/spanien/barcelona/forum/12148.aspx/spanien/barcelona/forum/12148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-30 18:46
Barcelona10Messi //

Hehehe de va med glimten i ögat, tycker att han är långt ifrån den världsbäst casillias man känner igen..
Iniesta Lujan#8
2011-04-30 18:45
Casillias är inte lika bra som han var för ett par säsonger sen, håller Valdes förtillfället som en bättre målvakt.

Barcelona10Messi

Neur är just nu överlägset bäst i världen, han var helt sjuk mot Man United. Kanske den bästa målvakts prestationen jag sett, elr en utav dom iallafall!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-04-30 18:43
Dani:

Neur är världens bästa målvakt just nu. Casillas delad tvåa med Victor! :P
Barcelona Barcadinho.
2011-04-30 18:43
Heywood Jablome - Xavi

"Skönt att man redan på tisdag kan njuta av Barcelona återigen."

Varför tisdag? Snarare om drygt en timme... P
2011-04-30 18:42
Hahahahahahaha

Vilken tabbe av världens bästa målvakt..
Iniesta Lujan#8
2011-04-30 18:42
Vilken tavla Iker tvålsillas gör :)
2011-04-30 18:41
Mycket välförtjänt ledning för Zaragoza på Bernabue. Real har inte haft en enda skott på mål och Uche borde ha gjort 1-0 redan i matchens första minut. Dock så kommer Real ta detta är jag säker på ;)

Btw, hoppas Pep låter 2,3 Barca B spelare lira ikväll!
Barcelona El Soap
2011-04-30 18:40
Och Casillas kan inte göra tavlor?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-30 18:40
Jaha du Iker- fortsätt göra sådana tabbar. Härligt.
Roja y Azul - FCB
2011-04-30 18:39
Latifa goooal, vad gör casillas?
Atlético addeh
2011-04-30 18:38
1-0 till Zaragoza mot Madrid på Bernabéu, Lafita målskytt. Står det sig samtidigt som vi vinner mot Sociedad kan vi faktiskt säkra ligatiteln i derbyt mot Espanyol. How nice?
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-04-30 18:38
Lafita mål för Zaragoza mot Real, 0-1 för tillfället :)
2011-04-30 18:37
Jadå Lafita 0-1 xD
David Villa #7
2011-04-30 18:35
Mono kan också betyda söt :P
Barcelona Rambla~
2011-04-30 18:35
Frodo

Väl talat. Hade glömt det där med antirasism-klausulen i kontraktet. Den bör ju vara med i Busis nysignade kontrakt. Har han uppträtt rasistiskt så lär det bli påföljder.

Lite lustigt att icke-spansktalande maränger på ett litet forum i Sverige är så övertygade om vad det är Busi säger. De vet inget om spanskt uttal whatsoever.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-30 18:32
Nu är det lite väl off topic.

Men vi måste inse att det blir värre när en vit säger apa till en mörk än tvärtom. Det uppfattas som rasistiskt.

Och sedan bilderna på Muhammed målades som en hund och hade en bomb i turbanen. Det var också provocerande, vilket Lars Wilks hade som mål.

Äsch, låt oss blicka framåt. Skönt att man redan på tisdag kan njuta av Barcelona återigen.
Barcelona Frodo
2011-04-30 18:31
Jag tycker att det är onödigt att cules ska tro på något Madridpressen skriver. Det är inte första gången som media i Madrid gör allt för att smutskasta Barcelona. Första gången jag såg klippet kunde jag inte uppfatta någonting alls. Efter att massvis med personer påstår det så kanske man blir osäker vilket är precis det marängerna vill. Det är märkligt hur många ska leka professionella läppläsare. Såvida inga bevis kommer fram så kommer jag personligen knappast tro på Madridpressens skitsnack. Det har varit för många anklagelser, insinuationer, förfalskningar etc det här året från Madrid för att jag ska haka upp mig på all deras bullshit.

Vad som däremot hördes högt och tydligt var Bernabeupublikens rasistattacker mot Alves. Folk som var på matchen har bekräftat om apljud etc som Alves fick höra. Märkligt att Madridmedia inte tar upp det. Det är inte rasismen som upprör marängerna. Det är snarare ett sätt att försöka smutskasta Barcelona.

Det enda som jag med säkerhet vet är att Barcelona aktivt jobbar emot rasism. Man har kickat ut Boixos Nois från Camp Nou och tar avstånd från deras handlingar. Man har som första klubb infört en antirasism-klausul i de nya kontrakten och man gör sitt för att säga nej till rasism. Det enda jag kan göra är att lita på att klubben går hårt mot rasism om de finner det inom klubben. Spekulationer från Madridhåll är onödiga.
Coach pep-
2011-04-30 18:29
Hetfield

"Om man tar åt sig när någon säger det till en svart person, men inte till en vit person, bekräftar man då inte att mörkhyade personer är på något sätt åt det hållet?"

Jadu.. Galet off topic nu men det var väl lite samma sak med de här Muhammedkarikatyrerna. Om Lars vilks hade ritat Muhammed som en vanlig medelsvensson hade de knappast blivit sådan uppståndelse. "Det där är ju inte Muhammed, det där är en svensk" hade de tänkt. Men nu ritades han med skägg och turban, och muslimerna gick i taket. Alltså bekräftar det att muslimerna som flippade ur själva har en en liknande bild av profeten (även fast det är förbjudet att ens föreställa sig honom)? Varför blir de annars så arga? (no offence) :P
Barcelona Rambla~
2011-04-30 18:28
Jag förstår heller inte hur man kan få det till rasistiskt att kalla någon för apa. Visst, det är inte vackert att säga så om någon men mest syftar det väl på ett beteende och inte rastillhörighet? Att bete sig som en apa, en lägre stående ras (inte rasistiskt nu), utan mer på en intellektuell nivå.

Om ni minns hur Marcelo betedde sig mot Cata Diaz för någon säsong sedan mot Getafe, i samma match Pepe gick bärsäkrargång? Då var Marcelo på en apas nivå, när han tog sig för skrevet och hoppade runt som en liten apa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-30 18:27
Lol åt att Real verkar tycka att det är ett bevis att det ser ut som han formar ordet mono med munnen. Själv tycker jag det ser ut som han sägerb "mo" två gånger alltså inget N.

Den största anledningen till att jag inte tror han sa det är att man inte hört någonting om det. Marcelo reagerade för det första inte efter situationen och ingen av dem har sagt något om det i efterhand. Skulle dessutom bli mycket förvånad om en kille som Busquets hade sagt det.
Barcelona samot
2011-04-30 18:25
Dom enda som vet vad han sa är Marcello och Busquets.
Barcelona samot
2011-04-30 18:23
Vi är ju ändå apor ;)
Barcelona Gabriel
2011-04-30 18:23
B-Guden

Moc moc betyder inte någonting egentligen utan är taget ur från en youtube video där bilden är redigerade på ett sätt så att ansiktena i videon blir avlånga där en äldre kvinna tittar in i tv kameran och säger "OOOOOOOOH". Och tydligen var det så det hela började. Det är ett internt skämt mellan Puyol, Pique och Fabregas.

Pique pratar om det och berättar hur det hela började i Informe Robinson. Du kan hitta klippet i länktips.
2011-04-30 18:20
Hetfield //

Helt rätt de är rasistiskt att tycka att själva saken är rasistiskt. Varför ska svarta ta åt sig om man kallar de apa????????
Rakar man en apa så är den ju vit, är de bara för att de finns apor där nere och inte Europa för jag har inte fatta vinken..

Apa kan betyd massa saker som exempelvis dum, typ som åsna..
Barcelona DM1982
2011-04-30 18:19
Rambla~

Förbundet orkade nog inte lyssna på hans gnäll så nu får Real spela innan oss. Det lönar sig att tjata och dra på sig offerrollen.

Angående Busquets och vad hans kan ha sagt till Marcelo. Det är ingen idé att spekulera, det är knappast så att vi kommer närmare sanningen med spekulationer.

För övrigt är Real riktigt bleka idag, det är nog ett stukat lag
PedroRodriguez
2011-04-30 18:16
0:12 i videon. Tänk ifall han uttalar något ord med konsonanten P i början? För det ser det också ut som.
Coach pep-
2011-04-30 18:15
Kommer aldrig kunna uppskatta Busquets fullt ut om vi inte får klarhet kring incidenten. Vill inte leva med vetskapen att Busi eventuellt är rasist.
Roja y Azul - FCB
2011-04-30 18:15
Tjena cules! Är det någon som har uppdaterad information om eric abdial?? Tacksam för svar!
PedroRodriguez
2011-04-30 18:12
Herregud. Det ser bara ut som att han formar ''mo'' med munnen. Han kan ha sagt vad som helst.

Jag skulle bli djävligt överraskad ifall en kille som Busi hade sagt sådär.
Barcelona Rambla~
2011-04-30 18:12
Har ni tänkt på en sak? I minst 3-4 omgångar nu så har Madrid spelat sin match före Barcelona. Har Mourinho haft något att säga om spelschemat då? :P
Annons: