/spanien/barcelona/forum/12160.aspx/spanien/barcelona/forum/12160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2011-06-02 18:22
haha kul. Ramos trofé finns nu att skåda på museum
Han är verkligen lik Sergio Ramos från Crackovia med alla korkade uttalanden och nu det här :P

Uttalanden:
http://youtu.be/UViBKT9bi5M
http://youtu.be/R0Dkizs2tGs
Barcelona Éluc
2011-06-02 18:21
Ge mig Aguero!
Atlético addeh
2011-06-02 18:17
Om vi får Rossi medan Villarreal får Botía har ubåtarna gjort ett kap utan dess lika. Det kan inte finnas någon sanning i detta. Det går inte.
Barcelona Hetfield
2011-06-02 18:13
Barcelona to include Bojan Krkic or Alberto Botia in deal for Villarreal's Giuseppe Rossi - report

Jag spyr. I mina ögon så är Bojans tånagel mer värd än Rossi.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-02 18:09
"Although Barcelona at first didn't plan to try to sign Aguero this summer, the coaches and the club are now looking at the option. [md]"

Härliga nyheter! :)
rob!
2011-06-02 17:45
H.Alavi - Magico! //

Visst förekommer det även vid situationer då spelare filmar, men förstår inte vad det har för betydelse att dra upp detta då det inte är det relevanta i hans uttalande.
Han föredömmer endast spelare/lag som försöker påverka domaren under matcherna istället för att fokusera på fotbollen och låta domaren sköta sitt, tycker inte han sätter press på domarna med ett sådant uttalande.

FA gick ju ut i slutet av denna säsong och sa att det kommer bli betydligt hårdare tag mot spelare och ledare som inte respekterar domarna. Helt rätt och förhoppningvis slipper man se lag som försöker ta fördel i att påverka domarna genom att konstant springa fram och gnälla vid diverse situationer, även om det säkerligen blit svårt att finna en linje att hålla till en början.
Atlético addeh
2011-06-02 17:18
LAM

Ända sedan Víctor Ruiz försvann har Espanyol haft problem på försvarssidan. Amat har knappast imponerat och utan det har varit 23-årige Forlín som burit upp försvaret i stort sett på egen hand. Milito hade nog tagit en ordinarie plats i Espanyol, bara han slipper skador.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 17:09
rob!

Han syftar ju självklart inte bara på filmningar. Men den punkten ingår. Sätter han inte press på domarna genom att göra ett sådant uttalande?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 17:02
Vilka matcher sänds på TV ikväll? :)
rob!
2011-06-02 17:01
The Reporter //

Kanske lägga lite tid och energi på att bättra på engelskan, än att sitta och klistra in artiklar och kritisera spelare för något som det inte ligger någon sanning i.

H.Alavi - Magico! //

Vad vill du komma fram till? RvP kritiserar hur man försöker sätta press på domaren, att man konstant är framme och gnäller hos domaren. Att de försöker påverka till att domaren gör en hårdare bedömning än vad han kanske gjort utan att få en massa spelare runt sig som gapar och gestikulerar. Artikeln har ingen som helst koppling till hans syn på filmingar.

Grattis i efterskott till CL-titeln förresten grabbar, sa redan vi lottningen då det stod klart att vi skulle möta er att vi kommer åka ut mot finalisterna och mycket riktigt blev det så. :)

Ska bli intressant och se vad som sker med Fabregas vara eller icke vara i Arsenal.
Ryktas en del om Inter/Milan nu dessutom, men ärligt talat tror jag chansen är större att han till slut hamnar i Barca för en betydligt mindre summa även om man skulle vilja hova in rejält med pengar om han lämnar.

Vad det gäller Thiago som en del av betalningen har jag svårt att se, Wenger har kritiserat för att inte förstärka med redan etablerade stjärnor och faktum är att pengar finns.
Att plocka in en yngling som spelar på samma(?) position som Wilshere & Ramsey tror jag inte kommer ske.
Däremot kan kanske Afellay tänkas ingå som en del av betalningen, Wenger har ju sagts visat intresse redan innan han hamnade i Barca. Återstår att se, spännande veckor framöver vartfall.

Bra video på Fabregas i länktipset om det är av intresse.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-02 16:58
3-0. Snyggt mål av Morata.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-02 16:57
Nina//

Håller helt med dig! Syftet med mitt inlägg var snarare att lyfta fram hur osunt jag tycker det är att en killen som är 15-16 år tjänar €300 000/år som i till exempel Arsenal.
2011-06-02 16:54
Cataloniaboy

Möjligt att han är lite sliten. Han spelade 90 minuter för tre dagar sedan. Antar att han vilades för att Montenegro på förhand var ett lag man skulle slå.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 16:54
Juanmi är väl bara 18 och verkar ändå vara stjärnan. Han slog ju tidigare den här säsongen målrekordet som ligans yngsta målskytt någonsin, tidigare innehavare Bojan.

Coolt också att en 17-årig Deulofeu startar i U19. Han är alltså två år yngre än de flesta vilket är rätt mycket i den åldern. Helt klart en av världens största talanger just nu.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-02 16:52
Varför började Sergi Roberto på bänken?
2011-06-02 16:51
Där borde Juanmi nickat in sitt tredje mål för dagen. Klockrent inlägg från Muniesa, konstigt att Juanmi brände bollen helt.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-02 16:50
Abbe

Stämmer :)

Villa/Silva

Intressant, kommer nog bli väldigt bra den killen!

Montenegros målvakt har imponerat.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-02 16:48
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Fanns en anledning varför man köpte honom från början, skadefri är han en bra försvarare. Problemet är bara att han knappt spelat på 2 år, så att komma tillbaka till den form han en gång hade skulle ta tid. Skadar man sig hela tiden så är det i princip omöjligt. Finns ingen framtid för honom i Barcelona, men håller han sig skadefri kan han säkert bli en nyckelspelare i något lag som håller sig i mitten av ligan.

Ynglingarna är för skickliga för Serberna :P
2011-06-02 16:46
Juanmi gör även 2-0.

Sergi Roberto kommer in.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 16:42
Om Milito skulle få spela regelbundet är jag helt säker på att han startar i de flesta La Liga lag, förutom kanske de allra bästa. Han skulle nog passa in i ett lag som försvarar mycket då han är bra bollvinnare men ganska dålig i speluppläggen och passningsspelet, han borde åtmintonde få spela brevid en spelare som är duktig med bollen. Nu har jag inte koll på Espanyols mittbackar, men han kanske skulle kunna ta en plats där tror jag nog.
2011-06-02 16:38
Abbe

Gracias
2011-06-02 16:37
Ride_The_Big_One(6)

Stämmer.
2011-06-02 16:36
Ser ni matchen via stream?
Zaragoza Nina (Red.)
2011-06-02 16:35
El Kaiser de Michoacán
I Zaragoza har vi ett lönetak på 1 miljon €/år så 300 000/säsong för två oprövade nykomlingar är väl bra. Tycker faktiskt det är sunt, bottenlag eller ej.

Cataloniaboy
Klart vi kommer få det tufft. Tror ingen tror något annat. Men det blir iaf rätt intressant.
Går det bra får vi det lugnare än de här säsongen. Aguirre vill bygga ett nytt lag från grunden och även om varken Oriol eller Abraham kanske går omedelart in i startelvan så tror jag (efter vad jag hört från mina vänner på Ciudad Deportiva ) att det blir ganska bra med speltid för dem båda. Men allting beror förstås på hur snabbt de kan komma in i laget - verkar ju som att de blir klara relativt tidigt vilket är bra med tanke på försäsongen, hur säsongen sedan utvecklar sig osv.
Och ja, med 14 spelare under kontrakt efter 30 juni blir det givetvis en hel del nyförvärv, som vanligt.
Tror ändå det bär. In Auirre we trust.
2011-06-02 16:35
1-0 Spanien. Juanmi.
Valencia Villa/Silva
2011-06-02 16:18
Barca o Mort//

Isco är vår största talang. Det är många som ser honom som den nya Silva. Jag glömmer fortfarande inte bort målet han gjorde i Copa Del Rey. Fick Messi vibbar av det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 16:14
Dragon Blood

Det han syftar på har filmningar i sig. Allting blir ett.

----

addeh

Militos form kanske inte har varit den bästa denna säsong, men han är utan tvekan en back som är stabil och duktig när han får spela och kommer upp i god form. Han sitter för det mesta på bänken och när han såväl får chansen att spela så går någonting sönder.

Synd, det är den enda anledningen till varför Espanyol tackar nej, tror jag. Hans skadebekymmer.

----

Although Barcelona at first didn't plan to try to sign Aguero this summer, the coaches and the club are now looking at the option. [md]
Atlético addeh
2011-06-02 16:09
Centre-back Gabriel Milito (30) has offered himself to Espanyol, but the Catalan club are not interested in signing him. [catalunya radio]

Allt för att få stanna kvar i Barcelona så han kan umgås med Messi. Å andra sidan känns det inte så orealistiskt ändå med tanke på att Espanyol har en argentinsk tränare i Pochetino och flera argentinare i laget.
Barcelona Barca4eva
2011-06-02 16:03
The Reporter Bitching och bitches är två helt olika saker.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-06-02 16:03
Barca o Mort!

Tycker det är alldeles för många egna initiativ från spelarna. Många som verkar vilja visa upp sig. Dock inget annorlunda, matcherna på den här nivån brukar se ut ungefär så här.
Annons: