/spanien/barcelona/forum/12134.aspx/spanien/barcelona/forum/12134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-05-03 16:52
addeh

3:07 i videon. Det nickmålet med Sergi du menar? Herregud vilken vision av assisteraren och vilken perfekt löpning.

http://www.youtube.com/watch?v=VE_NlFbeHuM

Lost Art Of Murder
2011-05-03 16:49
Vore kul å se Piqué spela DMC/pivote någon gång. Han spelade ju det en del i Zaragoza.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 16:47
Nästa år hoppas jag Oriol Romeu får lite speltid i A-laget också. Han hade nog fått göra en del framträdanden i vår om inte hans skada hade dykt upp. I synnerhet med tanke på alla skador vi haft i defensiven!

Hoppas han får vara skadefri nästa år och att även han kan ta steget upp en vacker dag. Det är inte ofta Barca får fram spelartyper som honom...
Atlético addeh
2011-05-03 16:37
Skön bild på Sergi Roberto, Bartra, Thiago, Fontás & Oier Olazábal.
Barcelona Pedrito
2011-05-03 16:35
Laddar upp inför kvällens match med Manu Chao :)

Kan bli utklassning ikväll. Detta lag är sinnesjukt bra och real är inget annat än en besvikelse som vanligt :)
Barcelona Frodo
2011-05-03 16:34
Jag tror att jag vill se Keita i startelvan idag. Hans fysik och styrka i luftrummet kan behövas idag med tanke på att Real bara skickar iväg långbollar och att de har bra spelare på fasta situationer. Det får väl bli Pedro som bänkas i såna fall. Eller så försöker man döda matchen på en gång och då kanske han inte är lika nödvändig. Får se vad Pep hittar på.
Atlético addeh
2011-05-03 16:30
1.70

Sergi Roberto är bra i luftrummet, han gjorde bland annat ett mycket vackert nickmål för några veckor sedan i Barça B's 4-0-vinst mot Granada. Försökte leta fram målet på youtube utan lycka dock.

el Flaco

Precis, jag skrev ungefär likadant. Är inte säker på att Jonathan blir kvar nästa säsong men oavsett vilket kommer Roberto få alltmer ansvar då Thiago flyttas upp till A-laget.

Som du säger är det bara skador som kan sätta stopp för talangens utveckling, annars är jag övertygad om att han går en ljus framtid till mötes. Förhoppningsvis i Barça.

Ett par matcher i Copa del Rey nästa säsong bör han få.
Barcelona Frodo
2011-05-03 16:28
Det är rätt mäktigt att 14 av de 20 uttagna spelarna är från La Masia i en CL-semi. Det var så grymt att få se Sergi Roberto hoppa in senast på Bernabeu samtidigt som Kaka fick värma upp i 30 minuter utan att få komma in.

--------

Förövrigt är det tråkigt att I.Kaljic (Fernando Gago-King of Madrid) från Reals red fortsätter med sina lögner och vinklingar precis som många av er noterat. Nu trollar han på Robert Johanssons Spanienblogg. Normalt sett bör man ignorera troll men i det här fallet är det bra att folk uppmärksammar hans lögner då han sitter i Reals redaktion. Hur kan man vara så hatisk att man är villig att både ljuga ihop och vinkla så mycket? Han uppviglar en hatstämning med sin Goebbels-liknande propaganda. Vi vet att du alltid läser här Kaljic så ta åt dig. Fanboys på puertan kanske tror på ditt nonsens men fortsätter du koka ihop lögner så kommer fler här på forumet uppmärksamma det.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-05-03 16:17
addeh/

Skulle tänka mig att Sergi Roberto kommer få en än mer större roll i B-laget nästa säsong med tanke på att Thiago flyttas upp. Det är bara skador som kan komma i vägen för Robertos speltid och utveckling så vi får hoppas att han har tur i den aspekten. Hans spelstil är definitivt något nytt och något man inte är van att se från La Masia. Nu senast idag kunde man läsa att Charly Rexach hyllade ynglingen i sin kolumn för MD.
2011-05-03 16:06
addeh

Exakt så resonerar jag med. Alla behöver inte bli en ny crack som tas upp ifrån La Masia. Jag tror också Sergi Roberto kan bli oerhört nyttig för klubben på sikt, likt Keita är idag.

Förresten, vet du hur han är på huvudet? Om man ska fortsätta jämföra honom med Keita, då det är ett av malierns bästa egenskaper.. Roberto är ju nästan en decimeter längre än de minsta lirarna i Barca så rent längdmässigt ska han kunna klara det om han hittar rätt teknik :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 16:03
Sergi Roberto är en kille jag tror mycket på. Om 3-4 år när Xavi troligtvis har sluta hoppas jag vi får se ett mittfält bestående av Busquets, Thiago och Iniesta medan Sergi Roberto, Rafa och någon annan defensiv mittfältare(från akademin?) kan agera back-up till Busi. Eller så kanske Mascherano är kvar då. Denne generation i La Masía är så lovande att man bara måste utnyttja så många man kan, på mittfältet har vi det bäst men även i försvaret har vi många talanger som Fontás, Bartra, Muniesa och Montoya.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 15:50
Tid att gå hem ifrån arbete,,, nu återstår et jävla viktigt jobb dvs att gå till champions-league final med stat 20:45

Visca Barca
Atlético addeh
2011-05-03 15:49
1.70

Jag tror mycket på Sergi Roberto. Om Keita lämnar efter nästa säsong, vilket jag tror, kan det vara läge för den ynglingen att ta steget upp till A-laget permanent. Fast det beror ju naturligtvis på hur han spelar i Segundan nästa säsong, men han kommer i alla fall få ta större ansvar med tanke på att Thiago flyttas upp och Jonathan möjligen försvinner.

Roberto är som en yngre version av Keita fast med bättre teknik. Man får inte Thiago-vibbar av honom, det vill säga att han inte riktigt har det där lilla extra som krävs för at bli en världsstjärna, men jag gillar honom ändå och tror han om ett par säsonger kommer vara en nyttig spelare att ha i A-laget.
Barcelona Pique
2011-05-03 15:38
Ikväll
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-03 15:38
Chris Waddle om Mou:
– Jag hoppas verkligen att vi aldrig nånsin ser honom som tränare i vårt land igen. The Special One? Ni måste skoja. Detta är en tränare som förvandlat en stolt och underbar klubb som Real Madrid till en samling utskrattade clowner. Om jag vore Reals president skulle jag sparka honom ut ur stan.

– Han har gjort sitt lag till ett negativt gäng av fuskande, filmande, klagande, fult spelande robotar. Han är en skam för fotbollen. Jag skulle inte ens låta honom coacha ett korplag en söndagmorgon.

Hahahah

Jag hoppas att vi slipper få se filmnningarna och stämplingarna nu när Colina är också på plats!
2011-05-03 15:23
addeh

Är också glatt överraskad över att Sergi Roberto har fått tid med A-laget på sistone! Det visar att man tror på honom, att han tillhör klubbens framtidsplaner. Tror att han kommer flyttas upp en vacker dag. Han kanske inte blir en startspelare, men en oerhört nyttig reserv. Men man ska aldrig säga aldrig, han kanske tar ytterligare ett steg. Killen är ju född 92 och har verkligen framtiden för sig. Ska bli intressant att följa!

Värt att notera är även att Jonathan har fått en hel del tid med A-laget under våren. Det kan innebära att även han har en chans att blomma ut i klubben. Jag tror att Pep har ett syfte med alla unga han har plockat upp i vår.
Vi kan ta Sergi Roberto som exempel igen. Han är inte med i truppen för att spela 90 minuter i en CL semifinal ikväll - han är med för att han någon gång kommer kunna göra det.
Barcelona GerardPique3
2011-05-03 15:13
Ikväll vill jag se Barca spela som man gjorde i November mot Real. Alla ska verkligen brinna och vara fullt fokuserade på sitt eget jobb. Spelar ingen roll om Real kör sitt fula spel eller inte. Vi ska höja bolltempot rejält och verkligen utklassa dom ikväll. Vi ska utnyttja våran stora gräsmatta för att verkligen leka med Real.

Perfekt uppladdning inför ikväll checka länktips. Man blir tårögd. Älskar den här klubben. Finns ingen finare och skönare klubb än FC Barcelona. Visca Barca!

Vaaaamos!!!!!
Barcelona Jeffren
2011-05-03 15:12
Shit mår så dåligt inför första matchen sa jag att det var det värsta jag upplevt,,, med nerver etc

Men DETTA slår allt shit alltså
Barcelona Gràcies equip!
2011-05-03 15:08
Respekterade Real som en stark institution som visade hänsyn för sina motståndare. Mutual respect var det. Tyvärr gjorde en man detta omöjligt. Spelet är en annan fråga.
Atlético addeh
2011-05-03 15:06
el Flaco

Jag trodde inte ens Sergi Roberto skulle få sitta på bänken i första CL-mötet men det gjorde han och jag sken upp som en sol när han gjorde sig redo för ett inhopp. Det måste vara fantastiskt stort för honom att debutera i fotbollens finrum på det sättet.

Är det någon canterano som skall få speltid ikväll så är det väl Thiago eller möjligen Fontás. Om Iniesta inleder på bänken ser jag dock inte chansen som speciellt stor, om inget oförutsatt sker. Don Andrés lär göra ett inhopp om han inte startar, och förhoppningsvis även Abidal. Den sista platsen tror jag går till Afellay som gjorde bra ifrån sig i första mötet.

Men som sagt, allt beror på hur matchbilden är och om vi drar på oss några skador eller dylikt.

LAM

Ja, truppen kom ut igår kväll och innehåller följande: Valdés, Olazábal, Alves, Piqué, Bartra, Puyol, Fontás, Abidal, Mascherano, Busquets, Xavi, Keita, Iniesta, Thiago, Sergi Roberto, Afellay, Messi, Pedro, Villa y Jeffren.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-03 15:03
Enligt Charlie Thunell så kommer Mou att sitta på läktaren där våra skadade spelare brukar sitta. Mou kommer ha en kontrollant från UEFA vid sin sida så han inte kan ringa till Kalle Anka. Jsg hoppas att det stämmer så att publiken kan skämma ut honom lite.
2011-05-03 15:00
Nervöst inför ikväll. Känslan är att vi vinner men man vet ju aldrig. Längtar tills de t är över. Hoppas spelarna tänder till extra när de möts av tifot och CL-hymnen..
Barcelona RocFacolab
2011-05-03 14:32
Tjo!

Ny här på forumet, men spelet från bänken under en längre tid. Kände att det var dags att ta steget ut på planen och prestera lite.

Droppen som fick bägaren att rinna över har var senaste förteelserna under dessa "el classicos". Blir bedrövad av allt bläck som slösats i tidningarna.

Måste ju säga att det är trist att våra antagonister i Madrid (som innan "the special one" spelade fin och underhållande fotboll som alltid bjöd upp till i ögonfallande fotboll när det spelade stormatcher) fallit för den destruktiva och tråkiga fotboll som inte bara förstör sitt eget spelsätt utan även som i senaste matchen, vårat.

Finns mycket man kan kritisera åt båda håll efter match men det gör ont i mitt blåröda hjärta att se barca-spelarna försöka starta någon klassisk festival ormgropp runt domaren vid varje domslut. Tyvärr, kan man inte göra något åt filmningarna, de har alltid funnits inom fotbollen och kommer alltid att finnas. Finns alltid någon/några i varje lag som hade lyft en lön likt tom cruise gjorde inför Mission Impossible filmerna (65 000 000$).

Men ormgropparna, cirklarna och osv. sluta, hoppas innerligt att Pep sagt till sitt manschaft inför matchen ikväll att koncentrera sig, inte på domaren, inte på hur motståndaren eller inte andra orosmoment agerar (ej fotbollsmässigt) utan enbart på vårt eget spel. Men det spelet vi kan utföra, de korta passningarna, kontrollera matchen, trianglarna, djupledslöpningarna bakom backlinjen och insticken så vinner vi varje match, enbart efter vårt eget spel, så spelskickliga är Barcelona.

Xavi: Låt oss bara prata fotboll.

Hoppas alla andra i laget tar efter den genialiske mittfällts ikonen!

Barca-Real 3-1
Länktips: Ny här
Barcelona Jeffren
2011-05-03 14:27
L.A.M Nr 10

Nix finns enbart tänkta uppställningar via länken
Barcelona Rambla~
2011-05-03 14:25
Jag ogillar hur de på madridredaktionen förvränger sanningen, tom "ljuger" i vissa fall. Eller kalla det "gör egna tolkningar och då måste det ligga till så här".

Ta tex det här med den portugisiske domaren som "var tänkt" att döma första mötet? Det finns inga som helst uppgifter från Uefa att han var utvald till den matchen. Det var ett rykte som florerade i media, det startade i Portugal. När Pep fick frågan om vad han tyckte om en portugisisk domare svara han lite ironiskt.: Då blir säkert Mourinho glad

Detta kommentar deras redaktion så här:

"Förutom att kritisera domarvalet (han ansåg att det var en potentiell fördel till Real Madrid), något som sedan ändrades av UEFA, var Pep Guardiola ovanligt aggressiv inför pressen. Som svar till Mourinhos provocerande ord sa han följande:"

Kritiserade verligen Pep domarvalet eller tar de sig friheten att skriva det Pep tänker/menar? Vad ger dem rätten till det? För mig låter det mer som att Pep är trött på sådana här frågor, han vill inte ha frågor om domare.

Varför påstår de att Uefa ändrade domare till första matchen när det inte finns några som helst uppgifter om detta från Uefa? Självklart vinklar de det så att Uefa ändrar för att Barca/Pep kritiserar valet.

Mourinho var ju inte sen att utnyttja detta på sin presskonferrens. Det är så här en propandakampanj växer fram. Det är så planerat dessutom. Jag förstår inte varför folk så lättvindigt sväljer detta med hull och hår utan lite eftertanke.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 14:24
Någon som vet om truppen kommit ut än?
Barcelona A. Iniesta
2011-05-03 14:19
Hej
Kan någon länka Chelsea - Fc Barcelona matchen till mig så att jag kan ladda ner den, matchen som Iniesta avgjorde?

Tack i förhand för svar.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 14:13
Klockan 19:00 åker spelarna tillbaka till Camp Nou
Barcelona Rambla~
2011-05-03 14:11
haeger:

Busquets har nog också blivit belagd med munkavle, det kan jag nästan garantera. Pep har förbjudit spelarna att ge intervjuer läste jag här om dagen. Minns bara inte om det före eller efter första CL-mötet.

Det där med att publiken hånar spelare, gör apläten osv. Jag tycker det känns lite orättvist att alla hoppar på en spelare om det visar sig att han ger tillbaka mot publiken med någon gest. Det gjorde ju tex Pepe (en butifarra) när Madrid gjorde mål i CdR-finalen. Då blir det ett jävla liv och de som grinar värst är moståndarfansen. Samma personer som tror att de har legitim rätt att håna vem de vill och hur de vill.
Barcelona teddycule
2011-05-03 14:07
Någon mer än jag som tycker att Afellay har förtjänat en startplats ikväll? Barca har ändå en 2-0 ledning och jag tycker det är dags att han får förtroendet ikväll!
Annons: