/spanien/barcelona/forum/12142.aspx/spanien/barcelona/forum/12142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Figeta
2011-06-04 13:47
Hetfield

Man blir ett köplag ifall man köper 2 stora spelare när man själv säger att andra är köplag för att dem köper stora spelare varje säsong.

Ett annat exempel är ifall jag tex. skulle vara en bra fotbollspelare. Skryter jag sedan varje dag och säger till alla att dem är kassa blir jag automatiskt sämre. Vi kan inte säga att Real är köplag för vi gör ju precis samma sak som dem.
Barcelona Figeta
2011-06-04 13:42
1.70-ligan

Menar inte att du skriker efter två stora cracks utan vad majoriteten av Les Rambles. Den övre delen av mitt inlägg var bara riktat mot dig och att vi ska värva dem två utan att spräcka budgeten är omöjligt. Då kostar Cesc 300 och Sanchez 200. Om detta händer får du alla mina Barca tröjor (7st) ;)
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-04 13:42
Man är inte ett köplag för att man köper en eller två cracks. Alla storlag MÅSTE göra det. Köplag syftar mer på att år efter år köpa en halv till en hel startelva.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 13:41
Figeta

Skärp dig, man blir väl inget köpelag pga. 2 värvningar? Du glömmer tydligen bort hur många egna produkter vi har i laget, så att använda Real Madrids värvningsfilosofi i samma mening som Barcelona känns rätt så lågt.

Lägg till att en av värvningarna (Cesc) är en egen produkt, så det stärker bara argumentet.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 13:40
Figeta

Men så sa jag ju just att OM han lyckas med det, ifall du läser igen? Ber dig läsa mitt inlägg noga en gång till så kommer du se att jag inte skrek efter två stora cracks
Barcelona Figeta
2011-06-04 13:37
1.70-ligan

Utan att spräcka transfersbudgeten? Cesc kostar 400 minst och Sanchez också. Alltså 800 och var ligger vår transfersbudget på?

Riktig dubbelmoral när folk här säger att Real är köplag och skriker sedan efter två stora crackvärvningar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 13:32
Alltså, om Rosell lyckas få hit två cracks (en forward och en mittfältare) utan att spräcka transferbudgeten är det bara att applådera. Isåfall är det välkommet, FÖRUTSATT att Pep garanterar Thiago speltid och förtroende. Allt hänger på det.

Samtidigt känns det mest logiskt att en forward, plus Jose Angel är de som dyker upp i sommar. Zubi ska ha återupptagit förhandlingarna med Angel igen. Men man vet aldrig med Cesc. Möjligt att han också dyker upp. Det går aldrig att utesluta honom helt.

Fast hur man än vrider och vänder på det känns han lite onödig. En forward bör åtminstone vara av högra prioritet. Säg att vi värvar Rossi, så kan Thiago och Afellay få mer speltid på mitten istället. Två duktiga spelare som kostade oss nästan ingenting alls. Vägrat acceptera att Fabregas kommer hit på någon av deras bekostnad.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-04 13:32
Jag pissar på spansk media en dag som denna. Cesc, Rossi och Sánchez? I vilken värld lever tidningarna i? Precis om el Flaco här nedan skriver, Barcelona har för tillfället inte dom ekonomiska musklerna för tre värvningar i den kalibern. En torr dag för spansk media.

----

Det positiva med Aguero, Sánchez och Rossi är att samtliga kan tala spanska vilket är ett stort plus. Neymar kan vi utesluta, han kommer förmodligen att hamna i Chelsea, eller i värsta fall, Man City.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 13:31
Jag håller med, varför skulle vi köpa 3 spelare som tillsammans kostar 1 miljard när vi var tvungna att skaffa sponsor till att börja med? Om vi har råd att kasta 1 miljard på 3 spelare så hade vi inte ens behövt ha "Qatar Foundation".

H.Alavi

Cesc kan prata båda spanska OCH katalanska :D
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-04 13:27
Tror inte en sekund på den artikeln från MD att vi kommer köpa Cesc, Rossi och Sánchez. Den ekonomiska biten jämnar inte ut sig i den ekvationen. Säkert bara bullshit från tidningens sida i hopp om att sälja några exemplar. Don't believe the hype.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-04 13:17
Hetfield

Ja det hade kanske varit bra för hans utveckling men samtidigt så är det bra att han stannar i Barca och verkligen skolas in som Xavis ersättare.
The Special Five
2011-06-04 13:09
Tror att Rosell kommer slå ner med en bombvärvning efter Copa Libertadores, Neymar för 20-25 mille!
Barcelona Hetfield
2011-06-04 13:06
L.A.M

Ingen har väl sagt att Thiago ska stanna kvar eller skeppas runt. 1 år i Udinese skulle ge honom erfarenhet, det skulle inte vara illa om han fick vara startspelare i ett lag som kan ta sig till CL.
Barcelona Visca Barca #14
2011-06-04 13:05
Heager Xavi's ålder hinner nu ikapp honom. Är det inte bra om när Xavi slutar ha Fabregas och Thiago?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-04 13:02
haeger

You just said it my friend.
Stackars Thiago =(
Barcelona haeger
2011-06-04 12:59
Om Cesc kommer så tycker jag fan nästan synd om Thiago, han har säkert gått runt och ivrigt väntat på ett A-lags kontrakt, få vara 4:de val på mittfältet och säkert få en massa speltid. Men så kommer Cesc, den totalt onödiga värvningen för den summan och tar hans plats i laget, och gör så att Thiago ruttnar på bänken som han säkert kommer få göra.
5 spelare på två positioner där tre av de är Iniesta, Xavi och Cesc är överdrivet.

Enligt mig ska det vara 2 spelare per position, det är perfekt.
Eftersom även Afellay kan och borde spela på mittfältet så känns det ännu onödigare med en Cesc värvning.
2011-06-04 12:46
Hetfield

Vi ska varken köpa 9 mediokra spelare eller två klasslirare för 60-70 miljoner. En crack i år skulle inte vara nödvändig men vi skulle nog kunna få en bredare och bättre trupp av det. Kommer någon av Sánchez, Aguero eller någon annan duktig ytter blir jag jätteglad. Värvar vi Rossi eller Cesc dunkar jag huvudet i bordet. Två stycken av de nämnda skulle bli för mycket av det goda.

Även om Thiago kanske hade passat bra in i Udinese så vill jag inte låna ut honom då en utlåning från Barcelona egentligen verkar betyda "hejdå och tack för tiden här". Även om det inte finns en utköpsklausul så finns det en risk att han lånas ut massa år och kanske till olika klubbar och blir lite som Cáceres, Hleb med flera. Man kan ju hoppas på att han bara gör ett år i Italien och går tillbaka, men jag skulle åtminstonde bli ganska nervös om han lämnar Barcelona, till vilkne klubb det än blir.

Sista stycket kanske är lite oformulerat men jag hoppas du förstår hur jag tänker.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-04 12:44
Det som är bra med Sanchez är att han kan spela på mitten också ifall Xavi/iniesta skulle behöva vila eller om de skulle skada sig. Bara inte Rossi kommer så är jag nöjd sen får vem som helst komma av Aguero/Sanchez.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-04 12:42
Fast vi behöver crack värvningar i båda positionerna. Vi har levt väldigt vågat de senaste tre åren. Skadas någon av MVP så tappar vi nog 30-40% av hela lagets effektivitet, inte bara anfallet. Bojan är inte bra nog, Affelay passar inte i den positionen och Jeffren är på tok för skadebenägen.

I mittfältet är det långt värre. Vi såg hur vårat spel med bara Xavi såg ut mot Inter när vi åkte ut ur CL. Nu är vi i och för sig inte samma lag men effekten hade varit tydlig. Vi behöver två kreativa mittfältare och än så länge har vi inte testat Affelay där men jag vet inte hur bra det hade funkat. Tappar vi Xavi är det helt enkelt kört. Thiago är för grön för att ta över.

Om vi kan finansiera två unga cracks med våran budget plus spelarförsäljning säger jag kör. Backlinjen behöver rensas och breddas. Vi kommer nog undan billigt där så än så länge är det ingen fara där.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 12:37
L.A.M

Jag känner mig också lite tveksam till det, Cesc och Sanchez lär gå för minst 60 miljoner tillsammans. Men å andra sidan så föredrar jag att köpa 1-2 bra spelare istället för 9-10 mediokra spelare för samma pris (likt Juventus).

Om man ska ta det ur ett långsiktigt perspektiv så vore det ju guld om Thiago fick gå till Udinese, bli given startspelare (Inler lär lämna) och spela i CL (antagligen). Han kommer till oss nästa år med erfarenhet och då lär Keita lämna. Då blir det Cesc och Thiago som nr.2 bakom Xavi och Iniesta. Klockrent.
Jeffren skulle vara perfekt för Udinese.
2011-06-04 12:33
Hetfield

Jag hade tyckt det hade varit rätt bra om en spelare som Jeffren hade lånats ut till Udinese. Han skulle säkert ha chans på startelvan då han spelar på exakt samma position som Sánchez, som då lämnar. Udinese spelar i CL och det hade varit bra för Jeffren att starta lite större matcher. Thiago vill jag dock ha kvar, ingen utlåning för honom utan han ska stanna och få speltid nästa säsong.
2011-06-04 12:29
Två crackvärvningar är ju helt onödigt. Vi ska alltså köpa två spelare för 30-40 miljoner och ingen av dem kommer ens gå in i startelvan? En av Sánchez, Rossi och Aguero är okej, men ska man dessutom värva Cesc så börjar det likna Real Madrid/Manchester City.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 12:27
Sanchez ska vara nära oss för ca 27 miljoner euro, och då ska Jeffren eller Thiago ingå i det köpet, men det handlar bara om lån.
AndreD - Winning!
2011-06-04 12:26
dios-maradona

Enligt AS.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 12:24
Utmärkt artikel som är väldigt intressant.

Det står att Wenger hade lovat och övertalat Cesc förra året om att hans "projekt" skulle slå in förra året, men efter det totalt misslyckade säsongen så är löftet brutet och Cesc har inga skyldigheter längre. Nu när Liverpool och Man C har börjat komma igång, både när det gäller truppen och spelarköp så är chansen att Arsenal vinner en titel än mer avlägset .

Det står även att man väntar på att Cesc ska återvända hem från semestern innan man kommer med det första formella erbjudandet som ligger på 30 miljoner, men Rosell vill att Cesc ska vara tydlig i den här punkten. Om han vill till oss så måste han öppet insistera att han vill till oss, annars går affären sönder.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 12:23
"El chileno Alexis Sánchez, del Udinese, está a un paso de fichar por el Barça. Sus agentes llevan dos días en Barcelona, reunidos con la secretaría técnica del club azulgrana, que dirige Zubizrreta. El acuerdo está próximo y se cerraría en torno a 27 millones de euros, más la inclusión de algún joven valor de la cantera azulgranda (Thiago y Jeffren son los nombres que se manejan), del que el Barça se reservaría derecho de recompra" www.as.com

i stort sett Sanchez är snart klar för barca!
Barcelona Hetfield
2011-06-04 12:20
Seriöst, kolla på idioten som slår Messi. Han slår honom så springer han för livet, snacka om patetisk liten skithög.

Blaugrana91

Tanken är antagligen att två utav 3 ska komma till, men man har backup plan helt enkelt. Det som är intressant är om det blir Sanchez eller Rossi, jag kan nog räkna med att Cesc blir klar för oss.
Cigge
2011-06-04 12:06
dios-maradona

Jag personligen tycker att Anders Svensson och Olof Mellberg är bland våra viktigaste spelare i ett svenskt landslag. Att de sedan har kommit till åren och inte spelar i någon bra liga eller storklubb kvittar enligt mig. Anders Svensson är navet i vårt spel. En spelare som Kim Källström är för dålig i variationen gällande kort- och långpassningsspelet.

Om nu Mellberg skulle lägga av så skulle säkerligen Granqvist ta över. Född -85, med andra ord ingen ungdom längre. Han borde ta och röra på sig för att utvecklas. Det är en enorm skillnad enligt mig när Granqvist spelar istället för Mellberg och det till det negativa.

Ett ännu större problem är vem som ska ta över efter Svensson. Ett mittfält med Källström och Wernbloom kanske låter bra, men är faktiskt inte i närheten av den spelskicklighet Anders Svensson bidrar med.

Jag tycker yngre talanger ska ge sig iväg så fort som möjligt från den svenska fotbollen. Martin Olsson, Sebastian Larsson och Zlatan Ibrahimovic gav sig alla iväg tidigt och har lyckats riktigt bra. Givetvis är det många som inte blir något, men det är större chans än att gå via Allsvenskan och sedan ut i proffslivet. Svenska spelare måste våga lämna den så kallade säkerheten i Sverige för nya utmaningar utomlands.

Dock måste jag tillägga att träningarna är bra annorlunda numera än vad de var för kanske fyra, fem år sedan. Det tränas mer teknik än någonsin samtidigt som tio pass/vecka i löparspåret under försäsongen har, så gott som, försvunnit.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-04 12:05
"Alexis, Cesc, and Rossi. Barça has already reached an agreement with the three crack s and now works to convince their clubs"
Barcelona Blaugrana91
2011-06-04 11:52
Notera att det är Sport som skriver att Barca inte är intresserade av Kun, just Sport verkar föredra Rossi har jag märkt. Dem skriver hela tiden positiva artiklar om Rossi. :P

Dock var detta ändå ganska intressant:

"Barcelona has personal 5-year deals with Cesc (24), Rossi (24) and Alexis Sanchez (22), and will now start negotiating with their clubs [md]"

Men ska vi ha alla 3????
Annons: