/spanien/barcelona/forum/12140.aspx/spanien/barcelona/forum/12140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-03 18:24
Det hade varit kul att få se Pique som pivote, han har ju fysiken och passningsfoten för att klara av en sådan uppgift. Han spelar ju trots allt som pivote i katalanska landslaget där Cruyff tränar, så vore kul.
Han kan kanske bli en pivote när han blir äldre, vem vet.

Men han behövs i backlinjen, jag hoppas att Puyol spelar idag, även när Puyol har en dålig dag (när var det sist?) så höjer han moralen och koncentrationen bland resten av spelarna.
,Sami
2011-05-03 18:22
Någon som är nervös? Jag själv är inte ett dugg nervös. Real måste gå framåt och det kommer öppna ytor rejält för Barca.
Messi kommer ha det kul ikväll.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 18:21
Bosse Bössa

INGA spelare är i riskzonen så man kan säga att alla är i riskzonen om man får rött direkt eller två gula,, annars har alla råd att ta en s.k smart varning
Barcelona Bosse Bössa
2011-05-03 18:18
Nån som har koll på vilka Barca-spelare som riskerar avstängning i finalen? Eller varningarna kanske försvinner efter den här matchen?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-03 18:17
Det kan det vara faktiskt, men jag tror mest att dom neutrala fansen håller på Man U, dom representerar ju ändå engelsk fotboll, sen tror jag inte att Arsenal fansen kommer och hejjar på oss haha.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 18:16
Så hur tror Ni Barcelona ställer upp? Jag tror så här

Valdes
Alves Pique Masken Puyol
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa
Lost Art Of Murder
2011-05-03 18:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Byt ut Real Madrid mot José Mourinho så vore det roligare :P
2011-05-03 18:12
Ne tänkte bara :)
Barcelona excellence
Blaugrana són els colors!

Det kanske dyker upp en och annan skara Arsenal-Chelsea-Liverpool-Man C fans som stödjer Barcelona? Det kan vara både en fördel och nackdel som jag ser det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ja, alla har lika många fans på plan. Men eftersom Londonbor och FA har rätt till de neutrala biljetterna så misstänker man ju att de "neutrala" håller alla på Man United.
Barcelona Jeffren

Klart varför inte?
2011-05-03 18:06
Med tanke på att finalen spelas i Wembley, England, så undrar jag ifall VID ev. final plats, kommer lagen få ha lika många fans i arenan?
Barcelona Zamboza
2011-05-03 18:04
Läsvärd krönika av Bank om dagens match.
2011-05-03 18:01
Ja juste!

Tack Nogo!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 17:58
? Hitler (Done)
? Saddam Hussein (Done)
? Osama Bin Laden (Done)
? Real Madrid (Today)

Det här cirkulerar runt på Facebook just nu. Ganska roligt att så många har den som sin status (dock inte jag själv).
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:55
Shit vad nervös jag är nu :-)

Visca Barca
Barcelona NoGo™
2011-05-03 17:49

Sist var den 21 december i cdr mot Athletic Bilbao.
2011-05-03 17:47
Tack :)
Barcelona B-Guden
2011-05-03 17:45

Hercules
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:44
Ångest
2011-05-03 17:43
Grabbar, är det någon som har koll om när det var sist Barca INTE gjorde mål på hemmaplan?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-03 17:31
Tror vi får se ett annat Real ikväll, de ligger under med 2-0 och måste gå framåt. Det var aldrig tvivel om spelförmåga utan taktiken det var fel på, enligt mig kan de spela mer offensivt om man spelar in dem såklart. Özil bredvid Xabi/Pepe eller Khedira så har man en playmaker på mitten.

Har en känsla på att Mou kommer köra så ikväll, Özil kommer lira längre bak för att styra medans man har Ron på en kant och DI på en annan, vem som spelar topp forward är för svårt att sia om.

Så jag hoppas Pep börjar lugnt, vi får inte blotta oss nu när vi kommit så här långt.

Är sjukt nervös, man har gått igenom alla tänkbara scenarios och man vill bara att matchen ska börja.

Länk Alves smalben?
Barcelona Jeffren
2011-05-03 17:19
Ojj vad tiden tickar,, det närmar sig för varje sekund som går

Hoppas "Abi" får spela några minuter det vore så kul för honom,, kommer bli jubel när han kommer in (om)
Atlético addeh
2011-05-03 17:16
PedroRodriguez

Precis, det målet menade jag. Fantastisk löpning och bra nick. Fin passning också.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-05-03 17:15
addeh/

Ska bli intressant att följa hans utveckling nu när Lus Enrique försvinner till nästa säsong. Det var mestadels tack vare Lucho som ynglingen har fått mycket speltid. Debuten i Champions indikerar mer än nägonsin att Pep följer honom väldigt noga.

Khazal/

"Var inte Madrid ute efter honom när han var yngre?"

Det stämmer. När Sergi Roberto lirade i Nástic upptäcktes han av Barça-scouten Albert Benaigues, samme man som hittade Iniesta, av en ren slump, då han var där för att bevaka en mittback men fastnade helt och hållet för Roberto. Vid samma tid fick han ett erbjudande från Real Madrid , men Barcelona hann prata med hans far och eftersom Sergi Roberto är culé var det ett enkelt beslut att fatta.
Barcelona Khazal
2011-05-03 17:03
Sergi Roberto har bra mycket bättre kontroll på bollen än jag hade för mig, av det jag sett annars verkar han ha en fantastisk framtid! Var inte Madrid ute efter honom när han var yngre?
Att få debutera CL i en semi på bortaplan mot Madrid... Det är inte mycket som slår det!
PedroRodriguez
2011-05-03 16:52
addeh

3:07 i videon. Det nickmålet med Sergi du menar? Herregud vilken vision av assisteraren och vilken perfekt löpning.

http://www.youtube.com/watch?v=VE_NlFbeHuM

Lost Art Of Murder
2011-05-03 16:49
Vore kul å se Piqué spela DMC/pivote någon gång. Han spelade ju det en del i Zaragoza.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 16:47
Nästa år hoppas jag Oriol Romeu får lite speltid i A-laget också. Han hade nog fått göra en del framträdanden i vår om inte hans skada hade dykt upp. I synnerhet med tanke på alla skador vi haft i defensiven!

Hoppas han får vara skadefri nästa år och att även han kan ta steget upp en vacker dag. Det är inte ofta Barca får fram spelartyper som honom...
Atlético addeh
2011-05-03 16:37
Skön bild på Sergi Roberto, Bartra, Thiago, Fontás & Oier Olazábal.
Annons: