/spanien/barcelona/forum/1215.aspx/spanien/barcelona/forum/1215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-10-07 23:00
Hur man kan glädjas åt en spelare blir borta minst 6 månader och operation övergår mitt förstånd? Fattar inte folk att det är en tragedi för spelaren, spelar ingen roll hur dålig han är.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-07 22:57
[QUOTE=Rambla~]Var Ramos orsaken till Montolivos svåra skada? Tackling bakifrån. [/QUOTE] Jepp... Många Milan-fans som blev glada dock. Montolivo är deras lord som alltid får spela.
2016-10-07 22:56
[QUOTE=Carles Puyol Beast ]När vi vann UCL så hade vi bättre presspel. Problemet med oss är att vi är nöjda med 1-0 sen slappnar vi av och då försvinner vårt presspel därefter tappar vi vår ledning sen vips förlorar vi då är chocken kommen. Lucho måste få ordning på laget för vi har en viktig månad framför oss. [/QUOTE] Nja, ser ingen skillnad på vårt presspel från minut 1 till 90 numera. Presspelet har sett risigt ut hela 2016.
Barcelona Rambla~
2016-10-07 22:48
Var Ramos orsaken till Montolivos svåra skada? Tackling bakifrån.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-10-07 22:47
När vi vann UCL så hade vi bättre presspel. Problemet med oss är att vi är nöjda med 1-0 sen slappnar vi av och då försvinner vårt presspel därefter tappar vi vår ledning sen vips förlorar vi då är chocken kommen. Lucho måste få ordning på laget för vi har en viktig månad framför oss.
Barcelona Rambla~
2016-10-07 22:41
Ronaldo är i farten igen mot ännu en stornation. Ballon Dorra
2016-10-07 22:30
[QUOTE=papillon]För att Messi inte tar det jobbet längre. [/QUOTE] Ser likadant ut med Messi som utan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-07 22:19
Papillon

Nu tycker att du säger inte hela sanningen.

Det är snarare att laget går inte åt samma hål längre.

2 st pressar, 5 faller ner sen är det några som står i mitten och avvaktar.

De går inte åt samma hål.

Det är problemet..
Barcelona papillon
2016-10-07 21:41
För att Messi inte tar det jobbet längre.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-10-07 20:26
Varför har vi inte sånt här presspel längre? Kolla länktips på Spaniens presspel mot Italien.
Barcelona Shanghai
2016-10-07 19:52
På tal om Ramos och hur överskattad är han? Hur kan EA ge honom 89 i total? Det är dåraktigt, amatörmässigt, partiskt och nonsens. De som fixar FIFA bör kolla noggrant på La Liga och inte enstaka matcher där han avgör. För det är i alla fall en konsekvent punkt att han är en säkerhetsrisk i försvaret. Aja, sagt mitt angående Sergio Ramos. Nu fokuserar vi på annat.
Barcelona Shanghai
2016-10-07 19:40
Sergio Ramos brister ofantligt i det defensiva spelet och blir utdelad med ostskivor och röda kort alltför mycket vilket gör honom till en säkerhetsrisk i marängernas försvar. Det är busenkelt att göra honom till en rondell, dock jämnas dessa brister med att han kliver in i viktiga skeden och nickar in bollar med sin fabulös spänst. Ni kan kalla mig enögd om ni vill, men jag är bara ärlig, tyvärr är inte Ramos topp 5 i världen. Barzagli, Chiellini, Bonucci, Piqué, Thiago Silva och sist men inte minst Godin är bättre än spanjoren. Återigen, det har inget med hat eller med avundsjuka att göra, hade jag varit det skulle jag inte ranka Modric som den bästa mittfältaren just nu eller Casemiro en av de bästa defensiva mittfältarna.
Barcelona Gabriel
2016-10-07 18:01
Bollinnehavet Ja, Ramos har en tendens att göra sjukt viktiga mål för hans klubblag, det kan ingen ta ifrån honom. Men det är ju en helt annan femma. Vet att flera madridistas rankar honom som världens bästa mittback och det är ju faktiskt bara skrattretande. Piqué för att bara nämna någon är ljusår före honom som försvarare. På tal om Piqué så tycker jag att han just nu på den nivå han spelat på den senaste tiden utan tvekan hör till topp 3 mittbackar i världen, kanske tom den absolut bästa för tillfället. Grande Piqué!
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-07 17:33
Gabriel

Haha senast jag såg honom var mot Arsenal. Det var det sämsta jag sett efter David Luiz insats mot Tyskland i VM sist. Han har varit bra men det var längesen jag såg det nu. Men vi håller absolut med varandra om att Ramos, iallafall defensivt sett, inte är en av de bästa mittbackarna i världen. Sen måste jag ändå erkänna att jag hellre hade haft honom i "mitt" lag före tex Miranda pga dom viktiga målen han har en tendens att göra.

Men defensivt är han inte mycket bättre än Mascherano ;)
Barcelona Blaugrana91
2016-10-07 17:30
[QUOTE=Blaugrana91]Ryktas att Alba missar två veckor pga. av skadan, inte så farligt isåfall. Han missar Deportivo och City med andra ord. Känns ju inte optimalt inför City, men samtidigt så har ju Digne spelat bra när han väl fått chansen. [/QUOTE] Klubben har nu meddelat: Official: Jordi Alba is expected to be out for 10 days. [@FCBarcelona] Då bör han hinna tillbaka till matchen mot City. Bra nyheter!
Barcelona Andresito
2016-10-07 17:29
Att det femprocentiga konstgräset är anledningen till att våra spelare blir skadade är ju befängt. Det är fortfarande 95% naturgräs på Camp Nou. Dessutom är det endast Messi som skadat sig på Camp Nou, och det i en duell när han redan hade känningar. Alba och Iniesta går ju igenom obligatoriska skador varje säsong. Känner verkligen inte att denna säsong är värre än någon annan sett till skadorna vi åkt på.
Barcelona Gabriel
2016-10-07 17:17
Bollinnehavet Haha, fine. Men tycker ändå han oftast är bra (som försvarare) när jag sett honom, sen ska det kanske tilläggas att jag på min höjd ser i snitt max mellan 8-10 Chelsea matcher under säsongen. Håller vi åtminstone med varandra om att Ramos inte är en av de bästa mittbackarna i världen?
2016-10-07 17:06
El Pistolero #9

Aha, alltså det var du som skrev. Minns att jag reagerade direkt när jag läste din inlägg om att Barca lade hybridgräs. Orsaken var att jag brukar mobba min kusin om varför hela startelvan i Arsenal är skadad varje dag. Då förklarade han för mig att det tog lång tid för Arsenal att hitta orsaken. De kom fram till att de hade tränade och spelade match på två olika gräs, d.v.s. nämligen vanlig gräs och hybridgräs.

Det här sa han till mig för en/två säsonger sen. Jag kan handen på hjärtat säga att de har inte haft lika många skador den här säsongen än om man jämför hur det brukar vara för dem.

Barcelona Bollinnehavet
2016-10-07 16:55
@Gabriel:

Förlåt Gabriel, men du måste verkligen ta bort Cahill från den listan. Men det finns ändå minst en handfull försvarare till att lägga in på listan. Som tex Kompany (när han är hel), Hummels, Miranda och Alderweireld (sjukt underskattad). Men Cahill är bland det sämsta jag sett på den här nivån iaf de senaste två åren :)
2016-10-07 15:26
[QUOTE=neymar JR]Messi is consistently working to recover from his injury and hoping to play next league game against Deportivo #fcblive [as] Han jobbar inte hårt vart det sagt... [/QUOTE] Han har ju knappt tränat hela sitt liv. Bara suttit på röven o med sin enorma talang blivit historiens bästa fotbollspelare. En otrolig bedrift av Leo.
Barcelona neymar JR
2016-10-07 15:16
Messi is consistently working to recover from his injury and hoping to play next league game against Deportivo #fcblive [as] Han jobbar inte hårt vart det sagt...
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-10-07 15:01
Det känns verkligen som Masherano börjat denna säsong otroligt dåligt. Först skadar han sig och när han väl kommer tillbaka blir försvaret helt plötsligt gungigt och misstagen trillar in. ( Nytt i Argentina )

Gillar verkligen Mashe för den krigaren han är men om det är någon säsong det är läge att bänka honom och ändra backparet Piq-Mash är det denna säsong. Umtiti har bara imponerat på mig positivt de få matcher han startat och känns som en naturlig ersättare till vår argentinska krigare.

Jag har följt Barca en väldigt lång tid innan Messi klev fram men JÄVLAR vad han förhöjer min upplevelse varje match han spelar. När Enrique säger att fotbollen lider när Messi är skadad så har han så otroligt rätt.

De senaste matcherna har varit så otroligt fantasilösa utan vår magiker. Jag hoppas på en spelsugen Messi som fullständigt förstör City på Nou Camp.

Barcelona Gabriel
2016-10-07 15:00
@Vlom:
Det var jag som skrev det. Och vadå, skulle Ramos tillhöra skaran bland de absolut bästa mittbackarna i världen? Baserat på vadå undrar jag? Alla hans mål på fasta situationer eller? Förlåt men det där gör honom inte till en av de bästa mittbackarna bara för det, för rent defensivt och som en försvarsspelare är han långt ifrån de bästa. Och att dra upp culé-kortet (om du nu hade tänkt o göra det) fungerar inte speciellt bra heller, för frågar du de flesta andra fansen som håller på andra klubblag så är de flesta rätt så överens om att Ramos inte är den spelaren som han har målats ut till att vara. Ramos som försvarare är oftast en otrolig säkerhetsrisk om du frågar mig. Hur många gånger har han inte suttit både sitt klubb- och landslag i knipa? Och visst för all del så har han räddat Real Madrid ett par gånger också med viktiga mål, men det är just mål. Att han sen i princip aldrig gjort det samma för Spaniens landslag är kanske inte speciellt relativt i frågan men ändå ett faktum man inte ska förglömma heller. Tror du förresten att det är en tillfällighet att Sergio Ramos är spanska ligans mest utvisade spelare genom tiderna med hans hitills påsamlade 21 röda kort? Knappast. Han är en vårdslös spelare utan hjärna som med sina onödiga kort och frisparkar sätter sitt lag mer i trubbel än vad han hjälper dem med. För att inte tala om alla hans miss på offside fällor. Kom igen. Ramos en av de bästa försvarsspelarna i världen? Nej. Piqué, Pepe, Chellini, Bonucci, Barzagli, Boateng, Thiago Silva, Godin, Cahill mfl är alla bättre än Sergio Ramos. Sen undrar jag vad du menar med huvudfigur för Spaniens guldera? Om du menar startspelare så ja, det köper jag. Men när jag läser "huvudfigur" så tänker jag automatisk på en spelare som stått för i princip avgörande prestationer spelmässigt för det landslaget, något Ramos knappast gjorde eller gjort. Hade du sagt Casillas så hade jag hållt med dig, som med sina straffräddningar i EM 2008 mot Italien innebär vidare avancemang för landslaget till semifinalen. Eller i VM 2 år senare när han räddare laget mot Paraguay med åter en straffräddning. Men hur har Ramos varit en huvudfigur för Spaniens landslag? Snarare Xavi, Iniesta, Villa, Casillas och Puyol med sitt semifinals mål mot Tyskland som var det. Kommer aldrig att acceptera att Ramos är en av världens bästa försvarare. Långt ifrån sanningen!
Barcelona Blaugrana91
2016-10-07 13:29
Ryktas att Alba missar två veckor pga. av skadan, inte så farligt isåfall. Han missar Deportivo och City med andra ord. Känns ju inte optimalt inför City, men samtidigt så har ju Digne spelat bra när han väl fått chansen.
Barcelona Cule4life
2016-10-07 13:27
Alla som har spelat fotboll vet att gräs är det bästa. Inte bara spelet, utan hela känslan speciellt när man kmr ut till en nyklippt o vattnad plan. Bara lukten fär adrenalinet att pumpa.
2016-10-07 13:09
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Gabriel Jag minns fan inte sist våra spelare åkte sån skador- helvete sist. Det har varit nya spelare varannan vecka sen säsongen började. Har tagit upp den frågan ett par gånger eller är det bara jag har blivit extra känslig? Vill minnas när Cesc kom til oss fick vi många skador och jag skyllde på honom och sa att han tog med sig virus från Arsenal. Minns inte om det var här jag läste, men är det inte så att de har lagt hybridgräs Camp Nou? [/QUOTE] Var jag som skrev det. Jo man har lagt hybridgräs på Camp Nou, samma som Bayern fixa när Pep Guardiola tillträdde och alla vet vilka skador de hade under hans tre år. För två veckor sen tog Bayern bort det och har nu naturgräs på Allianz Arena. Jag säger inte att det måste vara anledningen, men nog kan det vara det om man kollar på Bayerns historia med skador under perioden man hade hybridgräs? Så fort vi fixa hybridgräs så har skadorna trillat in som ett brev på posten.
2016-10-07 12:26
neymar JR

Kan ha hänt några matcher då han var extra glad.
Men jag håller med att R10 hade alltid ett leende på läpparna i varje match. Han log även när de försökte stoppa honom med alla medel och det brukar smitta av sig på motståndarna. Medan Neymar blir tjurig och tappar huvudet som en liten 12 åring. Men alla är olika. Man får fram det bästa man har i sig när man spelar med leende på läppar No matter what!

Så synd R10 blev mätt så snabbt. Han skulle kunna fortfarande spela idag till med i Barca's startelva om han hade 30% av disciplinen Gigs, Javier Zanetti, Pirlo, Schools, ja listan kan bli hur lång som helst.
2016-10-07 12:16
Gabriel

Jag minns fan inte sist våra spelare åkte sån skador- helvete sist.
Det har varit nya spelare varannan vecka sen säsongen började.
Har tagit upp den frågan ett par gånger eller är det bara jag har blivit extra känslig?

Vill minnas när Cesc kom til oss fick vi många skador och jag skyllde på honom och sa att han tog med sig virus från Arsenal.

Minns inte om det var här jag läste, men är det inte så att de har lagt hybridgräs Camp Nou?
Barcelona neymar JR
2016-10-07 12:13
Freeyour Ronaldinho showade för publiken, Bilbao spelarna gillade inte brassen direkt. Det var ofta att han dribblade bara för att det skulle se snyggt. Men det är personligheten på Neymar som är provocerande och just personligheten som gjorde att nästan alla älskade Ronaldinho.
Barcelona Gabriel
2016-10-07 11:57
Freeyourmind Värsta skulle väl ändå vara ifall Pique skadade sig, i den form han är i nu. Otroligt viktig för oss, måtte han hålla sig skadefri.
Annons: