/spanien/barcelona/forum/12146.aspx/spanien/barcelona/forum/12146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2011-05-02 20:28
Sinnessjukt!!!

OFFICIAL: Both Abidal and Iniesta have the medical green-light and will be in the squad for tomorrow's match
Barcelona FCBarca6
2011-05-02 20:25
bara jag som är jävligt trött på svensk press som vinklar allt som handlar om el clasico och barcelona i övrigt, till att barcelona är "de onda" och att allt madrid gör är det rätta.. och att allt mourinho gör och säger är rätt?... har folk ens sett de senaste matcherna eller?.. kokar faan inombords!
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-02 20:24
Vilka underbara nyheter om Abidal, han om någon förtjänar att få spela en eventuell final på Wembley med tanke på det som har hänt under våren men också för att han inte fick spela den i Rom efter den felaktiga utvisningen i semin. Éric Abidal - vilken inspirerande person.

Man1:

Ja.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-02 20:21
Helt sjukt om Abidal är med i truppen imorgon! Känner sån glädje över den nyheten just nu :)

man1

Ja matchen går på tv3
Barcelona Man1
2011-05-02 20:18
Grabbar går matchen på tv 3 imorgon? :)
Coach pep-
2011-05-02 20:17
Jag sa det förut och säger det igen: Abirey vill spela den där finalen på Wembley. :P
Barcelona Myrran
2011-05-02 20:16
Eller ja, här va den källan.
Barcelona Myrran
2011-05-02 20:15
el maestro & Khazal

Sport har sagt att Abidal kan kanske vara med i matchtruppen tills imorrn :D (Såg det igenom twitter, har ingen källa på det)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2011-05-02 20:13
Kommer bli en grym match imorgon. Real tvingas ta fram sitt tyngsta offensiva artilleri. Men låt ett varningens finger förfalla er som tror det är avgjort. Real Madrid har minst lika talangfulla spelare som oss och en bredare trupp. Med kaka Ronaldo özil och di Maria från start och med tillåtelse att anfalla fritt så kan dom vända på det här om vi inte ger 100 % i 90 minuter. Speciellt kaka om han hittar formen för en dag kan på egen hand avgöra en sån här match. Utan Mourinhos defensiva kedjor som tynger ner dessa världsspelare så kan Madrid nu visa vilken klass dom igentligen håller. Och kanske återta lite av den respekt man totalt förlorat för dom på senare tid. Mourinho och capello har förstört real och allt klubben stått för sen den blev skapad. Aldrig förr har man sett ett real spela med 11 man runt egen bur på självaste Santiago bernabeu. Så som man nu har för vana att se dom. Oavsett om dom eller Barca vart underlägsna varann under en period så har båda lagen alltid närmat sig matcherna med en offensiv attityd. Man har stått sina filosofier trogen. Så va det när vi kom 7a i ligan i början på 2000 talet medan real stoltsera med sitt gala ticos. Klubben hade skulder upp över öronen det va osämja i omklädningsrummet, inkompetent ledning och katastrofala resultat på plan. Mot oss ställdes figo, zidane Ronaldo r.Carlos Raul medmera. Hur ställde vi då upp? 3-4-3 och full ös framot. Bära eller brista vår filosofi och attityd till sporten är den samma i med och motgång. Real har i sin desperation och ilvilja att acceptera sin underlägsenhet tappat allt det. Begäret att alltid va störst bäst och vakrast har fört dom bort från deras ideal. Först värva man allt man kom över för att kommoders och när inte det gick ja då struntar man helt i en 100 årig tradition skämmer ut sig själva och försöker använda sig av grisfotboll för att komma ikapp och sabotera för den här generationens skickligaste fotbollslag. Skamligt! Och av vad som en gång var en stor,fruktad och i smyg även av cules respekterad fotbollsmakt är det bara en flygande vit circus utan ideal och värderingar kvar. Real har tappat kontakten med allt som en gång gjorde dom störst bäst och vackrast. Och det är vår generation ab odödliga som har drivit dom dit. Visca Barca!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-02 20:12
Haha jo det har jag insett, men efter att inte ha besökt det där peststället på flera veckor kände jag att jag var tvungen att ställa dom till rätta efter de senaste dagarnas skitsnack från deras gristränare.
Barcelona Gabriel
2011-05-02 20:12
Åh du stora, stora spelare, Abidal!

Du är helt fantastisk. Vilka underbara nyheter!

Visca Abirey!
Barcelona Rambla~
2011-05-02 20:11
Att skriva någo på Puertan är epic fail. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-02 20:09
Rambla~

Exakt det jag skrev på puertan tidigare idag, dock blev mitt inlägg borttaget..
Barcelona Rambla~
2011-05-02 20:09
Det är en sak jag undrar och fövånas över. Det finns nu så mycket material och bevis på situationer där Mourinho har fått klara fördelar genom åren. Väldigt mycket rent ut sagt. Så varför är det ingen journalist som ställer honom mot väggen? Varför påtalar ingen det när han håller på med sitt hyckleri? Det är ju bara att ställa en motfråga. Du själv då, vad har du och säga alla de gånger du har gynnats? Varför tar du inte upp de exemplen när du uppviglar? Aldrig att jag hade missat ett sådant tillfälle om jag suttit i samma sal på en presskonferens.
Barcelona Siempre Barça
2011-05-02 20:05
är initesta tillbaka till matchen mot real??????????
Barcelona Rambla~
2011-05-02 20:03
Real Madrid anklagar barcaspelare för att filma och förstärka? Kanske borde de se över sina egna spelare först? Snacka om att göra bort sig inför hela världen.

Kaljic (vi vet att du läser allt som skrivs här), kanske dags att ta upp detta också i dina fåniga texter?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-02 20:03
Länktips, hade helt missat Chelseaspelarens hands på 1:17 in i klippet. Samt Terrys straff i klippet innan.

Mourinho har tagit hyckleri till en helt ny nivå.
Barcelona Myrran
2011-05-02 19:59
Synd att jag inte hitta denna bilden tidigare. Klockren ändå :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-02 19:58
Fyfan vad stor Abidal är. En grym fotbollsspelare men som männsiska är han fantastisk också. Stackarn, var en av våra bästa efter nyår och i april får han det jobbiga beskedet. Nu är han ändå tillbaka och tränar igen vilket är grymt, tycker dock ändå man väntar till nästa säsong innan han får speltid igen bara för att vara på säkra sidan. Vi har inte heller ett jättebehov av honom så det är bättre att låta han vila upp sig och från och med nästa säong vara lika bra som i år.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-02 19:58
Det är visst svårt att vinna när man spelar defensivt, speciellt när man inte har spelarmaterialet som Inter hade förra säsongen. Men när man spelar defensivt med världens bästa offensiva trupp OCH avviker från klubbens kultur och värderingar så är uppgiften en omöjlighet.

Jag tror inte att det är lättare att vinna ett stort mästerskap genom att vara defensivt. Båda stilarna har sina egna för- och nackdelar.

Problemet med Real Madrid är egentligen att de har en 100årig kultur av att spela bra och vacker fotboll, eller iaf försöka göra det i vilket fall. Det spenderas miljarder i spelarköp med offensiva spelare som Kaka, Benzema, Higuain, Adebayor, Pedro Leon osv. endast för att kunna spela vacker fotboll. När alla dessa spelare sitter på bänken (förutom Pedro Leon) mot ärkerivalerna, en CL-semifinal på hemmaplan, spelar med 8 defensiva spelare, avvaktar och svinspelar, precis där har man misslyckats. Oavsett resultat så skulle inte en riktig madridista, en som bor och lever i och för Madrid vara stolt över vinsten.

Mourinhos personlighet, hans dystra karaktär, hans fotbollsstil och kunnande passar inte en klubb som Madrid. Det känns faktiskt konstigt att säga det men Madrid förtjänar något bättre.
Barcelona Khazal
2011-05-02 19:51
el Maestro!

Nej. Även om det är min högsta önskan. :)
Barcelona el Maestro!
2011-05-02 19:44
Abidal är med och tränar med resten. Mirakel har hänt förut. Kan han bli uttagen i truppen, tror ni?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-02 19:37
Coach Pep

Som du säger är det mycket lättare att vinna genom ett kompakt lågt försvarsspel med snabb kontringsfotboll än att spela totalfotboll med mycket bollinhav och snabbt tempo. Gör man det senare riktigt bra blir det nog ändå det bästa alternativet, det har ju Barca visat de senaste åren. Ett under att vi lyckas behålla vårt tekniska tiki-taka spela mot ett av världens bästa lag som Real ändå är, vi lyckas vinna genom vårt spel och inte övergå till benknäckarsspel.

Som sagt kanske det är mycket lättare att spela fysiskt lågt försvarsspel men fotboll är för mig en underhållssport och jag skulle aldrig i livet vilja att Barcelona börjar spela som Real Madrid och större delen av världen, spciellt mindre lag gör. Vi ska aldrig överge tiki-taka.
Coach pep-
2011-05-02 19:29
Känns bra att många röster gjort sig hörda och synat Mourinhos svineri. Om man kan ta fram något positivt ur all denna El Clasico soppa så är det just att Mourinhos fasad har rasat i ett svep. Han framstår numer som en jubelidiot snarare än ett geni som är expert på att leka i media.

Jag hoppas att fler och fler nu vaknar och börjar ta Mou för vad han är, så att han så småningom går till historien som en fotbollsmördare snarare än att bli ihågkommen och förevigt hyllad som en av tidernas bästa tränare. Inte med den cyniska fotboll han förespråkar. Man ska ta i beaktande att det alltid är lättare att vinna genom att spela tillknäppt fegisfotboll. Det vet Mourinho om och det finns det nog med bevis för. Det var så Malmö FF helt plötsligt började vinna ligan år efter år på 70-talet, och till och med kunde ta sig till Europacupfinal en gång. Genom hårt diciplinerat totalförsvarsspel slog de individuellt bättre motstånd. Man skapar ett lag som blir bättre än summan av de enskilda spelarna. Titlar vinns men till priset av underhållningsvärde och utveckling. Det tåls att sägas många gånger hur vrickat det är att samma - i grunden engelska system - nu tillämpas i Real Madrid.
Barcelona el Maestro!
2011-05-02 19:17
Mycket bra artikel om den effekt som El Clasicon kan ha på det spanska landslaget. Bra och genomtänkt analys. Tack för det.

Själv hoppas jag på verkligen att Puyol nu ska bestämma sig för att lägga landlags-skorna på hyllan. Han kommer nu framöver att bli skadebenägen med tanke sin ålder. Jag hoppas att vi i sommar får höra honom säga, nu lägger jag av och lägger fokusen på klubblagsspelet.
Barcelona A.Gaudi
2011-05-02 19:01
Jag hoppas dom sparkar mourinho. jag ska erkänna att jag verkligen fruktar den mannens taktiska kunskap, han är en fotbollsdödare av rang. Däremot så är nog enda chansen för honom att rädda sitt rykte i real att vinna CL denna eller kommande säsong.

Hans beteende kommer nog aldrig kunna förbises ifall han inte plockar hem cl. han verkar ju dock ha nästan hypnotiska kunskaper då hela klubben följer hans flöjt på ett sätt som nästan kan liknas en ormtjusares. Sedan så är det väl tydligt numera att spanien inte klarar av hans ego, det fungerade i england och italien men han sliter sönder den här ligan med sitt beteende.
Barcelona Khazal
2011-05-02 18:58
Någon som vet något mer angående Busquets och den omtalade mono-situationen? Det är skillnad på rasism och provokation, men den ena är inte värre än den andra. Marcelo själv är ganska duktig på den senare.
På inget sätt stödjer jag Busi om det visar sig att han verkligen säger något rasistiskt, och tycker han bör straffas av klubben i sådana fall.
Barcelona Myrran
2011-05-02 18:58
LAM nr 10

Pique och Iniesta har ju 3 st. Inte riktigt Barcas bad guys om man säger så :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-02 18:56
Sjukt skumt att inegn Barcaspelare har mer än ett gult kort. Jag menar, killar som Mascherano, Dani Alves, Busquets och Piqué borde ju fått två eller mer. Dani Alves hade inte fått något kort innan semifinalen, imponerande.

Fast Barcelona har ju i och för sigbetalat UEFA så det är väl inte så konstigt trots allt?:)
Barcelona messinah!
2011-05-02 18:49
Barca 1899:
Ingen barca spelare. man blir avstängd vid 3-5 kort. och ingen barca spelare har 2-4 kort, så enda sättet de kan bli avstängda är vid ett rött kort.
Annons: