/spanien/barcelona/forum/1217.aspx/spanien/barcelona/forum/1217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2016-05-08 17:06
Världens bästa spelare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Halilovic
2016-05-08 17:06
MEWSSSSIIII
Barcelona El Soap
2016-05-08 17:05
Sådärja!
Barcelona Andresito
Hur många sånna mål har han gjort egentligen?
Barcelona Blaugrana91
MESSI!!!
Barcelona Liunil Masse
JAAAAAAAAAA MESSI!!!!!!! KASTA DIG LOPEZ
Barcelona Rambla~
Sug på den Pau i målet. :P
Barcelona Federer
GOOOOOOOOL MESSI!!!
Barcelona Federer
GOOOOOOOOL MESSI!!!
Barcelona Federer
GOOOOOOOOL MESSI!!!
Barcelona the cameroonians
GOLAZO!!!! DE PUTA MADRE MIA MESSI
Barcelona El Soap
barcastuff @barcastuff Mathieu warming up #fcblive Yippi-fucking-yay.
Barcelona Rambla~
2016-05-08 17:03
Så det är den nivån som gäller? Domarjävel, ditt korrupta as.
Barcelona neymar JR
2016-05-08 17:02
Rött kort på den va ?:) snacka om att fullfölja en vårdslös tackling.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-08 16:57
FKN VAMOSSSS!!!!
Barcelona Vampíro
2016-05-08 16:54
Nej jag tror fan de föredrar att förstöra för Barça och ge titeln till Madrid än att vinna nått själva. De firar fan fortfarande "Tamudazo" än idag de jävlarna. CL > förstör för Barça. Espanyol logic.
Barcelona Gabriel
2016-05-08 16:49
Vampiro Nog för att matchen är av stor importance för pericos smutsen men du överdrev nog liiite när du säger att den här matchen för den är större än en CL-final. Inte för att de någonsin hade nått dit men ändå. Men jag förstår din poäng så jag ska inte vara jobbig (om jag inte redan uppnått det), ja dom kommer va äckligt jobbiga idag.
Barcelona Vampíro
2016-05-08 16:46
Hur fan kan skorstenen ta en plats på bänken framför Bartra efter att ha varit sämst/skadad? Ingen logik.
Barcelona grande jw
2016-05-08 16:29
Ajax förlorade nyss ligatiteln i sista omgången efter att ha spelat lika mot De Graafschap medans PSV lyckades vinna mot Zwolle. Stod på lika poäng inför sista omgången. Ajax motstånd låg näst sist i ligan. Redan klara för nedflyttning. Tidigare möten: 17 vinster och 2 oavgjorda för Ajax. Bara hoppas att vi har bättre nerver...
Barcelona Blaugrana91
2016-05-08 16:08
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive Väntad elva.
Barcelona Davids3
2016-05-08 16:01
Bröder, om någon sitter på en bra stream när matchen börjar så dela gärna med er. Kommer pga. jobb inte ha möjlighet att leta efter någon bra!
Barcelona Reymar
2016-05-08 13:59
Idag bärgar vi titeln! Real kryssar och Atletico torskar. Fullsatt idag på Camp nou och ett fantastiskt tifo som välkomnar spelana som säkerligen är taggade till max. Idag krossar vi svinen från andra sidan stan.

Vamos!!
Barcelona Vampíro
2016-05-08 13:57
Man kan inte underskatta betydelse av denna matchen för Espanyol. Detta är större än en CL-final för dem, att potentiellt stoppa Barça från att vinna, nej det blir inte större än så för den klubben. Vi såg hur jävla desperata de var i CdR i vintras och vi kan förvänta oss det gånger tio idag. Upp till bevis!
Barcelona Barcadinho.
2016-05-08 13:31
Tamudos mål sitter i minnet som om det var igår. Hur han drog shhh fingret mot publiken. Jag kommer ihåg exakt allt om den här dagen. Vad jag var, hur jag satt, rummet, allt. Vi var på semester vid Meddelhavet, jag såg matchen i hotellrummet, dagen var förstörd. Solen o poolen var värda ingenting.

Och idag är jag i Barcelona, snart en match och jag tänker för ofta på målet 2007, orolig för det minnet. Pratade igår på en resturang med fyra unga svenskar om det. De kom inte ihåg målet så klart. De var kanske för unga.

Min tröst - jag har varit på 6 matcher här och alltid sett Barca vinna. Alltid käkat samma Frankfurtkorv innan jag gick in i arenan, på samma ställe. Jag får göra samma sak idag, det ger tur :-)
Barcelona Neymar N11
2016-05-08 13:09
Hela laget måste höja sig ikväll, Espanyol kommer spela på liv & död. Alla måste vara vakna och speciellt Neymar och Messi. Komigen Barca
Barcelona Neymar N11
2016-05-08 12:56
Sista 2 omgångar, det blir antingen himmel eller pankaka. Känns som om det vore el clasico match ikväll. Nervös från huvud till tå
Barcelona Himne del Barcelona
2016-05-08 10:34
Det finns ögonblick man upplevt inom fotbollen som aldrig försvinner från näthinnan. Det behövs inga repriser. Man minns ändå precis hur det såg ut och det räcker med att se tillbaka på den minnesbilden för att känslorna man fylldes av då ska komma tillbaka, oavsett om man vill det eller inte. De senaste dagarna har två sådana ögonblick nämnts här inne på forumet. Det ena är Iniestas mål på Stamford Bridge som är det kanske allra starkaste ögonblicket jag upplevt som Barcelonasupporter. Det finns mål som förändrar matcher och hela säsonger. Sen finns det mål som förändrar och bestämmer riktningen för en hel era och flyttar gränserna för vad som är möjligt. Vill man överdriva utan att ta i allt för mycket kan man säga att det finns mål som förändrar människors liv. När Iniesta dundrade in 1-1 mot Chelsea på Stamford Bridge var man såklart oförmögen att förstå hur mycket mer det där målet faktiskt betydde än en finalbiljett. Det var startskottet på storhetstiden för en mycket speciell generation fotbollsspelare som från och med då inte såg några som helst begränsningar för vad man kunde uppnå tillsammans. Lite mer än ett år senare hade de här spelarna tagit med sig den här oövervinnliga känslan till ett landslag som allt som oftast hade varit storfavoriter inför mästerskapen, men som aldrig hade lyckats leva upp till det. När Iniesta lägger upp bollen till sig själv och skjuter VM-guldet till Spanien gick det inte längre att klättra högre - de hade tagit sig till den absoluta toppen och vunnit precis allt som går att vinna. Varje gång Iniesta byts ut och hyllas av motståndarnas fans går det rysningar genom hela kroppen och man tänker tillbaka på två speciella ögonblick som förändrade så mycket för så många. Nu när det återigen är Espanyol som står för motståndet i näst sista omgången finns det tyvärr en annan minnesbild som har varit omöjlig att förtränga.Jag har försökt, men kommer förmodligen aldrig att glömma hur Tamudo dyker upp mellan Puyol och Márquez och skickar ligaguldet till Real Madrid. På samma sätt som man kommer ihåg glädjen, euforin och rysningarna man fick av Iniestas mål känner jag direkt av den starka ångest som infann sig när Barcelona tappade ligaguldet 2006/2007 mot stadsrivalerna. Kontrasten mellan dessa två - mellan himmelriket och helvetet - är fotboll för mig. Om man har fått lida som under avslutningen på säsongen 2006/2007 blir känslorna som infinner sig 2008/2009 så mycket starkare. Förra säsongen fick vi återuppleva den magiska känslan av en trippel. Nu kan det mycket väl bli dags att lida igen. Snacka om ångestmatch mot Espanyol som kommer springa tills de dör och sparka ner Barcelonas storstjärnor så fort de får chansen. Trots att resultaten säger annorlunda har det spelmässigt inte alls sett lika övertygande ut den senaste tiden. Mot Betis väntade Barcelona på tok för länge innan man började gå för det på allvar. Mot Espanyol kommer Barcelona inte att få en centimeter gratis och då håller det inte att vänta för då kan det redan vara för sent och vi får återuppleva ett nytt trauma. Det är en otäck match som kommer vara obehaglig att titta på med tanke på att vet vad som står på spel och hur det känns att tappa en ligatitel i näst sista omgången. Samtidigt går det inte att låta bli att titta. För det här är fotboll när den är som allra bäst och värst - när allting verkligen ställs på sin spets.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-05-08 10:28
Tror Madrid lagen tappar poäng idag...
Barcelona neymar JR
2016-05-08 09:46
Tyvärr så tror jag att den här ledningen hade vunnit utan trippeln med. Folk därnere har aldrig gillat laporta, mest den yngre generationen och cruyffistas (?). Trodde på allvar att benedito hade en chans men han tystnades ner ganska fort. Ben arfa # 10 den nye frälsaren. Barcelonas nattklubbar kommer ha kul. Undrar vem som blir den förste spelaren att nita honom, suarez trot jag stenhårt på.
Barcelona 1919
2016-05-08 01:07
Den hör inte hemma här. Varning! Fullt medveten om att det enbart var ditt 3:e inlägg på forumet.

/Mod
Annons: