/spanien/barcelona/forum/12145.aspx/spanien/barcelona/forum/12145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-03 13:35
Varför träder inte Marcelo fram och bekräftar att Busquets kallat honom för apa? Varför tiger han? Varför blev han inte upprörd eller förbannad under matchen?

Tills detta har blivit besvarat kommer jag att anta att det hela är en propagandakampanj från Real Madrid. Det skulle liksom inte vara första gången de påstår saker som inte ens är bekräftade.

Skulle det dock visa sig vara sant hoppas jag att Busquets stängs av tom av den egna klubben.
Barcelona tarrak
2011-05-03 13:28
Måste bara dela med er av gamle storspelaren Chris Waddles krönika i The People:

"ENGLISH FOOTBALL IS said to be waiting for Jose Mourinho to come ‘home’ – back to the Premier League where he dubbed himself the Special One.

But I truly hope we never see him manage in our league again. Ever.

Special? You must be joking. This is a coach who has turned a wonderful institution and proud club like Real Madrid into a laughing stock. If I was their president I’d run him out of town.

This is a club with a magnificent history. They have won the big European prize nine times, mostly in the grand manner. But Mourinho has turned the 2011 version into a team of cheating, brawling, niggling, negative robots.

He is a disgrace and I wouldn’t even let him manage my Sunday league team."

Barcelona Jeffren
2011-05-03 13:28
Hetfield

Klockrent
Barcelona GerardPique3
2011-05-03 13:26
Vad är vitsen med att ha en tränare avstängd när han ändå får lämna sina små lappar om hur laget ska spela osv? Då kunde han likagärna fått sitta på bänken tycker jag.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 13:23
Haha, hjärntvättade Fernando Gago-King of Madrid försöker försvara sin idol Mou Mou i Robert Johanssons blogg. "Nähe, det sa han alls inte. Denna terror är här för att stanna och visa Spanien. Vänta bara, ni ska få se."

Det är nästan lite synd om grabben, han verkar ju totalt ha tappat fotfästet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 13:20
Säsongens största förlorare är det spanska landslaget. Alla har redan vunnit VM och Em, så motivationen är inte riktigt som det var förr. Dessutom händer det här, Arbeloa och Ramos plockar upp Villa efter att Arbeloa trampat på honom. Arbeloa ger en smygtackling på Pedro som i sin tur överdriver. Busquets filmar bättre än någonsin... Madridspelarna beter sig som svin och Barcaspelarna provocerar som svin. Det är vad Mourinho har åstadkommit på 18 dagar.
Barcelona Hetfield
2011-05-03 13:19
Jag fattar inte, när Mourinho grisar och kör defensivt så hyllar de flesta "Mourinhoisterna" honom för att han är genial och taktisk briljant, men när vi svarar med samma medel så är vi Hitler och Gadaffi i en ond gryta.

Fattar inte.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-03 13:10
Pique har för övrigt slutat följa Ramos och Arbeloa på Twitter (och vice versa).
2011-05-03 13:06
Barcelonito

Fan vilken klockren analys. Barcelona släppte lite av det naiva "vi-ska-alltid-spela-vår-egen-fotboll" tänket och körde på "om inte ni vill, vill inte vi".
Tror det krävs att man skitar ner händerna lite som Barca gjorde om man ska slå Mourinho i hans egen borg.
Pep besegrade Mourinho med Mourinhos egna metoder.

Tycker vanligtvis att Bank skriver allt för ofta lite för flummiga texter om typ franska div. 2 men den sammanfattningen var faktiskt riktigt bra.
,Sami
2011-05-03 13:04
Kommer Mou vara hemma i Madrid och kolla på matchen? För han fick juh sitta på läktaren förra matchen?
Jag hoppas han får sitta vid Barca fansen. Det hade varit kul:)
Barcelona GerardPique3
2011-05-03 13:00
Jag tror Mourinho kommer att spela på samma sätt som han har gjort dom 3 senaste matcherna. Han kommer vilja vänta på sina lägen ska dyka upp och ta vara på dom. Tror inte han vill riskera att åka på en stor förlust igen:P Han är en taktist defensiv tränare han vet vad han gör tyvärr. Hade velat se ett offensivt Real så vi kan förnedra dom mer. Hoppas våra spelar är på hugget ikväll och sätter sina chanser
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 12:59
Simon Bank levererar:

I tio år har José Mourinho varit den coole rebellen som suttit längst bak och utmanat läraren med sina kastade suddgummin. I onsdags, i Madrid, välte det självgott väluppfostrade Barcelona spelbordet i en av de mest fascinerande icke-matcher jag någonsin sett.

Filsofimagister Guardiola slog ihop sin bok, suddade sin svarta tavla och gick bak och satte sig bredvid rebellen. Lika tjurig, lika provocerande ful, skitig och elak. Dynamiken var bruten, kapad.

Efteråt satt Mourinho på presskonferensen och upprepade en enda fråga, om och om igen:

– Por qué?! Varför?!
Barcelona Jeffren
2011-05-03 12:41
Ska bli jävligt spännande och se hur madrid tänkt genomföra denna match,,, att komma till camp nou och veta att minst 2 mål MÅSTE göras är ju inte speciellt kul (undantag för oss)

Vad tror Ni?
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-05-03 12:26
Affelay imponerade förra gången hade varit kul om pep hade slängt in honom när det är en halvtimme kvar. En slutkörd marceloa kommer aldrig att hänga med så långt in i matchen, mou kommer heller inte att tillåta två man på affe men men vi får se
2011-05-03 12:22
Hetfield

Hur många straffassist tror du Di Maria gör idag? :D haha, kan inte släppa det...
,Sami
2011-05-03 12:10
¡Barca! - Crèma Catalana
Har man Mou som tränare så spelar man handbollsförsvar och tråkig fotboll som Real spelar. Real måste verkligen gå framåt nu. Och det kommer öppna ytor för Barca. Det kommer bli en rolig match:)
2011-05-03 12:09
"Släng in Afellay och låt honom få springa skitet ur deras trötta spelare."

a.k.a.

Släng in Afellay och låt honom springa skiten ur Marcelo, precis som förra gången. ;) Hoppas Afellay får starta med ordinarie lag i ligan någon gång, vill gärna se hur han klarar sig då. Det har han förtjänat.
Någon som vet om Iniesta spelar eller inte?

Tror vi kommer äga mittfältet idag. Pepe och Khedira är borta och då tvingas man spela med Kaká som visserligen gjorde det bra mot Valencia men som ändå inte är tillbaka i den gamla fina formen.
Lirar med även med Özil är det ännu bättre för oss, han har ju en tradition av att bli osynlig i viktiga matcher. Utbytt direkt i halvlek förra omgången.
Kör Xavi, Busi och Iniesta/Keita tikitaka mot dessa herrar lär dom (Realspelarna alltså*) vara trötta efter en halvtimma.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 12:08
Hetfield

Denna sits är ovan för Mourinho dvs att han idag som du skriver inte kan spela på resultatet,,, att madrid måste framåt kommer passa oss perfekt :-)
Barcelona Hetfield
2011-05-03 12:01
Nyckeln till dagens match är att gå ut som i alla första el clasico mötet i höstas och bara pressa skitet ur de, visa hunger och törst.

Real Madrid kan inte spela på resultat idag, vilket leder till att de MÅSTE attackera och det kommer att lämna otroliga ytor för laget. En spelare som Pedro kan vara otroligt viktig idag, han måste ha en bra dag. Pedro är den spelaren som kommer att öppna upp ytor för andra tack vare hans löpningar och presspel.

Jag kan garantera att Real Madrid vill provocera fram ett rött kort på ett eller annat sätt, jag hoppas att Pep har sagt till grabbarna att ta det lugnt och behålla lugnet, oavsett vad deras spelare gör eller säger.
Sköter man den biten så är det lugnt.

Idag vill jag inte se laget omringa domaren, jag vill inte se Busquets förstärkningar. Idag vill jag se krigare som ska visa världen och stå för rättvisa, vacker fotboll ska alltid slå grisigt och defensivt fotboll.
Släng in Afellay och låt honom få springa skitet ur deras trötta spelare.
2011-05-03 12:00
Tror inte jag har varit så här taggad inför någon av de senaste clasicona, men det beror väl på att vi har sånt bra läge idag. Undrar om Mou tvingas bjuda på live offensiv fotboll idag eller om han kör kontringsfotboll som vanligt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-03 11:50
Benzema (Real Madrid): "We will attack but in the first place we will defend. If we defend well, we can score many goals." #fcblive Benzema är i alla fall ärlig på presskonferensen men fyfan så vidrig Mourinho är. Han måste vinna med 3-0 och planerar asså att främst försvara? Patetiskt
Barcelona Qanii
2011-05-03 11:30
Namn: Jeffren

Vart står det att 0-2 resultat i från första matchen INTE är ett bra resultat? Läs gärna om det jag skrev igen!! Det jag försöker säga är att, det inte över på långa vägar och att real madrid är ett väldigt bra lag. Vad som helst kan hända då bollen är rund!

Det som skrämmer mig ännu mer är din läsförståelse!
Barcelona Ton
2011-05-03 11:24
Paul Macdonald har en bra artikel på goal.com. Låt spelet tala ikväll & bjud upp till show!
Barcelona Jeffren
2011-05-03 11:23
Qanii

Sorry men,,, hur kan du skriva att ett 0-2 resultat i från första matchen inte är ett bra resultat när match nr 2 startar? det skrämmer mig lite när det gäller ditt fotbolls tänkande
Barcelona Qanii
2011-05-03 11:19
Tro inte att det är över bara för att vi har 2-0 med oss i bagaget inför returen! Real madrid är väldigt bra lag när det väl spelar offensiv fotboll och vad som helst kan hända. Jag är lika nervös som första matchen... Jag hoppas verkligen vi får ditt första målet och låter real jaga mkt boll.

Jag tror real kommer spela tok offensiv första 20 min, lyckas vi ta oss ur den pressen så är det väldigt bra. De har ju inget att förlora dessutom så gynnar det real att fokusera på domaren och allt runt omkring, för att få bort fokus från hemma förlusten då man spela ultra defensiv....
Barcelona DM1982
2011-05-03 11:11
Real Madrid returned 3.200 of the 4.700 tickets they had been given by Barcelona according to the UEFA rules #fcblive [fcbarcelona.cat]

Så jäkla pinsamt.
Iniesta Lujan#8
2011-05-03 11:10
Oskulden kaljic lider av minesförlust,haha kolla va han skriver på la puta
Barcelona Jeffren
2011-05-03 10:54
Barcadinho.

Sant
Barcelona Barcadinho.
2011-05-03 10:28
Måste bara skriva några rader om våra antagonister egen redaktion.
Jag vet inte om jag nångång läst en inför match rapport signerad av en maräng. Kanske för några år sen. Jag kommer inte ihåg. Men den här gången fick jag lust när jag såg att skribenten heter Joakim Broberg. En riktigt bra inför rapport av grabben. Det är andra gången jag läser material av honom och han är duktig.
Tur att han dessutom sitter som huvudansvarig för deras Red. Det skadar inte med lite kvalité på SF överhuvudtaget.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 09:51
Ser att bli ett "jävla" bra tifo ikv :-)
Annons: