/spanien/barcelona/forum/12126.aspx/spanien/barcelona/forum/12126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-05-14 19:16
Vilken billig straff ManU fick idag, det såg mer ut som om Hernandéz sparkade på målvakten och sedan ramlade ner. Men jag är inte särskilt förvånad, ManU är det lag som får absolut flest fördelar i England. Hoppas bara att de inte får en massa fördelar i finalen, domarna måste vara på tårna där.
Barcelona Koeman!!
2011-05-14 19:09
Yaya är och kommer alltid förbli en bättre spelare än Busquets. Det är ljusår emellan dem.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 19:04
Ride_The_Big_One

Så receptet är att man ska försvinna så fort man får lite konkurrens? Tänk om Yaya hade stannat kvar, tänk på hur mycket speltid Mascherano har fått pga. skador osv.

Nej, f*ck him. Jag kan inte fatta att folk sitter och försöker göra honom till en hjälte, har noll respekt för människor som går runt och tjurar bara för att gå till Shitty. Ta till exempel Bojan, han skulle kunna få monsterkontrakt om han ville och speltid i ett annat lag, men han väljer att stanna kvar, det är en spelare med integritet och heder.

Yaya tjänar mest i PL och spelar i ett lag utan historik och heder, han kunde platsa i vilket lag som helst när han lämnade oss, men istället går han till Shitty.
Barcelona Lionel Messi n10
2011-05-14 18:58
Håller med Hetfield han är lika pengakåt som många i City. Jag är faktiskt glad att vi sålde honom för då fick en Busquets och ett monster som Mascherano. Sen var det också Barca som upptäckte Yaya och gjorde han till storspelare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-14 18:58
Hetfield

Det var snarare att han var garanterad en plats i start 11an som var det avgörande, han spelade på fel position i 2 säsonger och gjorde det med bravur. Han hade i stort sett inte en chans att konkurrera om de andra 2 positionerna då dessa herrar heter Iniesta och Xavi. Tycker du är väldigt hård då han alltid gav 100%.

Jag klandrar honom inte för att han lämna, det roterades alldeles för lite.

Sen att vi fick en saftig peng skadar ju inte då han växte som spelare under tiden i Barcelona.

Barcelona Hetfield
2011-05-14 18:33
Jag förstår inte varför folk sitter och skyddar Yaya, den jäveln hoppade av tåget så fort Man C viftade med pengarna. Lägg till att han hade inte ens tillräckligt med cojones för att stanna kvar och kämpa om sin plats, så länge han var garanterad nr.1 så var allt frid och fröjd.

Jeez.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-14 18:32
Kolla in videon när Pinto sjunger Por que. En hyllning till The Special Five Mourinhoe. Haha, fan vad skönt att slå ut skitgänget ur CL och vinna ligatiteln och samtidigt så blir Messi världens bästa spelare!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 18:30
elbraco

Ja alltså problemet för honom i Barcelona. Han är ingen defensiv mittfältare och kan inte ansvara för ett mittfälr själv i defensiven. Då vann såklart Busquets kampen om pivoteplatsen, och det är ju hyfsat omöjligt att peta Xavi och Iniesta så där försvann hans chans till startplats. Jag hade som sagt gärna behållt honom som komplement till Xavi och Iniesta men eftersom han ville vara ordinarie och skulle kunna vara det i vilket annat lag som helst var det en självklarhet att han lämnade.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-14 18:26
L.A.M Nr 10

Problemet? Jag ser det snarare som en anledning till varför Toure är en underskattad spelare. Rankades som en av de bästa defensiva mittfältarna när han var hos oss, och nu bär han City i offensiven när inte Tevez kan som en offensiv mittfältare. Trots att hans bolbehandling inte är den bästa så lyckas han ändå göra jobbet strålande.
En klar favorit hos mig. Hans ord om Barca när han lämnade försämrade inte saken heller.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 18:18
Problemet med Yaya Touré är ju att han knappast är en pivote, i City spelar han som offensiv mittfältare. Han har ju sina främsta egenskaper i offensiven, han har bra passningsspel, bra skott och dessutom en riktigt bra teknik som gör att han kan dribbla förbi många backar samtidigt. Hade gärna behållt honom som reserv till Xavi och Iniesta, men han ville ju uppenbarligen spela från start så vad ska man göra?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-05-14 18:11
Lost Art Of Murder

Att säga att Yaya är överskattad gör dig till en okunnig person, skulle lättare sagt säga att killen är UNDERSKATTAD. Om inte världens bästa defensiva mittfältare kilen är enorm!
Barcelona Barca4eva
2011-05-14 18:10
Yaya is a boss, hoppas han fortsätter ha det bra i Shitty.

Förövrigt vet jag inte varför jag kallar de så.

Barcelona Barca4eva
2011-05-14 18:10
Dubbel.

Barcelona Kamiiz
2011-05-14 18:08
Yayaaaa toure överskattad? Tillåt mig och garva !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-14 17:57
Lost Art Of Murder

Överskattat spelare? Han har mer eller mindre bärt City på sina axlar under denna säsong. Lite hjälp har han fått från D.Silva men annars har han gjort jobbet som fick fram City hela vägen till guldet.

Han har tekniska fötter som kan skada vilket försvar som helst. Titta bara på vad han gjorde mot A.Bilbao i CDR-finalen m.m.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-14 17:52
Shhiiit det lär bli fest i Manchester ikväll, med båd City fans och United fans ute på gatorna!!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 17:43
Hetfield

Allt det du säger stämmer ju. Varken han eller Malaga har presterat under en längre period. Och han lär inte gå att köpa för kaffepengar eftersom Malaga har pengar. Trots det är jag sugen på honom :P Jag bara känner på mig att han skulle bli en ny Etóo...

Men det bästa och mest troliga är väl att han stannar i Malaga ytterligare ett år. Har han presterat lika bra hela nästa säsong kanske han kan bli ett namn för Barca. Och han lär fortfarande inte vara överdrivet dyr.
Barcelona El Messias
2011-05-14 17:42
Jag tycker han är underbar spelare,synd att han fick lämna barcelona
Lost Art Of Murder
Någonstans där emellan.
PedroRodriguez
Oj oj oj. Yaya skeppar ut Man U från semifinalen och håller nu på att skjuta hem FA Cupen till City.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 17:41
LAOF

Du gillar inte spelare som inte ler, och du gillar inte spelare som ler för mycket (Ronaldinho), hur ska du ha det :P?
Lost Art Of Murder
2011-05-14 17:35
Aldrig gillat Toure. Verkar ha en trist attityd. Dessutom en jobbig agent och tydligen ett jävla pengabegär. Så nej, ingen favorit hos mig. Dessutom en fruktansvärt överskattad spelare.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 17:34
1.70-ligan

Svarade inte på din fråga, så gör det nu. Rondon är en bra spelare och han är endast 21 år, men samtidigt så vill jag vänta innan man spenderar stora summor på en sådan spelare.

Malaga har varit rätt så usla hela året, det är de senaste matcherna som de har slagit igenom ordentligt, för mig måste Rondon prestera betydligt mer. Lägg till att Malaga ägs av araber som knappast är i behov av pengar, så man kommer göra allt för att behålla honom, de har inte större brådska med att bli av med honom för en stor summa.
Barcelona El Messias
Men man kan väll inte hata toure,Underbar spelare
Han har blivit en viktig kugge hos City
Barcelona El Messias
Men man kan väll inte hata toure,Underbar spelare
Han har blivit en viktig kugge hos City
Lost Art Of Murder
2011-05-14 17:32
Helvete. Hatar City och Toure. Nåväl ett faktum nu. City är med på allvar i världsfotbollen. Tragiskt.

Piss
Barcelona Messidinho_10
2011-05-14 17:31
YAYA TOOOOOOOOUUUUUUUUURE
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 17:31
J.Janerique

Om vi är intresserade av Coentrao? Jajamen! Har precis pratat med Rosell & Zubizareta och kan bekräfta intresset
J.Janerique
2011-05-14 17:12
Ni har ju redan Afellay som troligen får sin genombrottsäsong nästa säsong, vill säga. Bojan vet man inte var man har, naturligtvis eftersom han nästan aldrig spelar som ordinarie. Ska man köpa in Guiseppe Rossi, ha Afellay, Pedro, Messí, Villa, så kan man bara konstatera att anfallsuppsättningen ser minst sagt, bra ut...

Förresten, är ni intresserade av Coentrao, vilket har nämnts i diverse medier?
Barcelona Hetfield
2011-05-14 17:09
Pff...30 miljoner? Han är värd två nötter och ett par strumpor.
Annons: