/spanien/barcelona/forum/12143.aspx/spanien/barcelona/forum/12143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-03 18:06
Med tanke på att finalen spelas i Wembley, England, så undrar jag ifall VID ev. final plats, kommer lagen få ha lika många fans i arenan?
Barcelona Zamboza
2011-05-03 18:04
Läsvärd krönika av Bank om dagens match.
2011-05-03 18:01
Ja juste!

Tack Nogo!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 17:58
? Hitler (Done)
? Saddam Hussein (Done)
? Osama Bin Laden (Done)
? Real Madrid (Today)

Det här cirkulerar runt på Facebook just nu. Ganska roligt att så många har den som sin status (dock inte jag själv).
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:55
Shit vad nervös jag är nu :-)

Visca Barca
Barcelona NoGo™
2011-05-03 17:49
Blaugrana són els colors!

Sist var den 21 december i cdr mot Athletic Bilbao.
2011-05-03 17:47
Tack :)
Barcelona B-Guden
2011-05-03 17:45
Blaugrana són els colors!

Hercules
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:44
Ångest
2011-05-03 17:43
Grabbar, är det någon som har koll om när det var sist Barca INTE gjorde mål på hemmaplan?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-03 17:31
Tror vi får se ett annat Real ikväll, de ligger under med 2-0 och måste gå framåt. Det var aldrig tvivel om spelförmåga utan taktiken det var fel på, enligt mig kan de spela mer offensivt om man spelar in dem såklart. Özil bredvid Xabi/Pepe eller Khedira så har man en playmaker på mitten.

Har en känsla på att Mou kommer köra så ikväll, Özil kommer lira längre bak för att styra medans man har Ron på en kant och DI på en annan, vem som spelar topp forward är för svårt att sia om.

Så jag hoppas Pep börjar lugnt, vi får inte blotta oss nu när vi kommit så här långt.

Är sjukt nervös, man har gått igenom alla tänkbara scenarios och man vill bara att matchen ska börja.

Länk Alves smalben?
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:19
Ojj vad tiden tickar,, det närmar sig för varje sekund som går

Hoppas "Abi" får spela några minuter det vore så kul för honom,, kommer bli jubel när han kommer in (om)
Atlético addeh
2011-05-03 17:16
PedroRodriguez

Precis, det målet menade jag. Fantastisk löpning och bra nick. Fin passning också.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-05-03 17:15
addeh/

Ska bli intressant att följa hans utveckling nu när Lus Enrique försvinner till nästa säsong. Det var mestadels tack vare Lucho som ynglingen har fått mycket speltid. Debuten i Champions indikerar mer än nägonsin att Pep följer honom väldigt noga.

Khazal/

"Var inte Madrid ute efter honom när han var yngre?"

Det stämmer. När Sergi Roberto lirade i Nástic upptäcktes han av Barça-scouten Albert Benaigues, samme man som hittade Iniesta, av en ren slump, då han var där för att bevaka en mittback men fastnade helt och hållet för Roberto. Vid samma tid fick han ett erbjudande från Real Madrid , men Barcelona hann prata med hans far och eftersom Sergi Roberto är culé var det ett enkelt beslut att fatta.
Barcelona Khazal
2011-05-03 17:03
Sergi Roberto har bra mycket bättre kontroll på bollen än jag hade för mig, av det jag sett annars verkar han ha en fantastisk framtid! Var inte Madrid ute efter honom när han var yngre?
Att få debutera CL i en semi på bortaplan mot Madrid... Det är inte mycket som slår det!
PedroRodriguez
2011-05-03 16:52
addeh

3:07 i videon. Det nickmålet med Sergi du menar? Herregud vilken vision av assisteraren och vilken perfekt löpning.

http://www.youtube.com/watch?v=VE_NlFbeHuM

Lost Art Of Murder
2011-05-03 16:49
Vore kul å se Piqué spela DMC/pivote någon gång. Han spelade ju det en del i Zaragoza.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 16:47
Nästa år hoppas jag Oriol Romeu får lite speltid i A-laget också. Han hade nog fått göra en del framträdanden i vår om inte hans skada hade dykt upp. I synnerhet med tanke på alla skador vi haft i defensiven!

Hoppas han får vara skadefri nästa år och att även han kan ta steget upp en vacker dag. Det är inte ofta Barca får fram spelartyper som honom...
Atlético addeh
2011-05-03 16:37
Skön bild på Sergi Roberto, Bartra, Thiago, Fontás & Oier Olazábal.
Barcelona Pedrito
2011-05-03 16:35
Laddar upp inför kvällens match med Manu Chao :)

Kan bli utklassning ikväll. Detta lag är sinnesjukt bra och real är inget annat än en besvikelse som vanligt :)
Barcelona Frodo
2011-05-03 16:34
Jag tror att jag vill se Keita i startelvan idag. Hans fysik och styrka i luftrummet kan behövas idag med tanke på att Real bara skickar iväg långbollar och att de har bra spelare på fasta situationer. Det får väl bli Pedro som bänkas i såna fall. Eller så försöker man döda matchen på en gång och då kanske han inte är lika nödvändig. Får se vad Pep hittar på.
Atlético addeh
2011-05-03 16:30
1.70

Sergi Roberto är bra i luftrummet, han gjorde bland annat ett mycket vackert nickmål för några veckor sedan i Barça B's 4-0-vinst mot Granada. Försökte leta fram målet på youtube utan lycka dock.

el Flaco

Precis, jag skrev ungefär likadant. Är inte säker på att Jonathan blir kvar nästa säsong men oavsett vilket kommer Roberto få alltmer ansvar då Thiago flyttas upp till A-laget.

Som du säger är det bara skador som kan sätta stopp för talangens utveckling, annars är jag övertygad om att han går en ljus framtid till mötes. Förhoppningsvis i Barça.

Ett par matcher i Copa del Rey nästa säsong bör han få.
Barcelona Frodo
2011-05-03 16:28
Det är rätt mäktigt att 14 av de 20 uttagna spelarna är från La Masia i en CL-semi. Det var så grymt att få se Sergi Roberto hoppa in senast på Bernabeu samtidigt som Kaka fick värma upp i 30 minuter utan att få komma in.

--------

Förövrigt är det tråkigt att I.Kaljic (Fernando Gago-King of Madrid) från Reals red fortsätter med sina lögner och vinklingar precis som många av er noterat. Nu trollar han på Robert Johanssons Spanienblogg. Normalt sett bör man ignorera troll men i det här fallet är det bra att folk uppmärksammar hans lögner då han sitter i Reals redaktion. Hur kan man vara så hatisk att man är villig att både ljuga ihop och vinkla så mycket? Han uppviglar en hatstämning med sin Goebbels-liknande propaganda. Vi vet att du alltid läser här Kaljic så ta åt dig. Fanboys på puertan kanske tror på ditt nonsens men fortsätter du koka ihop lögner så kommer fler här på forumet uppmärksamma det.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-05-03 16:17
addeh/

Skulle tänka mig att Sergi Roberto kommer få en än mer större roll i B-laget nästa säsong med tanke på att Thiago flyttas upp. Det är bara skador som kan komma i vägen för Robertos speltid och utveckling så vi får hoppas att han har tur i den aspekten. Hans spelstil är definitivt något nytt och något man inte är van att se från La Masia. Nu senast idag kunde man läsa att Charly Rexach hyllade ynglingen i sin kolumn för MD.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 16:06
addeh

Exakt så resonerar jag med. Alla behöver inte bli en ny crack som tas upp ifrån La Masia. Jag tror också Sergi Roberto kan bli oerhört nyttig för klubben på sikt, likt Keita är idag.

Förresten, vet du hur han är på huvudet? Om man ska fortsätta jämföra honom med Keita, då det är ett av malierns bästa egenskaper.. Roberto är ju nästan en decimeter längre än de minsta lirarna i Barca så rent längdmässigt ska han kunna klara det om han hittar rätt teknik :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 16:03
Sergi Roberto är en kille jag tror mycket på. Om 3-4 år när Xavi troligtvis har sluta hoppas jag vi får se ett mittfält bestående av Busquets, Thiago och Iniesta medan Sergi Roberto, Rafa och någon annan defensiv mittfältare(från akademin?) kan agera back-up till Busi. Eller så kanske Mascherano är kvar då. Denne generation i La Masía är så lovande att man bara måste utnyttja så många man kan, på mittfältet har vi det bäst men även i försvaret har vi många talanger som Fontás, Bartra, Muniesa och Montoya.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 15:50
Tid att gå hem ifrån arbete,,, nu återstår et jävla viktigt jobb dvs att gå till champions-league final med stat 20:45

Visca Barca
Atlético addeh
2011-05-03 15:49
1.70

Jag tror mycket på Sergi Roberto. Om Keita lämnar efter nästa säsong, vilket jag tror, kan det vara läge för den ynglingen att ta steget upp till A-laget permanent. Fast det beror ju naturligtvis på hur han spelar i Segundan nästa säsong, men han kommer i alla fall få ta större ansvar med tanke på att Thiago flyttas upp och Jonathan möjligen försvinner.

Roberto är som en yngre version av Keita fast med bättre teknik. Man får inte Thiago-vibbar av honom, det vill säga att han inte riktigt har det där lilla extra som krävs för at bli en världsstjärna, men jag gillar honom ändå och tror han om ett par säsonger kommer vara en nyttig spelare att ha i A-laget.
Barcelona Pique
2011-05-03 15:38
Ikväll
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-03 15:38
Chris Waddle om Mou:
– Jag hoppas verkligen att vi aldrig nånsin ser honom som tränare i vårt land igen. The Special One? Ni måste skoja. Detta är en tränare som förvandlat en stolt och underbar klubb som Real Madrid till en samling utskrattade clowner. Om jag vore Reals president skulle jag sparka honom ut ur stan.

– Han har gjort sitt lag till ett negativt gäng av fuskande, filmande, klagande, fult spelande robotar. Han är en skam för fotbollen. Jag skulle inte ens låta honom coacha ett korplag en söndagmorgon.

Hahahah

Jag hoppas att vi slipper få se filmnningarna och stämplingarna nu när Colina är också på plats!
Annons: