boll distribution gör så att vårat spel inte är lika långsamt. Men det märker man efter att ha studerat honom under flera matcher så ser man hur viktig han är:). Nu måste jag iväg och spela match själv som offensiv mitt så du får hade bra ;).
2011-08-17 16:09
Alvés - Por Que?

Det är möjligt att det stämmer som du säger, kommer dock inte kolla youtube för att se om han är bra, om du kolla Drenthe på youtube förstår du vad jag menar.;). Kollar i såfall hellre på matchen ikväll och avgör igen.

Att Busquets är en utomordentlig onethouchspelare har jag koll på, men jag ser som "den felande länken" i Barca om du förstår vad jag menar, han är i princip den enda som inte behärskar ert kortpassningspel i trånga situationer. Däremot kan jag förstå att det är just det som gör att han passar så bra som pivote eftersom det inte är hans uppgift att vara kreativ osv, hans uppgift är att leverera boll till Xavi och bryta bollar.
Barcelona Mujje
2011-08-17 16:07
Hetfield - Sanchez is the next star

Det är inte direkt "bara". Det finns många och större problem som man ska handskas med. Det är förbundet själva som bjuder upp till "kamp" så att säga så de är en del av problemet.
Men ja, jag kan hålla med om att det hela är klumpigt utfört av dem.

Samtidigt måste man ta tag i detta och lösa problemen så fort som möjligt så det inte blir som i Bologna där Di Vaio fick betala ut lönerna ur sin lön för att spelarna skulle ha sitt levebröd.
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-17 16:03
Smogen

kolla norwegian air =)
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-17 16:03
Smogen

kolla norwegian air =)
Annons: