/spanien/barcelona/forum/12123.aspx/spanien/barcelona/forum/12123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-05-02 18:13
Känns som dem flesta är emot José Mourinho nu. Han blev ju ganska rejält sågad i dagens Euro Talk där han nämndes i samma mening som Bin Laden.

Jag tror egentligen ingen tycker om Mourinho, utöver de egna fansen när laget vinner, annars har han inte många med sig. I Italien vann han allting, i Spanien har det gått tyngre. Hans hemmasvit är bruten efter torsk mot bottengängen Sporting Gijón och Zaragoza. Han har blivit förnedrar av Barcelona inte bara en, utan två gånger, varav den ena på hemmaplan där hans lag hade under 30% bollinnehav.

Alla har sedan länge insett Mourinhos rävspel, men nu, när det inte funkar, vad händer då? Jag tippar på att portugisen får sparken efter säsongen, om man nu inte mirakulöst tar sig vidare i Champions League. Därefter får Real börja om på ruta ett igen, vilket nog kan vara bra, på sikt, för klubben.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-02 18:12
Iniesta kommer finnas med i truppen. Om han startar vet ingen tills imorgon. Själv tror jag att han startar eftersom han har tränat med laget.
Barcelona Khazal
2011-05-02 18:09
Frodo

Kunde inte sagt det bättre, tyvärr. Jag börjar genuint tycka synd om de äkta marängerna som finns där ute, detta kan inte vara hur de vill att klubben ska skötas.

Jag håller även med PedroRodriguez, det är bara att kolla på namnen som uttalar sig.
Någon inne på Puertan nämnde att dessa bara ville ha en stund i rampljuset. En stund i rampljuset är om jag börjar rabbla om orelevanta grejer på nyheterna, eller när någon sk. expert vill höras på bekostnad av Mou i detta fallet.
Ancelotti, Hiddink och Wenger är i rampljuset varje dag, de tjänar inget på att trycka ner Mou för ingen anledning, uttalar sig riktiga experter så lyssnar man.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-02 18:08
Real Madrid klagar inte längre bara för utvisningen. Just nu håller de bara på för att de är extremt dåliga förlorare och vill dra ner Barca i skiten också, röda kortet handlar det inte så mycket om längre. Har en känsla av att Real imorgon, även om det blir en grov förlust, kommer skita på sig av ilska mot domaren. Antingen för vad som hände på Bernabéu eller något litet domslut som inte går deras väg imorgon.

Nu vill jag ha svar på min tidigare fråga som kanske inte framstod så tydilg i texten, kan Iniesta spela imorgon eller? Riktigt otur för honom om han måste missa båda möterna mot Real igen, är han med har jag ännu större förhoppningar till utklassning.
Barcelona messinah!
2011-05-02 18:06
Jag njuter hur real madrid gräver sin egen grav! :D
Verkar som några från puerta forumet jobbar på deras officiella hemsida.
Så tragiskt att man nästan tycker synd om dom :)

Mou har verkligen tagit klubben och pissat ner den, det komiska är att mou kommer flytta på sig om nått år, men ryktet han lämnar kvar kommer stanna ett bra tag :)
Han har tagit en av världens största klubbar och gjort den till sin egen lekstuga, helt otroligt att real fansen inte ser hur han har och fortsätter att bara förstöra reals rykte.

Mou står och kissar på klubben samtidigt som supportrarna står dyrkandes under och tacksamma hejjer på.. lite tragiskt :)
Barcelona Frodo
2011-05-02 18:03
Sen är det ännu mer patetiskt att Real Madrid låtsas bry sig om rasism. Man låter den högerextrema fascistgruppen Ultras Sur göra vad de vill inne på Bernabeu och klubben samarbetar med dem. Under det senaste mötet hörde man hur Dani Alves fick motta rasistiska attacker från deras publik. Vissa journalister på plats har berättat om hur högt och tydligt det var från Bernabeupubliken men tyvärr har det fallit i skymundan på grund av Mous utspel i media.

Jag vill inte gå in på Busquets då jag klargjort tidigare om situationen. Såvida inga konkreta bevis framkommer så tänker jag inte lita på Marca/As eller Real Madrids ord. Vi vet sedan tidigare hur de kan ljuga om allt möjligt och förfalska bevis.
Barcelona B-Guden
2011-05-02 18:02
Real fansen på SF har ju skrivit att dom kritiserar han pga avundsjuka
Barcelona Frodo
2011-05-02 17:51
Ord kan inte beskriva hur trött jag är på svinen från Madrid. Den här upplagan av Real har fler svin än någonsin och det toppar de med tidernas vidrigaste tränare. Deras sportchef Jorge Valdano försökte rädda deras rykte i början av säsongen men Perez valde att ta Mourinhos väg. Nu följer hela klubben med deras patetiska fans Mourinho som slavar. Perez har misslyckats förr men att anställa Mourinho och ge honom fria tyglar måste vara det sämsta beslutet på väldigt länge i klubben.
PedroRodriguez
2011-05-02 17:51
Det är bara senile Mourinho som yrar. Stora tränare som Ancelotti, Hiddink och Wenger håller inte alls med honom och menar att Mourinho uppträdder väldigt oprofessionellt. En väldigt kritiserad man bland de flesta.

Imorgon åker han på en ny käftsmäll.
Barcelona Mascherano
2011-05-02 17:46
Vill spy på han.
2011-05-02 17:42
Hade inte Pepe träffat Alves så hade han nog protesterat lite mer och kanske även sparkat ihjäl Dani Alves i efterhand. Bara att han håller käften och vandrar ut borde vara tillräckligt med bevis på att han faktiskt träffar Alves.
,Sami
2011-05-02 17:41
Någon mer än mig som tror på resultatet 3-1 imorgon?
Barcelona messinah!
2011-05-02 17:36
Helt sinnessjukt hur mourinho har fått hela världen emot sig med sina patetiska utbrott, massvis med tränare och spelare kommer ut varje dag om hur patetisk han är. Men mitt bland allt detta så tror fortfarande real fansen att världen har fått upp ögonen om hur "onda" barcelona är.
Skandalen på bernabeu!!! herregud... vet inte om man ska skratta eller gråta, alla hästar är inte i stallet, mer så att alla hästar har sprungit vilse och stallet har brunnit ner xD
Hur in i helvete kan det vara skandal när en 100kg snubbe med båda fötterna i luften flyger med dobbarna före och utsträckt ben mot en annan. Vi säger att han inte ens träffade. (ta den editerade videon som marca släppte). va spelar det för roll?? för det första är det kort bara av själva agerandet, för det andra tror ni stark satt och slowmotion kontrollerade agerandet mitt i matchen? Att kalla det där för bernabeu skandalen är både komiskt och tragiskt ;P

Ramos ska inte ha gult kort?... han springer och kroppstacklar utan minsta tanke på boll, självklart är det inte kort!!

Pedro filmar SKANDAL! ge han rött!!
Real spelarna trampar på barca spelarna efter dom ligger, shhhh skit samma.
Pepe drar med dobbarna före på messis hälsena inge kort, shhhhh skit samma.

Det roligaste av allt är att Mou har verkligen lyckats övertala de flesta real fans, att de spelade bra och fint, men en SKANDAL utvisning förstörde för dom!
Han har verkligen fått dom att ställa sig bakom honom och tro att de har blivit rånade. Det är fan skickligt av Mou.

Han gnäller om hur barca fick fördel på mot inter när motta blev felaktigt utvisad(ja det blev han), men glömmer bort inter fick ett felaktigt mål, barca fick ett korrekt mål bortdömt, att barca fick åka buss från barcelona till milano osv..

Tycker det är ofantligt roligt att madrid fansen i spanien har en annan bild än de här i sverige. Kolla bara på undersökningarna i marca där 75% tyckte att det var rätt barca att anmäla real, och 75% som tyckte det var fel av real att anmäla barca. :)

Bara att göra lite popcorn och fortsätta följa denna komedi med intresse ;)
Barcelona Myrran
2011-05-02 17:35
UEFA har sagt nej till båda protesterna från både Real och Barca håll. Mourinho kommer bli granskad på fredag. Pepe är fortfarande avstängd imorrn.
2011-05-02 17:33
Rätt av UEFA att ge avslag på bägge lagens anmälan. Det är en situation klubbarna själva har skapat och de får helt enkelt lösa det själva. Det är sandlådenivå som ifs började efter Mourinhos pajaskommentarer innan och efter matcherna men har ändå en känsla av att Laporta och Calderon inte hade tillåtit situationen gå så långt.

Nu finns det ingen anledning för nån att gnälla och hitta på konspirationsteorier och imorgon avgörs det på fotbollsplanen och inget annat.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-02 17:19
Afellay_20

Ingen i Barcelona riskerar avstängning vid gult kort.
Barcelona Hetfield
2011-05-02 17:18
Haha årets skönaste Euro Talk.

Jag älskar hur Frank Sjöman hela tiden drog paralleller mellan Mourinho och män som Gadaffi och Usama Bin Ladin :P

Skön gubbe.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-02 17:18
UEFA har gett avslag på Barcelonas anmälan också....
Barcelona Afellay_20
2011-05-02 17:15
Alves fick ju gult kort mot di maria
ska han bli avstängd om han få ett gul till
tack för svaret
Ibi på hal is!
2011-05-02 16:58
Är Iniesta fortfarande skadad`?
Barcelona B-Guden
2011-05-02 16:53
Jag hoppas på,

Valdes
Alves Pique Masken Puyol
Xavi Busquet Keita
Pedro Messi Villa

P M P är alla bra deffensivt och på huvudet

Xavi Busquet och Messi håller passningstempot tillsamans med Alves.
Keita bidrar med sin styrka som han gjorde förra gången samt huvudspel.
Jag tycker Iniesta inte ska va med pga att ja vill spara han till United Matchen och med tanke på reals sätt att spela så är skaderisken stor på han.
Ger han hellre tid i ligan.

Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-02 16:50
---------------Valdes----------------
--Alves-Pique-Puyol-Mascherno--
-------------Busquets----------------
------------Keita----Xavi-------------
------Messi----Villa----Pedro------

Så hoppas jag vi spelar imorgon. Är Iniesta redo kan han bytas in. Ibi bör också få speltid på slutet.. gick ju bra sist :)
Atlético addeh
2011-05-02 16:47
elbraco. Sant, snubben han ändrat stil helt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-02 16:45
Iniesta är väl ändå återställd till imorgon va? Om han är det så ska ju såklart han spela, och då kan vi ställa upp med en backlinje bestående av Maxwell, P, P och Alves. Om vampyren inte kan spela tycker jag Masch kan gå upp på mittfältet och spela tillsamans med Busquets och Xavi så säkrar vi upp lite där.

Förutom att vinna så är det viktigaste att inte åka påå någon utvisning. Räkna med att marängerna kommer förstärka ordentilgt för att få ut någon av våra spelare så de måste vara väldigt försiktiga.
Barcelona Myrran
2011-05-02 16:43
B-Guden

Som jag förstod det så har UEFA förkastat Reals anmälning mot alla spelarna, dock är det troligt att Real kommer överklaga detta beslut.

Mourinho kommer granskas på fredag också tror jag.
Barcelona B-Guden
2011-05-02 16:41
Myrran

översätt google suger, men som jag förstog straffas inte nån av Busquet alves och pedro ?

Sami

Precis fast byt plas på Busquet och Masken, Annars blir det för segt på mittfältet.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-02 16:38
Är det bara jag som tänkt på hur Wilbacher har gått från att vara allmänt cool i sin lila jacka till en mysig familjefarsa :D?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-02 16:27
Jag hoppas vid gud att vi går vidare och att spelarna orkar hålla fokusen uppe i 90 minuter. Samtliga spelare.

Funderar på att plugga första halvlek för att sedan slå på till andra och förhoppningsvis se att resultatet inte försämrats.. :P På så sätt slipper man både lite nervositet och att komma oförberedd till skolan nästa dag
Barcelona Hetfield
2011-05-02 16:17
Marcelo trampar på Pedro och Arbehora (Yeah, I went there) trampade på Villa men ingen av de blev varnade. Har någon i Barcelona tagit upp det? Nej.

Fotbollen är tyvärr så att ibland får man med sig domslut och ibland så får man inte med sig domslut, det är något man får räkna med.
Det är som de säger i UFC: Never leave it in the hands of the judges.Om man är tillräckligt bra så vinner man matcherna, vare sig domaren är för eller mot en.

Dessutom håller jag med om att Keita ska starta, inte för att han är säkert bra, men han är bra på att grisa och det är något vi behöver mot de.

Tack och lov så slipper vi Pepe och Ramos, jag vill inte ens tänka på vilka tacklingar de hade gjort om resultatet hade gått emot de. Jag hoppas bara att ingen får rött kort imorgon, vi får hålla tummarna.
,Sami
2011-05-02 16:13
Real Madrid kommer få ett HELVETE imorgon på Camp Nou.
Annons: