/spanien/barcelona/forum/12129.aspx/spanien/barcelona/forum/12129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-12 23:54
Angående diskussionen tidigare kring "més" mottot är det skrämmande hur pass dålig koll utomstående folk har när det gäller det. T.o.m. journalister som Erik NIva har i ett par Euro Talk avsnitt fått för sig att det handlar om att klubben anser sig vara finare än alla andra, blanda in Unicef i det hela och annat som inte har med saken att göra. "Més que un club" är en del av klubbens identitet och något som inte kan raderas ut.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-12 23:50
Hetfield

Din fråga är lite orättvis gentemot Villa som inte ens gjort en säsong. Eto var i klubben i flera år därmed föredrar man honom efter det han gjort för klubben. Våran bedömning är enögd helt klart. Villa är en världsklass anfallare och ska eloge för att han inte klagar över positionen han spelar för.

Hoppas han visar sitt värde centralt säsongen ut nästa år.

II Barça II

Envisar Pep att spela Villa på en kant så kommer han ruttna bort. Tjänstefel så det ryker om det
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:45
Ride_The_Big_One(6)

Det är nästan uppenbart att vi har gjort en ny Zlatan affär. Hela den här affären med Etoo var bland det värsta jag har sett Barcelona göra. Han förtjänade fan inte bli behandlad så som han blev. Samuel Eto'o är en legend för mig.
Barcelona A.Gaudi
2011-05-12 23:43
jag ser din poäng. men så länge messi öser in mål, assist, etc så tror jag pep är beredd att begå tjänstefel.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 23:42
Hehe, läskigt att så många har börjat vända ryggen till Villa och föredrar Eto'o. Ärligt talat så är jag nästan bombsäker på att Villa hade dunkat in 30 mål i Barcelona tröjan om han hade spelat centralt.

Messi har ju en så pass skräddarsydd position att han slukar alla chanser, jag kan räkna upp miljoner olika lägen där Messi har haft Villa helt fri på en kant och istället börjat dribbla.
2011-05-12 23:39
Lost Art Of Murder

Jag förstår att Pep vill ha Messi mer involverad, men han förstör för Villa som inte kommer rätt till. Pedro klarar av att spela på kanten, Villa gör det inte på samma sätt, ser väldigt ofarligt ut när han håller sig på kanten. Villa Pep få ut maximalt ur trion måste han formera om genast!

Villa är en klass spelare när han spelar centralt, att spela han ur position är tjänstefel hur man än ser på det.

Pedro-Villa-Messi mot United tack.

Villa kommer vara lika ofarlig nästa säsong om han spelar ur position, och då kommer frågan har vi gjort en Zlatan affär igen?
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:37
Aldrig försent för Etoo. Saknaden är stor! Fan vilka minnen man får!
Barcelona Barca4eva
2011-05-12 23:35
Hetfield

Älskar Eto'o men nej, it's too late now.
Lost Art Of Murder
2011-05-12 23:34
Tror dock Villa kommer in i det bättre nästa säsong. Tror man kommer formera om trion där framme en aning återigen. Varför inte Villa en aning mer centralt, Pedro en aning mer åt vänster, låt Alves ta högerkanten och därmed låta Villa ta ett kliv in i banan. Messi fri roll som allt mellan Mittfält offensiv mittfältare med utgångspunkt på högersidan och striker typ.

Alltså, den klåparen som är ansvarig för SF:s forum får gärna fixa det snart. Kan man inte ens formera en laguppställning längre? Alla namn man listar hamnar på en rak linje i en vänsterkolumn? Fuck this shit.
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:34
Med all respekt för Villa, men JA! Även ifall vi får ge pengar + Villa.
2011-05-12 23:32
Hetfield

Hell yeah!
Men jag älskar den spelaren(no homo), allt han gjorde för klubben var historiskt.
En anfallare ska göra mål, det gjorde han alltid, det är bara att kolla på hans facit.

Enögd Eto fan?
Svar:JA!
Barcelona B-Guden
2011-05-12 23:31
Hetfield

Absolut, vilket försvar skulle inte bli skakigt utav Etos och Pedros pressande ?
Sen var Eto en av mina favoriter i Barca
Barcelona A.Gaudi
2011-05-12 23:29
hetfield

nej. sådana affärer går aldrig som man tänkt sig. Lejonet var fantastisk i barca och alla kommer att ha sina nostalgiska minnen av honom. Men han är en annan spelare nu, äldre också, barca är annorlunda(t.ex. hade etoo behövt spela på kanten). det hade troligtvis bara vart en besvikelse.

det räcker med att han är en legend i klubben, han riskerar bara att ta bort lite av sin glans om han återvänder. Sedan måste man komma ihåg att villa trots allt har sin första säsong och att han förmodligen har underpresterat. Villa är världsklass och jag tror att han kommer vara betydligt vassare nästa år.
AndreD - Salud el Campeón!
2011-05-12 23:28
Utan att tveka.
Lost Art Of Murder
2011-05-12 23:27
Ja.
Barcelona DM1982
2011-05-12 23:26
Hetfield

Svarar ganska osäkert ja på den frågan.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 23:24
Om ni fick chansen att byta Eto'o mot David Villa under sommaren (då menar jag ett byte rakt av) hade ni gjort det?
2011-05-12 23:24
Hehe Pep VS Eto'o. Hade varit roligt att se :D
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-12 23:22
note: former barcelona player samuel eto'o came to congratulate the team at the hotel where they're having dinner #fcblive [via @arcadi42]

Vackert. Återvänd Samu!
Barcelona DM1982
2011-05-12 23:20

Då har han nog sagt det, vilket innebär att UEFA svårligen kan fälla honom för rasism eftersom det inte fanns.

Det är ett desperat försök från Real Madrid att försvaga oss inför finalen men även en ful kampanj mot oss. Mourinho drar sig inte för något, det är unikt i fotbollsvärlden. Ingen heder alls i kroppen.
Lost Art Of Murder
2011-05-12 23:20
RealMadrid es mi corazón

Se länktips.
Barcelona Frodo
2011-05-12 23:16
RealMadrid es mi corazón

Är du helt dum i huvudet? Det är en seriös fråga.
2011-05-12 23:15
DM1982

Han har själv sagt att han sa "mucho morro" (you've got a lot of nerve, ungefär) och inte mono mono, enligt twitter/barcastuff.
2011-05-12 23:13
RealMandril es mi corazón

Är du född -88 eller -98?
2011-05-12 23:12
RealMadrid es mi corazón

Du kan fortfarande läsa inlägget där Rambla förklarar det hela.
Jag tänker inte döma dig, vissa vet inte vad det betyder och drar sina slutsatser efter en rak översättning på ordet och tolkar det på fel sätt.

Läs inlägget!
Barcelona Antonio Puerta
2011-05-12 23:06
haha Varsegoda Neymar ska bli PAPPA !
Lost Art Of Murder
2011-05-12 23:04
Wow. Jag är mållös av dumheten som slog mig när jag läste det där inlägget.

Hade du bara valt att läsa ett par inlägg hade du förstått exakt vad det handlade om. Men du valde att förbli ignorant och dum. Jag har svårt för personer som väljer att ignorera kunskap och information. Har inte mycket mer att säga. Dra gärna härifrån om det är på den nivån du lägger din "diskussion":
Barcelona Gabriel
2011-05-12 22:59
RealMadrid es mi corazón

Att du valt att totalt ignorera Ramblas alldeles strålande förklaring till vad "Més que un club" står för är enbart ett bevis på att ditt enda mål och syfte med att komma in här och skriva var att klanka ner på klubben vi håller på. Med andra ord anses du som provocerande. Ska man skriva om något ska man göra det genom argument som håller upp ens åsikter, men inte ens det klarar du av.

Tack och hej.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 22:58
RealMadrid es mi corazón

Jag råder dig att läsa det folk har skrivit den senaste timmen så förstår du att "mes que un club" inte handlar om att vi är arroganta, det har ett historiskt perspektiv.

Om du inte fattar det trots allt som har skrivits så är du en ärthjärna.
Real Madrid RealMadrid es mi corazón
2011-05-12 22:52
Lost Art Of Murder

Om ni inte vill att andra skriver stäng av forumet gör så att bara ni barcafans kan skriva. Så länge det är öppet här kan jag skriva hur mycket jag vill.

Sen vad jag ska göra och inte gör angår absolut inte dig.

NI ÄR INTE MER EN ÄN KLUBB. NI ÄR EN FOTBOLLS KLUBB INGET ANNAT SÅ ENKELT ÄR DET.

Sen att ni försvarar busquets beteende bevisar bara att ni själva är likadana!

Aja iallfall grattis till liga segern ;)
Annons: