/spanien/barcelona/forum/12158.aspx/spanien/barcelona/forum/12158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona excellence
2011-05-01 19:25
Ride_The_Big_One med tanke på att Barcelona alltid spelar för att vinna alla turneringar dem spelar i så blir det liksom runt 60-70 matcher varje säsong. Det är för tungt för en enda ytterback att klara av. Med tanke på skador, avstängningar, utslitning osv så tror jag ändå att Gönul skulle få spela en 20-25 matcher i Barcelona och det tror jag inte han skulle tacka nej till. Kan man värva Chyghynsky för 20-25 miljoner euro så kan man nog värva Gönul för 10-15 miljoner euro.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-01 19:23
Antar att man inte har mycket till tillit när det gäller de yngre målisarna?
Har inte haft så bra koll på b-laget, har de varit ojämna?
Barcelona Hetfield
2011-05-01 19:22
Bra, skicka iväg Pinto. Om man ska ha en clown till andramålvakt så kan vi anställa Ronald McDonald.

En ordentlig andramålvakt så att man slipper bli rädd så fort Valdes skadar sig.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-01 19:20
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Det stämmer, hittade artikeln från Sport, där står det mer! :)
Obs dubbelpost.
Exellence

Har kompisar som kollar på den turkiska ligan frekvent, och de hyllar alltid denna spelare trots att de inte håller på laget han spelar för. Bra spelare, för bra för att nöta bänk. På högerbacken behöver vi inte ha 2 klass spelare det är slöseri med pengar då vi har Adriano, som är mångsidig och bra.

Andre santos gör inte så mycket väsen av sig i den turkiska ligan, sen så har han inte imponerat de matcher man sett han spela med landslaget.

Ytterbackarna i Barcelona håller bra klass, knappast där vi bör kolla efter när det vankas nyförvärv.

På tal om Adriano, sicken utveckling han har haft sen han anlände till klubben.
Adriano ska ha eloge!
Barcelona Myrran
2011-05-01 19:17
elbraco

Antar du menar Lanus målvakt Esteban Andrada. Är 20 år dock.
Barcelona Rambla~
2011-05-01 19:14
exellence

Jag litar på ditt ord. Vi har redan Adriano som backup där tillsammans med Maxwell. Vi behöver inte byta ner oss.

Däremot tror jag att Gönul är för bra för att nöta bänk. Visst, hade Alves inte förlängt sitt kontrakt och lämnat i sommar, hade det varit en annan historia.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-01 19:10
Läste någonstans (på forumet tror jag) att Zubi var i Argentina för att kolla på en artonåring som man ska värva in som tredjekeeper, någon som kan mer om detta?

Känns lite konstigt då både Oier och Mino har varit relativt duktiga eller? Tyckte Oier var bra när han fick stå i försäsongen iaf.
Barcelona excellence
Andre Santos är så under Barcelona nivå som det går att bli.
Barcelona excellence
Här har ni en kort video.
Barcelona Rambla~
2011-05-01 19:05
Den där Gökhan Gönul känns ju nästan lite för bra för att sitta på bänken hela tiden. Alves spelar ju alla viktiga matcher och är nästan aldrig skadad.
Barcelona Rambla~
2011-05-01 19:04
exellence

Eller kanske Andre Santos? Det har ryktats lite även om honom.
Barcelona excellence
2011-05-01 19:01
Som sagt, det dröjer inte länge innan Gökhan Gönul spelar för ett starkt europeiskt lag. Hoppas bara att det blir Barcelona som jag älskar. Det blir liksom två flugor i en smäll för mig. Barcelona vinner en stark spelare till sin trupp, samtidigt som Galatasarays rivaler Fenerbahce förlorar ligans bästa högerback :D
Futzzzbol!
2011-05-01 18:57
Ibi på hal is!

Tack :D
Barcelona Frodo
2011-05-01 18:57
Hetfield

Grejen var ju att Rustu Recber var bra innan han kom till Barcelona. Skönt att man har Valdes och inte behöver oroa sig nuförtiden. Vi hade rätt många målvaktsproblem innan honom.
Barcelona Hetfield
2011-05-01 18:56
"Reçber ådrog sig en skada under försäsongen som han annars spelade imponerande under, men återhämtade sig dagen innan säsongen startade. Då fick han beskedet att Rijkaard tyckte att hans spanska fortfarande var för svag och att Rijkaard istället skulle låta den blott 21-årige Victor Valdés spela istället. Reçber blev rasande och kom bara att spela fyra ligamatcher för den spanska toppklubben innan han återvände till Fenerbahçe för ytterligare tre säsonger."

Fan vad bisarrt, vi kunde ha haft Recber som målvakt om hans spanska hade varit bättre :P
Ibi på hal is!
2011-05-01 18:55
Futzzzbol!

Lycka till!
Futzzzbol!
2011-05-01 18:54
Prov tränar just nu med barcelonas 15 åringar. sjukt svårt jämfört med här i sverige men får försöka mitt bästa :) antagligen kommer jag spela sista året med Cadet A tror jag det heter.
Är född 1996, så mig kanske ni får se om några år :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-01 18:53
Hetfield

Rustu? Vem är det? Har aldrig hört talas om honom. ;)
Barcelona Hetfield
2011-05-01 18:51
Det vore roligt med en turk i laget. Det gick inte så bra sist :P

Vem glömmer bort Rustu Recber :P?
Barcelona excellence
2011-05-01 18:51
Samtidigt funderar jag på om han inte kan ha ögonen på den Uruguayanske mittbacken Diego Lugano som storspelade under VM. Han har en klausul i kontraktet som låter honom gå till en utländsk klubb för en minimum summa på 3,5 miljoner euro. Han kallas för turkiets Puyol ;)
Barcelona excellence
2011-05-01 18:50
En av Barcelinas scouter är för tillfället i Turkiet och tittar på matchen mellan Fenerbahce - I.B.B. Det snackades redan för 2-3 dagar sedan att han skulle komma och kameran har visat honom flera gånger på läktaren.

Ryktet är att han har kommit för att spana in turkiets överlägset bästa högerback Gökhan Gönul som storspelar även idag. En assist har det blivit idag. Gökhan Gönul är en mycket offensiv ytterback som samtidigt är ett mycket säkert kort defensivt som sällan släpper någon förbi. Perfekt reserv för Dani Alves.
Ibi på hal is!
2011-05-01 18:48
Milito borta upp till 6 veckor om någon inte visste det. Han ska bara bort , hans bästaföredatum är ute och är för skadebenägen.
Barcelona Frodo
2011-05-01 18:45
En utmärkt podcast där Sid Lowe ger sin syn på el clasico. Han kan så sjukt mycket om spansk fotboll. De går in på annat än el clasico då och då men lyssna på hela (om ni har tid såklart) för det mesta handlar om el clasico. Det mest intressanta börjar vid minut 23 när de börjar snacka om Peps presskonferens. Det verkar tydligen som att vissa inom Barcelona tror att dopinganklagelserna kommer direkt från Mourinho.
Barcelona B-Guden
2011-05-01 18:45
L!VOZ

puyol är så där, varför tror du han är kapten ?, Han håller igång laget ser till att ingen slapnar av.
Pique har själv sagt, det är jag som bestämmer när Puyol inte spelar, jag försöker bestämma när puyol spelar men det får jag inte, Alltså på ett bra sätt
Barcelona L!VOZ
2011-05-01 18:44
skön bild!
Iniesta Lujan#8
2011-05-01 18:41
Respekt till Dalglish!
2011-05-01 18:36
L!VOZ

Puyol skriker ofta på sina lagkamrater, för att de inte ska tappa koncentration.
Barcelona Rambla~
2011-05-01 18:36
Dalglish, en gentleman man alltid kommer att respektera. Precis som Pep.
Annons: