/spanien/barcelona/forum/12131.aspx/spanien/barcelona/forum/12131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 19:35
Ser bra ut! Hade Madrid haft det här läget inför en retur på deras hemmaplan skulle det knappast funnits plats för två kreativa mittfältare.
Keita får dock gärna hoppa in i andra om vi skulle behöva tänka lite i defensiva banor.
Barcelona Blaugrana91
Mycket nöjd med elvan, starkast möjliga! :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
Así, el Barça juega con Valdés; Alves, Piqué, Mascherano, Puyol; Xavi, Busquets, Iniesta; Pedro, Messi y Villa
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-03 19:34
Intressant, Mourinho vågar inte visa sig på Camp Nou, jag som hade längtat till att se kameran zooma in hans ansikte efter matchen. För ett år sen stormade han planen efter att Inter tagit sig till final, hoppas Pep gör samma sak efter kvällen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 19:34
Om Iniesta kan spela gör det vårt spel mycket bättre och då är jag helt säker på att vi kan utnyttja ytorna Real släpper och skapa mängder med målchanser. Sen är det bara upp till trion där framme att ta tillvara på dem.

Nyckeln idag blir att ha ett ruskigt högt tempo, mycket högre än vanligt, då Real säkerligen lär pressa hårt från minut 1. Tar vi oss igenom första pressen har vi massvis med ytor och då måste spela röra sig och XavIniesta måste lägga en och annan snygg genomskärare. Får vi in ett tidgt första mål är matchen död och då kan det rinna iväg, får Real in ett tidigt mål kommer det bli riktigt nervöst och spännande.

En sak är säker, denna match kommer absolut bli den mest underhållande i denna matchserie, Real måste gå framåt och jag kan tänka mig minst tre mål. Enda anledningen att det inte blir så är att Reals höga press i början inte ger utdelning och vi inte får in ett mål, då kan de vita lägga sig på försvar igen och det kan bli som de andra matcherna.
Lost Art Of Murder
2011-05-03 19:33
Alltså, vår bänk är verkligen fascinerade tunn. Ändå lyckas vi fan med en hel säsong och slåss om 3 titlar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-03 19:33
Räkna med att ett x antal pers kmr att användas för att ge mou order.
Barcelona Alvés
2011-05-03 19:32
Väntad och riktigt tung elva
2011-05-03 19:31
Om inte annat kommer han att slå en pling i halvtid
Barcelona Myrran
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Mascherano Pique Puyol - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa

Starkast möjliga elva som gäller. Grymt att Puyol är med på plan.

Bench Barcelona: Oier, Fontas, Abidal, Keita, Thiago, Afellay, Jeffren
,Sami
Regnar det så är det fördel Barca. Real Madrid ville juh inte vattna sin gräsmatta. Men nu blir det fart!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-03 19:30
Mourinho kommer inte vara på Camp Nou överhuvudtaget, utan på ett hotell.
Barcelona Myrran
2011-05-03 19:29
Sid Lowe: "Mourinho staying in hotel to watch game, it seems. Accompanied by a tiny bottle of booze and a Toblerone?"

Antar han anspelar på "Lost in the toblerone triangel" ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 19:28
Så Mourinho ska alltså se matchen från hotellrummet. Skumt då jag som tränare alltid skulle vilja vara på plats för att kunna vara nära matchen, spelarna osv. Anledningen är väl ganska glsklar, han vill kommunicera med Karanka om taktik osv. Räkna med att man håller koll på Kalle Anka rejält, har han uppe telefonen blir det lite misstänkt då man vanligtvis inte brukar ha den på under matchtid.
2011-05-03 19:27
DM1982 och el Flaco

Tack för vidare information! Låter bra :)
Barcelona Siempre Barça
vad tycker ni om denna startelvan

valdes
alves,pique,mach,puyol
xavi,busquets,iniesta
affelay,messi och villa

vad tycker ni om denna elva
Barcelona Hetfield
Jag kan nästan garantera att Mourinho kommer att försöka få det till att det är Barcelonas fel att det är regnade, och att UEFA hade anställt indianer från USA som dansade regndansen.

Det bisarra är att det är nästan så det kan sluta om Mourinho öppnar munnen.
2011-05-03 19:26
LAM nr 10

Jag var konstigt nog inte särskilt nervös inför första CL mötet. Hade inte förväntat mig en seger där och tänkte att vi har chansen på hemmaplan. Nu är jag mer nervös, eftersom vi har något stort att tappa :P Alla är väl olika
barcarobin
Tack för svaren :)

orkar inte lyssna på massa försnack . och fokus på mourinho, domare osv, jag låter fotbollen tala.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
I den artikeln från SPORT står det att regnet endast kommer vara kortvarig och ska därför inte påverka gräsmattan negativt inför matchen ikväll.
Barcelona DM1982
2011-05-03 19:24
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det kommer nog gynna Barcelona fint. Dräneringssystemet i arenor som Camp Nou eller Bernabeu är otroligt bra, det får bort stora delar av vattnet. På andra arenor stannar det kvar och blir stora pölar där bollen stannar men inte på Camp Nou. Det innebär att planen är blöt = snabbt spel hela matchen = gynnar Barcelonas spel mycket bra. Det kommer nog gå riktigt fort idag.
Barcelona Blaugrana91
Gällande det här ev. ösregnet, så som sagt det gynnar bara oss isåfall.

Vill även minnas att det regnade den 29 november och då gick det ju bra. ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
Jag är helt medveten om att det blir en tuff drabbning men jag är konstigt nog ändå relativt lugn. Var mer nervös inför speciellt cupfinalne och förra matchen på Bernabéu. Jag har väl någon konstig känsla i kroppen som säger att vi verkligen inte kan tappa det här, även om jag vet att det är fullt möjligt.
Barcelona Ronaldinho Jr.
Robin - eftersom det är champions league så börjar den så klart 20,45
Barcelona Alvés
2011-05-03 19:23
20.45
barcarobin
2011-05-03 19:23
Tja boys and fags!. vilken tid börjar matchen (inte tv sändningen )
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 19:22
Men det är väl bara bra då planen blir riktigt blöt vilket gynnar vårt passningsspel? I och för sig vattnar vi planen ändå innan alla matcher så det spelar väl ingen roll. Rent generelt gillar man ju inte att spela i regn så det är väl inte så kul men jag ser inte hur det ska gynna Real Madrid mer än oss.
2011-05-03 19:21
Rambla

Äh vafan, kompenserade bara mitt relativt positiva inlägg nedanför litegrann :P

Tvivlar dock på att det passar oss bättre. Det är lättare att gröta på i blött, lerigt underlag. Samtidigt kan vi nog hantera passningarna bättre, om det blir utrymme för skönlir. Vi får se!
Barcelona Barca Barca
2011-05-03 19:20
Länge sen man va så här nervös. Senaste gången var säkert när vi skulle slå ut Milan i returen på camp nou (semin 2006). Fyfan, sånna här matcher vill man bara ta sömnpiller o sova tills imon, vakna o se resultatet...
,Sami
2011-05-03 19:16
1.70-ligan - Anims Abidal!
Tänkte precis skriva det! Kolla länk.
Annons: