/spanien/barcelona/forum/12161.aspx/spanien/barcelona/forum/12161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mascherano
2011-05-02 15:07
Till alla Real Fans.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-05-02 14:56
Efter alla Real Madrids anklagelser så känner jag precis som Depor-fansen gör i länktipset.
Barcelona Barca4eva
2011-05-02 14:51
Källkritik är det man använder sig minst av nuförtiden.
Barcelona el Maestro!
2011-05-02 14:42
"...Hans förhållande med internet har verkligen gått för långt, undrar om killen någonsin har känt på frisk utomhusluft?"

Han behöver inte gå ut för att ta ens friskt luft. Han är väl sjukpensionär, antagligen. Andra måste ut för att jobba, inte han;-).
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-02 14:41
Cruyff känner sin elev bäst. Han säger att det inte är Peps uppgift att prata om sånt som Mourinho pratar om och han ska bara koncentrera sig på att få sitt lag i bästa möjliga form till matchen. Men han förstår honom och säger:

"This is the second time that Pep will get to do something he hates. Let it be the last. "

Tänk vad stolt man är nu att självaste Cruyff inte lät Laporta att anställa Mourinho och tvingade fram Pep. Vilket beslut...
,Sami
2011-05-02 14:31
Vem är den här Kaljic ni pratar om?
The Special Five
2011-05-02 14:26
Hahahah den där oskulden Kaljic asså... Hans förhållande med internet har verkligen gått för långt, undrar om killen någonsin har känt på frisk utomhusluft?
Barcelona LennyRomario
2011-05-02 14:02
Murren har tappat greppet. Tyvärr verkar det nu som han även fått klubben med sig i sitt befängda fäktande mot världens alla väderkvarnar. Tyckte det länge såg ut som den klassiska "Alla hatar oss. Vi mot världen. Alla är emot oss" inte skulle bita sig fast i Real Madrid, eftersom Reals fans har en helt annan självbild (med all rätt). Dom ser sig själva som världens framgångsrikaste klubb (även det med all rätt). Men tack vare Pepes utvisning verkar det som att Murren fått med sig de flesta fansen på sitt kvarnfäktande. Eller är det kanske bara så att det är dom som skriker högst?
Det är inte värdigt en klubb som Real Madrid att bete sig så här. Samtidigt ska det sägas att det inte är värdigt en klubb som Barcelona att storma domaren efter varje avblåsning. Och det är långt ifrån värdigt att Alves och Busken dör så fort det ges tillfälle.
Men Madrids nuvarande agerande är så på hög nivå så att det verkar som om de helt tappat all sans. Vi pratar för fan om Real Madrid. Världen största klubb. Men Mourinho lyckas tydligen flytta fokus från det fansen egentligen borde undra: "Vi är världens största klubb, hur i helvete ställer vi upp så här på hemmaplan och går för 0-0?" till "Det är så synd om oss. Vi är bortdömda. Alla är emot oss. Barca har köpt domaren".

Trodde chanserna var minimala att Real Madrids självbild skulle bli underdogens, den som behandlas orättvist och som det är synd om. Men verkar ju inte bättre än att det är ditåt det pekar.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 13:49
Förresten så går det rykten om att Arbeloa har sagt något rasistisk till Keite. Vilket skulle vara anledningen till att Pinto fick spel.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 13:48
Myrran

Schyst, tackar. :)
Barcelona Myrran
2011-05-02 13:33
Rambla

"Hittade" officiella länken för Audi cup. Lite sent dock :P
Barcelona Myrran
2011-05-02 13:32
Rambla

"Barcelona have asked Uefa to take action against head coach José Mourinho as they believe that the behaviour of Real Madird's players was part of the tactician's 'premeditated anti-sporting' plan to disrupt the Catalan giants."

Ganska mycket närmre sanningen än det första...
Barcelona emilio___
2011-05-02 13:22
Madrid har gått wacko!! Real wacko har blivit besatta av att vinna något stort. De går så långt att vilja ha 6 barca spelare avstängda! 1 för de själva vill vinna 2 för de är rädda om de förlorar ska vi inte vinna något. Hoppaa uefa ger de en riktig känga!! Helt sjuka anklagelser mot barca. Det värsta är att madrid gör se på sin hemsida också.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 13:17
Det här tar nog priset:

"Real Madrid have also asked Uefa to take action against head coach Pep Guardiola as they believe that the behaviour of Barca's players was part of the tactician's 'premeditated anti-sporting' plan to disrupt the Bernabeu giants."

Så nu ska Pep också stängas av? Vad har han gjort för fel då? För att inte tala om Keite och Mascherano. Vad är deras brott?
The Special Five
2011-05-02 13:16
Ett intressant scenario vore ifall Mourinho aldrig hade vunnit CL med Porto tack vare domaren(scholes offside mål och Andrades utvisning bl.a.), då hade Chelsea knappast värvat honom och han hade förmodligen stannat i Portugal och varit totalt borglömd. Kanske hade fått jobb i Cesena eller något liknande. En medelmåtta med hybris är vad Mourinho är, inget mer än så. Pep som har tränat ett A-lag i knappt 3 år har fullständigt förnedrat Mourinho taktiskt mot ett lag som kostar över 3 miljarder. GRANDE PEP
Maestro_Guardiola
2011-05-02 13:06
denna va bättre
Maestro_Guardiola
2011-05-02 13:04
eller denna !
Futzzzbol!
2011-05-02 13:02
Fan silken känsla av denna videon. 05/06 höll på att förlora mot arsenal men så vände vi steken och vann!
Barcelona Myrran
2011-05-02 12:58
Andreas

Vet inte om de sänder matchen men:

Terminal 2: Legend's Sports Bar - Post security
Terminal 8: New York Sports Bar - Post security
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-02 12:55
Skamfläcken Mourinho har skämt ut sig rejält. Nu har Wenger, Ancelotti, Hiddink, Kenny Daglish och Hitzfield totalsågat hans konspirationsteorier. Självaste Hiddink som blev drabbad så hårt av domarmisstag mot Barcelona är hårdast i sin kritik mot Mou. Han sågar Madrids spel och kallar matchen för tjurfäktning med en tam tjur. Och han är även arg att Mourinho använde sig av Hiddinks Chelsea för att stärka sina fantasiteorier. Hiddink säger att det röda kortet på Pepe är helt rätt.

Kenny Daglish säger att Mourinho försöker skamlöst ta ifrån Barca segern utan att ens ha bjudit upp till motstånd. Han anser att Mou har gått alldeles för långt och hyllar Pep för att vara en sann gentleman. Det röda kortet är rätt säger Daglish.

Hitzfield säger att Mourinho förstör Madrids rykte och att han är skamfläck för Madrid som klubb.

Snacka om att han är ensam i fotbollsvärlden. Väntar bara på Sir. Alex kommentarer nu.
Iniesta Lujan#8
2011-05-02 12:38
The Special Five

kolla profilen, har satt länkar där man kan se sanningen. Konspirations teori var det va?
Barcelona J.Gamper
2011-05-02 12:35
Hetfield

Det är precis så jag tänkte efter CL matchen.
Ibland förstår jag inte hur man kan hålla på Real Madrid.... Känns som att de flesta lockas dit pga alla stjärnor och det gammla galacticos syndromet. Sedan under en period hade de spelare med riktig vinnarmentalitet och krigarvilja( Med Ramon Calderon som president) Men under den så "fina vita tröjan" så är det dock en ful historia bakom. Den fula sidan har verkligen kommit fram nu under Murinho.
Därför känns det på något sätt att Real Madrid är den klubben som passar Murinho bäst,om ni förstår vad jag menar. Jag menar Murinhos arrogans, hyckleri och ingen skam för att göra allt fult som krävs för att vinna( pressa domarna, försöka få tränarna ur balans, snacka skit i median osv osv) Passar in på Real Madrid som den klubb den nu har blivit.. med ultrasur på läktarna.. med egoistiska och arroganta divor som spelare ( C.Ronaldo) och idioter (S.Ramos). Den enda spelaren i Real Madrid jag fortfarande har respekt för är Casillas och hade för Raúl. Jag tror nog verkligen Casillas inte är nöjd med hela situationen just nu!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-02 12:33
Om det är någon som vet vart jag kan se matchen i New York, på John F Kennedy flygplatsen, om något varit där eller har lust att kolla upp något.
Har ingen tillgång till internet på ett tag nu men dra iväg ett PM.
Jag skulle uppskatta det enormt.
Har bara 1 timme på mig från när flyget anländer att hitta något ställe för jag lär inte hinna till hotellet och dra upp en stream och fan, jag vill inte missa denna match! Man kan bara inte missa detta!
The Special Five
2011-05-02 12:28
Påtal om domartavlor, är det ingen som fortfarande är upprörd över senast? För jävligt att inte både Marcelo(för sin stämpling på pedro) och Adebayor(samlat ihop till två gula efter sin smäll på puyol respektive busquets) blev utvisade? Tycker det är en domarskandal faktiskt. Wolgang Stark köpt av Perez?
Barcelona Hetfield
2011-05-02 12:13
Det går inte att skriva nog om hur äcklig Mourinho är, det går verkligen inte.
Den mannen har lyckats att på 1 år (!) förstöra en gemenskap i spanska landslaget och en ömsesidig rivalitet som är byggd på respekt.
Det mest patetiska är att folk som sitter och skyddar allt Mourinho gör i Real Madrid lägret (t.ex: Kaljic) är samma personer som kommer att snacka skit om honom när han har lämnat.

Vad grundar jag det på? Jo, bara som exempel, när Robinho kom fram så hyllade marängerna honom och det fanns seriösa röster om att han var bättre än Messi, men så fort han lämnade så var han "en värdelös nolla som bara dribblade". Det är därför det är svårt att ta vissa av de på allvar.

Nej, jag säger inte att alla maränger är så. Det finns ett par vettiga personer som tar avstånd från Mourinho och hans sätt att spela fotboll och bete sig, men det är fortfarande en minoritet här i Sverige.

Så grattis Real Madrid, ni har lyckats att göra klubben till en smutsig liten klubb utan skam i kroppen. Vi må ha spelare som förstärker, men vi har fortfarande en fin värdegrund och en gentleman som tränare.
Usch, jag sväljer hellre ett glas med taggtrådar än att bli en maräng.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-05-02 12:10
Eh, vilken utmattande jävla cirkus det har blivit! Lite synd med tanke på att fotbollen kommer i andrafokus nu med alla anmälningar som flyger kors & tvärs.
Eller är det nu man får erfara ett "äkta" Clasico där hatkänslorna böljer fram likt tsunamivågor.. =)
I vilket fall har jag har nog aldrig upplevt sånt här totalt mediakrig under mina år som Barça supporter!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-02 12:05
Jag hittade en länk, dock inte från Madrids officiella hemsida utan från Sport. Bättre än ingenting.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-02 11:58
Enligt brorsan så har Real Madrid gått ut på sin hemsida och anklagat Busquets för att vara rasist. Har ingen länk på det, men jävlar vad det kommer smälla imorgon.

Räkna med brutna ben och flera röda kort.
Barcelona Hetfield
2011-05-02 11:40
Gabriel

Bra artikel. Personligen så skiter jag i Spanska landslaget nu när Del Bosque har tagit över och förstört. Spanien har redan vunnit EM och VM, nu är det dags för Argentina att komma fram.

The Special Five
2011-05-02 11:24
Ska bli skönt att skicka ut bottenlagstränaren imorgon, må han aldrig vinna en stor titel igen (om han inte får hjälp av domaren som vanligt)
Annons: