/spanien/barcelona/forum/12169.aspx/spanien/barcelona/forum/12169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-01 16:38
L.A.M Nr 10

Håller med, dock gillar jag Aston Villa främst i England då de är ruskigt sköna att lira med på FM/Fifa :)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-01 16:38
addeh

Hade du hellre valt Aguero än t.ex Neymar?

Jag vill också ha en forward till tills nästa säsong. Det finns ett par som lockar, men priset spelar ju in en del också. Tror Aguero blir dyrare än Neymar.
Neymar vore en grym värvning för oss. Och som jag sagt tidigare, det är smart att köpa honom som första klubb i Europa. Sen stiger nog priset nåt enormt

En annan spelare jag inte skulle tacka nej till är Pastore. Jag vet, det är ingen renodlad anfallare, men hans egenskaper skulle garanterat passa in väl i vårt lag och kunna spela både i anfallet och på mitten. Och det är ju knappast negativt. Sen är jag nyfiken på att se vad han och Messi kan hitta på tillsammans. Det finns dock två men med denna eventuella affär: Priset och frågan om Pastore kan tänka sig att inte vara given i startelvan. För ordinarie skulle han inte bli, men med en sån klasspelare vågar säkert Pep rotera mer, vilket jag hoppas han gör nästa säsong.

För övrigt tror jag Villa och Afellay kommer vara riktigt vassa kommande säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-01 16:37
Det är verkligen konstigt men jag kan verkligen inte gilla nåtot lag i PL. Chelsea är bara ett skitlag som är ihopköpt, spelar tråkigt och gnäller på domare. Arsenal ska alltid sno våra talanger och ses som ett storlag även om de inte vunnit något på evigheter. City har väl knappt något fan utanför Manchester. United har väl inte riktigt gjort något jag inte gillar, förutom att de inte har så roliga spelare som spelar ganska fult. Tottenham är de enda jag gillar lite i England men de kan väl inte ses som ett storlag med chans på ligatiteln varje år.

Vanligtvis skulle jag nog hålla på United, nu skulle det dock vara roligt om Chelsea eller Arsenal tar titeln. Hoppas United får kämpa tills slutet så att de kommer utkörda till oss. Dessutom har jag fått en ny hatspelare i Ferdinand efter det där uttalet. Jag säger bara, gå tackla ner några nadra i PL och skit i att uttala dig när två spelskickliga lag möts.
Futzzzbol!
2011-05-01 16:37
Hovak//

Jag tror redan mot Espanyol faktist. för att real tar inte sevilla på borta plan tyvärr
Barcelona Hovak10
2011-05-01 16:36
får man inget svar , verkar som ni håller mer koll på united än barca frågor...

när tror ni barca firar liga guldet, på vilken match,?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-01 16:35
Angående situationen mellan Busquets och Motta i semifinalen förra året så kan jag tycka att direkt rött kort är hårt dömt men å andra sidan så hade ju Motta redan ett gult kort i matchen så han hade åkt ut i vilket fall som helst eftersom han då hade fått sitt andra gula.

Futzzzbol!
2011-05-01 16:32
dömda matcher i CL = 47 Gula kort = 164 Röda kort = 7
Atlético addeh
2011-05-01 16:31
Hetfield

Kun är enligt mig inte bara en av dem bästa i ligan, han är av av världens främsta. Synd att han inte fått det erkännandet han förtjänar än.

Hade jag fått värva en anfallare i sommar hade det blivit Agüero, inget snack. Vi har redan en hårt jobbande och snabb Lavezzi-typ i Pedro, det vi behöver är en utmanande ytter som har det där lilla extra.

Men som sagt, för ligans bästa hoppas jag Atlético värvar en bra coach samt de spelare det pratats om (Piatti, Turan, Miranda & Sílvio) och lyckas behålla Kun. Vi får väl nöja oss med Neymar, som ändå har potential att bli hur bra som helst.
Futzzzbol!
2011-05-01 16:30
gillade verkligen inte de Bleeckere fyy fan asså
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-01 16:29
Hoppas Barcelona spionerna kollar på denna match. Ifall vi tar oss vidare mot Real, så är det bra att hålla koll. United har i stort sett legat rätt och låtit Arsenal rulla, de ställer om när tillfället ges och gör det bra. Beror helt och hållet på hur de ställer upp, nu när den duktige Valencia kommit in så har de en mer offensiv start 11a.

Arsenal har mycket av spelet, men kommer inte till så många vassa chanser, påminner lite om Barca när de möter ett lag med klass försvarare som hela tiden ligger rätt och styr bort en.

Uniteds kryptonit ett bollförande lag som har en duglig backlinje samt en massa energi!

Någon som vet om vi har någon scout som ser på live?
Futzzzbol!
positivt eller negativt?? vad säger ni?
The Special Five
Serie A nuförtiden spelare är grovt överskattade. Att prestera i Serie A där en 35(?) åring leder skytteligan är ingen merit. Di Natale hade ju inte platsat i någon av de spanska topplagen
Futzzzbol!
De Bleeckere took charge of the Semi-final match between Barcelona and Inter on 28 April 2010. He was involved in a couple of controversial decisions. He gave Inter mid-fielder Thiago Motta a red card for an offense on Sergio Busquets. Television replays suggest that Busquets made the most of the contact and prompty rejoined the game after Motta had been sent off. Also, late in the game, De Bleeckere wrongly disallowed what would have been the winning goal by Barcelona forward Bojan Krkic for a non-existent handball by Yaya Toure in the build-up play.
2011-05-01 16:27
Ja, det är ju snarare Chelsea som jublar än Arsenal om detta står sig. Då har de blåa ligan i sina egna händer. Tänk, det är inte alls omöjligt att United blir titellösa :P

Själv tycker jag dock det hade varit roligast om Arsenal vann ligan. Jag avskyr deras sätt utanför planen och att de ska snoka runt i la Masia hela tiden, MEN de spelar den fotboll som tilltalar mig mest i PL.. i sina bästa stunder. Det och det faktum att brorsan håller på dem gör att jag tycker de vore kul om de vann PL någon gång. Utanför England önskar jag dem ingen lycka
Barcelona Hetfield
2011-05-01 16:24
addeh

Kun är inte dålig, en av mina favoriter i ligan. Jag skulle hellre vilja se Lavezzi då han är en naturlig ytter.

PedroRodriguez
2011-05-01 16:23
Fasen vad intressant ifall Arsenal vinner. Då är Chelsea 3 poäng efter Man U, och nästa vecka möts Chels och Man U på OT.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-01 16:23
1.70-ligan - Anims Abidal!

Håller nog på United ändå, ogillar Arsenal med tanke på att dem försöker sno unga talanger av oss. ;)

Dock så har jag tappat respekt för United också efter Rio Ferdinands uttalande...
Atlético addeh
2011-05-01 16:22
Om Luis Enrique väljer att vandra vidare och ta över Atlético Madrid nästa säsong samtidigt som de får igenom alla värvningar som ryktas vara "klara" tror jag på fullaste allvar att dem kommer vara med och utmana i toppen. Och ja, det menar jag.

Om Kun till nästa säsong får ett par lekkamrater där framme i form av Piatti och kanske även Salvio som är på lån i Benfica och möjligen vill tillbaka till den spanska huvudstaden, tror jag det kommer bli hyperfarligt. Just nu har försvararna endast en spelare att hålla reda på, Agüero, ändå bär han laget på sina axlar och har i och med sitt mål igår nätat i sju raka matcher.

Fast frågan är om Kun blir kvar i Atlético så bra som han spelar just nu. Han vore en dröm att se i blårött, men samtidigt skulle det bara förstöra ligan ännu mer, och som La Liga-älskare skulle jag tycka det var synd.

Ganska off topic, men alltid kul att spekulera om konkurrenterna inför nästa säsong.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-01 16:21
Självklart så håller man på United. Arsenal ska inte vinna ett skit.
Lost Art Of Murder
2011-05-01 16:20
Unnar inte Arsenal ett dyft. Hejar på United.
Barcelona Hetfield
2011-05-01 16:20
Det gynnar oss om Man U tappar lite så att de måste fokusera på ligan.

Så jag säger: Go Arsenal (och sluta ta talanger från oss :P)
2011-05-01 16:19
Vilka håller ni på? Själv håller jag på Arsenal. Unnar brorsan lite glädje!
2011-05-01 16:19
The Special Five

Även jag tycker synd om snubben då han sitter vid sin dator hela dagen och spammar forumet. Vet vem snubben är också irl.
PedroRodriguez
2011-05-01 16:17
Arsenal 1 - 0. Ramsey.
Barcelona Zamboza
2011-05-01 16:17
Ramsey 1-0 till Arsenal.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-01 16:16
Hoppsan 1-0 Arsenal
The Special Five
2011-05-01 16:11
Sir Alexs obligatoriska 5+ tilläggs minuter nämns inte heller i artikeln. United kanske borde byta namn till FA United istället?
The Special Five
2011-05-01 16:10
Oleguer

Jag känner faktiskt lite sympati för honom, att ha en dator och ett forum som sina bästa vänner kan inte vara enkelt. Jag tycker bara synd om honom faktiskt
Barcelona Zamboza
2011-05-01 16:09
United fruktar säkert redan en repris på 2009. Att dem ens orkar bemöda sig skriva en artikel om oss ska vi ta som en komplimang. Och Ferdinand fördömer filmningar från vår sida. Undrar om han nånsin gjort det om Nani eller sin polare CR. Annars kan han ta och hålla käft. Jag hoppas att Arsenal vinner idag, för då får United slita in i det sista inför en eventuell final mot oss.
2011-05-01 16:04
Det är just därför I.Kaljic sprider sin skit. Just för att ni reagerar och skriver om honom. Det är detta han är ute efter, att få uppmärksamhet av Barcafans. Skit i det han skriver och nämn inte trollet här.
Annons: