/spanien/barcelona/forum/12168.aspx/spanien/barcelona/forum/12168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Futzzzbol!
2011-04-30 01:07
och ingen snack om saken att Pepe ska ha gult vid en tidigare situation och då skulle han endå åkt ut där för att det är minst gult kort!
Canaletes
2011-04-30 01:05
hahaha rolig video jag hittade

¿Por qué?
Futzzzbol!
2011-04-30 01:01
Har fått nog nu! från och med nu kommer jag inte orka diskutera med barca hatare.
aa Pep betalar dommarna, Messi e dopad, uefa hade tråkigt en dag och bestämde sig för att göra 1 lag till vinnare och woops så lottades barcelona. HUR kan real fansen verkligen tro på sånt här?? heeelt knas. men vi är mycket bättre en real och det visades i höstas när Mou verkligen trodde han kunde ta oss offensivt hahahahahah
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-30 00:40
Rolle_D

Khadaffi varning :D
Roja y Azul - FCB
2011-04-30 00:34
Ibi på hal is!

Vilken bluff han är . Hur kan man ens säga sådär sedan göra helt tvärtom? Verkar som om något inte uppfylldes som han ville i barca. Kan det vara därför han har denna ilska i sig om barca?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-30 00:34
Imorgon kan vi vara ett stooort steg närmare ligatiteln. Håller tummarna stenhårt!!

Godnatt på er!
Rolle_D
2011-04-30 00:23
Denna patetiska moderat vid namnet Valdebebas som är född 1991 ska leka någon slags diktator då han spärrar folk i real forumet om man har en åsikt som är avvikande mot resten av de "blåögda real fansen" som inte vet ens om laget real fanns före 2000-talet.
Ibi på hal is!
2011-04-30 00:18
Checka länktips!!!!
Barcelona emilio___
2011-04-30 00:10
Har ni läst artikeln i sport.es de har avslöjat att videon har manipulerats och att alvez blev träffas!! Han överdrev, yes! Men han blev träffad!!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-30 00:09
jag blir fan äcklad av folk som tror att Alves filmade när Pepe åkte ut. Hur är det ens fysiskt möjligt att flyga upp så som Alves gjorde om Pepe inte träffade.
Istället läser dom en rubrik från Marca och skiter i att bedöma själva. Helt galet...men vad kan man förvänta sig av dem.

Afellay lekte med Marcelo när han kom in för övrigt, han borde få hoppa in tidigare alternativt starta om Pedro känns tveksam.
Barcelona Rambla~
2011-04-30 00:08
Trippeln

Du kan inte ha sökt vidare bra eller proffsigt.
Barcelona samot
2011-04-30 00:07
Zizou01, tråkigt att höra. Var väl mest Christiano som var den enda som försökte anfalla. Helt klart att du ska få ha din uppfattning om matchen.. gör dig inte till mindre real fan än någon annan. Att bli avstängd för det är ju idiotiskt..
Iniesta Lujan#8
2011-04-30 00:01
Zizou

Dom här konspirationsteorierna är roliga, dom flesta madridfansen väljer att ta upp fördelarna som Barca får, men blundar för domsluten man får emot sig..

Det forumet är ett jävla skämt, man får inte ens komma med egna åsikter..
Zizou01
2011-04-29 23:56
2011-04-29 23:50
Ryo Miyaichi

Hehe, blir att direkt efter ankomst dra till hotellet, kasta av väskor och annat skit.
Bege sig mot Watford och försöka fixa biljetter till denna galet utsålda match.

Måste ju se QPR säkra PL platsen =)
Synd att jag kommer få sitta bland massa äckliga Watfordfans bara..

Aja, kanske dags att "börja" packa :S

Jag hade dock blåst av hela denna resa om jag fick byta den mot El Clasico på tisdag, jag kommer be taxichaffisen i NY att köra som en jävla dåre för att jag ska hinna till hotellet och dra upp en stream, haha
Ryo Miyaichi
2011-04-29 23:47
Andreas - V.V [Barney S]

Fan vilken helg! Grymt! Vill resa runt till så många olika arenor som möjligt jag med.... Så jävla grymt bara, allt jag har att säga!

Hoppas resan blir bra!
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-29 23:38
LAM Nr 10

Satt och tänkte på det igår jag med och kom fram till följande; Med Pepe avstängd och Khedira skadad kommer Mou inte ställa upp med en trivote, vilket genast blir en offensivare uppställning, om än fortfarande något defensiv uppställning av Mou. Antingen väljer han att köra med både Alonso och Lass och sedan spela med Kaka/Özil, Ronaldo, Di Maria samt Higuaín/Benzema. Alternativ två är att endast köra med Alonso som ensam pivote och då med Ronaldo, Di Maria, Kaka/Özil och både Higuaín och Benzema.

Kör Mou med alternativ två vilket förmodligen skulle gynna Real mest med tanke på deras utgångsläge, kommer Barca att kunna ta sig igenom deras försvar betydligt lättare än innan, speciellt utan Pepe och Ramos i försvaret. Väljer han att gå mer på det säkra och köra med alternativ ett, dvs med både Alonso och Lass kommer det fortfarande att vara lättare för oss att bryta igenom deras försvar än det var innan Pepes utvisning på Bernabeu, men inte lika mycket som alternativ två av naturliga skäl.

I mitt tycke gynnas båda lagen av att Mou ställer upp med alternativ 2 och går så offensivt det bara går, då Real kan få in ett tidigt mål och sedan jaga ett andra för att sedan kunna sätta in Lass och sjunka ner en del på egen planhalva och helt enkelt satsa på kontringar. Dessutom har han möjligheten att slänga in Adebayor och mata långbollar som kan förvaltas av Ronaldo m.fl.
2011-04-29 23:11
Andreas

Och jag ser fram emot ett liv likt ditt i höst - jobb och bo hemma FTW!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 23:10
1.70-ligan

Ja, inget förvånar mig mig när det gäller Mourinho längre. Bli inte det om man ställer upp méd endast tio man på Camp Nou med motiveringen "någon kommer ju ändå åka ut ändå". Sedan när man förlorar så skyller han på att man åter får spela med tio man mot Barcelona, när ska han få spela med fullt manskap?
2011-04-29 23:04
Ser fram emot morgondagen och söndag.

Watford - QPR 15.00
Chelsea - Spurs 17.30
&
Arsenal - United 14.05 Söndag.

på plats, ska vi se om Engelsk fotboll är nåt att hänga i granen =P

Ser mest fram emot Watford - QPR =)
Kommer ev missa några minuter i början av Chelsea matchen men äsch, vem bryr sig om Chelsea, go Spurs!

2011-04-29 23:01
LAM nr 10

Jag tror inte det. Jag tror han kommer starta tok-offensivt i hopp om att få in ett par bollar, för att sedan sätta in defensiva spelare och säkra bakåt. Gör han inte det utan spelar som i de tidigare matcherna är det bara att tacka och ta emot :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 22:58
1.70-ligan

För att gå vidare måste ju Real gå framåt. Om jag får spekulera i hur Mourinho tänker så tror jag han tror att det inte är kört, men är en för svår uppgift. Därför skulle det inte förvåna mig om han fortsatte med samma taktik som tidigare matcher eftersom han absolut inte vill skämma ut sig och förlora med flera mål.

Om Real kör defensivt kan vi ju bara passa runt som vi gjorde i första halvlek i förrgår, spelar det offensivt kommer ju de få chanser att göra mål på men vi kommer också få mer ytor, det kommer i alla fall bli en klart roligare match!
2011-04-29 22:40
LAM nr 10

Själv hoppas jag inte att Mourinho går in för offensivt mot Barca. Gör han inte det är vi redan vidare. De har gjort 2 mål mot oss över 300minuter hittills med den taktiken. Jag tror han kommer satsa offensivt. Det är hans enda chans och Real har faktiskt spelare som kan vända på steken för dem. Samtidigt kan det lika gärna leda till några mål i baken. Det är en chansning, men Mourinho måste våga göra den.

2011-04-29 22:35
Kolla på Pepes ansiktsuttryck.

" I am gonna kill you bastard, aaaaaaaaah!!!!!!!! "

Nuff said.
2011-04-29 22:34
Klockren video! Alla Barcahatare och de som försvarar Mourinho bör ta sig en titt
Barcelona Blaugrana91
2011-04-29 22:23
Aftonbladet har skrivit en artikel gällande att någon manipulerat videon, som sagt ganska självklart att det är Real själva...Usch.
Iniesta Lujan#8
2011-04-29 22:21
Messis andra mål är ju fan helt sjukt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 22:19
Hur tror ni Real kommer till Camp Nou nästa match? Eftersom de ligger under med 2-0 skulle det logiska vara att spela offensivt och gå för segern. Är dock inte helt säker på att Mourinho tänker i de banorna. Han vet nog själv att han har en ganska omöjlig uppgift framför sig, då kan han kanske gå in med "alle man bakom boll" taktiken igen. Tror nog att 5-0 förlusten tog rätt hårt på honom och han vill nog för allt i världen inte bli utklassad igen.

Jag hoppas Real går in med en offensiv fotboll så att Barcelona kan köra över dem med tiki-taka. Vinner vi med några bollar och rullar ut dem kommer förhoppningsvis denna semifinal att minnas som matcherna där Barca dominerade över Real istället för "domarskandalen".

Vad tror ni?
Barcelona FCB Més que un club
2011-04-29 22:03
Hej alla glada culés!

Jag tänkte tanka ner matchen mot Madrid och har inte lyckats hitta någon bra länk med hd kvalité. Finns det någon här inne som kan dela med sig någon länk? Vore evig tacksam! Rambla, du brukar väl tanka ner?

Tack!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-29 21:45
Mycket kloka ord av Ramon Calderon, jag håller fullständig med honom, starkt..
Annons: